Η λα μπασαρει

Παιδια καλησπερα, καλημερα οτι και να πεις τετοια ωρα λιγο πολυ μεσα εισαι,θα κανω μια ερωτηση η οποια μπορει να ακουστει λιγο αστεια αλλα για μενα που δεν ξερω πολλα ειναι σοβαρη,εχω ενα τριχορδο δεν θα πω ποιανου για να μην κανω ουτε διαφημιση ουτε δυσφημιση,εχω προσεξει οτι η λα μπασαρει καπως δηλαδη αν παιξεις μια οποιαδηποτε νοτα στη ρε καντινι, φα σολ λα και την ιδια νοτα στη λα ο ηχος βγαινει πιο μπασος, στο κουρδιστηρι βγαινει ακριβως η ιδια νοτα αλλα στο αυτι ο ηχος μου ακουγεται διαφορετικος,το οργανο εχει καπακι κεδρου δεν ξερω αν αυτο παιζει καποιο ρολο, δεν ξερω και αν σας εδωσα να καταλαβεται τι θελω να πω,ειμαι καινουργιος και επειδη ειμαι κομματακι ψιλολογος ολα μου φαινονται παραξενα.

Καλωσήρθες στο φόρουμ μερακλή. Αν την βγάζει σωστή το κουρδιστίρι τότε σωστή είναι το πιθανότερο,δεν έχω πετύχει τέτοιο μαραφέτι να είναι χαλασμένο. Το πρόβλημα θα ήταν να κούρδιζες ανοιχτές ΛΑ σωστά και μετά να έπαιζες και να φάλτσαρε (συνήθως χαμηλότερα στην ταστιέρα) όταν έπιανες νότα. Το ηχόχρωμα λογικό είναι να είναι διαφορετικό.
Αλλά οποιαδήποτε απορία για το όργανο , στον μάστορα του.Δεν τους είναι κόπος γιατί μαζί με εσένα κι αυτοί, θέλουν να παίζουν τα όργανα τους σωστά και καλά.

Αυτο ακριβως φιλε Kapa το ηχοχρωμα ειναι διαφορετικο, δηλαδη μι στο καντινι και μι στη λα ναι μεν ιδια νοτα, αλλα λιγο πιο μπασο το ηχοχρωμα, ενας φιλος παλι κιθαριστας που το επαιξε κατι μου ειπε για αρμονια στους ηχους και καπως κουρδισε ξεκουρδισε τη λα και καπως ταιριαζανε οι ηχοι αλλα δεν το πολυκαταλαβα

Δεν κατέχω τι είπε. Τι κούρδισε τί ξεκούρδισε και τί έκανε ο φίλος σου? Δεν θα ακούγετε το ίδιο και αυτό είναι ωραίο αλλά αφού είναι κουρδισμένο το όργανο από την μάνα του ή μάλλον τον μπαμπά του και δεν φαλτσάρει δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Πρώτο όργανο που ασχολείσαι να φανταστώ?

Ναι για αυτο και τοσες, αποριες αρχαριος και παιδευομαι αλλα το γουσταρω, κατα τα αλλα το μπουζουκι ειναι μια χαρα εχει ηχο καμπανα ο δε κατασκευαστης μου ειπε οτι αν το συγκεκριμενο οργανο το παιξει καποιος καλος παικτης τοτε θα καταλαβω την αξια του,δεν νομιζω οτι θα ελεγε κατι τετοιο με τον κινδυνο να εκτεθει και απο την αλλη ειναι το ηθος του ανθρωπου τετοιο που με κανει να τον πιστευω

είχα διαβάσει μια ιστορία για έναν κουβά που στα χέρια του Τσομίδη δαμάστηκε και κελάιδε σε λιγη ώρα. Να κάτσεις να παιδευτείς να μάθεις να παίζεις μουσική και να γουστάρεις.

τι όργανο είναι? Πόσα το πήρες, και αφού πλέων λύθηκε το θέμα σου την λα που δεν μπασάρει, απο που?

Μερακλή, αυτό που συμβαίνει είναι φυσιολογικό. Και στο 12ο τάστο της μουργκάνας να πατήσεις την συχνότητα της Ρε καντίνι θα πάρεις αλλά άλλο ηχόχρωμα.

Ένας τρόπος, για να έρθεις πιο κοντά στην χροιά είναι να χρησιμοποιείς πιο λεπτές χορδές για την ΛΑ π.χ αντί για 14αρες (ή 13αρες) βάλε 12αρες ή 11άρες… βέβαια να ξέρεις ότι δεν θα έχεις τον σκληρό μεταλλικό ήχο που βγάζει η 14αρα.

Εγώ προσωπικά χρησιμοποιώ 10αρες (ΡΕ) και 12αρες (ΛΑ) και είναι αρκετά κοντά.

Η διαφορά στο ηχόχρωμα σχετίζεται με 2 βασικές παραδοχές. Οτι είναι χαμηλότερο κούρδισμα, συνεπώς χαμηλότερη τάση (πιο χαλαρές οι χορδές)και το γεγονός οτι οι χορδές Λα έχουν διαφορετική διάμετρο-πάχος. Αν είναι σωστό τονικά το όργανο, τότε σου μένει μόνο να μάθεις να εκμεταλεύεσαι το διαφορετικό ηχόχρωμα για να δίνεις διαφορετικό χαρακτήρα στη ζητούμενη νότα ή εν γένει στο παίξιμό σου.

Παιδια ευχαριστω πολυ που ασχολεισται τετοια ωρα με το θεμα μου, Kapa σε κοβω κομματακι περιεργο και θα σε αφησω να σε τρωει η απορια:244: ,Θεοφαλτσε οι χορδες που φοραει ειναι ρε 0,11 και λα 0,15 δηλαδη λες οτι με λεπτοτερη λα θα φυγει και το “μπασαρισμα”?

Εσύ τι λες;;;;;; 15αρα;;;;;; θα σου σκεβρώσει το όργανο…

άλλαξε τες αμέσως… βάλε 14αρα για να μη πω 13αρα και θα δεις αμέσως διαφορα

Ειδες τι μαθαινει κανεις αν ρωταει?τις χορδες τις περασα σημερα(δηλαδη χθες) απλα μου κανει εντυπωση οι χορδες ειναι Mastro (Ματσικας) για εξαχορδο μπουζουκι με τα εξης παχη ρε 0,11-0,11 λα 0,15-0,15 και ρε 0,24-0,11 τοσο λαθος δηλαδη που μπορει να βγαλει προβλημα και στο οργανο,πραγματικα με τρομαξες!

Εάν τις χρησιμοποιήσεις για πολύ μεγάλο διάστημα θα έχεις πρόβλημα.

Εγώ θα σου πρότεινα αυτές(10-10, 13-13, 22-10)

οκ ευχαριστω κατι αλλο που μου ηρθε τωρα στο μυαλο αν χρησιμοποιησεις ιδιο παχος παχος χορδης και στη ρε και στη λα πχ 10 ποιο θα ειναι το αποτελεσμα? (μπορει να ειναι μακακια αυτο που σκεφτηκα αλλα η ωρα το επιτρεπει) Kapa δεν πιστευω να στραβωσες που δεν σου εδωσα στοιχεια?:043:

Απλώς δεν θα έχεις το ηχόχρωμα της λα τόσο έντονο… θα νιώθεις την λα σαν ξεκούρδιστη (δηλαδή αρκετά χαλαρή) νομίζω ότι η 12αρα είναι ηχητικά η πιο λεπτή χορδή που θα μπορούσε να πάρει… από κει και κάτω νομίζω ότι χαλάει ο ήχος… τουλάχιστο σε 3 μπουζούκια που το δοκίμασα την καλύτερη απόδοση την είχα με 12-13.

Φιλε θεοφαλτσε σε ευχαριστω πολυ η βοηθεια σου ηταν πραγματικα πολυτιμη καλο βραδυ να εχεις η καλο πρωι οπως το δει ο καθενας.

Φίλε Θεόφαλτσε μήπως είσαι λίγο υπερβολικός; Νομίζω πως όλοι οι κατασκευαστές με αυτές τις διατομές βγάζουν τα όργανα τους στην…κοινωνία. Θέλω να πω - κατόπιν προσωπικής εμπειρίας - πως με 10αρα στη ΡΕ και 12άρα στη ΛΑ το όργανο ακούγεται ολίγον…“άδειο”. Άσε που το πιο πιθανό η ΛΑ να σου τρίζει κιόλας…

Μια χαρά είναι οι χορδές σου, Μερακλή. Όλοι οι μάστορες αυτό προσπαθούν να πετύχουν, ισορροπημένες χροιές και εντάσεις κατά μήκος της ταστιέρας, οπότε μην αγχώνεσαι. Ούτε έχει φόβο να σκεβρώσει. Απλά το όργανό σου έχει αυτή την “λαλιά”.

Όχι δεν είμαι υπερβολικός… ίσα-ίσα…
από τους τόσους κατασκευαστές… 1-2 (και αν) να χρησιμοποιούν 15αρα για ΛΑ…, 14αρα (που ήταν οι παλιές λαούτου που τις λέγαμε) ναι αλλά 15αρα… πολύ πολύ σπάνια και πιθανότερα κανένας.

Εγώ τώρα χρησιμοποιώ τις Μάστρο Custom (10-10, 13-13, 20-10, 26-12) και είμαι πολύ ευχαριστημένος… κελαηδάει το μπουζούκι (εκτός από κάποια τάστα που έχουν πρόβλημα μετά την αλλαγή τάστων που έκανα πρόσφατα, αλλά δεν φταίνε οι χορδές).

Στο ότι όσο πιο ψηλές είναι, τόσο χαλάει ο ήχος, το είπα και εγώ… σημασία έχει να βρεις την ισορροπία ανάμεσα στο πάχος και τον ήχο που θα βγάλει το όργανο σου, αλλά και το τι αντέχει το όργανο (αυτό μόνο ο κατασκευαστής μπορεί να στο πει).

Όσο για το εάν έχει ή όχι φόβο να σκεβρώσει… άμα δεν σκεβρώνει το όργανο με την χρήση πιο απαιτητικών σε πιέσεις χορδών τότε ας βάλει και 20αρα… με την ίδια λογική δεν θα σκεβρώσει…

και βέβαια σκεβρώνει… απλώς όπως είπα σε προηγούμενο ποστ, αυτό δεν θα φανεί άμεσα αλλά αν γίνεται συνέχεια χρήση τέτοιων χορδών σε διάστημα 1-2 ετών θα του εμφανιστεί πρόβλημα σκεβρώματος.

Βέβαια εάν είναι καινούργιο το όργανο, μπορεί να έβαλε ο κατασκευαστής επίτηδες τέτοιο πάχος ώστε να επιταχύνει το στρώσιμο του μάνικα, καθότι σπάνια θα βρεθεί νέο όργανο να μην είναι πίσω ο μάνικας.

Εγώ του συνιστώ να τις αλλάξει άμεσα. Δικό του το μπουζούκι, δική του και η απόφαση.

δεν με αφορά τί συμβαίνει σε τετράχορδο στημένο για αγώνες ταχύτητας (χαμηλωμένο όπως τα αμάξια), αλλά σε τρίχορδο για κανονικό παίξιμο το στάνταρ είναι 11 καντίνι και 14 ή μεσαία. για πιο δυνατό παίξιμο, ή πιο χαμηλό κούρδισμα, τα όργανα συνήθως αντέχουν 11,5-15 αντίστοιχα. μπουζούκι με 10-12 μόνο με χάιδεμα και μαγνήτη (και μπόλικο EQ) μπορώ να το φανταστώ. το πολύ 10-13 (10-14 δίνει ο μάτσικας), για πολύ απαλά παιξίματα.
μερακλή λογικά το μπουζούκι σου (3χή 4χ) για 11-14 θα είναι στημένο. ρώτα και τον κατασκευαστή, η καλύτερη λύση πάντα.

οι αγώνες ταχύτητας μπορούν να γίνουν και με τρίχορδο… αρκεί να έχεις την ικανότητα να τρέξεις… και κυρίως να ξέρεις πως και που να τρέξεις… αν δεν μπορείς, και πύραυλο να σου δώσουν “εσύ” θα οδηγείς κάρο.

Το ότι οι 10-13 κάνουν πιο μαλακό το όργανο είναι πραγματικότητα… άλλωστε αυτό πρέπει να επιδιώκεται σε ένα όργανο.

Το απαλό παίξιμο δεν έχει να κάνει τόσο με τις χορδές όσο με την πένα (το χέρι της πένας). Εάν νομίζει κάποιος ότι πρέπει να βαράει γκασμά… ότι χορδή και να του δώσεις γκασμά θα βαράει.

Πράγματι, ο Μάτσικας προτείνει το 10-14, στο δικό μου όργανο όμως έκατσαν καλύτερα οι 10-13 (με σχοινάκι).

Όσο για το 11-14 είναι το default που έχουν όλοι οι κατασκευαστές