Οι χορδές, οι άτιμες

Πολλές φορές και μεις που νομίζουμε πως ξέρουμε πολλά την πατάμε, γιατί δεν πάει ο νους μας στο απλούστερο…

Από προχτές που πρωτόβαλα χορδές σε ένα καινούργιο όργανο, το πιό πρόσφατο ενός ψαξίματος με νέα υλικά και τεχνολογίες, μούχανε σπάσει τα νεύρα με το φαλτσάρισμα της μπουργάνας. Και δεν έκανα το πιό απλό: να την πετάξω και να βάλω άλλη! Όλα τ`άλλα τάκανα…:112:

Σήμερα μούρθε η επιφοίτηση. Πήρα και έβαλα μιά άλλη, από την ίδια δωδεκάδα …και ω του θαύματος !:088:

Προσέχτε τις χορδές ! Καμμιά φορά δεν είναι ομοιόπαχες σε όλο τους το μήκος, και φαλτσάρουν αναίσχυντα ! Πέταμα, πριν σας τρελλάνουν !

Αλήθεια τι χορδές προτιμάτε?

Να περιμένουμε φωτογραφίες και άρθρο στο blog ??:slight_smile:

Μου έτυχε ν’ αγοράσω 12 Fa και οι έξι να είναι για πέταμα! Και ήταν η πρώτη φορά απ’ αυτόν τον προμηθευτή.

Ναι Μπάμπη, κάποια στιγμή θα γράψω περισσότερα. Όσο για φωτογραφίες …ο ήχος δυστυχώς μόνον ακούγεται, και μάλιστα εκ του φυσικού. Προς το παρόν το όργανο είναι δίχως βερνίκι και φρέσκο, και έτσι έχω πάρει και γω μόνο μιά πρώτη «γεύση». Αυτά που δοκίμασα, νομίζω είναι σε πολύ καλό δρόμο, επί τέλους , μετά από δυό χρόνια. Ο Γρηγόρης ήταν ο πρώτος που το άκουσε (με τη μπουργάνα να φαλτσάρει!) Ωστόσο, πάντα κάτι θέλω παραπάνω όταν τελειώνω ένα νέο όργανο. Μου φαίνεται οτι ποτέ δε θάμαι απόλυτα ικανοποιημένος…Ίσως να έπαιρνα το βάζο με το μέλι, να τούβαζα κανά δυό σταγόνες…

Όσο γιά χορδές, προτιμώ να ξεκινάω ένα όργανο με τις παλιές, κλασσικές χορδές Laouto, που φτιάχνει ο Στεφανίδης. Ξέρω ότι ποιοτικά δεν είναι οι καλύτερες και χρειάζονται συχνή αντικατάσταση. Στην αγορά κυκλοφορούν διάφορες άλλες μάρκες χορδών τα τελευταία χρόνια, σίγουρα καλύτερες ποιοτικά. Ωστόσο, αρκετές που δοκίμασα δεν με έκαναν να καταλήξω με σιγουριά κάπου. Κάποιες ήταν σίγουρα χειρότερες ηχητικά, άλλες εφάμιλες η ελάχιστα καλύτερες. Αφήνω την επιλογή λοιπόν (κάτι που ούτως η άλλως θα γίνει) σε αυτόν που θα χρησιμοποιήσει το όργανο, αφού κάνει τις δοκιμές του και καταλήξει τι σε αυτόν (ίσως και στο όργανο) αρέσει.

Μα αυτό είναι το μυστικό των ικανών και άξιων ανθρώπων !

οι καλυτερες μπουργκανες ειναι οι χυμα γκαλι , επησεις πολυ συχνα βαζω dadario και mastro

Επαναφέρω το θέμα διότι… την πάτησα !
όπως ξέρετε πριν λίγο καιρό πήρα καινούργιο μπουζούκι. Από το 12ο τάστο και κάτω, η μουργκάνα φάλτσαρε. Γύρω στο 17 το φαινόμενο ήταν τόσο έντονο που είχα απελπιστεί. Έλεγα, μόλις βρω λίγο χρόνο θα πάω να πω δυο κουβέντες στον οργανοποιό :108:: “καλά ρε, δεν ξέρεις να βάλεις ίσια τα τάστα;” ή “καινούργιο όργανο και να έχει πάρει κλίση το μπράτσο;” και διάφορα τέτοια :mad:…
Όταν τον πήρα τελικά προχθές τηλέφωνο μου είπε να αλλάξω τη μουργκάνα. Το έκανα και το όργανο είναι απλά ολόσωστο !!! Η @***##μουργκάνα έφταιγε. Ο Νίκος μας είχε προειδοποιήσει :088:, αλλά δεν το θυμόμουνα.

Αλήθεια,ποιές θεωρείτε καλές χορδές για στεριανό λαούτο;

Χορδές “Mastro”

Mastro για πάντα.Είναι μεγάλος ο Μάτσικας, και ξέρει τι κάνει.

