Τιμή σε όργανο του Σπουρδαλάκη

Επειδή η αγγελία μου στο facebook για το συγκεκριμένο όργανο είναι η αιτία της συζήτησης και κάποια σχόλια δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, ήθελα να προσθέσω τα εξής:
Η επιλογή του από το οργανοποιείο έγινε βιαστικά με αποτέλεσμα εκ των υστέρων να επιθυμώ διαφορετικό όργανο. Επικοινώνησα με τον κο.Σπουρδαλάκη ο οποίος με ενημέρωσε ότι μπορώ να το επιστρέψω για αλλαγή.
Το όργανο έμεινε στην κατοχή μου 10 μέρες καθώς δεν υπήρχε χρόνος να το επιστρέψω νωρίτερα.
Τελικά το αντάλλαξα με άλλο μπουζούκι της αρεσκείας μου, ίσης αξίας χωρίς να συμπληρώσω χρηματική διαφορά καθώς ήταν στην αρχική του κατάσταση.
Η αντιμετώπιση/εξυπηρέτηση του κου.Σπουρδαλάκη ήταν άκρως επαγγελματική και φιλική, με βοήθησε με υπομονή στην επιλογή του νέου οργάνου μου και τον ευχαριστώ θερμά.

6 «Μου αρέσει»

Αυτό τα πυροδότησε οσα ακολούθησαν και το αναφέρω χωρίς να σε κατηγορώ.

Το αναφέρω για να καταλάβεις "την αντίδραση κάποιων ".

Προφανώς και οταν γράφεις εκ πείρας και μας αναφέρεις οτι "πουλήθηκε σαν καινούργιο " το μπουζούκι 2ετιας να υποθέσουμε όλοι οτι έγινε έτσι, ενω στην πράξη ο Μάστορας να το πούλησε ως ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΟ στην ίδια τιμή που το αγόρασες και εσυ τοτε.

Το μπουζούκι δεν είναι αμάξι, αλλά το μπουζούκι που είναι 2 χρόνια στο σπίτι κάποιου είναι μεταχειρισμένο.
Το ποσό που θα πουληθεί δεν θα κρίνει το ήθος κανενός, ελεύθερη αγορά.
Το ΠΩΣ θα πουληθεί αφορά το ήθος.
Αυτή η συζήτηση έγινε χωρίς κανένας να μιλήσει με σιγουριά, χωρις να προσβάλλουμε κανέναν, κάνοντας ερωτήσεις στους ιδιοκτήτες των οργάνων.

Δεκτό να βαριέσαι η να μην επιθυμείς να απαντήσεις, αλλά η παράθεση που έκανα απο το κείμενο σου παραπάνω ηταν "βόμβα ", όλοι όσοι αναρωτήθηκαμε η υπεθεσαν απο κάτω στηριχτηκαμε σε αυτό.
Σεβαστό εξίσου να μην θέλεις να απαντήσεις ξανά, αλλά η ανάκληση τα έκανε ακόμη χειρότερα…
Μπήκαν άνθρωποι να διαβάσουν το νήμα και ειδαν μέσα 3-4 ανθρώπους άνευ λόγου και αιτίας να υποθέτουν και να ρωτάνε περί ηθικής του μάστορα.

Τέλος σου εύχομαι να χαίρεσαι το όργανο σου προσωπικά πιστεύω ειναι απο τα πιο όμορφα του Χρήστου, οσο για τον ηχο δεν θα αμφισβητουσα την δηλωση σου οτι "σκοτώνουν ".

Παρόλο το μπάχαλο εγώ επιμένω οπως ειχα γράψει στο νημα του μάστορα, πως ισως μια μέρα μελλοντικά να μπορέσω να αποκτήσω ενα όργανο του.

4 «Μου αρέσει»

Μπορεί να έχεις δίκιο Σωτήρη (που έχεις),αλλά αυτό έχει μείνει από παλιότερες εποχές, που ο κόσμος ανέβαζε ή κατέβαζε την αξία των μαστόρων, από την ικανότητά τους να κατασκευάζουν όργανα “πολυτελείας” -τα έλεγαν τότε-.Σαν να λέμε ότι ο τάδε κοσμηματοπώλης ,έχει στην βιτρίνα του κάτι βραχίόλια, και κοσμήματα αξίας χιλιάδων ευρώ, και πάω εγώ και παίρνω από εκεί το δακτυλιδάκι των αρραβώνων μου, με την φίρμα επάνω του εμπόρου.Σαφώς και ο Χρήστος όπως και όλοι οι άλλοι ,δεν βιοπορίζονται από αυτούς που αγοράζουν τέτοια όργανα.Αυτοί είναι λίγοι.

1 «Μου αρέσει»

Αγαπημένε μου Χρήστο.Η τακτική του Πόντιου Πιλάτου δεν ωφέλησε μακροπρόθεσμα κανέναν.Έχει και μια ευκολία. Επειδή όμως ξέρω ότι με αγαπάς και με σέβεσαι,(ομοίως και εγώ το ξέρεις),και επειδή ζήτησες γνώμες θα σου πω τούτο.Σαν παιδάκι διάβαζες κόμικ.Ο Λούκυ Λουκ, μας τα λέει άριστα, “Ο Λούκυ Λουκ ως υπέρμαχος της ελευθερίας του τύπου θεωρεί υποχρέωσή του να βοηθήσει την “Νταίλυ Σταρ” να παραμείνει “πάντα ανεξάρτητη - ποτέ ουδέτερη”. Παρά τις προσπάθειες των θιγομένων, από την τοπική εφημερίδα της Ντεντ Εντ Σίτυ, ο Λούκυ αποδεικνύει ότι είναι μεγάλο ψέμα, το να πιστεύει κανείς ότι πάντα στο τέλος επικρατεί η δύναμη των πολλών” ,η φωνή θα έλεγα εγώ.Γιατί ουκ εν τω πολλώ το ευ.Και οι πολλοί χρειάζονται,αυτός είναι ο στόχος ενός φόρουμ, αλλά και οι σώφρονες φωνές.Δεν θα αναφερθώ στο Χρήστο πάλι,αλλά πολλοί επαγγελματίες έχουν φάει λάσπη εδώ μέσα.Και όταν η λάσπη συνοδεύεται με ντοκουμέντα και αποδείξεις,καλώς έχει το πράγμα.Με ικασίες όμως , και συμπεράσματα, για ανθρώπους που βιοπορίζονται, το πράγμα αλλάζει και γίνεται πιο σοβαρό. Γιατί μιλάμε για την εργασία τους,και την ζωή τους.Χωρίς καμμιά διάθεση λογοκρισίας, (το χειρότερο πράγμα σε ένα φόρουμ),και χωρίς καμμιά διάθεση αστυνόμευσης των συμφορουμιτών, η συντονιστική ομάδα, που και άξια είναι ,και έχει αποδείξει τις διαθέσεις της,όπως ανέφερα και στο παραπάνω μύνημά μου, αν έρθει στην αντίληψή της το οτιδήποτε παρόμοιο, ας κάνει μία δημόσια σύσταση -ούτε καν παρατήρηση-,σε αυτόν που λασπολογεί άνευ αποδείξεων.

2 «Μου αρέσει»

Και η κατηγορία όμως περί λασπολογίας είναι σοβαρή και άδικη, γιατί υπονοεί συμφέρον κάποιου είδους. Ας βγουν επιτέλους οι παθόντες (που και αυτοί σπυρί σπυρί τα μαζεύουν τα χρήματα) να δώσουν τις αποδείξεις γιατί κουράστηκα να εκτίθεμαι για όργανα έτσι κι αλλιώς αδιάφορα και υπερεκτιμημένα (αλλά με καλό μάρκετινγκ).
Με τα παραπάνω αναφέρομαι κυρίως στα παλιότερα ζητήματα. Το φόρουμ καλό είναι να μείνει όσο γίνεται ανοιχτό και χωρίς (αυτό-)λογοκρισία. Ευχαριστώ για την στήριξη τόσο καιρό, συγγνώμη αν έριξα λάδι στη φωτιά με την παρέμβασή μου. Προσπαθώ να γράφω τα απαραίτητα και δεν μου αρέσουν οι τσακωμοί, ίσως βέβαια να μην τα καταφέρνω πάντα.

