Ρυθμός στα ρεμπέτικα τραγούδια;

Λοιπόν, είμαι 16 ετών, αυτοδίδακτος κιθαρίστας. Μία μέρα λοιπόν είδα στο YouTube το κανάλι γιαγκίνηδες το οποίο ξύπνησε μέσα μου μια επιθυμία να μάθω κάποια ρεμπέτικα τραγούδια, μπάς και κάνω καμια μικρής κλίμακας συναυλία στους γονείς μου που τα λατρεύουν αυτου του είδους τραγούδια. :rofl:
Έχω παρατηρήσει οτι στα περισσότερα τραγούδια χτυπάνε μια χορδή και μετά απο σύντομη παύση χτυπάνε όλες τις κάτω χορδές, ομως μπερδεύομαι με αυτο το strumming pattern. Γίνεται απλώς να το παίξω πανω κατω; Έχει κανείς καμία άσκηση που μπορώ να κάνω; Χίλια ευχαριστώ

(Υποθέτω πως εννοείς απλώς να παίζεις όλες μαζί τις χορδές κάθε φορά, είτε πάνω είτε κάτω ανάλογα με τον ρυθμό, έτσι; Όχι βέβαια να τα παίζεις όλα μία πάνω - μία κάτω.)

Ξέρεις τι θα βγει; Όπως παίζει ο Σιδηρόπουλος στα Μπλουζ του Πρίγκιπα. Σωστοί ρεμπέτικοι ρυθμοί αλλά λάθος αίσθηση - καταλαβαίνεις αμέσως ότι παίζει ροκάς.

1 «Μου αρέσει»

διάβασε αν θέλεις αυτό (από τον Σπουρδαλάκη) και όλο φυσικά, αλλά ειδικά την αναφορά στην “ιδιαίτερη τεχνική”

επίσης από εδώ (Τσώλης στο περιοδικό Tar)

"Τέλος ως προς τον ήχο στην λαϊκή κιθάρα, δίνεται έμφαση στη μεσαία περιοχή συχνοτήτων και έχουμε πιο έντονο attack δηλαδή «σκάσιμο» γιατί είναι σημαντικό να φτάσει ο ήχος στη μέγιστη ένταση του γρήγορα. Επιπρόσθετα, το sustain συνήθως είναι μικρότερο από την κλασική. Το μπάσο επίσης θα πρέπει να είναι καθαρό και με μικρό sustain για να μην μπερδεύεται με τις συγχορδίες που ακολουθούν. "

και από την εισαγωγή του βιβλίου ΛΑΪΚΗ ΚΙΘΑΡΑ – Τροπικότητα και Εναρμόνιση του Δ. Μυστακίδη (σταχυολογώ ελάχιστα για να μην σε μπερδέψω)

" ο ρόλος της λαϊκής κιθάρας είνα η ρυθμική και αρμονική συνοδεία … η πένα σε κάθε χτύπημα προς τα κάτω, θα πρέπει να σταματάει στην αμέσως επόμενη χορδή"

3 «Μου αρέσει»

Φίλε θέλεις μια μέθοδο, συνήθως αυτά τα βιβλία θα έχουν μια άσκηση με τις συγχορδίες της Ντο ματζόρε και μπασογραμμές, 2 σελίδες πιο κάτω τη Λα μινόρε και λοιπά. Νομίζω μέχρι και τα βιβλία του Mel Bay έτσι ξεκινούν.

Ας πούμε κάτι τέτοιο, είναι από παλιά μέθοδο κλασσικής κιθάρας τότε δεν υπήρχε και τίποτε άλλο.

Καλώς ήρθες φίλε, πολύ όμορφη η ιδέα σου για την οικογενειακή συναυλία!
Οι γιαγκίνηδες δεν είναι το καλύτερο σχήμα για να πιάσεις το ύφος, αλλά χαλάλι τους αφού έκανες την αρχή.
Ο χειρισμός της πένας είναι το πιο σημαντικό στον ήχο και τον ρυθμό, σε μια παλιότερη συζήτηση είχαμε πει κάποια πράγματα σχετικά. Γενικά το φόρουμ έχει πολύ υλικό που μπορείς να ψάξεις, και ό,τι θες ρωτάς εννοείται.

Στα παραπάνω, να σημειώσω ότι όλο το βάρος πρέπει να πέφτει στα μπάσα, τα καντίνια ίσα που να τα χαϊδεύουμε (ακριβώς το αντίθετο από αυτό που κάνουν οι “έντεχνοι”). Επίσης, αν το μπάσο είναι 1 χορδή, τα καντίνια είναι 2 άντε το πολύ 3 -και γενικά αποφεύγουμε την ψιλή χορδή (μι).
Στην κίνηση της πένας καλό είναι να μην υπάρχουν παύσεις, απλά να διατηρείς τον ρυθμό θέση/άρση συνεχόμενα και ισόχρονα. Αυτό θα γίνει με χαλαρό χέρι, που θα βελτιώσει τον ήχο και θα δώσει σταθερό ρυθμό.
Μπορείς να δεις καλούς λαϊκούς κιθαρίστες σε βίντεο ή ακόμα καλύτερα ζωντανά, όπως τον Δημήτρη Μυστακίδη, τον Αργύρη Νικολάου, και πολλούς άλλους. Επίσης αν υπάρχει η δυνατότητα να πας σε έναν δάσκαλο, θα φτάσεις πιο γρήγορα και πιο εύκολα εκεί που θέλεις. Και το σημαντικότερο, καλή παρέα για να παίζετε μαζί!

4 «Μου αρέσει»