Φίλε Huzzam,
Αν και όπως καταλαβαίνεις έχω και άποψη και κρίση και για τους οργανοποιούς ( που γνωρίζω δουλειά τους ) ,και για τα όργανα και για τις τιμές τους, αποφεύγω να μιλάω δημόσια για οτιδήποτε αρνητικό.
Όποτε μιλάω, μιλάω αυστηρά και μόνο για την οργανοποιία και για τα όργανα, προσπαθώντας ακόμη να μη « φωτογραφίζω » καν πρόσωπα.
Η ετικέτα, φυσικά δεν είναι δεσμευτική για το καλό όργανο. Απλώς συνιθίζεται το προσωπικό, χειροποίητο όργανο. να υπογράφεται κιόλας μ` αυτόν τον τρόπο.
Γνωρίζοντας τη δουλειά του οργανοποιού, ( σε πιό βαθμό προσωπική δημιουργία του δηλαδή είναι αυτό που υπογράφει, πώς αξιολογείται η δουλειά του, πόση είναι η ετήσια παραγωγή του εργαστηρίου του κ.λ.π.)
ξέρεις και τι ακριβώς σημαίνει η ετικέτα που βλέπεις κολλημένη στο εσωτερικό του οργάνου.
Είναι ανεξάντλητες εξ`άλλου οι ιστορίες για πραγματικές και ψευδεπίγραφες ετικέτες που αφορούν παλιότερα Μπαρόκ και Αναγεννησιακά μουσικά όργανα.
Από τις ετικέτες τους εξ άλλου, μπορούμε θετικά να προσδιορίσουμε και να αναγνωρίσουμε τη δουλειά και των δικών μας, παλιότερων Ελλήνων οργανοποιών, που μόνο η φήμη τους έχει φτάσει σ`εμάς.
Χαμηλές τιμές τώρα, μόνο βιοτεχνία κατασκευής ( με τυποποίηση, αλυσίδα παραγωγής, μείωση κόστους υλικών λόγω μεγάλων αγορών, φτηνά ανειδίκευτα η εκπαιδευόμενα εργατικά χέρια, εκτεταμένη χρήση μηχανημάτων , συμπίεση κέρδους λόγω μεγάλης παραγωγής κ.λ.π. ) μπορεί να πετύχει.
Παρόμοιες η σχετικές τιμές για τον οργανοποιό που δουλεύει μόνος του, ακόμη κι`άν το προσδοκόμενο ημερομήσθιο είναι αυτό του ανειδίκευτου εργάτη, είναι πέρα γιά πέρα ανέφικτες !
Γι` αυτό, αν κάπου, κάποτε τις συναντήσετε, να ξέρετε ότι…κάποιο λάκο έχει η φάβα !