Αγορά τζουρά και ήχος

Καλημέρα παιδιά! Μετά από ενασχόληση με έναν παλιο σκαφτό τζουρά που είχα αγοράσει πριν κάποια χρόνια, είπα να προχωρήσω σε αγορά ενός νέου καθώς ήταν φωνακλάς μεν αλλά δυσκολόπαικτος δε. Μετά από κάνα μηνα καθημερινής εξάσκησης τα δάκτυλα του αριστερού ξεκίνησαν κάλους, ξεφλούδισμα κλπ.

Πηρα λοιπόν ένα τζουραδάκι, αλλά μετά την αγορά του άκουγα τριξίματα ιδιαιτερα από το 3ο τάστο και κάτω, στο καντίνι και στη λα! Το πήγα λοιπόν πίσω, δεν δέχτηκα service γιατί, όργανο καινουριο ήταν, ήθελα να κάνουμε καλη αρχή.

Έκανα αντικατάσταση και με λίγα παραπάνω χρήματα πήγα στο αμέσως καλύτερο μοντέλο, τίμιο όργανο με δυνατό και γλυκό ήχο αλλα ρε παιδιά, παρατηρώ το εξης…

Στην 2η χορδή (ΛΑ) όταν παίζω είτε ανοιχτή, είτε τάστα κλπ ο ήχος ακούγεται αρκετά μπάσος όταν η πένα πάει κάτω.

Προς τα πάνω οι νότες βγαίνουν καθαρά.

Γιατί συμβαίνει αυτό; Μπορεί να διορθωθεί κάπως;

Με συγχωρείτε αν είναι “χαζή” η ερώτηση μου αλλα είμαι αρχάριος :slight_smile:

θα σου έλεγα για αλλαγή χορδών, αλλά αν βγαίνει καθαρά ο ήχος στην άρση (πένα προς τα πάνω) τότε μάλλον φταίει ο χειρισμός της θέσης (πένα κάτω).
θέλει χαλαρό χέρι, κίνηση μόνο καρπό (όχι βραχίονα), κάτω-πάνω και όχι περιστροφική (μέσα-έξω). κράτημα της πένας με λυγισμένο τον δείχτη και από πάνω ο αντίχειρας. και όχι σφίξιμο, ας παίζει λίγο η πένα όπως ακουμπάει την χορδή.

Χμμμμ ευχαριστώ πολύ για την πρόταση θα το τσεκάρω αν και δεν νομίζω ότι είναι αυτό ρε γαμώτο… Εννοώ, και στον προηγούμενο τζουρά μου πάλι με τον ίδιο τρόπο έπαιζα και όπως λες με την πένα, δεν άλλαξα κάτι και ο ήχος ήταν αρκετά καθαρός.

Θα δοκιμάσω πάντως και δώσω feedback, ευχαριστώ και πάλι.

Αυτό είναι φυσικό νομίζω, δεν φταίει το όργανο.

1 «Μου αρέσει»

Καλησπέρα Άγη, γενικά παίζω και κιθαρίτσα οποτε τα δάχτυλα ήδη είχαν κάποια προεργασία :wink:

Αυτό που έπαθα ήταν πραγματικά από το όργανο καθώς το πήγα για service και ναι, είχε σκευρώσει με αποτέλεσμα να έχουν αρκετά μεγάλη απόσταση πλέον οι χορδές από την ταστιέρα.