Εκπαιδευτικά βιντεάκια (καλά και κακά)

Επειδή το ΥΤ βρίθει από εκπαιδευτικά βιντεάκια (μαθήματα για κομμάτια, κλίμακες, ασκήσεις κλπ.) που κυμαίνονται σε κάθε πιθανό επίπεδο, από άριστα έως χείριστα, και δεν είναι πάντα εύκολο για τον καθένα να βρει το καλύτερο γι’ αυτό που ψάχνει, προτείνω σ’ αυτό το νήμα να συγκεντρώνουμε καθετί που εντοπίζουμε και που θα θέλαμε είτε να το προτείνουμε, ως καλό, είτε αντιθέτως να το επισημάνουμε ως κακό.

Αρχίζω λοιπόν μ’ έναν δάσκαλο 3χ μπουζουκιού που μου έκανε ιδιαίτερα θετική εντύπωση, τον Αντώνη Κωνσταντάκη (στο ΥΤ antonis konstantakis).

Όπως βλέπω στην αρχική του καναλιού του, έχει βιντεάκια για κομμάτια και βιντεάκια για δρόμους/ασκήσεις/συγχορδίες. Για τα δεύτερα δεν έχω άποψη, δεν τα κοίταξα. Είδα όμως αρκετά τραγούδια.

Ο τύπος είναι σαφής και μεταδοτικός. Έχει έναν τρόπο να λέει αυτό που χρειάζεται να ειπωθεί, να προλαβαίνει τις τυχόν απορίες, να δίνει έμφαση σ’ αυτό που δεν πρέπει να περάσει στο ντούκου, που σε οδηγεί να κατανοήσεις την ουσία της κάθε σύνθεσης.

Αρχίζει πάντα με παρουσίαση του δρόμου ή των δρόμων του κομματιού. Από κει και πέρα, παρεμβάλλει σφήνες θεωρίας μόνο τόσο όσο χρειάζεται για να το παίξεις σωστά.

Επίσης, οι εκτελέσεις του είναι καλαίσθητες. Δεν ξέρω αν είναι νότα προς νότα συνεπείς προς την «αυθεντική» ηχογράφηση, αλλά πάντως δεν αλλοιώνει. Πιστεύω δε ότι βοηθάει τόσο να πιάσεις και να κατανοήσεις το κομμάτι ώστε, κι αν κάποια νότα δεν είναι όπως τη δείχνει αυτός, μπορείς μετά εύκολα να τη βρεις μόνος σου.

Ίσως θα μπορούσε να μιλάει λίγο περισσότερο για δακτυλισμούς, αλλά έτσι κι αλλιώς τους δείχνει, οπότε δεν υπάρχει πρόβλημα.

5 Likes

επίσης ο θανάσης ο ζερλεντές έχει βγάλει πολύ προσεκτικά τα κομμάτια που έχει ανεβάσει:


ο γιάννης βιλιώτης έχει κάποια εισαγωγικά βίντεο σε σχέση με το κράτημα της πένας, του οργάνου κλπ, αλλά και πιο προχωρημένο υλικό:
6 Likes

Τυχαία έπεσα πάνω σε αυτό, αφορά την κιθάρα και υπάρχουν πολλά βιντεάκια στο κανάλι. (Δεν ξέρω τίποτα από κιθάρα όμως άρα αν είναι καλό/κακό δεν μπορώ να το διακρίνω, πάρτε θέση οι γνώστες)

Μα δεν είναι εκπαιδευτικό βίντεο. Δε σου μαθαίνει τίποτε, την πρόβα του ανέβασε ο Πέτρος (το λέει κι ο ίδιος!).

Τέλος πάντων, αφού είναι εδώ ο ίδιος (@PeVen) ας μη μιλάω εξ ονόματός του…

Άκυρο τότε, νόμισα ότι οι συγχορδίες που δίνονταν ήταν σε στυλ βοήθειας/μαθήματος προς αρχάριους γι’ αυτό το ανέβασα.

Εγώ είχα βρει αυτό το κανάλι , του οποίου τα βίντεο μου είχαν φανεί αρκετά κατανοητά κ εύκολα :

1 Like

θα το πω και δημοσίως, τα τραγούδια που πουλάει ο πέτρος έχουν άπειρα λάθη σε ακκόρντα και στίχους. έχω την εντύπωση πως είναι αντιγραφή από το kithara, λανθασμένες καταγραφές και μάλιστα από επανεκτελέσεις.
στο κανάλι του ηρακλή γίνεται καλή προσπάθεια, αλλά έχει ένα θέμα με το δεξί ο μπουζουξής και δεν δίνει σωστά τον ρυθμό (εννοώ στην πένα, από κάτω υπάρχει η ταμπλατούρα με ρυθμική σημειογραφία).