3 «Μου αρέσει»

Εδώ είναι όλο το πρόβλημα: Μεγαλο μερος της αγοράς περιμένεί η σχεδόν απαιτεί τα όργανα να χανουν μεγάλο μέρος της αξίας τους στη μεταπώληση. Το αν το όργανο είναι σε κατάσταση “καινούριο” έχει να κάνει με την χρήση και τις συνθήκες στις οποίες υποβλήθηκε και όχι τόσο με τον χρόνο (τουλάχιστον όχι για τόσο λίγο χρόνο που μιλάμε).
Αν ο κατασκευαστής εξακολουθεί να παρέχει την εγγύηση (την οποία μάλλον θα έχανε στην μεταπώληση) στο ότι το όργανο παραδίδεται σε άριστη κατάσταση με δυνατότητα αντικατάστασης, τότε ίσως δεν υπάρχει κάτι ανήθικο.

Το δικό μου μαντολίνο πάντως του Χρήστου( 3-4 χρόνων) δεν θα το έδινα ποτέ φθηνότερα απο ότι το πήρα, εκτος αν είχα ανάγκη να το δωσω γρήγορα.Δεν βλέπω λόγο. είναι ένα καινούργιο όργανο!

Πρόσφατα πήρα λαύτα Ντεμιρελί 20-30ετίας η οποία ήθελε λίγα μάζεματα και κατέληξα να έχω ενα φανταστικό όργανο μετα τη συντήρηση.
Τα όργανα της δουλειάς μου ειναι 50-100 χρονών και δεν θα τα άλλαζα για καινούργια. Ισως πρέπει να βλέπουμε το κάθε όργανο ξεχωριστά για το τι είναι.

10 «Μου αρέσει»

Συμφέρον ή απλός δογματισμός-φανατισμός. Πολλοι θεωρούν τον οργανοποιό τους θεό, την ομάδα τους η καλύτερη στο διηνεκές, ή απλά έχω έναν φίλο, του έχω εμπιστοσύνη, αυτός μου λέει κάτι, και γω το υιοθετώ άκριτα, χωρίς να έχω ο ίδιος άποψη, παρα μόνο από ισχυρισμούς. Αυτή είναι η ένσταση μου. Όταν παίζουμε με το ψωμί του άλλου, δεν μιλάμε χαλαρά. Θέλει προσοχή και αποδείξεις.

2 «Μου αρέσει»

Μιλώντας γενικά, προφανώς δεν διαφωνώ. Για την συγκεκριμένη περίπτωση θεωρώ ότι αδικούνται άνθρωποι που έθεσαν ευγενικά ερωτήματα έχοντας δει με τα μάτια τους συγκεκριμένα πράγματα, καθώς και άνθρωποι που έχασαν τα (επίσης δουλεμένα) χρήματά τους. Ξαναλέω, ας μιλήσουν επιτέλους απευθείας οι κάτοχοι γιατί κουράστηκα να χρεώνομαι φανατισμούς και υπονοούμενα.

1 «Μου αρέσει»

Ακούστηκε εδώ από άνθρωπο - που δε θέλει να ρίχνει κι λάδι στη φωτιά- ότι κόσμος έχει χάσει τα λεφτά του από τον Σπουρδαλάκη…

Συγχαρητήρια έχω να πω συνεχίστε έτσι!

2 «Μου αρέσει»

Αν καταλαβαίνω σωστά διακρίνεις όσους τοποθετήθηκαν επικριτικά για την πράξη (εάν έγινε) σε απλές “φωνές” και χαρακτηρίζεις “σώφρονες φωνές” αυτούς που λένε απορρίπτω κάθε κατηγορία, διότι εδώ μιλάμε για τον τάδε?

Μα εδώ βλέπουμε να γίνεται ένας φόνος στην κοινωνία και οι περισσότεροι που γνωρίζουν τον θύτη λένε “αποκλείεται να το έκανε αυτός δεν το πιστεύω” και εσείς δεν καταδικάζετε την πράξη (ΑΝ έγινε όπως την λέει ο άνθρωπος), αλλά απαντάτε “λασπολογείς”, “αποκλείεται να το έκανε ο συγκεκριμένος” “βάζω το χέρι μου στη φωτιά” και άλλα.

Ποιος είναι προκατειλημμένος τελικά? Και δεν βλέπω να ζητάτε επίμονα αποδείξεις από τον άνθρωπο που ανάφερε το γεγονός, αλλά ζητάτε από τους διαχειριστές να επέμβουν ώστε να αποσιωπήσουν το ζήτημα. Μήπως εσείς ήσαστε οι απλές “φωνές” που φωνάζουν?

Βέβαια το να μην έχει κανείς κρατημένες αποδείξεις για κάτι που βίωσε, δεν μειώνει την μαρτυρία του. Την κάνει 50-50, διότι μιλάμε για μία πράξη που ο καθένας, ΜΗΔΕΝΟΣ εξαιρουμένου είναι ικανός να κάνει.

Νίκο, αυτή είναι σοβαρή κατηγορία, και όταν τη γράφεις έτσι χωρίς να εξηγείς είναι σαν να λες πχ ότι κόσμος πλήρωσε στον Σπουρδαλάκη και δεν πήρε ποτέ όργανο πίσω - που δεν νομίζω να έχει συμβεί!. Πιστεύω πως δεν είναι καλό να αφήνουμε τέτοια πράγματα να αιωρούνται ως υπονοούμενα.

Νίκο ξέρεις πόσο σε εκτιμώ και σε αγαπάω αλλά εδώ κάπου έχεις ξεφύγει. Το να λες ότι χάθηκαν χρήματα είναι “χοντρό” και πόσο παραπάνω χωρίς να έχεις να δώσεις μια απόδειξη.
Αυτό μας πάει και στο επόμενο σκέλος που πάντα μιλάς εξ ονόματος άλλων. Ή πες τα ονόματα ώστε να ξέρουμε για ποιες περιπτώσεις μιλάς ή εάν δε θες να πεις ονόματα τουλάχιστον φέρε αποδείξεις για τα όσα ισχυρίζεσαι. Φαντάζομαι δε σου ζήτησε κάποιος κάτοχος να μιλάς εξ ονόματός του!

@Manolis_Taouxis εάν το μήνυμά σου ΔΕΝ είναι ειρωνικό, σε ευχαριστούμε. Σε αντίθετη περίπτωση όμως επειδή η ειρωνεία δεν είναι κάτι που πρέπει να το αποδέχεται ο καθένας, πρέπει να σκεφτείς τι γράφεις πριν το γράψεις και προς τα πού εκτοξεύεις ευθύνες! Εκτός εάν δεν αναφερόσουν στην συντονιστική ομάδα και το κατάλαβα εγώ λάθος.

3 «Μου αρέσει»

Στο πρώτο μήνυμα, ο φίλος ψάχνει να αγοράσει ένα μπουζούκι περναμπούκο και εικάζει ότι το αγόρασε ο Σπουρδαλάκης από την αγγελία, πράγμα που διαψεύδεται στο

Αν λοιπόν το θέμα μας ήταν "ρε παιδιά, όμως ένα άθικτο μπουζούκι που μεταπωλείται ως καινούργιο, είναι για εσάς σωστό ή λάθος; πότε παλιώνει ένα μπουζούκι; πότε χάνει την αξία του; γίνεται σε μάστορες; ή ποτέ; ή μόνο σε έναν; " θα ήταν οκ.
Το να λέμε όμως ότι ο άλλος κοροϊδεύει τον κόσμο με δόλο, είναι άλλο πράγμα.

Εκεί η αντίρρηση μου.

5 «Μου αρέσει»

Σωστά κατάλαβες alko !
Προφανώς και είναι ειρωνικό το σχόλιο και προφανώς αναφέρομαι ΚΑΙ στην συντονιστική ομάδα που επιτρέπει το φόρουμ να γίνει αρένα.
Τέτοιες κουβέντες έχουν αντίκτυπο στην πραγματική ζωή στην δουλειά και στην υπόληψη ανθρώπων. Δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει, πλέον έχω χάσει το μέτρημα και έχω την εντύπωση ότι θα ξανασυμβεί και στο μέλλον.

Φυσικά και έχεις το δικαίωμα να μην αποδέχεσαι το σχόλιο μου.

4 «Μου αρέσει»

Όπως συνόψισε ο Μπάμπης το θέμα, στο πρώτο μήνυμα περιγράφεται η υποψία ότι ο Σπουρδαλάκης αγόρασε ένα μπουζούκι από μια αγγελία για να το πουλήσει αργότερα ακριβότερα (η οποία αργότερα διαψεύστηκε).

Μετά αναφέρθηκε μία περίπτωση από τον @Σώζων εδώ όπου ο Σπουρδαλάκης πούλησε ένα όργανο στην αρχική τιμή ενώ ήταν δεύτερο χέρι.

Μετά από πολλές υποθέσεις, οι άμεσα ενδιαφερόμενοι δώσανε εξηγήσεις οι οποίες διαψεύδουν πολλές από τις αρχικές υποθέσεις που έγιναν στο θέμα:

Για την πρώτη περίπτωση ο @papaid:

Για την δεύτερη περίπτωση ο @Σώζων:

Νομίζω όπως καλά είπε ο @icetelli,

Αλλά αυτό θα μπορούσε να είναι κουβέντα σε κάποιο άλλο θέμα.

Το παρόν πια έχει εξελιχθεί σε ένα θέμα επίθεσης αλλά και υποστήριξης προς το ήθος του μάστορα, που αφού τα μηνύματα που ξεκίνησαν τις υποθέσεις επιλύθηκαν τεκμηριωμένα, δεν έχει νόημα να συνεχιστεί άλλο.

Γι’ αυτό και το θέμα κλειδώνει.

3 «Μου αρέσει»

Το θέμα ξεκλειδώνει προσωρινά, καθώς επιθυμεί να απαντήσει ο ίδιος ο οργανοποιός σχετικά με το ζήτημα.

Μετά την απάντηση του κ. Σπουρδαλάκη το θέμα θα κλειδώσει ξανά.

2 «Μου αρέσει»

Αγαπητά μέλη του ρεμπέτικου φόρουμ,

δυστυχώς δεν έχω τον χρόνο να παρακολουθώ συστηματικά όλες τις συζητήσεις, ούτε έχω την ευχέρεια στο πληκτρολόγιο για σχοινοτενείς απαντήσεις.
Για να μην εξαντλήσω την υπομονή του φίλου, στον οποίο υπαγορεύω, θα συνοψίσω όσο μπορέσω, χωρίζοντας την παρέμβασή μου στα τρία κυριότερα θέματα που τέθηκαν και σε ένα ακόμη, εάν με αντέξει.

ΘΕΜΑ ΠΡΩΤΟ - «Η ΠΕΤΡΑ ΤΟΥ ΣΚΑΝΔΑΛΟΥ…»

Πρόσφατα πληροφορήθηκα τηλεφωνικά για το ζήτημα που αναπτύσσεται με αφετηρία την καλοπροαίρετη διερώτηση του Fiorentino. Δεν έχω καταλάβει από όσα μέχρι τώρα έχουν αναφερθεί στις αναρτήσεις σας σε ποιο ακριβώς όργανο αναφέρεστε. Από το περίφημο 4300 υποθέτω ότι πρόκειται για το 4χορδο με κωδικό 220030 με σκάφος από Βραζιλιάνικο παλίσανδρο [το ταβάνι των τιμών μας]. Αν λοιπόν η πέτρα του σκανδάλου είναι αυτή, το συγκεκριμένο όργανο, έμεινε στον ερασιτέχνη προσωρινό του ιδιοκτήτη, για δύο Σάββατα. Σύμφωνα με το αρχείο μου από τις 24 Σεπτεμβρίου έως 9 Οκτωβρίου. Κάνοντας χρήση της γνωστής μου εγγύησης το άλλαξε. Ξανανέβηκε στην αρχική του τιμή και χωρίς την ένδειξη ‘‘δεύτερο χέρι’’ εφόσον παρέμεινε επί της ουσίας άθικτο στην βαλίτσα του για 14 μέρες. Το ότι δοκίμασε να το πουλήσει το μαθαίνω από το παρών νήμα.

