Γεια χαρα στους ρεμπετες,θα ηθελα να κανω την εξης ερωτηση,διαβασα σχετικες δημοσιευσεις αλλα δεν καταλαβα και πολλα.Τωρα προχθες μου εφερε ο Αγ βασσιλης ενα καινουριο μπουζουκι κατασκευης πολυδωρου λεει ηταν επιλογη δεικη μου δεν μπορω να πω,οταν το δοκιμασα μ αρεσε ο ηχος του και απο οσα εψαξα ηταν το καλυτερο για τα λεφτα που μπορουσα να δωσω.Φτανω τωρα στο ερωτημα το παλιο(σκουποξυλο) που ειχα δεν ειχε τετοια κολπα και για αυτο και ρωταω,αυτο που εχω τωρα εχει βεργα αλουμινιου διπλης ενεργειας οπως χαρακτηρηστικα λεει,ξερω οτι εχει να κανει με το σκευρωμα αλλα αυτο που θελω να ρωτησω ειναι ποτε καταλαβαινω ποτε εχει σκευρωσει και την βιδα την γυρναω αριστερα ή δεξια;αυτα θα ηθελα να ρωτησω!Ευχαριστω και καλη χρονια!
Η βίδα αλουμινίου είναι ενα εξαιρετικο “εργαλείο” για όταν και εφόσον χρειαστεί να χρησιμοποιηθεί. Αν το μπουζούκι σου σήμερα παίζει και ακούγεται μια χαρά δεν ασχολείσαι καθόλου με την “βίδα αλουμινίου”…
Το σκεύρωμα γενικά μπορείς να το καταλάβεις απο πολλές απόψεις. Γενικά με τον όρο αναφερόμαστε στην κλίση που μπορεί να πάρει το μανίκι του οργάνου προς τα μπροστά ή προς τα πίσω. Για να μπορέσεις να καταλάβεις εν ολίγοις την λειτουργία της βέργας πρέπει να την φανταστείς σαν μια ράβδο που όταν την “βιδώνουμε προς το καράολο”-δηλαδή την στρέφουμε δεξιόστροφα, σπρώχνει το μανίκι προς τα πίσω, ενώ όταν την “ξεβιδώνουμε”, αφήνει το μανίκι (λόγω της τάσης των χορδών) να έλθει προς τα εμπρός ή αν μιλάμε για βέργα διπλής ενέργειας, όπως στην δική σου περίπτωση, σπρώχνει το μανίκι προς τα εμπρός. Με αυτό τον τρόπο, όταν αντιληφθούμε πως το μανίκι έχει υποστεί κάποια μετακίνηση, κυρίως λόγω μεταβολών στην υγρασία της ατμόσφαιρας, μπορούμε με μικρές στρέψεις της βέργας δεξιά ή αριστερά να το επαναφέρουμε. Συνήθως η μετακίνηση του μανικιού προς τα εμπρός έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της απόστασης των χορδών απο την ταστιέρα με συνέπεια να καθίσταται το παίξιμο πιο δύσκολο. Στην αντίθετη περίπτωση, όταν μετακινείται το μανίκι προς τα πίσω, οι χορδές πλησιάζουν στην ταστιέρα με αποτέλεσμα να μην μπορούν να ταλαντώνονται χωρίς να ακουμπούν τα τάστα, έχοντας ως συνέπεια το φαινόμενο του “τασταρίσματος” του οργάνου. Αυτά σε γενικές γραμμές για την βέργα αλουμινίου…Στις συζητήσεις του φόρουμ θα βρείς πολλές πληροφορίες τόσο για το θέμα της βέργας όσο και του σκευρώματος. Ασχέτως το τί πιθανόν θα ακούσεις δεξιά και αριστερά για την βέργα και για το αν θα πρέπει να υπάρχει στα όργανα, έχοντας τρίχρονη προσωπική εμπειρία με μπουζούκια που φέρουν βέργα θα σου πω αυτό: Μπορεί να μην χρειαστεί να την χρησιμοποιήσεις ποτέ. Την πρώτη φορά όμως που θα χρειαστεί να το κάνεις, τότε θα καταλάβεις την αξία της. Καλές πενιές!!!
σε ευχαριστω παρα πολυ με βοηθησες αρκετα ομως εγω ο "εξυπνος"παρατηρησα στην λα ενα τριξιμο στο 1ο της ταστο που στην συνεχεια μειωνοταν οσο κατεβαν προς τα κατω(ρε,μι,φα κτλ) και πηρα ενα κλειδακι αρχισα να επερξεγαζομαι(μα ποσο μυαλο εχω) χωρις να ξερω τα στοιχειωδει,με δοκιμες κατελιξα στην αρχικη κατασταση με λιγο μειωμενο τριξιμο,το μπουζουκι δεν πρεπει να ειχε σκευρωσει απο την αποψη οτ ειναι καινουριο,υπαρχει περιπτωση στριψιμο απο εδω απο εκει να του εκανε καποια ουσιοδη ζημια;παρατηρω επισης οτι στην ντο οταν χτυπαω στο 2ο ταστο την ρε εχει λιγο τασταρισμα αλλα οταν πιεζω το δακτυλο μου ειναι πεντακαθαρος ο ηχος μηπως εχει να κανει επειδη ειναι καινουρια και απατητη η ταστιερα;
Καλό είναι, φιλε, να μην το πειράζεις με το παραμικρό. Μιας και είναι καινούργιο, και μέχρι να μάθεις να χειρίζεσαι τη βέργα, να το πηγαίνεις στο μάστορα
εγεινε την τριτη που ανοιγει θα το παω και το στριψα αρκετα δυστηχος να του πω οτι το πειραξα για να καταλαβει τι τρεχει ή οτι μου τα κανε απο μονο του ;ρ
Στο θεό,στο. γιατρό και στο μαστορα λεμε παντα την αλήθεια
Προσωπική μου άποψη είναι να αφήσεις το όργανο 10-15 ημέρες να εφαρμοστούν επάνω του όλες οι τάσεις. Παρόλα τα τριξίματα ή τασταρίσματα προσπάθησε να παίξεις κανονικά. Παίξε όσο περισσότερο μπορείς. Μετά απο το διάστημα αυτό πήγαινε στο μάστορα να δεί το όργανο, να ελέγξει την θέση της βέργας και να του εξηγήσεις όλα αυτά που παρατήρησες κατά τη διάρκεια αυτών των ημερών. Δεν έχει σημασία αν γύρισες λίγο ή πολύ τη βίδα. Ότι και αν έγινε ο μάστορας θα το καταλάβει και θα το ρυθμίσει.
ΥΓ. Έτσι απο περιέργεια…Με έναν μικρό χάρακα μέτρα την απόσταση που έχει η χορδή απο την κορυφή του 12ου τάστου και πες μας…
εγεινε θα του πω τι εκανα
@mih7mit5 μου προτεινεις να το αφησω οπως το εκανα εγω για το διαστημα που μου ειπες και να παω μετα η να παω να το δουν και να ξαναπαω τοτε
εχω και 2 ερωτησουλες
1ον οταν λες να μετρησω εννοεις απο την ταστιερα μεχρι την χορδη η αποσταση αυτη η μιρκη (αν λες αυτη ειναι 0.8 cm το χαρακακι δεν εχει ακριβως)
2ον να το παω στο μαγαζι στο μοναστηρακι π εχει ο κ.Πολυδωρου ή στο εργαστηρι του στο Αιγαλαιω (ισως να ειναι βλακωδεις ερωτηση)
Εγώ θα αισθανόμουν πιό σίγουρος αν πήγαινα αμέσως στο μάστορα. Στο Αιγάλεω.
δεν ξερω αν αυτο που θα πω εχει καποια σχεση αλλα στο 12 ταστο εχω παλι ρε,λα,φα,ντο
οταν λες ενα ημιτονιο πιο κατω επειδη δεν ξερω απο μουσικη θεωρια κτλπ τι εννοεις δηλαδη αντι για ρε να ειναι ρε# ?
και για πιο λογο αυτο;
Φίλε parisa, όπως μάλλον πρόσεξες στο μεταξύ, άλλαξα το μήνυμά μου. Μην κατεβάσεις τις χορδές, δεν είναι απαραίτητο αν και δεν θα πάθεις κάποια ζημιά, αλλά καλό είναι η επαναφορά της βέργας στο σωστό της σημείο να γίνει γρήγορα. Λέγοντας ένα ημιτόνιο πιό κάτω εννοώ π.χ. την ρε να την κάνεις ρε ύφεση, όχι δίεση. Ο λόγος είναι να μην παραζορίζεται το όργανο αλλά καλύτερα αμέσως στο μάστορα.
ναι το προσεξα!
την τριτη το πρωι θα ξεκινησω για το αιγαλεω και ελπιζω να μην χρειαστει να πληρωσω μιας και οι καιροι ειναι και δυσκολοι!
ευχαριστω πολυ για την βοηθεια παιδες!
Αν έχεις μετρήσει την απόσταση απο την κορυφή του τάστου - και όχι της ταστιέρας - και αυτή είναι 0,8 cm τότε όπως λέει και ο κ. Πολίτης ξεκούρδισε άμεσα το όργανο ΕΝΤΕΛΩΣ και περίμενε με το καλό την Τρίτη να το πάς στο μάστορα. Είναι πέρα απο κάθε λογική η απόσταση αυτή να είναι 0.8cm δηλαδή 8mm! Υπο φυσιολογικές συνθήκες η απόσταση αυτή κυμαίνεται γύρω στα 1,8 mm!!! Νομίζω όμως πως δεν έχεις μετρήσει την απόσταση σωστά…Δεν γίνεται να είναι τόσο ψηλά οι χορδές! Δεν μπορεί να σου δώσει τόσο μεγάλη απόκλιση η βέργα όσο και αν την “ξεβίδωσες”!
απο την ταστιερα την μετρησα οχι απο το ταστο εγω δεν καταλαβα καλα αυτο που μου ειπες
Έπρεπε απ την αρχή ο κατασκευαστής να σου πει να μην πειράζεις τη βέργα από μόνος σου. Αν στο είπε και συ έκανες του κεφαλιού σου, δικό σου λάθος.
Ελπίζω να μην έχει πάθει τίποτα το όργανο φιλε και να το χαρείς για πολλά χρόνια.
υγ. ελπίζω να μην χαρακτηριστεί και αυτή η δημοσίευση μου εμπαθής και μισαλλόδοξη.
εγω ρωτησα γιατι το παλιο μου δεν ειχε και δεν ηξερα,και μου ειπε αμα τριζει η αμα εχει σκευρωσει το γυρνας αριστερα και παει το μανικι πισω,υπαρχει περιπτωση να εχει γινει ζημια εγω ασχοληθηκα περιπου 20 λεπτα εφερνα μια βολτα αριστερα μια δεξια χωρις να καταλαβω κατι!
Πηγαινε στο μαγαζι που ειναι οι γιοι του πολυδωρου, ειναι πολυ καλα παιδια και ξερουν παρα πολλα για τα οργανα στο μοναστηρακι.
τελικα το πηγα και μου ειπαν να το παιξω να στρωσει μιας και ειναι καινουριο και μετα απο καιρο να το παω αμα ειναι να το ρεγουλαρουνε!
ευχαριστω παντως !
Εγώ θα πήγαινα το μπουζούκι σε κανέναν μηχανικό αυτοκινήτων ή αεροσκαφών ή υδραυλικό, μηχανουργό ή αλουμινά επειδή, όσο να’ ναι, ξέρουν καλύτερα από μπουλόνια, βίδες, σιδερόβεργες, λάμες, γράσα, λιπαντικά κ.λπ. Αστειεύομαι, μην το πάρετε στα σοβαρά…
Όταν το είδαν το όργανο, η απόσταση μεταξύ χορδής και τάστου ήταν ακόμα 0,8 εκατοστά; Αν ναι, πήγαινε το οργανάκι και σε κανέναν άλλον, να το δεί και να σου πει και δύο πράγματα…
Αλήθεια, με το αριστερό χέρι δεν έχεις πρόβλημα, με τέτοια απόσταση;