Δεν είμαι ειδικός αλλά στο τρίχορδο μου οι χορδές Hannabach που κατέληξα να χρησιμοποιώ, μου δίνουν την εντύπωση ότι έχουν ένα γλυκύτερο ηχητικό αποτέλεσμα και τις αισθάνομαι πιο μαλακές. Ιδέα μου; Ίσως. Πολύ θα ήθελα να άκουγα και τις εμπειρίες άλλων (συγνώμη αν επανέρχομαι με θέμα που έχει ενδεχομένως ήδη αναπτυχθεί σε παλαιότερο topic).

απ΄ τη μέρα που 'φτιαξα το μπουζούκι μου ο Βάρλας μου ‘πε: “χορδές θα βάζεις μόνο αυτές” και μου’δωσε ένα σέτ από χορδές που δε θυμάμαι τί γράφουν επάνω αλλα θα το δώ σπίτι και θα επανέλθω, πάντως αν δεν κάνω λάθος κάνουν περίπου 6?/σετ . Και βέβαια ώς εξυπνάκιας κάποια στιγμή άλλαξα τις ΡΕ με κάτι D’addario, που τις πλήρωσα πανάκριβα. Ο ήχος την πρώτη μέρα ήταν εξαιρετικός. Κρύσταλο! Την επόμενη το μπουζούκι έτριζε μέχρι το 5-6 τάστο. Εκτοτε δεν ξαναχρησιμοποίησα άλλες. Μ’ αυτο θέλω να πώ ότι σίγουρα κάποιοι κατασκευαστές έχουν κανονίσει τις τάσεις των οργάνων τους με κάποιες συγκεκριμένες χορδές και αλλάζοντας μάρκα με χορδές που’χουν άλλες τάσεις να δημιουργούνται προβλήματα.

Καλησπερα σε ολους.Τα τελευταια χρονια δυστυχως εχει αλλαξει η πρωτη υλη με αποτελεσμα αντι οι χορδες να ειναι ποιοτικα καλυτερες να ειναι χειροτερες.Το καλυτερο αποτελεσμα το εχω πετυχει με εναν συνδιασμο απο διαφορετικους κατασκευαστες.Ωραιο σετ βγαινει οταν παντρεψουμε καντινια “σονατα” με μουργκανες “μαστρο”.Επισης για οργανα που εχουν την ταση να πηγαινει πισω ο μανικας ειναι καλο να χρησιμοποιουμε "galli"μουρκανες οι οποιες ειναι λιγο πιο χοντρες και τραβανε περισσοτερο.
Αυτο που εχω παρατηρησει επισης ειναι οτι οι σονατα και οι λαουτο αρχιζουν να φαλτσαρουν σχετικα πιο γρηγορα απο οτι παλαιοτερα.εχει μειωθει ο χρονος ζωης τους στο μισο!!!Ισως γινεται και για λογους οικονομικους μιας και θα χρειαστει να αλλαχθουν πιο γρηγορα.Με τις μαστρο τα πραγματα ειναι λιγο καλυτερα απο ολες τις αποψεις.

Αν αυτό είναι έτσι Ισαάκ, δεν το βλέπω για σωστή αντιμετώπιση από μέρους του οργανοποιού: ποιος μας εγγυάται ότι ο συγκεκριμένος κατασκευαστής χορδών θα κατασκευάζει αυτό τον τύπο για τα επόμενα 100 χρόνια; Ένα μπουζούκι όμως επιπέδου και κόστους Βάρλα πρέπει να έχει υπολογιστεί για τέτοιο χρόνο ζωής. Το σωστό είναι να πεί: πάχος χορδής τόσο, τάση τόσο μέχρι τόσο. Π. χ. «αυτές».

Δεν έχεις κι άδικο Νίκο, αλλά ποιός ζεί 100 χρόνια…:slight_smile:

Οι χορδές πάντως που πλέον χρησιμοποιώ γράφουν Extra Bouzouki Sonata.

Πρώτον: Αυτό, θα το δούμε… (Άντεναουερ, ηλικία 80κάτι, ήθελε να ξαναβάλει υποψηφιότητα)
Δεύτερον, η απάντηση στο ερώτημα: Το μπουζούκι!!!

Απο τις mastro δεν μπορώ να πω οτι έμεινα ευχαριστημένος,σε συνθήκες παιξίματος σε μαγαζί 3 φορές την εβδομάδα,στο 4ο παίξιμο ήθελαν αλλαγή.Φαλτσάρισμα (στο καντίνι κιόλας οχι μόνο στη Μουργκάνα και τρίξιμο).Ισως βέβαια να είναι και το όργανο που μπορεί να έχει διαφορετικές προδιαγραφές απο των άλλων φίλων.Σχετικά ευχαριστημένος εχω μείνει απο τις Prodigy και τις Κωνσταντέλλος(αν και είναι 10 αρες).Οι καλύτερες όμως ήταν ενα σετ που μου έδωσε ενας φίλος απο τον Σπουρδαλάκη,απίστευτες,ηταν λίγο ακριβές αλλά υπέροχες,στην επαρχία όμως αντε να βρείς.:084:

Αναφέρεστε σε χορδές για λαούτο ή μπουζούκι;

Για μπουζούκι:246: