Ανοίγω λοιπόν εδώ καινούργιο θέμα, ώστε να συζητήσουμε για την παλαιά φιλοσοφία κατασκευής, αλλά και παιξίματος του οργάνου στο ρεμπέτικο τραγούδι. Έχω βαρεθεί, για να μην πώ έχω πολύ εκνευριστεί με την προσέγγιση πάρα πολλών σημερινών βιρτουόζων του οργάνου στα παλαιά, προπολεμικά κυρίως ρεμπέτικα. Αγνοούν τον “παρεΐστικο” τρόπο με τον οποίο έπαιζαν ο Μάρκος, ο Γιοβάν Τσαούς, ο Δελιάς και τόσοι άλλοι και ξέρουν μόνο τη “μοντέρνα” προσέγγιση, με κύριο στόχο την προσωπική τους προβολή και όχι το σεβασμό στο “δωρικό” ύφος της εποχής εκείνης και την αναπαραγωγή του. Το όργανο πρέπει να σκάει, ο σολίστας να επιβάλλεται με τον όγκο και τη διαπεραστικότητα του ήχου, να εντυπωσιάζει τον ακροατή με τις βιρτουόζικες ακροβασίες του. Το όργανο πρέπει να είναι κατασκευασμένο έτσι ώστε να καλύπτει αυτές τις απαιτήσεις, αλλοιώς δεν θα προτιμηθεί. Φυσικό είναι, οι οργανοποιοί σήμερα να βρίσκουν και να εφαρμόζουν τρόπους ώστε να κερδίσουν την προτίμηση του πελάτη - σολίστα.
Ας ακούσουμε λοιπόν από τους οργανοποιούς τις απόψεις τους, για τη δυνατότητα επαναφοράς του “προπολεμικού” ύφους και τα υπέρ ή τα κατά αυτής της προσπάθειας. Ας πουν και οι (επαγγελματίες ή απλά εραστές της μουσικής αυτής) μουσικοί τις δικές τους εμπειρείες και απόψεις.