Ταμπουρομπούζουκο του Γιοβάν Τσαούς (οργανοποιός Λαζαρίδης)

Μια τελευταία ερώτηση… Ο Μιχάλης Μουντάκης έχει ετοιμάσει μέχρι τώρα κάποιο αντίγραφο του οργάνου δικιάς του κατασκευής?

Ν.

Οχι ,αλλα αν του ζητηθει σαν παραγγελια ισως το κανει.

Έχουμε κανένα νέο για το βιβλίο?

Υπάρχει περίπτωση ο εικονιζόμενος να είναι ο Τσαούς?

1002472_10151934134199139_1500112857_n.jpg

Ανυπομονούμε για την έκδοση του βιβλίου!!!

Το βιβλίο βγήκε πέρσι. Απλώς, επειδή ήταν σημαντικό γεγονός, αντί να αναφερθεί εδώ έγινε ξεχωριστή ανακοίνωση-συζήτηση εκεί.

Δε μου φαινεται να μοιαζει και πολυ!

1 «Μου αρέσει»

ό,τι πιο γλυκό έχω ακούσει σε μπουζούκι…:088:

Θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου Μπάμπη! Πολύ γλυκός ήχος, με πολύ ωραίο βάθος που σου βγάζει κάτι νοσταλγικό στο άκουσμα. Μοιάζει εξαιρετικό σαν όργανο.

Από πολλά χρόνια το έχω δει αυτό το όργανο στον κατάλογο του Παπαδάμου, πρώτη φορά ακούω τον ήχο του. Πράγματι, γλυκύτατος. Η επιλογή όμως ενός μινόρε για ταξίμι σε αυτό το όργανο δεν ήταν η καλύτερη δυνατή.

δεν ξέρω αν είχα παίξει το συγκεκριμένο πριν δύο χρόνια, μου φαίνεται πως αυτό έχει μικρότερο σκάφος. όλη η σειρά όμως των (ας τα ονομάσουμε έτσι) “ταμπουρομπούζουκων γιοβάν τσαούς” του παπαδάμου έχουν καθαρό και ποιοτικό ήχο, όντως γλυκό, χωρίς όμως την βραχνάδα του οργανου-εμπνευστή.
στο βιντεάκι μου φαίνεται πως έχει προστεθεί βάθος, είναι κρίμα γιατί αλλοιώνει τον ήχο και εξάλλου δεν το έχει ανάγκη.

το ίδιο νομίζω κι εγώ.
ρώτησα στα σχόλια του βίντεο και μου απάντησαν ότι η ηχογράφηση είναι τελέιως φλατ. :084:

ναι, το πρόσεξα. περίεργο μου φαίνεται, ακόμα κι η μπουργάνα ακούγεται αφύσικη, λίγο “ηλεκτρική”.

Πήγα σχετικά πρόσφατα στον κ.Παπαδάμου κ είχα την ευκαιρία να παίξω με κάποια όργανα (με αυτό δυστυχώς όχι). Όλα τα όργανα με τα οποία έπαιξα έβγαζαν γλυκό, καθαρό και ποιοτικό ήχο. Έλειπε αυτή η βραχνάδα στην οποία αναφέρεσαι…Είναι σαν τα όργανα να ακολουθούν τη ιδιοσυγκρασία/ψυχισμό/χαρακτήρα του οργανοποιού. Δεν τους γνωρίζω ιδιαίτερα (τον πατέρα και τον γιο) αλλά μου φάνηκαν και οι δύο άνθρωποι πράοι, ήρεμοι, χαλαροί.Επίσης ευγενέστατοι.Όντως ακούγεται σαν να έχει βάθος. Πάντως και κάποια άλλα όργανα του στα βίντεο ακούγονται σαν να έχουν βάθος. Ίσως απλά να τράβηξε το μικρόφωνο το όποιο βάθος του χώρου. Μια φορά είχαμε γράψει ένα παίξιμο στο σπίτι μου (τυπικό διαμέρισμα, ύψος 3μ.).Όταν το ακούσαμε μείναμε με το στόμα ανοιχτό.Είχε βάθος!Έντονο βάθος! Ο χώρος στον οποίο βρίσκονται τα όργανα του κ.Παπαδάμου πάντως είναι ψηλοτάβανος αν θυμάμαι καλά…-------με όργανα άλλων οργανοποιών μου συνέβη το ίδιο πράγμα…Ταίριαξε ο άνθρωπος που είχα μπροστά μου με τον ήχο των οργάνων τους!(εντάξει όσο μπορείς να γνωρίσεις έναν άνθρωπο σε τόσο λίγη ώρα)

πραγματικά, κι εγώ αυτή την ευχάριστη εικόνα έχω για την οικογένεια παπαδάμου!
αλλά ο βραχνός ήχος δεν έχει αρνητική χροιά, απλώς είναι άλλο ηχόχρωμα. όσο για τα όργανα-αντιγραφές τσούς, πιο πολύ οπτικά έχουν ομοιότητες. δεν σε προδιαθέτουν να παίξεις αποκλειστικά τα κομμάτια που έπαιξε ο γιοβάν τσαούς, σε ταξιδεύουν και αλλού.

Ούτε για μένα είναι μειονέκτημα, ίσα ίσα που μου αρέσει περισσότερο (η βραχνάδα). Θέμα γούστου (μη πω βίτσιου) είναι! Από τα όργανα ρέπλικες πάντως που έχω ακούσει, συμφωνώ κι εγώ ότι πιο πολύ οπτικά μοιάζουν (σε καμμία περίπτωση δεν λέω ότι είναι άσχημα, το αντίθετο μάλιστα) . Είναι κ ο παίχτης βέβαια που παίζει τον ρόλο του στην διαμόρφωση του ήχου και φυσικά ο τρόπος/ποιότητα ηχογράφησης , το μέσο αναπαραγωγής κτλ.
Πάντως οι ηχογραφήσεις του Παπαδάμου είναι νομίζω από τις καλύτερες για βιντεάκια και αρκετά κοντά στην πραγματικότητα από αυτά που άκουσα.

Δεν πρέπει τίποτα.

Αυτό το όργανο μόνο (ευτυχώς) μινόρε/ματζόρε παίζει και δεν καταλαβαίνω πού είναι το κακό!!

Μα το κύριο θέμα του αυτοσχεδιασμού είναι σαμπάχ, έτσι δεν είναι;

Η μπουργκάνα είναι διπλή. Μήπως αυτό είναι που σε ξενίζει λίγο;

Φυσικά αντί για δεύτερη μπουργκάνα μπορεί να βάλει κανείς δεύτερο καντίνι ή απλώς να ανασηκώσει ελαφρά την έξτρα χορδή από το αυλάκι της και να την ακουμπήσει επάνω στον καβαλάρη μετατρέποντας έτσι σε δευτερόλεπτα το επτάχορδο σε κλασικό εξάχορδο, όπως μας είχε δείξει ο Ανδρέας (τότε που τον είχαμε επισκεφτεί παρέα, Νικόλα).

Το βίντεο μάλιστα αδικεί το τι προσθέτει η δεύτερη μπουργκάνα στο όργανο. Για την ακρίβεια, νομίζω πως καμία ηχογράφηση δεν θα μπορούσε να αποδώσει ακριβώς αυτό που προσλαμβάνει κανείς ακούγοντας εκ του σύνεγγυς το όργανο. Έχοντας κι εγώ τις αμφιβολίες μου, είχα ζητήσει από τον Ανδρέα να μου εξηγήσει τι προσφέρει η δεύτερη μπάσα χορδή στον ήχο. Αυτός τότε απλώς έφερε την μπουργκάνα ξανά στο αυλάκι της και μου έπαιξε για λίγο. Θυμάμαι ότι κάθε φορά που χτύπαγε την τριπλή χορδή ο ήχος απλωνόταν πολύ καλύτερα στο χώρο κι ένιωθα κυριολεκτικά τα μπάσα στο στέρνο μου. Όταν μάλιστα η διπλή μπουργκάνα χρησιμοποιείται με φειδώ μέσα σε τραγούδι δίνει εξαιρετικά μερακλίδικο αποτέλεσμα.


Η διάταξη.

και η σελίδα με κάποιες λεπτομέρειες από τον οργανοποιό.
https://www.trixordo.com/index.php/gr/eshop/musical-instruments/unique-instruments/product/315-b139-jovan-tsaous

Έχει αρκετές παρόμοιες κατασκευές στη σελίδα (αλλάζουν τα κλειδιά, στριφτάρια, αριθμός χορδών, ξύλα κτλ).