Αγορά ακριβού οργάνου

Μήνυμα από συντονιστή: Μεταφορά μηνυμάτων από εδώ

Ποιο ανεντιμο ακομα ειναι να υπαρχουν στην αγορα μπουζουκια που πωλουνται 2 και 3 και 4 και 5.000 ευρω. Ονοματα δεν λεμε τα ξερουν οσοι εχουν ταμπελακια με τετοιες τιμες απανω, καιρος ειναι να μαθουν ομως και οι μπουζουκοπαιχτες οτι δεν ιχυει αυτο που λενε οτι πληρωνεις περνεις, υπαρχει και μια αντικειμενικη αξια για ξυπνηστε λιγο. Αμα δηλαδη σας πασαρανε ενα λεμονι για 50 ευρω θα το αγοραζατε και μετα θα λεγατε κοιταξτε εχω το καλυτερο λεμονι? Με τα μπουζουκια γιατι γινεται αυτο? Οποιο ειναι το ακριβοτερο ειναι το καλυτερο?

καλησπερα οταν ενας μαστορας το πουλαει και αξιζουν τα χρηματα σε ηχο και ομορφια ναι να το πουλησει
αλλα οταν ενας μαστορας πουλαει το ονομα και το μπουζουκι δεν αξιζει ουτε 500 δεν λεει…

Δεν υπαρχει φιλε μου τετοιο μπουζουκι να αξιζει 5.000, εκτος αμα το πλακωσεις στα χρυσαφια, και παλι για να φτασει τοσα λεφτα θα πρεπει να εχει απανω τοσο χρυσο που δεν θα μιλαει, το οργανο. Ενα μπουζουκι με τιμη 5000 δεν υπαρχει περιπτωση να εχει κοστισει στον μαστορα πανω απο 1000 με τιποτα, απλα ετσι εχουν μαθει να δουλευουνε ορισμενοι

φίλε zabe νομίζω πως ναι το ακριβότερο είναι συνήθως το καλύτερο χωρις αυτό να σημαίνει πως δεν υπάρχουν και εξαιρέσεις. Δεν μπορώ βέβαια να συγκρίνω λεμόνια με μπουζούκια. Τι είναι όμως αυτό που κάνει ένα μπουζούκι καλύτερο από ένα άλλο; Κάποιος θα κολλούσε με την εμφάνισή του, ενώ κάποιος άλλος με τη χροιά του. Το πόσο ευκολόπαιχτο είναι στα χέρια ενός βιρτουόζου, η το παραδοσιακό της κατασκευής του, ή ίσως ακόμα και το όνομα στην ταμπέλα του κατασκευαστή του. Προσωπικά πιστεύω πως όλα τα παραπάνω κάνουν ένα όργανο μοναδικό σε σχέση με κάποιο άλλο και είναι δικαίωμα του κάθε ενός να κάνει την επιλογή που του ταιριάζει και στο ποσό των χρημάτων που θα διαθέσει. Και θεωρώ τελικά καθ ολα έντιμο από πλευράς κάθε κατασκευαστή να απευθύνεται σε όποιο αγοραστικό κοινό νομίζει πως θα μπορέσει να συνεργαστεί

οταν φτιαχεις εναν οργανο δεν ειναι μονο τα στολιδια που πληρωνεις !

5000 για μπουζούκι? ω ρε που πάμε ρε… που έλεγε και ο αυλωνίτης

για να πουλιούνται βέβαια, κάποιοι θα τα αγοράζουν. Φυσικά θα είναι καλά όργανα, δεν το συζητάμε. Αλλά πόσο παραπάνω καλά?στην εμφάνιση ή στον ήχο? Άμα μπορούν να τα βάλουν στην άκρη τόσα λεφτά, ουδέν πρόβλημα, καθείς εφ’ ω ετάχθη…
αλλά ας φτιάχνονται ποιοτικά όργανα και για το μέσο όρο (1μισης μισθός) ή ακόμα και για πολύ χαμηλότερες τιμές (γιατί δηλαδή, υπάρχει κατώτατη τιμή?)… μην καταλήξουμε να πρέπει να πληρώνεις τα δάνεια της αγγλίας για να έχεις σωστό ήχο… νομίζω στην εμφάνιση είναι το θέμα όμως.

