"Βούλιαγμα" στο καπάκι

Αν και είναι εκτός θέματος, Νίκο το καπάκι στο μπουζούκι σου τόσα χρόνια μετά, έχει κάποια κλίση?

Εννοείς κλίση που να μην την είχε εξαρχής επιδιώξει ο κατασκευαστής; Δεν έχω παρατηρήσει αλλαγές, ούτε ο κατασκευαστής σχολίασε ποτέ κάτι σχετικό, κάθε φορά που ξανάβλεπε το όργανο. Για ποιό λόγο το ρωτάς αυτό;

1 «Μου αρέσει»

Γιατί πολλές φορές συναντάμε ελαφρώς βυθισμένα καπάκια προς τα μέσα με την πάροδο του χρόνου, κάτι το οποίο πολλοί μάστορες το θεωρούν φυσιολογικό.
Αλλά δεν το έχω ακούσει ούτε το έχω δει ποτέ σε όργανα του Μαστροπαναγιωτη.

Αυτό συνήθως γίνεται στα λεπτά καπάκια που βγάζουν αμέσως ήχο και εντυπωσιάζουν τον αγοραστή. Το δικό μου από τον Καφετζόπουλο έχει σχετικά παχύ καπάκι, άργησε να ανοίξει αλλά με αντάμειψε με εξαιρετικό ήχο. Και φυσικά ούτε ανθρακονήματα στο μπράτσο ούτε τίποτα, σταθερότατο εδώ και δέκα χρόνια.

4 «Μου αρέσει»

Τα είπε όλα ο συνονόματος, δεν υπάρχει κάτι άλλο να προστεθεί. Μόνο το δέκα (χρόνια) να γίνει 26 για τη δική μου περίπτωση.

3 «Μου αρέσει»

Δεν αμφιβάλλω καθόλου για την σταθερότητα ενός μανικου με κόντρες δουλεμένου με προσοχή από καλό μάστορα. Εδώ το δικό μου -ένα μεσαίας κατηγορίας οργανο- τα τελευταία δύο χρόνια μοιάζει άκαμπτο!

Αυτό όμως που θα ήθελα να γνωρίζω είναι η γνώμη όσων έχουν αγοράσει τριχορδο με ανθρακονημα για το όργανο τους. Και πιστεύω πως αυτές οι γνώμες θα μπορούσαν να αποτελέσουν φυσική εξέλιξη στο παρόν νήμα που μετράει αρκετά χρόνια παρουσίας.

Να κάνω και εγώ μια ερώτηση , έχω το μπουζούκι μου 3 χρόνια , είναι μαζικής παραγωγής και δεν πρόκειται για κάτι ιδιαίτερα ακριβό . Υπάρχει περίπτωση στο μέλλον , να έχω πρόβλημα με το καπακι ή τελοσπαντων οτιδήποτε ,που από φυσικά αίτια μπορεί να αλλάξει στο μπουζούκι με την πάροδο του χρόνου ;

To μπουζούκι μου, πρώιμος Καφετζόπουλος, κόντρες έχει, νομίζω δεν υπήρχε ακόμα ανθρακόνημα. Οφείλω πάντως να παρατηρήσω ότι ¼ + αιώνος μετά την παράδοσή του, δεν έχει εμφανίσει ίχνος στρέβλωσης, χαμηλώματος ή ψηλώματος απόστασης χορδών ή κάτι παρεμφερές. Η λάφτα μου, Φρονιμόπουλος 2009, έχει μασσίφ μπράτσο με αυλάκι στο οποίο τοποθετήθηκε ανθρακόνημα και κολλήθηκε μετά η (σχετικά λεπτή) εβένινη «ταστιέρα». Όποιος αυτό δεν το ξέρει, δεν μπορεί να το καταλάβει βλέποντας ή χτυπώντας το μπράτσο. Ούτε και εδώ υπάρχει η παραμικρή ένδειξη «ύποπτων» κινήσεων του μπράτσου.

5 «Μου αρέσει»

θα ηθελα να προσθεσω, ο γερο ζοζεφ που εφτιαχνε καπακια σχεδον σα χαρτι και προφανως βουλιαζαν, ειχε πει πολλες φορες " αστους να τα κανουν επισκευες τα καπακια , που να ξερουν οτι το καπακι πρεπει να καθεται ελαφρα"
προφανως οταν ειναι τεραστιο το βουλιαγμα δεν ειναι καλο αλλα μια ελαφρυα καμπυλη ισως να μην ειναι κατι τοσο κακο

ΥΓ αλλα ναι παρολα αυτα δεν θα επαιρνα μπουζουκι με βουλιαγμα :joy: . και αν το παθαινε το δικο μου θα ξενερωνα

1 «Μου αρέσει»

Ερώτηση. Το βούλιαγμα στο καπάκι, για τους περισσότερους στο φόρουμ, είναι θέμα αισθητικής, ή κάτι άλλο;
Δεν αναφέρομαι βέβαια σε κατασκευαστική αστοχία.