1 Like

Για τα ακόρντα δεν μπορώ να μιλήσω, δεν το ξέρω το θέμα. Για τους στίχους ναι, υπάρχουν λάθη, όχι όμως άπειρα και κάνει διορθώσεις συχνά, που τις στέλνει σε όλους. Υπήρξαν και περιπτώσεις που επισήμανα κι εγώ κάποια λάθη, που τα διόρθωσε και αυτά βεβαίως. Καμμία σύγκριση όμως με τα λάθη του στίχοι ινφο, που πράγματι είναι άπειρα.

1 Like

Καλημέρα σε όλη τη παρέα.
Να απαντήσω αφού με αφορά το θέμα.
Να ξεκαθαρίσω από την αρχή, ότι βίντεο έχω ανεβάσει δεν είναι εκπαιδευτικά, ούτε ισχυρίστηκα ποτέ κάτι τέτοιο. Το κέφι μου κάνω - όπως λέει και ο Περικλής - και κυρίως τα ανεβάζω για να ακούω τα λάθη μου όταν παίζω κάποιο τραγούδι και να τα διορθώνω.
Και ο liga_rosa έχει δίκιο, όσον αφορά την προέλευση. Αντιγραφή από το kithara.gr έχει γίνει και στη συνέχεια από το kithara.to. Με όλα τους τα λάθη, τα οποία σταδιακά διορθώνονται σε στίχους και ακόρντα και θέσεις ακόρντων, χρησιμοποιώντας το αυτί μου και διάφορα εργαλεία. Από τα 10203 τραγούδια όλων των ειδών που έχω αυτή τη στιγμή, έχω διορθώσει τα 3134, όπως βλέπω από το excel. Και αυτά δεν ισχυρίζομαι ότι είναι σωστά. Αφού διορθώσεις γίνονται συνέχεια όπως λέει και ο Νίκος Πολίτης.
Η πώληση ξεκίνησε το 2017, όταν περίμενα ήδη 5 χρόνια να βγει η σύνταξη, σαν ένα μικρό βοήθημα. Το αναφέρω αφού φαίνεται ότι ενοχλεί το Νίκο. Στους φίλους και γνωστούς πάντως, τα δίνω δωρεάν.

Για την ιστορία
Νομίζω ήταν το 2001 που βρήκα στο kithara.gr κάποια σετ με τραγούδια, με τίτλο “Το σκρίπτο του νέου κιθαρωδού”, σε μορφή pdf και με ακόρντα σε γερμανικό σύστημα. Εδώ είναι το σετ με τα ρεμπέτικα: Black_A5.pdf (283,4 KB)
Ασχολούμουν και ασχολούμαι ερασιτεχνικά με τη κιθάρα και το τραγούδι και με βοήθησαν να μάθω τότε αρκετά τραγούδια που δεν ήξερα, παρ’ ότι είχαν αρκετά λάθη σε στίχους και ακόρντα. Από το 2012 ασχολούμαι σχεδόν καθημερινά με τις διορθώσεις και προσθήκες νέων τραγουδιών χρησιμοποιώντας το kithara.to και το stixoi.info για τους στίχους. Οι διορθώσεις στα τραγούδια, γίνονται πάνω στις πρώτες εκτελέσεις. Αν υπάρχουν δεύτερες σημαντικές εκτελέσεις, αναφέρονται και καταγράφονται με αυτούς τους στίχους και τα ακόρντα. Σταματάω εδώ την ιστορία για να μην κουράσω.
Ευχαρίστως να απαντήσω σε οποιεσδήποτε ερωτήσεις και απορίες.
Πέτρος Βένερης

4 Likes

Το περί ου ο λόγος τραγούδι, είναι σύμφωνα (το κατάδύναμη) με την πρώτη εκτέλεση του Μάρκου



Ο τόνος είναι Σολ δίεση και παιζω από Μι με το καποτάστο στο 4ο τάστο της κιθάρας που είναι κουρδισμένη σε 432Ηζ για να ταιριάζει με την εκτέλεση του Μάρκου.
3 Likes

Και, αμ’ έπος, αμ’ έργον:

Ζακ Κιεπούρα - > Γιαν Κιεπούρα.

Γιαν ή Ζαν είναι? Γιατί σαν Ζαν το ακούω.

Jan Kiepura λεγόταν ο Πολωνός τραγουδιστής, αλλά κι εγώ Ζαν ακούω. Θα πρότεινα να συμφωνήσουμε στο Ζαν.

Το διορθώνω σε Ζαν Κεπούρα

Κι ο Κουνάδης, Ζαν γράφει.

https://drive.google.com/file/d/0B4amBw7mBRg6YW1iUV9HMnNNRE0/view?usp=sharing

1 Like

Όπως και να το κάνουμε, τελικά είναι των αδυνάτων αδύνατον να ισχυριστεί κάποιος ότι διαθέτει την αλάθητη συλλογή στίχων, για οποιαδήποτε επί μέρους συλλογή πρόκειται. Πρώτον, αυτό το θέμα που παρουσιάστηκε μόλις τώρα: Ο άνθρωπος λεγόταν Γιαν στα Ελληνικά. Ο Μάρκος τον είπε Ζάν. Εμείς τί κάνουμε; Συστήνουμε επιτροπή όπως ο Πατριάρχης Κων/λεως;

Αλλά και ένα σωρό ακόμα, αμέτρητα παραδείγματα άλλων περιπτώσεων έχουμε, αφού οι τότε εκδόσεις δίσκων δεν συνοδεύονταν από επίσημο φυλλάδιο στίχων, υπογεγραμμένο από τον γνήσιο στιχουργό, οι δε παρτιτούρες, οι προπολεμικές, είναι δυσεύρετες, έχουν και αυτές λάθη και κυκλοφόρησαν για ελάχιστα, μόνο, ηχογραφημένα κομμάτια. Δεκαετίες τώρα ασχολούμαστε, και θα ασχολούμαστε εις το διηνεκές, να βρούμε λύσεις σε απορίες διαφορετικής ερμηνείας του τί ακριβώς ακούμε. Και τα φυλλαδιάκια της τότε εποχής, μπουκέτο και πώς αλλιώς λέγονταν, κι αυτά έχουν λάθη, ακόμα και ολόκληρα τετράστιχα που τελικά δεν πέρασαν στην ηχογράφηση.

θα μπορούσαμε βέβαια να βρούμε και εμείς οι ίδιοι κάποιαν δική μας λύση, όπως έχουμε κάνει με το γλωσσάρι. Μία βάση δεδομένων με στίχους, όπου συλλογικά προχωράμε σιγά σιγά σε διορθώσεις, όποτε ο καθένας μας θεωρεί ότι κάτι χρειάζεται διόρθωση. Θα πάρει χρόνια όμως, δεν ξέρω αν είναι πρακτικά αξιοποιήσιμη ιδέα. Το αδελφόν φόρουμ, το σήλαμπς, έχει ήδη κάτι, πάντως.

2 Likes

μην το πάμε μακριά, για μένα είναι απλό το θέμα. δεν διανοούμαι να πουλήσω δουλειά άλλων, η οποία μάλιστα είναι γεμάτη χοντρά λάθη και ενώ έχω διορθώσει ένα ελάχιστο μέρος (και αν είναι σωστές και οι διορθώσεις).

1 Like

Εγώ σέβομαι τη γνώμη σου και συμφωνώ μαζί σου. Εσύ να μη πουλάς δουλειά άλλων. Αν και αυτό που πουλάς, πάλι δουλειά άλλων είναι.

Νομίζω το θεμα εχει εξελιχθεί σε συζήτηση επί των πνευματικών δικαιωμάτων.
Βλέπω να έρχεται σκούπα και μεταφορά σε άλλο θέμα.

Να πω και εγώ την αποψη μου όσο δεν έχουμε Ερντογαν σε αυτή την χώρα.

Σε έναν ιδανικό δικό μου κόσμο τα πνευματικά δικαιώματα θα έπρεπε να διασφαλιζονται και να πληρώνονται αδρά…
Αν ξαναεβγαινε Τσιτσανης και Παπαϊωάννου θα έπρεπε να πλουτιζαν.
Απο την άλλη οι τέχνες μαζί με την άνθιση τους ανθίζουν και ψυχές οποτε θα έπρεπε να είναι ελεύθερες για ολους…

Και για να έρθω στο σήμερα θεωρώ ότι μια προσωπική εργασία μπορεί και δικαιούται να πληρωθεί εφόσον δεν δημιουργεί πρόβλημα η δεν μειώνει τα έσοδα από τον δικαιούχο των πνευματικων δικαιωματων, αλλά δεν θα δεχόμουν να πληρωνα κάτι το οποίο δεν είναι αυτό για το οποίο πλήρωσα.
Αν αύριο ανακαλύπτα ότι το ούσακ που πλήρωσα για να μου δείξει ο δάσκαλος ήταν χιτζαζ θα ήταν θεμα.

Όταν κάτι γίνεται ερασιτεχνικά καλό είναι να δηλώνεται για να καλύπτει τα τυχόν λάθη και δίνεται ελεύθερα χωρίς χρέωση με την δυνατότητα donate (δωρεας). Το θεωρώ πιο τίμιο χωρίς να υπονοώ οτι κατι άλλο είναι άτιμο.
Φιλικά,

2 Likes