Φιλε μου καλα λες, ειναι απο πια θεση το βλεπει ο καθενας, πχ αμα ημουν οργανοποιος και εβρισκα κοροιδο να πουλησω ενα μπουζουκι που μου κοστισε 500ε, 2500ε, ε ναι δεν θα ημουν κλεφτης τοτε, απλα αυτος που το πηρε θα ηταν κοροιδο.
Τα κριτηρια ειναι απλα εχεις ενα αντικειμενο (το μπουζουκι) που εχει ενα συγκεκριμενο κοστος οπως και να χει το θεμα (αυτα περι ευκολοπαιχτου κλπ ειναι αυτονοητα οταν μιλαμε για οργανο, για μενα αυτα πρεπει να ειναι στανταρ) , το τι ηχο θα εχει καθε μπουζουκι ειναι θεμα του ποσο μαγκας ειναι ο μαστορας, ξερεις να φτιαχνεις μαστορα μου μπουζουκακι να τα πει ωραια, το φτιαχνεις, του βαλες και μια φιγουριτσα απανω, ωραια τοσο τα υλικα, τοσο η δουλεια που εκατσα να το φτιαξω οριστε το αποτελεσμα. Οχι ομως φτιαξαμε 5 μπουζουκια με τα ιδια υλικα και επειδη τα δυο βγηκαν καλυτερα στον ηχο βαλτα κι ενα χιλιαρικο παραπανω. Και το ακριβοτερο ειναι καλυτερο γιατι ετσι πουλανε ολοι αυτοι. Υπαρχουν ομως και κανα δυο τιμιοι που τα φτηνα τους μπουζουκια ντροπιαζουν καθε μπουζουκαρο των 2 και 3 χιλιαδων. Καθε οργανο ειναι μοναδικο ακομα κι ενα μπουζουκι κουβας ειναι μοναδικο, αλλα να το πληρωσω για κουβα οχι για ηλεκτρικη σκουπα.

Κακως βεβαια κανουμε αυτην την κουβεντα σ αυτο το θεμα, γιατι εδω ειναι μονο για τον Κλεφτογιαννη. Θα μπορουσε αυτη η κουβεντα να συνεχιστει σε αλλο καινουργιο θεμα που ο τιτλος του θα ηταν πιο καταλληλος

Στην Κρεμόνα μπορεί κάποιος αγοραστής με απαιτήσεις να βρει το βιολί που του ταιριάζει και να το πληρώσει και 20.000 ευρώ. Γιατί όμως η Sara Chang να παίζει με γκουαρνέρι; Ανάλογα λοιπόν, με τι όργανο θα έπαιζε ο Καραντίνης ή ο Τατασόπουλος και άραγε πόσο θα πωλούσε κάποιος κατασκευαστής ένα όργανο που θα ήταν άξιο να το κάνουν να κλαίει μόνο βιρτουόζοι;

— Νέο μήνυμα προστέθηκε στις 23:55 ::: Το προηγούμενο μήνυμα δημοσιεύθηκε στις 23:39 —

μόνο στην αγορά μπουζουκιού συμβαίνει να υπάρχουν αγοραστές κορόιδα; όλοι μας κάθε μέρα πιανόμαστε κορόιδα με κάποιον τρόπο. όσο για τον κυρ. Κλεφτογιάννη δεν υπάρχει αμφιβολία πως ξέρει καλά τη δουλειά του. μάλλον όμως απευθείνεται σε κάποιο δικό του αγοραστικό κοινό. με πειράζει όμως όταν ακούω σχόλια του τύπου΄για να σου φτιάξει όργανο ο ίδιος ο μάστορας θα το πληρώσεις πάνω από 4000 ευρώ.

Φίλε zabe γιατί το λες αυτό? Θα μπορούσε κάποιος να πάρει ένα ολόχρυσο μπουζούκι, να το κρεμάσει στον τοίχο ή να το βάλει σε μια βιτρίνα και όταν ανέβει η τιμή του χρυσού να βγάλει και κέρδος. Παράλληλα θα μπορούσε να αγοράσει και ένα άλλο των 500-600 ευρώ, για να παίζει κιόλας. χα χα χα χα… συμφωνώ σε ότι είπες φίλε.

zabe όσο δίκιο και να έχεις η οργανοποίια είναι τέχνη δε μπορείς να την μετράς με το κιλό. Αν ήταν έτσι ενας ζωγράφος δε θα μπορούσε να πουλήσει πάνω απο 100 ευρώ εναν πίνακα με βάση τα υλικά που ξόδεψε.

