Καλησπέρα και καλώς σας βρήκα,
Ίσως η ερώτηση να έχει τεθεί ξανά, αλλά με μια γρήγορη ματιά στο φόρουμ δεν είδα κάτι σχετικό.
Τα τελευταία χρόνια ακούω και προσπαθώ να παίξω ρεμπέτικο, παλιό λαϊκό, παραδοσιακό, οθωμανικό και σμυρναίικο τραγούδι.
Μέχρι στιγμής έχω συλλέξει έναν ταμπουρά, ένα σάζι και ένα ιρλανδικό μπουζούκι τετράχορδο που το χω κουρδίσει σε GDAD. Πάνω σ αυτό έχω ήδη μάθει κάποιους ρεμπέτικους δρόμους όπως ουσακ, χιτζαζ, ραστ, σαμπαχ, νιαβεντ.
Με τους ταμπουράδες μου κατάφερα να τοποθετήσω τους μπερντέδες, με τη βοηθεια του κουρδιστηριού, στα κλασικά διαστήματα της ευρωπαικής + επιπλέον τα μισά ημιτόνια ανα τόνο, όπως περίπου τα έβλεπα από διάφορα βίντεο οπτικά κ στη συνέχεια με το κουρδιστηρι μου που έχει και μόρια.
Στη μη ευρωπαική μουσική λοιπόν, προσπαθώ να παίζω ότι μου παέι καλύτερα στο αυτί. Επειδή ξέρω ότι γίνεται ένας χαμός με τη διαφορά μορίων στη βυζαντινή σε σχέση με την οθωμανική ή οποιαδήποτε άλλη μουσική, σκέφτομαι να επικεντρωθώ στην κλασσική οθωμανική θεωρία, αν δεν απατώμαι δηλ. σ αυτην του μισού ημιτονίου.
Ετσι λοιπόν ακουγοντας πχ το ουσακ το οθωμανικό καταλαβαινω ότι έχει καποιες νοτες διαφορετικές αλλα δεν μπορώ να καταλαβω ποιες, από το ρεμπετικο συγκερασμένο ουσάκ.
Μήπως θα μπορούσε κάποιος να μου δείξει έναν πίνακα ή κάποιο βίντεο που παίζονται οι κλίμακες αυτές;
Να στε καλά!