Ας αγαπάμε το ρεμπέτικο για όλα αυτά που είναι και όχι για αυτά που φανταζόμαστε πως είναι

Κι ένα ακόμη που είχα ξεχάσει:

Ο επαγγελματίας μουσικός συχνά ζει μια ζωή σκληρή, απίστευτα απαιτητική, και αφύσικη. Έχει ανθρώπους που παίζουν από εξάωρο και πάνω κάθε βράδυ, ή 5 στα 6 βράδυα. Μιλάμε για ανθρώπους που δε βλέπουν τον ήλιο, δε βλέπουν τη γυναίκα τους και τα παιδιά τους, τρώνε σε ό,τι να 'ναι ώρες, δεν μπορούν να κάνουν ένα σωρό από τα εντελώς στοιχειώδη πράγματα μιας φυσιολογικής καθημερινότητας, κατά τη διάρκεια δε της δουλειάς πρέπει να είναι ακούραστοι, κεφάτοι, ανεκτικοί σε χίλιες δυο απαιτήσεις, ευέλικτοι κλπ…

Απίστευτα απαιτητικό. (Το ξανάπα αλλά παραμένω εντυπωσιασμένος!)

Ε, δεν είναι παράδοξο όποιος τη βγάζει μ’ αυτό τον τρόπο να πίνει και πολλά ξίδια ή πολλά τσιγάρα ή κόκες.

Όχι όμως επειδή αυτό είναι πιο ρεμπέτικο ή πιο ροκ, αλλά επειδή ζει με πολύ στρες.

2 «Μου αρέσει»

Εγραψα μονοκοπανια και σιγουρα δεν το ξεκαθαρισα.Για το κοινωνικο-πολιτικο κομματι θεωρω πως η συστηματικη χρηση ναρκωτικων οδηγουν στην εσωστρεφια και την αποσπαση απ την κοινωνια, την καχυποψια για τον διπλανο σου,στον ατομισμο και την αλλοτριωση.ναι ειναι μεγαλο προβλημα και καταστρεφει πολλα μυαλα και σωματα,φιλους, σχεσεις και οικογενειες.ταυτοχρονα, νιωθω πως καταλαβαινω πολλα απ αυτα τα παιδια,εν μερη απο προσωπικη εμπειρια, και δεν μπορω να τα κατηγορησω ευκολα,καθε αλλο δηλαδη,τουλαχιστον οσους δεν γινονται τοξικοι,ρουφιανοι ή επικινδυνοι απεναντι σε δικους τους.

απεχθανομαι τους “καλους πολιτες” εννοωντας τους μικροαστους, τους νοικοκυραιους, αυτους που με πιστη περιμενουν λυση στα προβληματα τους απο νομους και εξουσια,τους καπιταλιστες, τους ρουφιανους, τους κρυφοφασιστες και τους βολεμενους, τους ησυχους και φοβιτσιαριδες κραχτες του καναπε κλπ
σιχαινομαι την ταυτιση του ρεμπετικου με την ηθικη “παρακμη”, που λεει κι ο Καβακος, που ελεγε ο Μεταξας, που ειπαν οι χρυσαυγιτες για τη συναυλια με τα “ασεβη τροπαρια” κλπ

Προσπαθησα κατα τ αλλα να εξηγησω 1.πως βλεπω γυρω μου ανθρωπους που κανουν περιστασιακη χρηση ελαφρων ναρκωτικων(κι ας σου τη σπασει παλι δεν πειραζει), να ειναι κοινωνικα και μουσικα ενεργοι χωρις να πεφτουν στον βουρκο αλλα το αντιθετο, αλλα και οτι 2.για ενα πολυ μεγαλο κομματι της νεολαιας του 90’-2000 που συσχετιζαν την κοινωνικη τους ταυτοτητα λογω μουσικων οπως το χιπ χοπ με το χασις αυτο υπηρξε η αφορμη, σε συνδιασμο με ολη την κουλτουρα του “αλανιου” που προβαλεται και στα αλλα τους ακουσματα και για λιγους απο αυτους εχει να κανει και με την τωρα ζωη τους, να ασχοληθουν με το ρεμπετικο και τελικα να ανακαλυψουν ενα μεγαλο μερος του πλουτου του, που καμια σχεση δεν εχει με τα ιδια τα ναρκωτικα και τη χρηση, και να ανοιχτουν γι αυτους οριζοντες καινουργιοι-και αυτο ειναι καλο,πολυ καλο για μενα(οχι προφανως το οτι πινουν αλλα το οτι βρεθηκε αφορμη να “συναντηθουν” με το ρεμπετικο-μουσικη “των μεγαλων”)-και εχει βαλει το λιθαρακι του κι ο Μυστακιδης, κι ο Εισβολεας, κι η Σεμελη, και πολλοι απο μας ισως, ακουσια και μη, στο να μπορουν να ανακαλυψουν και την ουσια του πραγματος. Καπως ετσι εν παση περιπτωση αφου τα ψυριζεις χαχαχαχ

3 «Μου αρέσει»

Λουκα ποιος σου ειπε οτι ενας χρηστης μαλακων ουσιων, παει κατ’αναγκη στα βαρια? Ξερω παρα πολλους χασικληδες και κανενας δεν εχει πιει πρεζα και ουτε προκειται. Καλυτερα να κοψουν το χερι τους. Ξερω παρα πολλους χασικληδες που ειναι και της υγιεινης ζωης παραδοξως. Που φυτευουνε το μαυρο τους κλπ κλπ. Ο Μπλεκος ειπε την αληθεια. Υπαρχει χρηση και καταχρηση. Καποιοι ειναι πιο επιρρεπεις. Αυτους τους βοηθαει η οικογενεια τους και οι φιλοι τους να μην εμβαθυνουν. Ειναι οι πιο λιγοι. Αν ισχυε αυτο με τα μαλακα-σκληρα, τοτε ενα πολυ μεγαλο, αλλα πολυ μεγαλο, μερος της κοινωνιας, θα ηταν πρεζονια.
Επισης πολλοι παλιοι ρεμπετες που ηταν επιτυχημενοι και ικανοτατοι μουσικοι ηταν χασικληδες και εχουν στο ρεπερτοριο τους περισσοτερες επιτυχιες απο ολους μαζι τους σημερινους και τραγουδιουνται ακομα. Το χασισι δε σκοτωνει, αλλα ως παλιος χρηστης θα πω μονο οτι ειναι πο***κο ναρκωτικο. Μπορει να σου φερει απιστευτη αδρανεια και να σου φαει χρονια, αλλα οχι να σε σκοτωνει. Ειναι πολυ καλυτερο απο το τσιγαρο.
Φυσικα ολα τα παιδια μακρια απο ολα, μπορουν να εχουν χαρακτηρα και πολυ ωραια ζωη χωρις καμια βλακεια στο στομα ή το αιμα τους.
Μπλεκος, χρηση/καταχρηση η απαντηση.

2 «Μου αρέσει»

ΦΙλε μου η εννοια του ρεμπετη δε μας ειναι τοσο καθαρη οσο νομιζεις. Σημερα λεμε ας παιξουμε κανα ρεμπετικο και παιζουμε π.χ. εναν Τσιτσανη του 39. ΕΙναι λαικο. Το ρεμπετικο ειναι δυστυχως ή ευτυχως σχεδον ενωμενο με την κουλτουρα της χρησης. Και κατ’επεκταση της ‘‘μαγκιας’’ της ‘‘αλητειας’’ κλπ κλπ

