Πληροφορίες για ταμπουρά

ταμπουράς

(ermis1) #1

καλησπέρα και καλός σας βρήκα. συγχαρητήρια για το φόρουμ σας δεν το γνώριζα.Το φόρουμ το βρήκα τυχαία με αφορμή το ψάξιμο που έκανα για ένα παλιό μουσικό όργανο που απόκτησα εδώ και 3 μέρες. Πρόκριτε για ένα ταμπουρά παλιό, και εδώ θα ήθελα τα “φώτα” σας απο την εμπειρία που έχετε.Το ταμπελάκι στο ηχείο μέσα γράφει οργανοποιείον Κυριάκου Λαζαρίδη.Δεν βρήκα κάποιο οργανοποιείο με αυτήν την επωνυμία για να πάρω πληροφορίες για το όργανο και θα ήθελα να μάθω για την ηλικία του ,το λόγω που έχει κάποια ενδιάμεσα τάστα, αν χρειάζεται κάποια ειδική συντήρηση και εαν είναι εφικτό τι αξία μπορεί να έχει?Βέβαια δεν σκοπεύω να το δώσω μιας και για έμενα έχει ανεκτίμητη αξία λόγω του ανθρώπου & του τρόπου που ήρθε στα χέρια μου.Σας ευχαριστώ


(Νίκος Σαρηγιάννης) #2

φίλε μου καλώς ήρθες!
έχεις ένα ιδιαίτερο όργανο από έναν κορυφαίο οργανοποιό της παλιάς φρουράς (είχε φτιάξει και τα όργανα του γιοβάν τσαούς). τα ενδιάμεσα τάστα αποδίδουν τα μικροδιαστήματα της ανατολικής μουσικής. επίσης μου κάνουν εντύπωση τα στριφτάρια, υπάρχει πιθανότητα να είναι τόσο παλιό το όργανο;
προσωπική μου συμβουλή είναι να πας στον μιχάλη μουντάκη που έχει ιδιαίτερες γνώσεις πάνω στην αναπαλαίωση, και μάλιστα έχει μελετήσει τα ίδια τα όργανα του τσαούση. κολωνού 17 στο μεταξουργείο, τηλ 2105245283.
πιστεύω πως είναι ένα όργανο που αξίζει να μελετηθεί και να αναπαλαιωθεί σωστά. ό,τι αποφασίσεις, θα παρακαλούσα να μας ενημερώσεις!
νίκος


(ermis1) #3

Νίκο το ταμπουρά μου τον χάρισε ένας άνθρωπος 70 ετών λάτρεις της βυζαντινής μουσικής και του ρεμπέτικου.Έχει στην κατοχή του αρκετά όργανα σαν συλλογή και βέβαια παίζει κιόλας με αυτα απίστευτα ταξίμια.Όταν διάβασα την ετικέτα στο ηχείο απόρησα και εγώ εαν είναι δυνατόν να είναι ένα τόσο παλιό όργανο και να έχει κατασκευαστεί απο τον Λαζαρίδη?.Τότε μιλάμε για ανεκτίμητη αξία.Τι εννοείς για τα στριφτάρια ακριβώς?Σε ευχαριστώ για την πληροφορία για το που θα πάω να το δω φίλε μου,αυτό ψάχνω για έναν γνώστη για αυτα τα όργανα.


(ΣΤΑΥΡΟΣ Κ) #4

Ο Λαζαρίδης ζούσε και έφτιαχνε όργανα μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 70.Το τελευταίο εργαστήρι ήταν στον Περισσό.Δυστυχώς η ποιότητα κατασκευής τις τελευταίες δεκαετίες της ζωής του είχε πέσει πάρα πολύ μιας και σώζονται αρκετά όργανα από αυτή την περίοδο.Από την άλλη είναι άκρως ενδιαφέρον οτί ο ίδιος ξαναέφτιαξε ένα ταμπουρομπούζουκο σε στύλ Τσαούση αν και από οτι βλέπω κατασκευαστικά διαφέρουν πολύ.Ο ταμπουράς του Τσαούση είχε σπαστό καπάκι όπως τα μπουζούκια της εποχής, εδώ βλέπουμε το καπάκι flat.


(Νίκος Πολίτης) #5

Μπορείς να δεις και τον Νίκο Φρονιμόπουλο, έχει επισκευάσει τον ταμπουρά του Μακρυγιάννη.


#6

Φίλε Ερμή, το όργανό σου είναι τρελό κειμήλιο. Εύχομαι να είναι και καλή κατασκευή (δεν ήξερα αυτό που λέει ο Σταύρος στο #4), και να τύχει και αντάξιας ανανέωσης. Και μετά, καλόπαιχτο κι αέρα στα πανιά σου!

Όποτε μπορέσεις, να μας δείξεις μερικές φωτογραφίες ακόμα, να το καμαρώσουμε.

Στου Γιοβάν Τσαούση δε νομίζω πως ήταν η ίδια διάταξη τάστων: τα μικρά διαστήματα πρέπει να ήταν λίγο πιο μεγάλα, μισά ημιτόνια. Εδώ όσα ημιτόνια είναι σπασμένα δεν είναι σε δύο ίσα μέρη. Και θέλει βέβαια και λίγο ψάξιμο, τι ντουζένια (τι διαστήματα μεταξύ χορδών) ταιριάζουν μ’ αυτή τη διάταξη.

Τα στριφτάρια κι εμένα μού κάνουν εντύπωση. Από αρκετά παλιά η τάση ήταν προς τα κλειδιά τύπου μαντολίνου. Το ξύλινο στριφτάρι κρατάει κάτι από την εποχή που ο μουσικός δεν ήταν επαγγελματίας, και δεν τον ένοιαζε να κάνει περισσότερη ώρα να κουρδίσει. (Ήταν «πιο ανατολίτης», αν θες…)


#7

Αγαπητέ φίλε συγχαρητήρια για το απόκτημα,

έχει πολλή σημασία να μας πεις τι γράφει η ταμπέλα από διεύθυνση, αν δεν κάνω λάθος, νομίζω πως αυτή η ταμπέλα είναι της περιόδου που έχει πάει στον Περισσό, δηλαδή είναι ένα όργανο που κατασκευάστηκε προφανώς τα τελευταία χρόνια της ζωής του (η διαδρομή του ήταν αν θυμάμαι καλά μέσα στα χρόνια ήταν Πειραιάς-Καλλιθέα-Περισσός), στα πρότυπα των ταμπουράδων του Τσαούση.
Με αυτή τη λογική, και χωρίς να θέλω να μειώσω την αξία του οργάνου και κυρίως τη χαρά σου, θεωρώ ότι δεν είναι κάτι με “ιστορική” αξία λόγω εποχής κατασκευής, αλλά παραμένει ένα αυθεντικό όργανο ενός ιστορικού οργανοποιού. Σε 50 χρόνια η όποια αξία του θα έχει ανέβει πάρα πολύ !!

Βέβαια ένα όργανο πρέπει να κρίνεται και από τον ήχο του και την ποιότητα κατασκευής του.

Για την επισκευή, μακάρι να το επισκευάσεις και να το παίξεις !!!
Πάρε γνώμες από πολλούς καλούς μάστορες.
Νομίζω ότι, όπως σε πολλούς κλάδους, υπάρχουν αποκλίσεις στον τρόπο προσέγγισης… Θα ακούσεις κάμποσες γνώμες και κάμποσες τιμές, φιλτράρησέ τα και βρες το σωστό.

Ηχογράφησέ τον σε κανά ταξίμι ντε! Γι’ αυτά ζούμε…


(ermis1) #8

Σας ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις που μου δίνετε.Να σημειώσω ότι η διεύθυνση είναι Οδός Λυσιμαχου & Μεσογίδος Αριθ. 8 Περισσός…Σε πιά εποχή δηλαδή περίπου ανήκει?Σίγουρα το όργανο δεν είναι του ενός αιώνα,αλλά έχει την στάμπα του συγκεκριμένου οργανοποιείου.Επίσης αν και δεν του άλλαξα χορδές το κούρδισα και αν και πρώτη επαφή μαζί του ο ήχος με ικανοποιεί,βέβαια έχω πολύ δουλειά να κάνω ακόμα…Θέλω να μου πείτε όσοι αναφέρεστε στα στριφτάρια τι εννοείτε ακριβώς? ,δεν είχα ασχοληθεί ούτε είχα πιάσει στα χέρα μου ποτέ ταμπουρά για να γνωρίζω. Εννοείτε πως η ερώτηση για την αξία του είναι μόνο απο περιέργεια δεν υπάρχει περίπτωση οσο τα χέρια μου μπορούν να γρατζουνάν να μην είναι στην κατοχή μου!!


(Νίκος Σαρηγιάννης) #9

όπως έγραψε και ο περικλής, τα ξύλινα κλειδιά (στριφτάρια) γενικά αντικαταστάθηκαν από τα μεταλλικά (μηχανικά) στις αρχές του αιώνα. οπότε είχα την απορία αν το όργανο ήταν όντως τόσο παλιό ή αν ο μάστορας τα έβαλε ως ένα παλαιικό στοιχείο σε ένα ιδιαίτερο όργανο. προφανώς συμβαίνει το δεύτερο.


(ΙΟΥΛΙΟΣ ΒΕΡΝ) #10

Φιλε μου ειναι διχως αλλο ενα ομορφο οργανο.Εγω οπου κι αν το πηγαινα για εκτιμηση η μικροεπισκευη,δε θα το αφηνα απ’τα ματια μου.Η αξια του ειναι μεγαλη ουτως η αλλως καθως ειναι δωρο,αλλα κι ενος αξιολογου οργανοποιου μιας αλλης εποχης.Μπραβο σου,να το προσεχεις,και θα’λεγα να μην το’χεις για εξασκηση,προβες κλπ.Σε προσωπικες στιγμες,μερακια κλπ ναι τοτε θα το απολαυσεις.Η ταστιερα σηκωνει ‘‘εξερευνηση’’ μεγαλη.


(ZARAZ) #11

Το καλούπι λέτε να ήταν το ίδιο που…; λογικά ναι, γιατί να είχε φτιάξει δεύτερο παρόμοιο για ένα σχήμα που μάλλον δεν είχε ζήτηση και μάλλον μόνο ως ιδιαιτερότητα θα μπορούσε να πωληθεί;