Ο οργανοποιός κοστολογεί το αποτέλεσμα της τέχνης του και το μαστοριλίκι του.Αν είναι πολύ 5000 ευρώ για ενα μπουζούκι και ρωτάς εμένα ναι θα σου πω είναι πολλά όμως για κάποιον αυτός ο ήχος που βγάζει το όργανο μπορει να αξίζει αυτά τα λεφτά. Και ένας άλλος παράγοντας που στα μπουζούκια δεν το λαμβάνουν τόσο υπόψην είναι και η μακροζωία ένας οργάνου.

Το να κοστολογούμε ένα όργανο με βάση τα υλικά του είναι αστείο. Ενα σοβαρό κόντραμπάσσο που έψαχνα πρόσφατα ξεκινάει από 2500 χιλιάδες ευρώ με μόνο το καπάκι μασίφ και φτάνουν και 20,000 χιλιάδες ευρώ. Βέβαια μπορείς να πάρεις και κινέζικο με 600 ευρώ αλλά παίρνεις το ρίσκο το τι θα σου κάτσει

για κάποιους που φυσικά ζητουν το εξεζητημένο ναι όντως θα μπορούσαν να προσθέσουν φύλλα χρυσού 24κ σαν μέρος κάποιας φιγούρας ή σαν τσαλακωμένο σιρίτι. σαν υλικό θα κόστιζε κάτι παραπάνω από 10 ευρώ. το πόσο θα χρεωθεί στο τέλος το ολοκληρωμένο όργανο παραμένει άγνωστο΄μόνο όμως αν όλες οι παράμετροι που καθιστούν ένα όργανο κορυφαίο συνεργάζονται αρμονικά μεταξύ τους, θα έδινε πραγματικά μεγαλύτερη αξία στο φύλλο χρυσού που πολύ στοχευμένα εμπνεύστηκε ο φίλος

Μη ξεχνάμε φίλοι μου τη παράμετρο του κατά πόσο ο ίδιος ο μάστορας δουλεύει για να βγάλει ήχο στα 600-800ευρώ…συμφέρει???μάλλον όχι…νομίζω ότι λίγοι είναι εκκείνοι που το ψάχνουν ενώ άμα τα σκάσεις το ψάχνουν καλά…ανεξαιρέτως αν χρησιμοποιούν και στα φθηνά και στα ακριβά ίσως ίδιας διαλογής ξύλα με διαφορά λίγα όστρακα και 20 δούγιες (φιλετάκια) παραπάνω.Σίγουρα υπάρχουν στο κανόνα αυτοί που εξαιρούνται αλλά νομίζω ότι είναι λίγοι…
Ταπεινα ζητώ συγνώμη αν θίγονται κάποιοι αλλά το θέμα το έχουμε συζητήσει πολλές φορές και δε μπορούμε να το εξαντλήσουμε,άραγε γιατί???

Κανείς δεν μπορεί να απαγορέψει σε ένα μάστορα να βάλει τη τιμή που θέλει στα όργανα του.
Ακόμα κι αν ο τάδε αποφασίσει να πει το τάδε μπουζούκι κάνει 20.000 ευρώ δεν βλέπω για πιο λόγο γιατί αυτό να είναι ηθικά μεμπτό.

Το αν αξίζει ή όχι τα λεφτά του αυτό είναι μια άλλη υπόθεση. Τα τίμπερλαντ, τα 501, τα μπλουζάκια και πουκάμισα polo, οι τσάντες luis viton, τα ρούχα των μόδιστρων, τα αμάξια πολυτελείας, αξίζουν τα λεφτά τους;

Ελεύθερη αγορά είμαστε, ο καθένας βάζει τις τιμές του.

Για μένα αν θα έπρεπε να κριθεί κάποιος, αυτός δεν είναι ο μάστορας, αλλά αυτοί που τα αγοράζουν.

Η αγορά ενός υπερκοστολογημένου προϊόντος έχει την ιδιαίτερη σημασία του: Σημαίνει ότι κάποιος μπορεί να το αγοράσει και κάποιοι όχι. Σε καπιταλιστικό σύστημα ζούμε, γιατί τα μπουζούκια να αποτελούν εξαίρεση;

Γιατί το μπουζούκι να μην είναι κι αυτό σύμβολο του τι μπορείς να έχεις εσύ και τί μπορώ να έχω εγώ; Επαναλαμβάνω η αντικειμενική του αξία, δεν έχει καμμία σχέση με αυτό που εκπροσωπεί ένα ακριβό ή καλύτερα πανάκριβο μπουζούκι.

