άμα δεις και το κείμενο για τους δρόμους, το χιτζάζ έχει τετράχορδο (στο ντουζένι σιb-μιb) ενώ το χιτζασκιάρ πεντάχορδο (σιb-φα) το χιτζάζ λοιπόν χρησιμοποιεί αρκετά το μιb (1ο τάστο στο καντίνι) ενώ το χιτζασκιάρ παίζει γύρω από την πέμπτη του (το φα, 3ο τάστο στο καντίνι). ειδικά στον πειραιώτικο, στο συριανό βγαίνει μια συμμετρική δαχτυλοθεσία 0-2-3-4 και στην μεσαία και στο καντίνι. εκεί βγαίνουν τα περισσότερα κομμάτια (μεμέτης, ξέμαγκας, ένας μάγκας στον τεκέ μου, κλπ).
αντίθετα, όταν δοκίμασα να περάσω το “δερβισάκι” που είναι χιτζάζ, δυσκολεύτηκα -κι ήμουν με τον σταύρο στο μαγαζί, ρόμπα έγινα! άλλη φρασεολογία, και δεν αξιοποιεί το ντουζένι. το καραντουζένι είναι σαφώς πιο ταιριαστό, γιατί σου δίνει σε ανοιχτές την υποτονική και την τέταρτη που είναι βάσεις των 4/5χόρδων του χιτζάζ.