Όπως έχετε αναφέρει στις αναρτήσεις σας, πολλοί μπορεί να είναι οι λόγοι που κάποιος δίνει, μεταπωλεί ή ανταλλάσσει ένα όργανο, είτε κάνει χρήση της εγγύησης κλπ. Το όργανο μετά την πώλησή του από το εκθετήριό μου ΔΕΝ ΜΟΥ ΑΝΗΚΕΙ, άρα δεν μου πέφτει λόγος για το τι θα το κάνει ο ιδιοκτήτης του ή πόσο εκτιμά και πως διαχειρίζεται ο ίδιος τις οικονομικές του ανάγκες. Σε κάθε περίπτωση είναι δικό του καθώς και αποκλειστικό του δικαίωμα αν θα το πουλήσει και σε ποια τιμή, όπως μπορεί να κάνει με το σπίτι του, το αυτοκίνητό του κ.ο.κ.

ΘΕΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ – «ΤΙΜΕΣ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ»

Ως προς το κόστος των οργάνων επιτρέψτε μου τα παρακάτω:

Στις δημοσιευμένες τιμές όλων των οργάνων μας, όπως αυτές είναι αναρτημένες στο διαδίκτυο, κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να δει την καθαρή αξία ενός οργάνου, το ποσό που αντιστοιχεί στον φόρο (24%) αλλά και την τελική τιμή μετά την επιβολή του. Αυτό έχω επιλέξει (ως οφείλω εκ του νόμου να πράξω) να είναι εμφανές και διακριτά παρουσιασμένο για όλα τα όργανα. Η εμφάνιση των τιμών [αναλυτικά] ΟΠΟΙΟΥΔΗΠΟΤΕ ΑΓΑΘΟΥ ΠΡΟΣ ΠΩΛΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΕΚ ΝΟΜΟΥ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ [και καλώς ], εφόσον προστατεύει τον αγοραστή από το ενδεχόμενο ο πωλητής να αυτοσχεδιάζει με τις τιμές και να τις ανεβάζει ανάλογα με όποιον θεωρεί πως μπορεί να ‘‘δαγκώσει’’.

Το εύρος των τιμών στις οποίες προσφέρονται τα όργανα που κατασκευάζουμε παραμένει σταθερό τα τελευταία 21 χρόνια .

Ξεκινούν από

καθαρή αξία: 1.209,68 € + ΦΠΑ (24%): 290,32 € - Συνολικά: 1.500,00 €

και αγγίζουν (το ανώτερο) με

καθαρή αξία: 3.467,74 € + ΦΠΑ (24%): 832,26 € - Συνολικά: 4.300,00 €.

Όπως αντιλαμβάνεστε, οι παράγοντες που διαμορφώνουν τις τιμές προφανώς και καθορίζονται (μεταξύ άλλων) από το είδος των υλικών, την αξία τους, τις εργατοώρες που απαιτούνται για την κατασκευή του καθενός ξεχωριστού οργάνου, τη μελέτη και έρευνα που απαιτείται για το εκάστοτε ηχητικό αποτέλεσμα. Κάθε ενδιαφερόμενος έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ένα όργανο κατασκευής μας με ότι συνοδεύει μια τέτοια επιλογή ή και όχι. Ευτυχώς υπάρχει πλέον στην Ελλάδα η δυνατότητα επιλογής μουσικών οργάνων από διάφορους αξιόλογους κατασκευαστές. Καθένας από εμάς προσφέρει διαφορετικές επιλογές με τα μειονεκτήματα και τα πλεονεκτήματα μας και όλοι μας ευτυχώς κρινόμαστε καθημερινά, αλλά και σε βάθος χρόνου, για το αποτέλεσμα της εργασίας μας. Και αυτό το βρίσκω πραγματικά πολύ υγιές και ελπιδοφόρο για το μέλλον της οργανοποιίας στην Ελλάδα.

Για κάποιο λόγο, παρατηρώ πως η συζήτηση εστιάζει αποκλειστικά στην τιμή των ακριβότερων οργάνων. Απουσιάζει όμως από τη συζήτηση η δυνατότητα επιλογής οικονομικότερων, με ποιοτικά χαρακτηριστικά όπως η σταθερότητα, η ποιότητα, η χροιά του ηχητικού αποτελέσματος, καθώς και η χωρίς χρονικό περιορισμό εγγύηση (Οργανοποιείο Neorion - Χειροποίητα μουσικά όργανα - Χρ. Σπουρδαλάκης ) που ισχύει για ΟΛΑ τα όργανα ανεξαρτήτως τιμής. Η μονομέρεια στη συζήτησή σας εξαφανίζει το μισό μου πρόσωπο, προφανώς είναι παραπειστική και ως εκ τούτου αισθάνομαι να με αδικεί. Φυσικά δεν θα γνωρίζετε πως σε στενό κύκλο συναδέλφων, είχα προτείνει -πολλά χρόνια πριν-σ την πρώτη συλλογικότητα οργανοποιών, να συναινέσουμε στις κατά το δυνατόν χαμηλότερες τιμές, επειδή «το μουσικό όργανο είναι και πρέπει να αντιμετωπίζεται ως πολιτισμικό αγαθό». Δυστυχώς δεν εισακούστηκα με εξ ίσου εύλογα επιχειρήματα.

ΘΕΜΑ ΤΡΙΤΟ «ΠΕΡΙ ΔΕΥΤΕΡΟΧΕΡΑΤΟΥ ΟΡΓΑΝΟΥ ΚΑΙ ‘‘ΑΝΗΘΙΚΟΤΗΤΑΣ’’»

Κάποιο έγχορδο που έχει κάποιαν ηλικία και έχει παιχτεί από έναν ή περισσότερο μουσικούς, δεν έχει σπάσει ή υποστεί παραμορφώσεις από την χρονιότητα της καταπόνησης των χορδών του και κατόπιν ενδελεχούς τεχνικού ελέγχου παραμένει άψογο, αποκτά τα παρακάτω σημαντικά προτερήματα έναντι του ‘‘νεότερου’’ εαυτού του.

  • Έχει δώσει με επιτυχία τις εξετάσεις του στα χρόνια ως προς την σταθερότητά του.
  • Το παίξιμό του έχει εξελίξει την ηχητική του φυσιογνωμία [στρώσιμο].
  • Τα μεταλλικά μέρη [κλειδιά ,τάστα ίσως και χορδοκράτης] που φθείρονται, αντικαθίστανται με καινούρια χωρίς την παραμικρή συνέπεια για το όργανο, αν κριθεί απαραίτητο.

Ως εκ τούτου το έγχορδο δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται όπως μια συσκευή [τηλεόραση, υπολογιστής κλπ] που περιορίζεται από συγκεκριμένο προσδόκιμο ζωής. Τα έγχορδα, εάν επιζήσουν από ατυχήματα, προορίζονται για να παραμένουν λειτουργικά για πολλές-πολλές δεκαετίες. Γι’ αυτό στο εξωτερικό, τα ενυπόγραφα δευτεροχεράτα μουσικά όργανα είναι συνηθέστατα ακριβότερα από τα καινούρια όργανα του ιδίου οργανοποιού.

Η γραπτή ταυτότητα που συνοδεύει κάθε όργανο περιέχει την χρονολογία της κατασκευής και νομίζω απαντά στα περί ανηθικότητας.

Σε κάποιο όργανο λοιπόν που έχει χρησιμοποιηθεί πχ για δύο χρόνια, έχουν αντικατασταθεί τα μεταλλικά του μέρη, ακόμα και τα βερνίκια του με τα ίδια ακριβώς που είχε αρχικά [αν κριθεί απαραίτητο], ποιός ακριβώς λόγος συντρέχει να δοθεί σε χαμηλότερη τιμή από εκείνη που είχε αρχικά; Επιπλέον εφόσον ανταλλάσσεται στην ίδια τιμή που πουλήθηκε και συνοδεύεται από την ίδια ισόβια εγγύηση, που ακριβώς εντοπίζεται η ανηθικότητα;

ΘΕΜΑ ΤΕΤΑΡΤΟ ΚΑΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ «ΠΕΡΙ ΓΝΩΜΗΣ-ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΛΑΣΠΗΣ»

Όλοι κρινόμαστε και κρίνουμε χωρίς κανέναν περιορισμό. Τα σύνορα μεταξύ γνώμης - άποψης - καλόπιστης κριτικής - λάσπης, υπάρχουν για να διαχωρίζουν τελείως διαφορετικά πράγματα. Από κάποιους ανθρώπους όμως φαίνεται ότι είναι δυσδιάκριτα ή δεν υπάρχουν καθόλου αυτά τα σύνορα. Η προφανής αυτή μειοψηφία αφήνει δυστυχώς σε οποιαδήποτε συλλογικότητα ισχυρό αρνητικό αποτύπωμα. Μπορεί να μετατρέψει την υγιή πολυφωνία σε κακόηχη χάβρα, για να εξυπηρετηθούν μικρο-εγωϊσμοί και μικρο-κακίες. Δεν είμαι γιατρός για να ξέρω ποιας ποιότητος ευχαρίστηση αντλεί ο οποιοσδήποτε τέτοιος αυτόκλητος εισαγγελέας επιχειρηματολογεί στη βάση της ενδεχομενικότητας, η οποία αν και φιλοσοφικός όρος δεν εμπλέκεται στην απόδοση δικαίου.

Επιτρέψτε μου να έχω κι εγώ μια γνώμη για εκείνο το μικρό μέρος της αρένας που διψάει για αίμα. Στο όνομα του ιερού δικαιώματος της ελευθερίας έκφρασης και γνώμης, δυστυχώς μικρές ή και πολύ μεγάλες συλλογικότητες περιέχουν Θερσίτες. Οι γραφικότητες αυτές έχουν το ταλέντο, με την ακρότητα και την αιχμηρότητα του λόγου να προσελκύουν την προσοχή. Αλίμονο όμως εάν τους δοθεί περισσότερη σημασία ως εάν είχαν τάχα πραγματική αξία, πέραν του γραφικού κακόηχου θορύβου που προκαλούν ανάμεσά μας.

Ολοκληρώνοντας αυτή την παρέμβασή μου στην κοινότητα του ρεμπέτικου φόρουμ και αφού σας ευχαριστήσω για το χρόνο που διαθέσατε στην ανάγνωση του περιεχομένου της, επιτρέψτε μου να σας θυμίσω πως θα συνεχίσω να σέβομαι το δικαίωμα της ελευθερίας του λόγου από οποιοδήποτε βήμα. Θα συνεχίσω επίσης να προασπίζω με κάθε τρόπο τη δυνατότητα έκφρασης τεκμηριωμένων απόψεων, που στόχο έχουν τη διάδοση της γνώσης στο πεδίο της οργανοποιίας. Παραμένω πάντα στη διάθεση οποιασδήποτε κριτικής επί τη βάσει πραγματικών γεγονότων και επιτρέψτε μου να απέχω από οποιαδήποτε προσβλητική ή υποτιμητική κρίση, η οποία δεν εδράζεται σε τεκμηριωμένα στοιχεία και δεν σχετίζεται με την πραγματικότητα.

Όπως ίσως να γνωρίζετε, το τηλέφωνο επικοινωνίας του εργαστηρίου μου είναι δημοσιευμένο στο διαδίκτυο και πολλές φορές, επειδή είναι πραγματική ανάγκη ένας επαγγελματίας μουσικός ή ερασιτέχνης μπορεί να με καλέσει κατά το εργασιακό μου ωράριο.

Θα χαρώ πραγματικά να συνομιλήσω ή και να συναντήσω στο εργαστήριο μου ακόμα καλύτερα, οποιονδήποτε επιθυμεί να ανταλλάξουμε απόψεις γύρω από το συγκεκριμένο ζήτημα ή ακόμα και για άλλα θέματα της οργανοποιίας, που τόσο μας ενθουσιάζει.

Με διάθεση για εποικοδομητική επικοινωνία,

Χρήστος Σπουρδαλάκης

18 «Μου αρέσει»