12χορδη κιθάρα και ρεμπέτικο

Καλησπέρα σε όλους!

Είμαι πολύ κοντά στην αγορά μιας 12χορδης καναδέζικης κιθάρας…Την είδα σε κάποιο κατάστημα και με εντυπωσίασε ο όγκος και η ένταση του ήχου της. Επειδή όμως κατα κύριο λόγο πλέον ασχολούμαι με το ρεμπέτικο και το παλιό λαικό, δεν ξέρω αν αυτός ο ήχος και η ενταση μπορεί να “δεσει” με τα υπόλοιπα όργανα μιας ρεμπέτικης ορχήστρας…Ψάχνοντας λίγο στο διαδίκτυο, είδα οτι στο γνωστό δίσκο του Γ. Νταλάρα “50 χρόνια ρεμπέτικο” ένας απο τους μουσικούς (Μάριος Κώστογλου) έπαιζε 12χορδη κιθάρα…Επειδή δεν έχω ξαναδεί τέτοιο όργανο σε λαική ορχήστρα, ούτε προσωπική εμπειρία παιξίματος με 12χορδη διαθέτω, θα ήθελα τη γνώμη - βοηθείας σας!

Ευχαριστώ!

Αν θέλεις να παίξεις το ρόλο του Νταλάρα στο ρεμπέτικο, παρ’ την, το αξίζει!*

*έ, είμαι κακός…

κ. Πολίτη καλησπέρα…

Δεν επιδιώκω γενικώς να παίξω κανένα ρόλο…, απλά διερωτήθηκα για την χρήση που μπορεί να έχει ένα τέτοιο όργανο (αν έχει) σε συγκεκριμένο ρεπερτόριο. Δεν το συζητάω καν να γίνει σύγκριση με τις παραδοσιακές ρεμπέτικες κιθάρες (έχω επίγνώση για το μέγεθος της “αμερικανιάς”…), απλά λέω αν κάποιος κάπου κάποτε :slight_smile: είχε την εμπειρία έτσι ώστε να τη μοιραστεί μαζί μας…

Xixixixixi!!!

κατ’αρχήν, η ακουστική κιθάρα (που θα είναι η καναδέζικη) δεν κάνει για λαϊκό παίξιμο. τώρα, μια λαϊκή κιθάρα με διπλές χορδές δεν ξέρω αν έχει δοκιμαστεί ποτέ. ίσως να είχε ενδιαφέρον.
έχε υπ’όψιν σου πως η δωδεκάχορδη έχει πιο συγκεκριμένο στυλ παιξίματος, δεν θα παίζεις εύκολα όσα παίζεις ήδη με μια κανονική. είναι κυρίως για ρυθμική συνοδεία με ακκόρντα ή αρπίσματα, και λιγότερο για σόλο κλπ.
παίξε εσύ ο ίδιος ό,τι σε ενδιαφέρει, ζήτα από κάποιον φίλο ή από τον υπάλληλο να σου κάνει μια επίδειξη των δυνατοτήτων της, και αν σου αρέσει πάρτην!

υγ: ε καλά, κι ο ακατονόμαστος παίζει με ovation, θα πάρουμε όλοι πλαστικούρα; εκτός κι αν την έχεις μόνο για μεροκάματο με ενίσχυση.

Φίλε Μιχ Μιτ, καλησπέρα και σε σένα! Αν μετρήσεις, από κάποια φωτογραφία ίσως, το πλήθος των οργάνων της συγκεκριμένης ορχήστρας που αναφέρεις, μπορεί να ανταγωνίζεται σχεδόν τα χρόνια του ρεμπέτικου που είχαν συμπληρωθεί όταν γραφόταν ο δίσκος. Με τόσα όργανα, σίγουρα υπήρχε ρόλος και για μιά 12χορδη κιθάρα (καλά, για τον Χόρχε δεν το συζητάω…). Εγώ έχω παίξει δωδεκάχορδη, αλλά τελικά βαρέθηκα τα κουρδίσματα.

Η δωδεκάχορδη σε ρεμπέτικο;
Δεν ξέρω βρε παιδιά… καμία σχέση. Μόνο για κανάν τετράχορδο φίλο που θέλει να πειραματιστεί και να σολάρει με δυό παραπάνω μπάσες θα το έβλεπα ως πιθανότητα.
Ξέρεις τι γίνεται Μιχάλη, κι εγώ βλέπω κάτι Lakewood και κάτι Taylor εξάχορδες με ήχο διαμάντι-κρύσταλο και υλικά/κατασκευή ΑΑΑ και λέω θέλω μια τέτοια, μα όταν μιλάμε για ρεμπέτικο, άστο δεν κάνουν αυτοί οι ήχοι.

Πάρε ρεμπετοκιθάρα να βρεις την υγειά σου!

επίσης μην ξεχνάμε την απάντηση σε όλα τα προβλήματα των τετράχορδων σε σχέση με το ελλιπές (ακόμα) όργανό τους: το δωδεκάχορδο μπουζούκι των αδερφών κατσάμπα! έξι διπλές χορδές με κούρδισμα κιθάρας, για να παίζουν καλύτερα κι απ’τον wes montgomery, να τον εξελίξουν βρε παιδί μου.
μιχμιτ μην το πάρεις προσωπικά, το άχτι μας βγάζουμε με τους νταλαροπαούρηδες… να χαίρεσαι τα όργανά σου!

  1. Ο ήχος δεν θα δέσει σε καμιά περίπτωση, αφού είναι ακόμα πιο πριμαριστός από μια ακουστική 6χορδη και συνεπώς θα μπερδεύεται με το μπουζούκι (το μπαγλαμά, το τζουρά κλπ)

  2. Ο όγκος του παιξίματός τους (ειδικά σε jumpo σώματα) ειναι πραγματικά εντυπωσιακός, αλλά η αποστολή τους είναι σχεδόν αποκλειστικά συνοδεία φωνής χωρίς πολλά άλλα όργανα, και παραπέμπει σε ακούσματα από την άλλη πλευρά του ατλαντικού.

  3. Είναι αρκετά δύσκολη παιχτικά, έχει πιο φαρδύ μπράτσο και θα σε δυσκολέψει. Ειδικά σε γεμίσματα - σολάκια θα σε ταλαιπωρήσει μέχρι να “κουμπώσει” το χέρι σου πάνω της.

  4. Το σημαντικότερο: Θα τη βαρεθείς αρκετά γρήγορα και σε ένα δυο μήνες θα της βγάλεις τις δεύτερες χορδές (όπως έχουν κάνει οι περισσότεροι φίλοι μου και εγώ)

Εν κατακλείδι: δεν μπορεί να αντικαταστήσει το ρεμπετοκίθαρο ούτε για αστείο. Ο μόνος ρόλος της σε λαϊκό (όχι ρεμπέτικο) σχήμα είναι να ακομπανιάρει σαν τρίτο μπουζούκι (πιο μπάσα) σε πολυμελείς όμως ορχήστρες.
Lag ήταν αυτή που είδες?

Αν θες να πειραματιστεις με ενορχηστρωσεις κτλ μια χαρα ειναι η δωδεκαχορδη. Αν θες να παίξεις ρεμπέτικα με τον κλασσικό τροπο ούτε να το σκέφτεσαι. Καμμια σχεση.

Νομίζω ότι ο κατσάμπα έπαιζε 12χορδη με σχήμα μπουζουκιού. Δεν είχε σκάφος μπουζουκιού.
Για να εξελίξει κάποιος τον Wess λίγο δύσκολο το βλέπω

Εννοείται φίλε liga rosa πως δεν το παίρνω προσωπικά!:). Εξάλλου στα αντίστοιχα θέματα για τους ανωτέρω αναφερόμενους έχω πάρει σαφή θέση…Απλά είπα μήπως και δίπλα στα τρίχορδα μου (μπουζούκια, τζουρά και μπαγλαμά) κρεμάσω και μια 12χορδη για σπάσιμο της μονοτονίας :019:

Φίλε Μπάμπη έχεις απόλυτο δίκιο. Τυγχάνει να είμαι και εγώ αρκετά…επιρρεπής…Lakewood, Taylor, Martin, Godin κτλ…όλο και κάποια θα μου μπει στο μάτι και μου χαλάει το σχεδιασμό για την ρεμπετοκιθάρα που όλο λέω οτι θα πάρω…

Ευχαριστώ για τις πληροφορίες. Τα περισσότερα απο αυτά τα φανταζόμουνα και εγώ αλλά ήθελα και μια επιβεβαίωση…
Η κιθάρα που έπεσε στα χέρια μου είναι μια Simon & Patrick.

Είναι μια Simon&Patrick με κέδρινο καπάκι. Πρόκειται για “θυγατρική” εταιρεία της Godin που κατά κοινή ομολογία κατασκευάζει πολύ αξιόλογα όργανα…

Πρέπει να είναι ακριβώς το ίδιο μοντέλο με αυτό:

Ίσως να ψαχτώ για κάτι φτηνότερο ή απλά μεταχειρισμένο για τους “πειραματισμούς”…Δεν βαριέσαι…ας το δώ και αλλιώς για να έχω τη ρέμπέτικη συνείδηση μου ήσυχη:
4 τρίχορδα σε ένα σκάφος είναι!!!:slight_smile:

Επανέρχομαι στο θέμα μιας και πριν αγοράσω την ακριβή S&P έψαξα και δανείστηκα μια 12χορδη για λίγες ημέρες…Τί να σας πώ βρε παιδιά…Αφενός μεν τα δάχτυλα πατάνε αλλού αντί αλλού (αντε πες αυτό συνηθίζεται με τον καιρό), αφετέρου…καμιά σχέση με ρεμπέτικο…Ωραίος πολυφωνικός ήχος, δεν λέω, αλλά για ρεμπέτικο με τίποτα…Χρωστάω στο forum καμιά 500αριά ευρώπουλα!:slight_smile: