Υποθέτω μιλάς για τετράχορδα μπουζούκια, οι άλλοι τέσσερις ποιοι είναι;
Αδελφέ το μπουζούκι είναι ένα
Είτε τρίχορδο
Είτε τετράχορδο
Δεν επιλέγει ο μάστορας να κάνει άριστο τετράχορδο και μέτριο τρίχορδο
Ότι πληρώνεις παίρνεις
Στην εποχή του αδελφέ μέχρι και το 2010 ήταν μέσα στους 5 κορυφή μαστορες
Καλκεψος
Βάρλας
Πόλης
Κλεφτογιαννης
Τώρα οι τοπ είναι
Κάβουρας
Καλκεψος
Βάρλας
Οι υπόλοιποι έρχονται μετά από αυτήν την τριάδα
Παίσιος
Στάμκος
Κατσιφης
Καρβούνης
Κακα τα ψέματα αυτά τα ονόματα κυριαρχούν
Φιλικά Πετρος
Για μένα είναι διαφορετικά όργανα, και ο κάθε μάστορας έχει την ειδίκευσή του. Αν κάποιος μάστορας το επιδιώξει, μπορεί να κάνει καλά και τα δύο, όπως κάποιοι κάνουν καλά και ούτια και μπουζούκια. Οπότε νομίζω ότι πέρα από τις προσωπικές προτιμήσεις που είναι απόλυτα σεβαστές, επίσης ο καθένας θα έχει διαφορετικές προτιμήσεις για κάθε είδος οργάνου.
Εδω παει να ανοιξει ωραια συζητηση και αν συνεχιστεί μαλλον θα πρεπει να μεταφέρουμε τα μηνύματά σε αλλο νημα.
Πετρο εχω μερικες απορίες σχετικα με οσα έγραψες.
- Πως βγαινουν οι τοπ, βαση πωλησεων ? Βαση ήχου? Βάση ανθεκτικοτητας του οργάνου στον χρόνο?
- Μιλας βαση προσωπικής σου εμπειρίας? Αν ναι έχεις παιξει με όργανα ολων των οργανοποιων ωστε να μην αδικείς καποιον δια της απουσιας του στο τοπ 5 ?
- Πως γίνεται να απουσιάζει ο Σπουρδαλακης απο το τοπ 5 ?
Φιλικά Πάνος
Κακά τα ψέματα και εγώ φιλικά να σου αναφέρω ότι δεν γίνεται να κυριαρχεί κάποιος έναντι του άλλου.Περί ορέξεως κολοκυθόπιτα που λένε.Σαφώς υπάρχουν προτιμήσεις του κάθε οργανοπαίχτη αλλά δεν γίνεται να αφήνεις έξω ονόματα όπως ο Καφετζόπουλος,ο Σπουρδαλάκης και ο Φρονιμόπουλος.Ενδεικτικά σου αναφέρω αυτούς τους τρεις.Άλλος μπορεί να βάλει τον Ραπακούσιο.
Επειδή ανέφερες και τον Παΐσιο αν δεν κάνω λάθος ο άνθρωπος βρίσκεται εκτός Αττικής.Οπότε αν πάμε έτσι γίνεται να αφήσουμε έξω Αλεξανδρή?
Αν ρωτήσουμε 50 άτομα γνώστες θα έχει ο καθένας και διαφορετική άποψη πάνω κάτω.
Ελπίζω να μην με παρεξηγήσεις κάπου.
