"Βούλιαγμα" στο καπάκι

Παιδιά το καπακι κάθεται όταν είναι λεπτό , αν κάτσει λίγο δεν είναι κατασκευαστικό λάθος απλά κάθεται και ζυμώνει το όργανο και σύμφωνα με τα λόγια του ζοζεφ είναι κάτι καλό . Τώρα αν έχει πέσει πολύ το καπακι σε βαθμό που δεν παίζει το μπουζουκι ναι είναι λάθος

1 «Μου αρέσει»

Δεν γνωρίζω αλλά μετά από 50 χρόνια τα οποία είναι πολλά δεν νομίζω να είναι κατασκευαστική αστοχία.
Στα 5 χρόνια όμως όταν έχεις δώσει 2000 ευρώ δεν είναι?Υπόψη δεν μιλάω για το Σπουρδαλάκη μόνο.Γιατί έτσι κι αλλιώς υπάρχει εγγύηση εφόρου ζωής στο κατάστημά του οπότε το αλλάζεις το όργανο αν θες.

1 «Μου αρέσει»

Νίκο για εμένα προσωπικά είναι θέμα αισθητικής και μου έκανε εντύπωση όταν έπαιξα με όργανα που έχουν βυθισμένο καπάκι και ήταν φοβερά σε ήχο και αίσθηση.
Θα ήθελα πολύ και την δική σου άποψη, είναι λάθος κατασκευαστικό ή όχι όταν βυθιστεί και παραμείνει λειτουργικό ?
Ο Μαστροπαναγιώτης σε μια συζήτηση που είχαμε τις προάλλες μου είπε ότι δεν υπάρχει λόγος για να βυθιστεί ένα καπάκι ακόμη και μετά από 20 χρόνια, εκτός αν μιλάμε για κακή συντήρηση ή χρήση του οργάνου.

4 «Μου αρέσει»

Τί ακριβώς υπονοείς, Νικόλα; Φαντάζομαι ότι κανείς από τους προλαλήσαντες δεν ενοχλείται αισθητικά σε σοβαρό βαθμό από ένα ελαφρό βούλιαγμα στο δικό του όργανο, όμως απ’ την άλλη, κανείς δεν θα έτρεχε να αγοράσει ένα μεταχειρισμένο όργανο επειδή ακριβώς έχει βουλιαγμένο καπάκι. Εκτός κι αν, παρά το βούλιαγμα, το όργανο είναι στον ήχο του και σ’ όλα τ’ άλλα αστέρι αλλά ακόμα και τότε, το βούλιαγμα θα το εκμεταλλευόταν ο ενδιαφερόμενος για αγορά, ώστε να πετύχει καλύτερη τιμή. Επειδή δεν είμαι οργανοποιός, μήπως υπονοείς ότι ένα «προγραμματισμένο» μικρής έκτασης βούλιαγμα μετά από κάποια χρόνια είναι, για έναν κορυφαίο οργανοποιό, μικρό αλλά αναγκαίο κακό προκειμένου το όργανο να έχει απ’ την αρχή ωραιότερο ήχο; Και αν ναι, γιατί ο οργανοποιός δεν το γνωστοποιεί αυτό στον πελάτη, πριν συμφωνήσουν;

2 «Μου αρέσει»

Το θέμα είναι η πολυπόθητη ισορροπία. Υπάρχουν πολλοί τρόποι ή καλύτερα “σχολές” θα έλεγα , για το πως θα συμπεριφερθείς σε ένα καπάκι. Το ζητούμενο είναι τι ζητάς απ την ζωή σου,και το όργανο ειδικότερα. Αν θες ένα ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ήχο, ένα μικρό βούλιαγμα στο καπάκι εξ αρχής, αλλά να μην προχωράει με τον χρόνο, δηλαδή να ισορροπεί είναι αναπόφευκτο. Και φυσικά δεν υπάρχει κανένας λόγος να βυθιστεί ένα καπάκι ,έστω και μετά από 50 χρόνια αν δεν είναι έτσι δομημένο, πλην της κακής συντήρησης. Από κει και πέρα η αισθητική είναι άλλο πράγμα. Δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα.