Να ρωτήσω και εγώ πάνω σε αυτό.Όταν το καπάκι είναι σωστό τα πρώτα πέντε δέκα χρόνια και μετά κάτσει λίγο δεν είναι κατασκευαστική αστοχία?Γιατί κάπου είχα δει στο site του Σπουρδαλάκη είχε περιγραφή σε ένα όργανο ότι είναι μεταχειρισμένο και έχει κάτσει λίγο το καπάκι χωρίς να επηρεαστεί το ηχητικό αποτέλεσμα.Κάπως έτσι το είχα διαβάσει μπορεί να κάνω και κάποιο λάθος ή να ήτανε αλλουνού κατασκευαστή.

Δηλαδή αν καθόταν μετά από 50 χρόνια θα ήταν κατασκευαστική αστοχία;

Παιδιά το καπακι κάθεται όταν είναι λεπτό , αν κάτσει λίγο δεν είναι κατασκευαστικό λάθος απλά κάθεται και ζυμώνει το όργανο και σύμφωνα με τα λόγια του ζοζεφ είναι κάτι καλό . Τώρα αν έχει πέσει πολύ το καπακι σε βαθμό που δεν παίζει το μπουζουκι ναι είναι λάθος

Δεν γνωρίζω αλλά μετά από 50 χρόνια τα οποία είναι πολλά δεν νομίζω να είναι κατασκευαστική αστοχία.
Στα 5 χρόνια όμως όταν έχεις δώσει 2000 ευρώ δεν είναι?Υπόψη δεν μιλάω για το Σπουρδαλάκη μόνο.Γιατί έτσι κι αλλιώς υπάρχει εγγύηση εφόρου ζωής στο κατάστημά του οπότε το αλλάζεις το όργανο αν θες.

Νίκο για εμένα προσωπικά είναι θέμα αισθητικής και μου έκανε εντύπωση όταν έπαιξα με όργανα που έχουν βυθισμένο καπάκι και ήταν φοβερά σε ήχο και αίσθηση.
Θα ήθελα πολύ και την δική σου άποψη, είναι λάθος κατασκευαστικό ή όχι όταν βυθιστεί και παραμείνει λειτουργικό ?
Ο Μαστροπαναγιώτης σε μια συζήτηση που είχαμε τις προάλλες μου είπε ότι δεν υπάρχει λόγος για να βυθιστεί ένα καπάκι ακόμη και μετά από 20 χρόνια, εκτός αν μιλάμε για κακή συντήρηση ή χρήση του οργάνου.

3 «Μου αρέσει»

Τί ακριβώς υπονοείς, Νικόλα; Φαντάζομαι ότι κανείς από τους προλαλήσαντες δεν ενοχλείται αισθητικά σε σοβαρό βαθμό από ένα ελαφρό βούλιαγμα στο δικό του όργανο, όμως απ’ την άλλη, κανείς δεν θα έτρεχε να αγοράσει ένα μεταχειρισμένο όργανο επειδή ακριβώς έχει βουλιαγμένο καπάκι. Εκτός κι αν, παρά το βούλιαγμα, το όργανο είναι στον ήχο του και σ’ όλα τ’ άλλα αστέρι αλλά ακόμα και τότε, το βούλιαγμα θα το εκμεταλλευόταν ο ενδιαφερόμενος για αγορά, ώστε να πετύχει καλύτερη τιμή. Επειδή δεν είμαι οργανοποιός, μήπως υπονοείς ότι ένα «προγραμματισμένο» μικρής έκτασης βούλιαγμα μετά από κάποια χρόνια είναι, για έναν κορυφαίο οργανοποιό, μικρό αλλά αναγκαίο κακό προκειμένου το όργανο να έχει απ’ την αρχή ωραιότερο ήχο; Και αν ναι, γιατί ο οργανοποιός δεν το γνωστοποιεί αυτό στον πελάτη, πριν συμφωνήσουν;

1 «Μου αρέσει»

Το θέμα είναι η πολυπόθητη ισορροπία. Υπάρχουν πολλοί τρόποι ή καλύτερα “σχολές” θα έλεγα , για το πως θα συμπεριφερθείς σε ένα καπάκι. Το ζητούμενο είναι τι ζητάς απ την ζωή σου,και το όργανο ειδικότερα. Αν θες ένα ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ήχο, ένα μικρό βούλιαγμα στο καπάκι εξ αρχής, αλλά να μην προχωράει με τον χρόνο, δηλαδή να ισορροπεί είναι αναπόφευκτο. Και φυσικά δεν υπάρχει κανένας λόγος να βυθιστεί ένα καπάκι ,έστω και μετά από 50 χρόνια αν δεν είναι έτσι δομημένο, πλην της κακής συντήρησης. Από κει και πέρα η αισθητική είναι άλλο πράγμα. Δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα.

3 «Μου αρέσει»