Αδέλφια σας μιλάω καθαρά βάση εμπειρίας
Ο καλός ο μάστορας είναι αυτός που παίζουν στην πλειοψηφία τα ονοματα στα στούντιο και στα πατάρια και αυτό δεν είναι τυχαίο
Όπως τυχαίο δεν είναι οι περισσότερες δισκογραφίες να γίνονται με όργανα Ζοζέφ
Όπως ανέφερα παραπάνω στο μήνυμά μου σας ανέφερα τους πέντε κορυφαίους και όχι τους 15
Σας ανέφερα ότι μετά από αυτήν την τριάδα πεντάδα ακολουθούν όλοι οι άλλοι
Η πλειοψηφία των επαγγελματιών μουσικών παίζει τα όργανα από τα παραπάνω ονόματα που σας ανέφερα
Σαφώς και ο φρονιμόπουλος και ο σπουρδαλάκης και ο Καφετζόπουλος και ο μπρας και ο κλεφτόγιαννης και ο Γκουλιάρας και ο δεκαβάλας και ο τσακιριαν και και και και και είναι καλοι μάστορες
Τα πρωτεία όμως τα έχουν πάρει αβλεπί τα ονόματα που σας ανέφερα στα προηγούμενα μου μηνύματα
Αδελφέ πάνω όλο το κουστούμι αυτό που έγραψες πρέπει να το έχει ένας καλός μάστορας
Και επειδή δεν θέλω να παρεξηγούμαι γιατί κάνουμε μία δημοκρατική συζήτηση και πάνω από όλα δεν παινεύω κανέναν οργανοποιείο σας λέω τούτο
Έχω παίξει όλα τα όργανα από τους σπουδαίους μιλάω πάντα κατασκευαστές που μέσα σε αυτούς είναι και τα ονόματα που μου αναφέρατε και εσείς όμως κακά τα ψέματα δεν πρέπει να κρύψω ότι ξεχώρισαν με μεγάλη διαφορά κάποιοι κατασκευαστές από αυτούς που ήδη γνωρίζουμε όλοι ότι κυριαρχούν
Παιδιά τίποτα δεν είναι τυχαίο
Κάποτε σε ένα δίσκο που έπαιξα και δεν θέλω να αναφερθώ σε ποιον έπαιξα με μπουζούκι των 500 ευρώ με ελαφρώς βουλιαγμένο καπάκι και δεν πίστευαν τα αυτιά μας το αποτέλεσμα που βγήκε δεν θα αναφέρω τον κατασκευαστή
Εγώ απλώς θα σας πω και κάτι άλλο
Καραντίνης μπουζούκι βαρλάς Σταμκος καρανδρέας
Βασίλας μπουζούκι του σπουρδαλακη και του βάρλα
Τρίγκας μπουζούκι κάβουρας Καρβούνης κλεφτόγιαννης
Στεργίου μπουζούκι κάβουρας βαρλάς Παΐσιος
Δράμαλης μπουζούκι κάβουρας βαρλάς καρανδρέας
Πολυκανδριώτης μπουζούκι βαρλάς τσακιριάν
Νικολόπουλος μπουζούκι βαρλάς κάβουρας
Παλαιολόγου μπουζούκι καλκεψος
Θανάσης βασιλάς μπουζούκι καλκεψος
Λάκης Ορφανίδης μπουζούκι Καρβούνης βαρλάς κατσιφής
Έχω και πολλά άλλα παραδείγματα από κορυφαίους μπουζουξήδες
Σε λογικές τοπ-5 χαι-5 και τοπ γκαν δεν μπαίνω καν. Ο καθένας έχει τις προτιμήσεις του, εξαλλου ο Ζοζέφ εκτόπισε Παναγή και Λαζαρίδη αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν ήταν όλοι κορυφαίοι.
Αυτό έχει ακουστεί αρκετά απο διάφορους παίκτες που με βυθισμένα καπάκια τα όργανα τους έβγαζαν πολύ ωραίο ηχο, αν θες να μας πεις περισσότερες πληροφορίες σχετικά με αυτό υπάρχει αντίστοιχο νήμα.
Με τον Στάμκο υπάρχει επαγγελματική συνεργασία με την οικογένεια Καραντίνη, αν δεν κάνω λάθος.
Επισης ο πατέρας Καραντίνης σε 2 πρόσφατα βίντεο εχει πει την ίδια ατάκα κατα λέξη για Κάρολο Τσακιριάν και Γαζέτα "το καλύτερο όργανο που έχω παίξει ποτέ "
Συζήτηση κάνουμε δεν κάνω κακό "αντίλογο ".
Επίσης επειδή μιλάς εμπειρικά και δεν γράφεις λόγια "καφενείου " που άκουσες, θα ειχε ενδιαφέρον να μας πεις αν παίζουν και όργανα "χορηγίας " προκειμένου να διαφημιστουν οι μάστορες (οχι ονομαστικά απαραίτητα).
Αυτή η μόδα ρε παιδιά με της “τοπ λίστες” που επικρατεί, που συγκρίνουν τα ασύγκριτα, σε τηλεοπτικές εκπομπές, σε μπλογκ, σε βίντεο… Η Μερτσέντες παγκοσμίως είναι 14η στης πωλήσεις, πίσω ακόμα από μια κινέζικη εταιρία. Τι να συγκρίνω τώρα, την Μερτσέντες στο 14 με την Φορντ και την Φίατ που είναι στους τοπ 5; Η με αυτά που βγάζουν οι Κινέζοι;
Φίλε Πάνο καλημέρα
Και βέβαια παίζουν όργανα χορηγίας αλλά μόνο αυτά που παίρνει η κάμερα
Όντως ο στάμκος με τον Καραντίνη έχουν κάποια οικογενειακή σχέση
Ο Καραντίνης παίζει επίσης και με μπουζούκι του καλκεψου και και βεβαίως και του Τσακιριάν και βεβαίως και του γαζέττα
Επίσης θα ήθελα να πω σε όλους μας τους φίλους ότι θα χαρώ πολύ να σας πω πέντε πράγματα όχι επειδή το παίζω έξυπνος η ξερόλας αλλά βάσει εμπειρίας μου πάνω σε αυτό το όργανο με το οποίο ασχολούμαι 30 χρόνια επαγγελματικά και 40 Σιν χρόνια το κρατό στα χέρια μου
Και έχοντας κάτσει και μιλήσει αμέτρητες ώρες με πολλούς οργανοποιούς και πολλούς κορυφαίους μπουζουξήδες θα ήθελα να σας πω κάποια βασικά πράγματα που πρέπει να έχει ένα μπουζούκι όταν το θεωρούμε καλό
Για παράδειγμα γιατί παίζουμε αλλά μπουζούκια στα στούντιο γιατί παίζουμε με άλλα μπουζούκια σε μία ταβέρνα γιατί παίζουμε με άλλα μπουζούκια σε μία μεγάλη πίστα γιατί παίζουμε επίσης με άλλα μπουζούκια σε μία συναυλία όταν έχουμε 4 και 5 όργανα στην κατοχή μας
Ο χρόνος μου βέβαια λόγο εργασίας είναι λίγο περιορισμένος θα αναπτύξω όμως αυτό το θέμα κάποια στιγμή μέσα στην ημέρα
να σου πω γιατι.
Γιατι κανένα δεν ειναι σωστό.
Ολα εχουν τα ελαττώματα τους.
Απλα , καθε φορα διαλεγεις πιο ελάττωμα θα παρεις μαζι σου.
Σπύρο
Όχι φίλε μου καλέ δεν είναι έτσι όπως τα λες τα πράγματα
Τι θεωρείς σαν ελάττωμα πάνω σε ένα μπουζούκι;
Το γνωρίζεις ότι αρκετά από τα όργανα του Ζοζέφ έχουνε βουλιαγμένο καπάκι;;;
Και παίζουν και σε πίστες και σε στούντιο;;;
Το θεωρείς ελάττωμα;;;
Δεν περίμενα ποτέ ότι θα άκουγα ή θα διάβαζα μία τόσο λάθος απάντηση γιατί πίστεψέ με είναι ότι πιο λάθος απάντηση έχω ακούσει και διαβάσει
Δεν κατηγορώ ούτε κατακρίνω την άποψή σου θέλω να με καταλάβεις
Ίσα-ίσα την σέβομαι
Πίστεψέ με έχω φάει τη ζωή μου όλη πάνω στο θέμα του ήχου και πάνω στο θέμα του καλού ήχου
Ένα μπουζούκι ντενεκέ αν το έπιανε ο Χιώτης ο μπέμπης ο Ζαμπέτας ο Ιορδάνης ο τσιμπίδης ο πάππος ο Καραντίνης ο Στεργίου ο Δράμαλης ο Παλαιολόγου ο σπόρος ο Ζαχαρίου ο Νικολόπουλος ο βύζας ο Πολυκανδριώτης ο τεράστιος Τσιτσάνης και και και και δεν μπορώ να τους αναφέρω όλους και έπαιζαν θα βουλοναν τα αυτιά μας και θα μέναμε με το στόμα ανοιχτό από αυτό που θα ακούγαμε όπως και γίνεται κάθε φορά που ακούμε τους παραπάνω κολοσσούς
Ο ντενεκές είναι τενεκές αλλά το χέρι μπορεί να τον μετατρέψει σε αριστούργημα
Και όπως μου έδωσες την πάσα θα σου αναφέρω και αυτό
Τα κορυφαία λοιπόν ονόματα κατασκευαστών μπουζουκιού στην εποχή που ζούμε δεν επιτρέπεται να κάνουν λάθη τα οποία αντιλαμβάνεται το αυτί μας
Εγώ σαν μπουζουξής ότι όργανο έχει περάσει από τα χέρια μου το είχα πάντα με δύο καβαλάρηδες
Τεράστια υπόθεση ο καβαλάρης αδελφέ πίστεψέ με
Γιατί άραγε να είχα δύο καβαλάρηδες για κάθε μπουζούκι;;;