Αδαης ο Μαρκος?
Να κάτσω να μαστουρωθώ, να σπάσω νταλγκαδάκι ] 2x

Να φύγ’ η κάψα απ’ την καρδιά κι όλο μου το μεράκι

να φύγ’ η κάψα απ’ την καρδιά κι όλο μου το φαρμάκι

Τέτοια ζωή που έκανα κι αυτή πάντα θα κάνω ] 2x

Σ’ αυτό τον ψεύτικο ντουνιά, ντερβίσης θ’ αποθάνω

Σ’ αυτό τον ψεύτικο ντουνιά, ρεμπέτης θ’ αποθάνω

Θα προτιμήσω θάνατο, το μαύρο δεν τ’ αφήνω ] 2x

Κι όπου θα βρίσκω αργιλέ, τη τζούρα μου θα πίνω

κι όπου θα βρίσκω αργιλέ, θα κάθουμαι να πίνω
Υποψιν ντερβισης=χασικλης στα λογια των παλιων πολλες φορες

Και ο Στελλακης?

Ο ρεμπέτης το φουμάρει

το μαυράκι βερεσέ αμάν-αμάν

το μαυράκι βερεσέ

Τα ρεμπετικα στην πολυ παλια χρηση του ορου, ενεχουν σχεδον σιγουρα το χασισι στην κουλτουρα τους, οχι μονο σε στιχακια.

Και ο Παπαζογλου παρακαλαει να σταματησει να πινει φουντα να ανοιξει το ματακι του.
Και ο Μαρκος λεει ξεκαθαρα για τις κρισεις πανικου απο το χασισι στο Ωρες με θρεφει ο Λουλας…
Δεν ειναι ενας πολος μονο και τελειωσαμε. Χρηση/καταχρηση που λεει ο Μπλεκος…

2 «Μου αρέσει»

Ο Μπεμπης ητανε αλκοολικος, για τον Τσιτσανη λενε δεν επινε. Και ειμαι σιγουρος οτι πολλοι δεν επιναν ή περασαν σαν κομητες απο το σπορ και φυγανε. Απλα η εννοια ρεμπετης οπως τη χρησιμοποιουσαν παλια ειχε αυτο το πραγμα μεσα. Οπως αργοτερα σε συνεντευξεις λεγανε αλλο ρεμπετικα αλλο λαικα. Ο Μπινης πχ και αλλοι λεγανε οτι τα ρεμπετικα ηταν αλητοτραγουδα και το πραγματικο τραγουδι ειναι το λαικο και τετοια.

1 «Μου αρέσει»

Για το “Ώρες με θρέφει ο Λουλάς” έχουμε μιλήσει εδώ.

Έχει ενδιαφέρον εκεί η συζήτηση γιατί ο @fotis_anikanopoihtos, ανέβασε ένα κείμενο του Κώστα Βάρναλη για τους τοξικομανείς της Αθήνας, στην εφημερίδα “Πρωΐα” στις 5/8/1942, εν μέσω κατοχής, με αναφορά στο τραγούδι του Μάρκου, “Ώρες με θρέφει ο λουλάς”.


Όσον αφορά την υπόλοιπη κουβέντα, επειδή την έχουμε ξανακάνει στο παρελθόν, θα είχε ενδιαφέρον να διαβάσουμε και το παρακάτω θέμα, και να προσπαθήσουμε να χρησιμοποιήσουμε τα συμπεράσματα της παλιότερης συζήτησης στην νέα.

Παρακάτω θα παραθέσω μερικά ενδιαφέροντα σημεία που “αλίευσα” από εκεί:

1. Το ότι πολύ ρεμπέτες ήταν χρήστες χασίς, δεν σημαίνει ότι τα πάντα στο αστικό λαϊκό τραγούδι γυρνούν γύρω από αυτό.

2. Την τοποθέτηση του @agis


Ψάχνοντας και άλλο στο φόρουμ, βρήκα και το παρακάτω θέμα, το οποίο όμως δεν πρόλαβα να το διαβάσω αλλά είμαι σίγουρος ότι θα έχει μέσα ενδιαφέροντα στοιχεία και συμπεράσματα…

Και στο παρακάτω άρθρο της @elenh:

Τα παραπάνω τα βάζω ώστε, να εμπλουτίσουμε όσο κατά το δυνατόν περισσότερο τις απόψεις μας πάνω στο θέμα :slight_smile:

2 «Μου αρέσει»

Το Ωρες με θρεφει ο λουλας ειναι για μενα το καλυτερο χασικληδικο τραγουδι που εχει γραφτει σε στιχο. Και το αλλο μαρκος ειναι :sweat_smile:

ΕΙναι ξεκαθαρα οι κρισεις πανικου, που πολλες φορες η χρηση χασισιου μπορει να φερει. Δεν αντιδρουν ολοι οι οργανισμοι παντα το ιδιο στην τετραυδροκανναβινόλη. Τη μια αισθανεται ωραια και δυνατος και την αλλη φοβαται πως θα’ρθει ο θανατος του. Λεει δηλαδη την αληθεια για το χασισι. Εχει τα καλα του και τα κακα του. Αμα κανεις καταχρηση, ειναι σιγουρο οτι καποτε θα παθεις κρισεις τετοιου τυπου, που μπορει να σε τραβηξουν πολυ πισω.

Συμφωνώ. Είναι τόσο εκτός πραγματικότητος όσο το να πιστέψει κανείς πως όσοι πίνουν αλκοόλ οδηγούνται στον αλκοολισμό. Ολόκληρη η κοινωνία πίνει αλκοόλ, με ελάχιστες εξαιρέσεις λόγω υγείας ή άποψης ή γούστων, και η αλήθεια είναι ότι δεν είναι λίγοι αυτοί που θα χάσουν κάποιες φορές το μέτρο (έλα μωρέ, θα πάω από τα στενά που δεν έχει αλκοτέστ), αλλά καθαυτού αλκοολικοί είναι κάποιοι λίγοι. Και δεν έγιναν αλκοολικοί επειδή δοκίμασαν μπίρα ή κρασί, αλλά για τους λόγους του ο καθένας.

3 «Μου αρέσει»

Εχει αποδειχτει νομιζω, οτι ουκ ολιγες φορες ειναι γονιδιακο, που σε συνδυασμο με την επαφη, ερχεται πανω. Ισως υπαρχουν ανθρωποι που μεγαλωσαν μακρια απο ουσιες που αμα δοκιμαζαν, θα γινονταν τελειως εξαρτημενοι με τον καιρο. Και μιλαω για ολες τις ουσιες. Ακομα και το φαρμακο που ξεβουλωνει τη μυτη, που ειναι εθιστικο.

1 «Μου αρέσει»

Για αυτό και δεν πρέπει να διαχωρίζονται σε σκληρά και μαλακά. Εν τέλει είτε σκληρά είτε “μαλακά” φέρνουν την απομάκρυνση και αποστασιοποίηση από τις παρέες τους ανθρώπους τα προβλήματα. Με αυτό το σκεπτικό τα “μαλακά” είναι χειρότερα γιατί είναι ευρέως διαδεδομένα και μάλιστα πλέον αποποινικοποιούνται γιατί “το παράνομο ελκύει”. Είναι μεγάλη κουβέντα και δεν θα τελειώσει ποτέ.

Αυτό που θέλω να πω είναι ότι ασχέτως του πως κάποιος ξεκινάει και πως καταλήγει (σκληρά, θάνατοι κι ιστορίες) όλοι εν τέλει κάνουν χρήση για να “περάσουν καλά” φτάνοντας σε σημείο να γράφουν την παρέα ή να βγαίνουν μόνο και μόνο για να καπνίσουν. Άλλοι πίνουν για “να απαλύνουν τον πόνο”, “να ξεχαστούν” και διάφορα. Για αυτό για μένα ίσως να είναι και χειρότερα, γιατί νέους ανθρώπους με όνειρα και όρεξη για ζωή τέτοιες ουσίες τους οδηγούν να ξεχνιούνται, να κάθονται στο παρασκήνιο, να μην αγωνίζονται στην ζωή τους για το κάτι καλύτερο- είτε αυτό είναι μια καλύτερη δουλειά, περισσότερη γνώση σε ένα όργανο, είτε είναι αγώνας συλλογικός για την διεκδίκηση μισθών, δικαιωμάτων κ.α