Το θέμα κατά τη γνώμη μου δεν εξαντλείται γιατί το βλέπουμε επιφανειακά, δηλαδή σαν σχέση κόστους/τιμής, ενώ το θέμα είναι πολύ βαθύτερο.
Ο συμβολισμός του πανάκριβου μπουζουκιού λέει ότι αυτό δεν μπορεί να είναι για όλους. Προσωπικά λοιπόν, για λόγους αρχής δεν θα αγόραζα ένα τέτοιο όργανο αλλά επίσης για λόγους αρχής δε θέλω να απαγορέψω την ύπαρξη τους.

Για μένα όποιος αγοράζει (οτιδήποτε) με βάση την τιμή του απλώς δεν ξέρει να αγοράζει.

Στην συγκεκριμένη περίπτωση, αυτό που κάνει μοναδικό το κάθε όργανο, είναι ο ήχος του και η τελειότητα κατασκευής στα βασικά του κομμάτια… π.χ. δεν πάει να έχει πάνω σμαράγδια και ρουμπίνια… εάν π.χ. το ΦΑ 3ης κλίμακας βγάζει ΦΑ# αυτό το μπουζούκι αξίζει 100 Ευρώ. Και το αντίθετο, μπορεί ένα μπουζούκι να μην έχει τίποτε σχεδόν επάνω του και να είναι τέλειο, τόσο σε τονικότητα, όσο και σε ένταση και χροιά.

Εάν ήταν να αποφασίζουμε να πάρουμε ένα όργανο μόνο και μόνο διότι είναι του τάδε κατασκευαστή, έχει φύλλα χρυσού επάνω κλπ τότε θα ήμασταν συλλέκτες και όχι οργανοπαίχτες…

Και μη ξεχνάμε… η παραγωγή ήχου είναι προσωπική υπόθεση… μπορεί ένας καλός οργανοπαίχτης, να κάνει ένα μέτριο μπουζούκι να κελαηδάει, και το αντίθετο, ένας μέτριος μπουζουξής να κάνει ένα τέλειο όργανο να ακούγεται σαν κουβάς.

Άρα το πρώτο που κάνουμε όταν αγοράζουμε όργανο… το μετράμε τονικά, το παίζουμε να δούμε εάν είναι ο ήχος και η χροιά που θέλουμε και αν μας αρέσει τότε σκεφτόμαστε και την τιμή του (όσο σηκώνει η τσέπη μας).

Τώρα, το κατά πόσο ένα ακριβο (> 3000 Ευρώ) όργανο, ανταποκρίνεται στην εργασία που έχει ρίξει ο οργανοποιός, αυτό καλύτερα να μη το πω διότι θα ανοίξουμε ατέρμονες συζητήσεις.

Επειδή κάποιοι από εμάς αμφισβήτησαν ακριβώς αυτή την αδιαμφισβήτητη θέση, θεωρώ ότι το θέμα θα μπορούσε να κλείσει με την τοποθέτηση του Διόνυσου, που τα λέει ουσιαστικά όλα και τα αναλύει και εύστοχα. Αν συνεχίσουμε να ποστάρουμε, απλά θα επαναλαμβάνουμε τους εαυτούς μας εις το διηνεκές και θα αναρωτιώμαστε, όπως ήδη συνέβη, γιατί άραγε να έχουμε στο φόρουμ αυτό συζητήσει το θέμα τόσες πολλές φορές και να μην μπορούμε να το εξαντλήσουμε.

Η απάντηση εδώ είναι -”Λάθος! Το έχουμε ήδη εξαντλήσει!"

Απαιτώ το κράτος να βάλει πλαφόν στην πώληση μπουζουκιών.

κρυβε λογια μην σ’ ακουσει το κρατος και βαλει ειδικο φορο!!!

Σωστό είναι αυτό, ότι ζουμε σε καπιταλιστική οικονομία επομένως η διακύμανση τιμών είναι ελεύθερη, και τα μπουζούκια δεν μπορούν να αποτελούν εξαίρεση. Σε άλλου είδους οικονομίες, θα υπήρχε δυνατότητα (όπως και υπήρξε) ακόμα και για μαθητές να αγοράσουν σχετικά εύκολα καλοφτιαγμένα όργανα (όχι μόνο παραδοσιακής μουσικής), και μάλιστα στα πλαίσια εκμάθησης μουσικής σε δημόσιο σχολείο. Ας έρθουμε πάλι στα δικά μας. Υπάρχουν κανόνες περί “αισχροκέρδειας” “προστασίας καταναλωτή” και άλλα… Ψιλά γράμματα αποδεικνύονται τελικά, αφού ο καθένας κοστολογεί όσο θέλει.

Άρα γυρνάμε στον παρονομαστή: το πρόβλημα πλέον είναι το ίδιο το σύστημα της “ελεύθερης οικονομίας”, του οποίου η εποχή ιστορικά έχει παρέλθει όμως διατηρείται. Και το πρόβλημα είναι ότι μετράμε την αξία με το χρήμα. Χωρίς να μετατοπίζω το βάρος σε οργανοποιούς που μπορεί να κάνουν τη χ περισσότερη δουλειά για ένα όργανο και γι αυτό το κοστολογούν λίγο παραπάνω, θεωρώ ότι είναι υπερβολικά αυτά τα ποσά που ακούγονται για όργανα.

Τα επιχειρηματα ολων, εχουν καποια βαση. Αυτο απλα που εμενα με βρισκει εντελως αντιθετο, ειναι το καθεστως που υπαρχει που μας λεει οτι αμα δεν δωσεις απο 1500 χιλιαρικο και πανω καλο μπουζουκι δεν περνεις.
Ενας οργανοποιος στην Αθηνα (ονομα δεν θα πω) που θεωρειται απο τους κορυφαιους, το φθηνοτερο του μοντελο σε τριχορδο ξεκιναει απο 1200, οσα απ αυτα εχω ακουσει τα οποια ειναι περιπου 3, 4 λυπαμαι που το λεω αλλα δεν θα υπηρχε ποτε περιπτωση να δωσω ουτε 300ε για να παρω καποιο απ αυτα, γιατι ηχητικα δεν ειχαν κανενα απολυτως προσον.
Του ιδιου μαστορα επισης μπουζουκια της κατηγοριας των 1800 και 2000 εκτος απο διαφορετικη διακοσμιση και ποιοτητα ξυλων(τα οποια ειναι αλλος ενας μυθος να πουλανε πολυ παραπανω ορισμενοι) δεν ειχαν μεγαλες διαφορες ηχητικα απο αυτα των 1200.
Με λιγα λογια αυτο που θελω να πω και διερωτωμαι ειναι το εξης, το λογικο δεν ειναι καθε μαστορας να δινει σε καθε μπουζουκι του αυτο που ξερει καλυτερα απο ηχο, καθε δηλαδη μπουζουκι του ανεξαρτητου τιμης να εχει την ιδια ποιοτητα ηχου? Σιγουρα βεβαια πρεπει να μπει μια κατωτερη τιμη, και ευτυχως δοξα τον Θεο υπαρχουν σημερα μαστορες που ξεκινανε απο 400 ευρω και αυτα τα 400σαρια ειναι το ιδιο μπυζουκαρες με τα ακριβα του.
Γιατι δηλαδη καποιος που δεν προκειται ποτε στη ζωη του να μαζεψει 2 και 3000 να μην χαρει ενα μπουζουκι δεν καταλαβαινω?
Να λεγα κι οτι αξιζουν κιολας ρε παιδια τοσα λεφτα, οσα πανακριβα μπουζουκια εχω δει και παιξει ηταν ολα για μενα παρα πολυ κακες αγορες. Λιγοι ειναι αυτοι που αξιζουν να πληρωθουν τοσο για την δουλεια που κανουν.

Σωστό… γιατί εφόσον λέγεται τέχνη η οργανοποιία να μη δίνεται ο βελτιστος δυνατός ήχος σε όλα τα όργανα, είτε αυτά κάνουν 400 ευρώ είτε χιλιάρικα? το λογικό αυτό θα ήταν, και θα ήταν και προς τιμή του μάστορα. Η διαφοροποίηση στην τιμή ας αφορούσε ποιο εμφανισιακά στοιχεία, ή τη χ βελτίωση με τα χ ακριβότερα υλικά, όχι τον αξιοπρεπή ήχο. Παλιά δηλαδή, ας πούμε την εποχή της κατεξοχήν ρεμπετικης δημιουργίας, τα σκάγανε για να έχουν ένα σωστό όργανο? δε νομίζω.