Χορδες Βαρλα Διαπασων

βάρλας-παναγιώτης

#1

Καλησπερα σε ολους

Εχεις δοκιμασει κανεις τις δικες του χορδες που πουλαει πλεον ο βαρλας τις διαπασων???

Ευχαριστω


(Νίκος Σαρηγιάννης) #2

ενδιαφέρον, τί τύπου είναι (ατσάλι, ενισχυμένες); τις έχεις δοκιμάσει, έχεις παραπάνω πληροφορίες;


#3

εγω οχι δεν τις εχω δοκιμασει ούτε και ξέρω λεπτομέρειες αλλα επειδη με ψηνει να τις δοκιμασω για αυτο ρωτσα πληροφορίες απο όποιον ξέρει…


(Γιάννης_√) #4

Απορία: Είχα δει ένα βίντεο από το εργοστάσιο του Μάτσικα, δείχνει πως κατασκευάζονται οι χορδές. Μηχανήματα πολλά, εγκαταστάσεις ολόκληρες, βλέπω κατά καιρούς οπώς καλή ώρα του Βαρλά, οργανοποιοί με ‘δικίες’ τους χορδές.

Προκείται για δική τους κατασκέυή; η μήπως για παραγγελία με συγκεκριμένες προδιαγραφές από εργοστάσιο;

Και κάπου εδώ θυμήθηκα την συμφωνία ΡΕ και ΛΑ στο χρώμα του ήχου του Βαρλά (όπως υποστηρίζει), απλή λογική (υποθέτω εκτώς από το κουρδισμα του οργάνου εκ κατασκευής) η ΛΑ χορδή να είναι πιο λεπτή απ’οτι συνήθως πχ 13αρα ΛΑ με 11αρα ΡΕ.

Ας μας διαφωτίσει κάποιος γνώστης.


#5

Δεν ξέρω αν μπορώ να σε διαφωτίσω ή αν θεωρούμαι “γνώστης”. Ωντας όμως στο παρελθόν υπάλληλος στο μεγαλύτερο διαδικτυακό μουσικό κατάστημα της Ευρώπης θα τολμούσα να υποθέσω τα εξής: Αν δεν είσαι Μάτσικας (έχεις Α παραγωγή οργάνων και εκ ως εκ τούτου άμεση ανάγκη παραγωγής χορδών ποσότητας Β για τα όργανα που εμπορεύεσαι και χρειάζεται να παρέχεις αναλώσιμα) τότε ο μόνος τρόπος για να βγάλεις (έστω και μηδαμινό) κέρδος σε χορδές -χωρίς να κοστίζουν παραπάνω από 20? το σετ- είναι να τις παραγγέλνεις από κάποιο εργοστάσιο της Ασίας.

Αυτό πάλι από μόνο του δεν σημαίνει τίποτα. Όπως το εργοστάσιο στην Ασία φτιάχνει χορδές μπουζουκιού ποιότητας Α, για το κατάλληλο αντίτιμο μπορεί να φτιάξει για τον καθένα οργανοποιό χορδές μπουζουκιού ποιότητας Α+++. Αρκεί η παραγγελία να είναι ποσοτικά ενδιαφέρουσα και για τις δύο πλευρές.

Ότι προανέφερα δεν περιλαμβάνει φυσικά μικρά εργαστήρια -στην Ελλάδα ή τα Βαλκάνια- για τα οποία θα ήταν ενδιαφέρουσες έστω και σχετικά “μικρές” παραγγελίες. Απλά το επισημαίνω, έχοντας γνώση της μικρής αγοράς για τα συγκεκριμένα όργανα…


#6

Είναι πλέον περισσότεροι οι οργανοποιοί που λανσάρουν τις “δικές τους” χορδές στην αγορά και αυτό νομίζω πως είναι σε κάθε περίπτωση καλό, διότι αυξάνονται οι επιλογές για εμάς τους παίχτες και παράλληλα έχουν και αυτοί βρει τις προδιαγραφές ώστε οι συγκεκριμένες να αναδεικνύονται τα όργανά τους. Δεν πιστεύω, δηλαδή, ότι πρόκειται απλά για προσπάθειες να “συγκεντρώσουν” χρήματα που διαμοιράζονταν σε έναν “παράλληλο” εμπορικό κλάδο, αλλά σε προσπάθεια τα όργανά τους να φορούν ποιοτικές χορδές. Σε κάποιες περιπτώσεις δε, η είσοδος του προϊόντος ήταν πραγματικά εντυπωσιακή, δημιουργώντας θετική εντύπωση μέσα στην πιάτσα.

Για τις συγκεκριμένες χορδές "διαπασών"του Βαρλά, τις έπαιξα με το τρίχορδο όργανο ενός φίλου (του Αχιλλέα, ο οποίος ήταν και στην τελευταία μάζωξη), η γενική πρώτη αίσθηση ήταν θετική, μαλακές και ισορροπημένες, με λαμπερό ήχο, ήταν και το όργανο από τα καλά. Όμως δεν μπορώ να έχω ολοκληρωμένη άποψη, μιας και δεν το άκουσα με άλλης μάρκας ώστε να έχω μέτρο σύγκρισης. Επίσης, δεν γνωρίζω για τη συμπεριφορά τους στο χρόνο και την τελική διάρκεια ζωής τους, το οποίο το θεωρώ καθοριστικό παράγοντα.

Υ.Γ. Αν δεν κάνω λάθος σε ένα βίντεο είδα και τον κύριο Στάμκο να μιλάει για δικές του χορδές. Θα πρέπει να να ανοίξουμε κι ένα αντίστοιχο θέμα … θα αναζητήσω το βίντεο…


(Νίκος Σαρηγιάννης) #7

καιρός ήταν, μπας και βρεθεί κάτι συνολικά καλό σε χορδή μπουζουκιού. προσωπική προτίμηση η σονάτα, αλλά οι μπουργάνες δεν παλεύονται. έτσι, χρησιμοποιώ τις neorion inox λόγω αντοχής. θα δοκιμάσω σύντομα και τις διαπασών, να δώ τί χαρακτηριστικά έχουν.
γενικά βλέπω πως οι χορδές έχουν αντίστοιχο “χαρακτήρα” με αυτόν που τις εμπορεύεται: παλαιάς κοπής η σονάτα, φτηνές του μάτσικα, έμφαση στην τεχνολογία αυτές του σπουρδαλάκη, και πάει λέγοντας!


(Νίκος Πολίτης) #8

Βρε Νικόλα, πριν καναδυό δεκαετίες ο Τόνυ Κλάιν μου είχε χαρίσει μία χορδή που τελικά χάθηκε και δεν χρησιμοποιήθηκε ποτέ. Ήταν πιάνου, δεν την μέτρησα αλλά απ’ ό,τι θυμάμαι κάτι σαν 10 ή 11 ή και 12 πρέπει να ήταν, φυσικά τυλιχτή. Μου είχε πει ότι είναι ό,τι πρέπει για μπουργκάνα. Ξέρει κανείς από κούρδισμα πιάνων, να το ψάξουμε; Δεν μπορώ να ρωτήσω τον ίδιον, γιατί το πρώτο που θα με ρωτήσει θα είναι “πώς τη βρήκες;” και εκεί θα μουγκαθώ…


(Νίκος Σαρηγιάννης) #9

χμ, υπάρχει όργανο που δεν παίζει ο τόνυ;!
χρειαζόμαστε ένα πιάνο και ένα παχύμετρο, οι μπουργκάνες είναι από 22άρες ώς 24άρες. οι χορδές του πιάνου δεν είναι από κανένα εξωτικό υλικό, απλά δεν χαλάνε επειδή δεν έρχονται σε επαφή με ιδρώτα και τάστα.


(Νίκος Πολίτης) #10

Φυσικά, μου την χάρισε για το μπουζούκι μου (το του Καφετζόπουλου, όχι βέβαια του Σταθόπουλου). Αυτό που τελικά χρειαζόμαστε είναι ένας χορδιστής πιάνων, που να ξέρει και κάτι λίγα από τρίχορδα μπουζούκια.

Ο Τόνυ δεν είχε πει κάτι για αντοχή στο χρόνο, μόνο για το ηχόχρωμα μου την έδοσε.


#11

Ο χορδιστής πιάνων Παναγιώτης Μεγαλοκονόμος που συχνάζει στον Καφετζόπουλο και κυριολεκτικά σκοτώνει σαν παίχτης στο μπουζούκι, είναι ο άνθρωπος σου…
Θα σου στείλω τα στοιχεία του με ΠΜ


(bourbou) #12

Μη τρωτε παραμυθι.
Με μονη εξαιρεση τον Ματσικα ολες οι υπολοιπες ειναι εισαγωγης…παραγγελια,βαφτιση και εγω βγαζω χορδες ‘‘φαλτσοχορδοπουλος’’.
Και η γνωστη ‘‘χηρα’’ που τις κανει χειροποιητες και τις πλεκει,το συρμα απ’εξω το φερνει.
Κατα τα αλλα να 'χαμε να λεγαμε,’‘εγω βγαζω τις δικες μου χορδες,που αναδεικνυουν το οργανο αλλα και ολων των αλλων κλπ’’


(Νίκος Σαρηγιάννης) #13

προφανώς και είναι απ’έξω, κι οι αμερικάνοι από βραζιλία ψωνίζουν. δεν είναι κανένα μυστικό, το θέμα είναι τί ποιότητα επιλέγει ο καθένας να φέρει.


#14

Έχω δοκιμάσει στο προηγούμενο μπουζούκι μου τις παρακάτω

Mastro
Prodigy
Sonata
Neorion
Διαπασών

Πιο σκληρές μου φάνηκαν οι διαπασών, πιο all-rounder και μαλακες, οι prodigy, εννοείται όλες 11αρες

My 2 cents


(Γιάννης_√) #15

Δοκίμασες μήπως τις PYRAMID? Τις έχω τώρα σαν σκληρές μου φαίνονται.


#16

Pyramid & la Bella δεν έχω δοκιμάσει