Ο συνδυασμός μπουζουκιού με μικρόφωνο μπουζουκιού ηλεκτρικού ήχου πέννας μαγνήτη χώρου εγκατάστασης ηχείων κονσόλας watt ρυθμίσεις frequencies πόσο μεγάλος είναι ο χώρος πόσο μικρός είναι ο χώρος τι κόσμο έχει μέσα έχει μεγάλη σημασία αδελφέ ψάξτο λίγο εκεί και σου μιλάω πολύ φιλικά και εμπειρικά
Στα μαγαζιά που έχω δουλέψει που είναι πάρα μα πάρα πολλά έχω κάνει άπειρα πειράματα όχι μόνο εγώ αλλά και πολύ μεγάλα ονόματα
Κάποτε βρέθηκε ένα πάρα πάρα πολύ μεγάλο όνομα του μπουζουκιού σε ένα μαγαζί το οποίο δούλευα και με πλησίασε και μου είπε
Πες μου πόσα θες να σου αγοράσω το μπουζούκι και τα μηχανήματα που έχεις γύρω σου γιατί αυτόν τον ήχο που ακούω δεν τον έχουν ακούσει ποτέ τα αυτιά μου
Μιλάμε για τεράστιο όνομα του μπουζουκιού
Στον ίδιο χώρο λοιπόν με δύο διαφορετικά μπουζούκια με τον ίδιο μαγνήτη με την ίδια πένα με τις ίδιες χορδές με την ίδια ρύθμιση η διαφορά σε ποσοστό τοις εκατό ήταν 80% διαφορετικοί
Το μπουζούκι λοιπόν το οποίο παίζει σε μία αίθουσα 2.000 κόσμον είναι προσαρμοσμένο να παίξει στα μηχανήματα τα οποία υπάρχουν εκεί
Όταν αυτό το όργανο λοιπόν το πάρεις να πας να παίξεις σε μία αίθουσα 70 και 100 ανθρώπων δεν θα ακούσεις αυτό που ακούς στην παραπάνω περίπτωση γιατί υπάρχει παράγοντας και όχι ελάττωμα
Πόσες φορές εμείς οι ίδιοι ακούμε το μπουζούκι μας τη μία μέρα να είναι λίγο μουντό και την άλλη να ανασαίνει και λέμε τι φταίει και τι φταίει και τι φταίει
Σε μετρήσεις που έχουν γίνει και μιλάω πάντα με γνώση των πραγμάτων αυτό που φταίει τις περισσότερες φορές έχει να κάνει καθαρά Με τα αυτιά μας και όχι με το όργανο
Πάντα βέβαια μιλάμε στα πλαίσια ότι προσέχουμε το όργανο
Ένα όργανο το οποίο οι χορδές από τα τάστα είναι λίγο πιο ψηλά από το συνηθισμένο σκάνε πολύ καλύτερα από ένα όργανο το οποίο είναι αλοιφή
Αυτό το όργανο λοιπόν δεν έχει ελάττωμα απλά δυσκολεύει λίγο τα δάχτυλα του παίχτη σε γρήγορα πράγματα
Έχω παίξει σε δίσκο με τρία διαφορετικά μπουζούκια
Άλλο μπουζούκι σε ζεϊμπέκικο άλλο μπουζούκι σε τσιφτετέλια και άλλο σε ρούμπα
Μπορείς να καταλάβεις και να μου πεις το γιατί;;;
Φιλικά πάντα
2 posts were merged into an existing topic: “Βούλιαγμα” στο καπάκι
@Petros Πετρο απολυτα σωστο κατα την γνμωμη μου παντα αυτο που λες και θα ηθελα να το αναπτυξεις εδω στο φορουμ ειναι παρα πολυ καλο να γινονται τετοιες συζητησεις. Ανεφερες κατι σωστο για μενα.
Είσαι ωραίος… Εάν σου πω να μου συγκρίνεις ηχητικά βαρλα - Καλκεψου για να δούμε τι μας κάθεται καλύτερα επειδή δεν υπάρχει η ικανότητα δοκιμής, σύγκριση συχνοτήτων κτλπ.
Δεν συγκρίνονται αδελφέ μου γιατί ο καθένας έχει καταφέρει να φτιάξει τον ήχο του
Τη να πει κανείς για τον μεγάλο Καλκεψο του οποίου τα χνάρια άξια ακολουθεί και ο Γιάννης
Όπως και ο Βαρλάς
Ονόματα όπως Παλαιολόγου Καραντίνης Βύζας Νικολόπουλος Καμπουριδης Παπαδόπουλος Καρνέζης Ηλιάδης Πολυκανδριώτης και ένα σορό άλλοι τεράστιοι κρατούν - κρατουσαν στα χέρια τους Καλκεψο και Βαρλά
Στο χέρι του καθενός το κάθε όργανο παίζει διαφορετικά
Η αντίληψη του ήχοχρώματος στο αυτί του καθενός κάθεται διαφορετικά
Ειναι πολύ ψιλά γράμματα
Αν όμως πρέπει να δώσω μια απάντηση στο ερώτημα σου σαν προσκοπική εκτίμηση η απάντηση μου είναι ότι τα όργανα του Καλκεψου στα αυτιά και τα χέρια τα δικά μου μου αρέσουν ποιο πολύ