Ο Ανεστάκος παραδέχτηκε ότι έχασε χρόνια από την ζωή του. Όλοι ξέρουμε ότι τα νιάτα μας είναι η πιο παραγωγική ηλικία της ζωής μας. Είναι λοιπόν κρίμα νέοι καλλιτέχνες να χάνονται στη μαστούρα αντί στην μουσική τους. Είναι κρίμα παιδιά που τα απολύουν από την δουλειά τους αντί να αναλάβουν δράση και να αγωνιστούν να λένε πάω να πιω να ξεχαστώ. Προσωπικά έχω 3 τέτοια παραδείγματα. Είναι κρίμα να μην κοιτάς την ζωή κατάματα όσο σκληρή και να είναι.

Να τελειώσω λέγοντας ξανά το προφανές. ΔΕΝ ΕΊΜΑΣΤΕ ΣΤΟ 1934. Ούτε μπορούμε να μεταφέρουμε μηχανιστικά τις συνήθειες της τότε εποχής μιας μερίδας ανθρώπων και να τις κάνουμε πράξη σήμερα για να αυτοαποκαλούμαστε με έναν όρο (Ρεμπέτης) που μπορεί σε κάθε μυαλό να πάιρνει και άλλο νόημα.

4 «Μου αρέσει»

Καταρχήν να ευχαριστήσω τον VardaFournelo για τον χρόνο που διέθεσε για να ξεκαθαρίσει κάποια πράγματα.

Που ακριβώς το λέω εγώ αυτό το πράγμα? Πότε είπα ότι όλοι όσοι έχουν καπνίσει χασίς έπεσαν στα βαριά?
Η διαφωνία η δικιά μου είναι η παρουσίαση της χρήσης ως κάτι το κοινό και το αποδεκτό. Το έλα μωρέ δεν τρέχει τίποτα είναι φυσιολογικό.
Τώρα τα: π.χ, εγώ ξέρω τόσους ή είναι πολύ καλύτερο από το τσιγάρο, είναι από αντιεπιστημονικά έως μυθολογία χωρίς καμιά βάση. Εκτός και αν θεωρούμε ότι η πραγματικότητα είναι η άποψή μας και όλος ο κόσμος οι άνθρωποι που γνωρίσαμε.
Προσπαθώ να βάλω σε μια τάξη ότι έχω βρει και επανέρχομαι.

2 «Μου αρέσει»

Χαίρομαι που ξεκαθαρίζεις κάποια πράγματα για να μην πηγαίνουμε γύρω γύρω αποσπασματικά.
Καταρχήν συμφωνούμε ότι οι χρήστες δεν είναι αυτοί που με ευκολία πρέπει να κατηγορήσουμε, και θα προσθέσω ότι δεν θα ήθελα να πέσουμε στο επίπεδο της προσωπικής ευθύνης σαν τον κορωνοιό ένα πράγμα. Υπάρχει αλλά μέχρι ένα όριο. Γιατί αν το ρίξουμε στην ατομική ευθύνη τότε υποβιβάζουμε όλους τους άλλους παράγοντες που οδηγούν σε αυτό.
Συμφωνούμε ως προς την απέχθειά σου όπως και σε αυτό που σιχαίνεσαι.