4 «Μου αρέσει»

Αν δεν θεωρηθεί ελάττωμα η αστοχία κατασκευής πως μπορούμε να το ονομάσουμε?
Οταν ενα μπουζούκι κατασκευαζεται για να εχει ισιο μπράτσο και επίπεδο καπάκι, γιατι θεωρούμε μονο το σκευρωμα πρόβλημα? Επειδη στην μια περίπτωση παίζει το όργανο ρνω στην αλλη όχι?
Ρωτάω γιατί ισχύει η πληροφορία που δίνεις αλλα πως θα χαρακτηρισουμε το βουλιαγμα ?

4 «Μου αρέσει»

Αδελφέ Πάνο θα σου το πω
Την τότε παλιά εποχή που επικρατούσε η columbia η minos η φαληρέα μιλάμε για παλιά πάντα οι κονσόλες και τα μηχανήματα που είχαν στα στούντιο δεν ήταν της σημερινής τεχνολογίας
Το βουλιαγμένο καπάκι δεν ήταν παικτικά ελάττωμα
Αισθητικά όμως ήταν και είναι ελάττωμα
Το βούλιαγμα στο καπάκι δημιουργείται πολλές φορές εσκεμμένα και το γνωρίζω και από τον Ζοζέφ αυτό
Όχι προσωπικά προς θεού
Αλλά από κάποιους τεράστιους κατασκευαστές
Ένα λεπτό καπάκι δίνει πιο μπάσο ήχο δίνει ποιο στακατο και στρογγυλό παίξιμο
Λόγω όμως της δύναμης που ασκούν οι χορδές το λεπτό καπάκι κάνει βούλιαγμα
Ο ήχος λοιπόν που παράγει το σκάφος σε συνδυασμό με το καπάκι καμπυλώνεται
Για αυτό και ακούμε παλιές δισκογραφίες και ακούμε κάτι όργανα μέσα που έχουν μία πένα στραγάλι
Δεν μιλάμε ότι όλες οι ηχογραφήσεις έχουν γίνει με βουλιαγμένα καπάκια αλλά οι περισσότερες ναι
Ο μεγάλος Ζαφειρίου με το μπουζούκι του Ζοζέφ που έχει άπειρες δισκογραφίες το καπάκι του ήταν βουλιαγμένο
Για την τότε εποχή λοιπόν δεν ήταν ελάττωμα το βουλιαγμένο καπάκι
Στην σήμερο εποχή που τα πράγματα έχουν αλλάξει και η τεχνολογία έχει πάει μπροστά υπάρχει άλλη Τάση

3 «Μου αρέσει»

αυτο το επιβεβαιωνω και εγω και το εχω γραψει και πιο πανω

κι αυτο το επιβεβαιωνω για οσους εχουν απορια για το αν αληθευουν αυτα που λεει ο @Petros
μεχρι στιγμης και σε αλλα νηματα οτι εχει πει ειναι σωστο , ξερει τι λεει και φαινεται , να τον ακουσετε οσοι θελετε να μαθεται πραγματα για το οργανο μας

3 «Μου αρέσει»

Καλά το ότι ο Ζοζέφ ήθελε να πετύχει βούλιαγμα στο καπάκι για να ακούγεται καλύτερα πρώτη φορά το ακούω και δεν ξέρω κατά πόσο ισχύει.Γιατί αν είναι έτσι πως γίνεται σε άλλα μπουζούκια να μην έχει κάτσει το καπάκι και σε άλλα να έκατσε?Το πιο πιθανό είναι κατασκευαστικό λάθος.
Το ότι το πιο λεπτό καπάκι παράγει πιο μπάσο ήχο πάλι πρώτη φορά το ακούω.Χωρίς να έχω γνώσεις οργανοποιΐας αλλά με αυτά που έλεγε ο Παπαιωάννου το πιο λεπτό καπάκι το κάνανε για πιο πρίμο ήχο για να ακούγεται όταν δεν είχανε μικρόφωνα.Σωστά?Το πιο μπάσο πως προκύπτει?

1 «Μου αρέσει»

πιστεψε με ισχυει

δεν γνωριζω καπακι ζοζεφ που να μην εχει βουλιαξει και εχω δει παρα πολλα μπουζουκια , οσα βλεπεις και ειναι ισια εχουν επισκευη και να το ξερεις αν θες ποτε να αγορασεις και το καπακι ειναι αλφαδι δεν ειναι ζοζεφ, τονιζω οτι ο ιδιος ο ζοζεφ ειχε πει αστους να επισκευαζουν τα καπακια να νομιζουν οτι φτιαχνουν το οργανο . δηλαφη ο ζαφειριου ενας τοσο μεγαλος παικτης με απιστευτα δισκογραφικα γαλονια , ηταν χαζος που δεν το “εφτιαχνε” το καπακι του?

οι μουργκανες γινονται πιο μπασες και τα καντινια πιο πριμα. ακου μπουζουκια με πολυ λεπτα καπακια και ακου τις μουργκανες τους

2 «Μου αρέσει»

Εδω θα ηταν ωραιο να μας πει και την αποψη του ο @SDimis που εχει μια σχετική εμπειρία.

Αυτο μπορει να το ειπε στο πλαίσιο οτι "θα κάνω φλούδα καπάκι και αν δεν σπάσει και απλά βυθιστεί, τοτε πέτυχε ".

Οπως και να εχει ομως το βυθισμένο καπάκι δεν ειναι εξαρχής αποτέλεσμα επιθυμητό του οργανοποιού, αλλα αδυναμίας του οργάνου να μείνει επίπεδο. Ετσι το καταλαβαίνω ανεξάρτητα αν το ηχητικό αποτέλεσμα μπορεί να ειναι άρτιο!

2 «Μου αρέσει»

εγω γνωριζω απο οσο καλυτερη πηγη γινεται οτι επιτηδες τα βουλιαζε , εκει οφειλετε αυτοσ ο ηχος του ζοζεφ που περασαν τοσα χρονια και ακομα ολοι το αναζηταμε . και με το που ακουμε οργανο του το καταλαβαινουμε απο χιλιομετρα μακρια

2 «Μου αρέσει»

Κωστή τι εννοείς τα βούλιαζε?
Τα όργανα τα πούλαγε ίσια, με τον καιρό εσκαγαν η βουλιαζαν.

2 «Μου αρέσει»

Και σαν συμπλήρωμα πολύ σωστά σε αυτά που λέει ο Κώστας θα σας πω και τον τρόπο που ο Ζοζέφ βούλιαζε τα καπάκια
Ακουμπούσε πάνω λοιπόν στο καπάκι ένα σίδερο και το άφηνε εκεί για όσο νόμιζε και πίστευε αυτός

2 «Μου αρέσει»

με συγχωρεις λαθος διατυπωση , εννοουσα τα εφτιαχνε με σκοπο να βουλιαξουν

2 «Μου αρέσει»

ναι επελεξα να μην το πω αυτο και πηγα να το σωσω οπως βλεπεις με το μηνυμα το τελευταιο χαχαχαχαχααχ αλλα ενταξει αν τα βγαζουμε ολα στην φορα ναι λοιπον ετσι τα βουλιαζε

2 «Μου αρέσει»

Δηλαδή με την ίδια μέθοδο που έκανε την τσάκιση εκανε απο την αντίθετη πλευρά το ιδιο και έκανε το "επιθυμητό " βουλιαγμα ?

2 «Μου αρέσει»

ναι , και στα ισια καπακια στην ουσια φαινοταν σαν να βουλιαζαν με τον καιρο , αλλα ηταν λογο του σιδερου . υπηρχε περιπτωση καινουριο καπακι να βουλιαζε απο φυσικα αιτια σε 6 μηνες?

2 «Μου αρέσει»

Και μία άλλη απλή λεπτομέρεια έτσι αν θέλετε να την ακούσετε γιατί εγώ τα εφαρμόζω όλα αυτά είναι οι εξής
Το λεπτό καπάκι σου βγάζει πιο primo ήχο όταν το χέρι σου ακουμπάει το καπάκι
Στο βουλιαγμένο καπάκι δεν ακουμπάει πλήρως το χέρι πάνω στο καπάκι λόγω της κλίσης που έχει
Δοκιμάστε και παίξτε μπουζούκι βάζοντας το χέρι σας να ακουμπάει τη χορδιερα και καθόλου ξύλο
Θα ακούσετε μεγάλη διαφορά από το όργανο σας

2 «Μου αρέσει»

και εδω προσθετω να παρατηρησετε τον ζαφειριου οτι ακουμπαγε στο καπακι οταν ηθελε να δωσει εναν συγκεκριμενο ηχο μονο

2 «Μου αρέσει»