  1. Ναι υπάρχουν και αυτοί οι άνθρωποι αλλά αυτό δεν σημαίνει, επαναλαμβάνω, ότι η χρήση ναρκωτικών (χωρίς το ελαφρά, ελπίζω να μην σου την έσπασα), είναι κάτι το φυσιολογικό.
  2. Σε άλλες κουβέντες που είχαμε κάνει σχετικά με το πως πλησιάζει κανείς το ρεμπέτικο (π.χ. Ιμάμ Μπαιλντί), εκφράστηκε η άποψη ότι “οτιδήποτε φέρνει τον κόσμο κοντά στο ρεμπέτικο είναι καλό.” Εγώ διαφωνώ με αυτή την άποψη και είχα στο μυαλό μου και την περίπτωση που περιγράφεις. (Βέβαια τότε είχα φέρει για παράδειγμα, τους τίτλους αρχής μιας ταινίας, που δεν μπορούσε να φαίνεται στο ρεμπέτικο φόρουμ και σωστά). Αν ασχοληθείς με μια μουσική για να νιώσεις καλά για κάτι που κάνεις, (δικοί μας είναι), ή να το δικαιολογήσεις στην συγκεκριμένη περίπτωση, θεωρώ ότι είναι η λάθος προσέγγιση και πολύ δύσκολα αλλάζει, εκτός και αν αλλάξεις ο ίδιος.
    Και συμπληρωματικά θα φέρω εδώ την δική μου εμπειρία, που με τα παιδιά που έπαιζα, τα μόνα τραγούδια που ήθελαν να παίζουν, ήταν τα χασικλίδικα δεν υπήρχε τίποτα άλλο από το ρεμπέτικο. Όχι όλοι βέβαια υπήρχε και ένας που το έψαχνε περισσότερο.
1 «Μου αρέσει»

Εδώ το λες αγαπητέ, ή τουλάχιστον έτσι το εκλαμβάνω εγώ. Αφού διαφωνείς με αυτό που λέει ο μπλεκος περί ανθρώπου που κάνει χρήση ή κατάχρηση και τα βάζεις όλα στον τίτλο ναρκοκουλτούρα. Και μετά λες ότι το ότι το χασίς δεν είναι πρόβλημα.τα σκληρά είναι , είναι δικαιολογία που λένε οι τοξικομανείς. Εγώ έκανα και δεν πήρα ποτέ ναρκωτικά. Είμαι ειλικρινής. Το πόδι να μου κοβες πρέζα και χάπια δε θα έβαζα στο σώμα μου. Μιλάω φιλικά όχι απόλυτα

Πάντα φιλικά μιλάμε Ανεστάκο, για μένα είναι δεδομένο.
Το πως το εκλαμβάνεις εσύ έχει διαφορά όμως. Αναφέρω ότι αυτός ο διαχωρισμός είναι μια δικαιολογία της ναρκοκουλτούρας. Και δεν το λέω εγώ αυτό αλλά το δανείζομαι από το εθνικό συμβούλιο κατά των ναρκωτικών:
“δεν υπάρχουν σκληρά και μαλακά ναρκωτικά όλα τα ναρκωτικά, ανεξάρτητα από τη χημική τους σύνθεση και τις διαφορέςτους, επιδρούν στο Κεντρικό Νευρικό Σύστημα και προκαλούν σωματική και ψυχική εξάρτηση / οδηγούν τη νεολαία στη διαμόρφωση ενός τρόπου ζωής που χαρακτηρίζεται από την παθητικότητα, την παραίτηση, την απομόνωση”


Για το τσιγάρο που είπες από την ίδια πηγή:
“Ο καπνός κάνναβης περιέχει 50 - 70% περισσότερα καρκινογόνα συστατικά από τα τσιγάρα νικοτίνης.”
Για το τρόπο που επιδρά από τον ΟΚΑΝΑ:
“Διάφορες μελέτες δείχνουν ότι η συστηματική και χρόνια χρήση επιδρά σε διάφορες εγκεφαλικές λειτουργίες. Δημιουργεί παρόμοιες μεταβολές με αυτές της χρήσης ηρωίνη, κοκαΐνης και οινοπνεύματος.”
Πηγή: https://www.okana.gr/component/k2/item/181
Τώρα εσύ μου λες ότι κάπνισες χασίς αλλά δεν πήρες ποτέ ναρκωτικά. Να το πεις λοιπόν και σε αυτούς, γιατί έχουν άλλη άποψη. Γι αυτούς το χασίς είναι ναρκωτικό. Επαναλαμβάνω η προσωπική άποψη είναι ακριβώς αυτό, προσωπική άποψη.
1 «Μου αρέσει»

Μπορούμε όλοι να παραθέσουμε πράγματα, αλλά ε
τόνισα και τα κακα του χασισιου. Τώρα ότι το χασίσι είναι πιο καρκινογόνο από το τσιγάρο, μάλλον θα είναι αλλη μια φιλοσοφία της εθνικής επιστημονικής γραμμής… το τσιγάρο έχει δέκα και εκατομμύρια νεκρούς το χρόνο και είναι ο πρώτος λόγος καρκίνου. Το χασίς και συγκεκριμένα το cbd στέλεχος εξετάζεται-εγκρινεται ως αντικαρκινικό σε πολλές περιπτώσεις. Φυσικά προσωπική άποψη πάντα…

Εγώ ναι δεν έκανα και ούτε.σκοπευω να κάνω ναρκωτικά. Όπως και απεχθάνομαι το αλκοόλ. Το τσιγάρο με σκοτώνει νόμιμα δυστυχώς. Είναι άραγε ναρκωτικό;;;

To cbd λοιπόν ας το απομονώσουν οι επιστήμονες να το κάνουν χάπια ή οποιαδήποτε άλλη μορφή θεραπείας. Όχι να το χρησιμοποιούν ως Δούρειο Ίππο για να αποποινικοποιήσουν την κάνναβη. Και στο γλαύκωμα κάποιες ουσίες από την κάνναβη κάνουν καλό. Ε η λύση είναι να γίνουν φάρμακα όχι να καλλιεργούμε σπίτια μας για να καταπολεμήσουμε το γλαύκωμα…

2 «Μου αρέσει»

Για να είμαι ειλικρινής, Λουκά, δεν κοίταξα αν το είχες πει ή όχι. Απάντησα κατευθείαν στον Ανεστάκο.

1 «Μου αρέσει»

Το να φέρνεις ως παράδειγμα μία ουσία από τις τετρακόσιες (400) που περιέχει η κάνναβη δείχνει ξεκάθαρα ότι απομονώνουμε ότι μας βολεύει. Και έχει αποδειχθεί ότι αυτή η μία ουσία δεν λειτουργεί ως κάποιου είδους φάρμακο όταν καπνίζεις χασίσι. Πρέπει να απομονωθεί από τις υπόλοιπες για να λειτουργήσει με αυτό τον τρόπο μέσα από φαρμακολογική διαδικασία.
Και βέβαια το τσιγάρο προκαλεί εξάρτηση και θανάτους αλλά εδώ το θέμα μας δεν είναι πιο είναι το χειρότερο. Απλά το να διαιωνίζουμε μύθους επειδή μας βολεύει (και δεν αναφέρομαι σε σένα γιατί σε θεωρώ καλοπροαίρετο και ειλικρινή), με βρίσκει αντίθετο.

3 «Μου αρέσει»

Μα φέρνω σαν παράδειγμα το τσιγάρο που είναι νομιμοτατο αδερφέ μου και σκοτώνει. Το νομιμο-παρανομο είναι που μας κάνει έτσι να τα βλέπουμε. Εγώ είπα μακριά απολα. Ειδικά οι έφηβοι που σχηματίζουν χαρακτήρα. Αλλά είναι υποκρισία κάποιος να κάνει φυλακή για χασίσι ενώ το τσιγάρο είναι τόσο θανατηφόρο. Στην τελική το παρεμποριο λόγω παρανομίας ,.γεμίζει εγκληματίες τους δρόμους. Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια και γω σε θεωρώ καλοπροαίρετο

2 «Μου αρέσει»