Διασκέδασα πολύ διαβάζοντας το μήνυμά σου :019::019::019:
Αυτό αντιφάσκει με το επόμενο που έγραψες!!!
μετά όμως γράφεις:
Μπερδεύτηκα!!! :019: Τί να κάνει τώρα ο άνθρωπος; 1. να μήν ασχοληθεί «ΚΑΘΟΛΟΥ» όπως γράφεις αρχικώς; ή 2. «να ρίξει και μιά ματια», όπως γράφεις στο τέλος;
Αυτό όμως δεν εμπόδισε όλους τους σμυρνιούς που ήρθαν στην ελλάδα το 22 να τραγουδουν με έναν τρόπο μοναδικό. Τί πίστευαν δεν ξέρω και ούτε θα γίνω εγώ κριτής της πίστης των άλλων. Είναι όμως γεγονός καταγεγραμμένο ότι οι περισσότεροι από αυτούς ήταν ΨΑΛΤΕΣ σε εκκλησίες της Σμύρνης και από μικρά παιδιά είχαν μυηθει στην ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ μουσική! Ρίξε μία πρόχειρη ματιά στα βιογραφικά τους στο wikipedia και θα δείς ότι έχω δίκιο. Γι΄αυτό babis πρίν την αμολύσεις ή «άμμο-λύσεις» να σκέφτεσαι και να διαβάζεις!
Αλλά και το επόμενο δε3ν αντεξα στον πειρασμό να μην το σχολιάσω…!
Ααα! καλό και τούτο!!! :258:από πότε απέκτησε «ίδιον» σύστημα γραφής η … πώς την είπες; «λαϊκή (μη-εκκλησιαστική)»; Εγώ ήξερα ότι χρησιμοποιεί το σύστημα της ευρωπαϊκής μουσικής (πεντάγραμμο)!!! Η οποία δυτική μουσική γραφή όμως δεν έχει τα κατάλληλα σημάδια για να δείξουν τις μεγαλύτερες/μικρότερες του ημιτονίου αλλοιώσεις των διαστημάτων. Γι΄αυτό «δανείστηκαν» το σύστημα γραφής της Ανατολικής μουσικής, αυτό που έμαθα κι εγώ όταν σπούδαζα μεταξύ άλλων στο Κάιρο (ειδικά Ούτι και Θεωρία) στο Institute de Musique Arab «Oum Koulthoum». Αυτό το σύστημα έμαθα και με τον Mehmet Bitmez στα master classes που είχα την τιμή να κάνω μαζί του στο Ούτι, αλλά και τον Necip Gulses στο Ταμπούρ( εκεί να δούν τα μάτια σου πλήθος μπερντέδων!!!). Μήπως λοιπόν βγάλανε κανένα καινούργιο σύστημα τωρα;:258: «Πέστε μου κι εμένα ρε παιδιά!» (θυμάσαι την ατάκα με τον Παπαγιαννόπουλο στην ταινία με την Καρέζη στο Δεσποινίς Διευθυντής); Σε πληροφορώ λοιπόν ότι η βυζαντινή μουσική γραφή (που σνομπάρεις) κατέγραφε και «εξωτερικά» μέλη εδώ και πολλούς αιώνες. Για του λόγου το αληθές ρίξε πρόχειρα μιά ματιά στην μνημονευθείσα στο φόρουμ αυτό, διατριβή του Κ. Καλαϊτζίδη και πήγαινε καμια βόλτα και στην ΕΒΕ αν είσαι Αθηνα για να δείς στο τμήμα των χειρογράφων της, Κώδικες της Βυζαντινής και μεταβυζαντινής εποχής με «εξωτερική» μουσική καταγεγραμμένη σε ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ σημειογραφία!!!
Ναι… καλά! Ενώ εσύ με αυτά που έγραψες τον ξεμπέρδεψες τον άνθρωπο και τον γλύτωσες από χάσιμο χρόνου.:019::019::019::019::019::019::019::019::019::019: Μπράβο!
Είσαι σίγουρος ότι τα «άλλα» παιδιά του προτείνουν κάτι τέτοιο; Ο μεν Spiros Delegos γράφει: «κατ`εξοχήν τα ρεμπέτικα σμυρναίικου ύφους (… πάιζονται με ούτι)». Ο δε Pepe γράφει οτι : «Η λάφτα δεν έχει ρεπερτόριο. Είναι ένα σχεδόν νεκραναστημένο όργανο της κλασικής τούρκικης μουσικής» Και μετά από αυτες τις ουσιαστικές και σπουδαίες επισημάνσεις, εσύ του γράφεις :
Είπαμε δεν έχει ρεπερτόριο!!! Ακούει κανείς; :019: Όσον αφορά στην «τεχνική και στην θεωρία»… ΠΩΣ θα την μάθει; μόνος του; Ή μήπως όπως είχα γράψει ήδη: «να πάει να συμβουλευτεί τον κατάλληλο δάσκαλο ανάλογα με το ύφος που θέλει»; Τί διαφορετικό του λές απο μένα;
Ναι… καλά! Το γουδί το γουδοχέρι εσύ!!!
Επίλογος για τον babis: Φίλε, δεν σε γνωρίζω (λόγω ανωνυμίας) αλλά δεν θα είχα αντίρρηση να σε γνωρίσω και αν θέλεις κι εσύ να παίξουμε και μαζί. Σου απάντησα όμως έτσι διότι ενώ εσύ είσαι παλιός και συντονιστής όπως διαβάζω στο προφίλ σου, εγώ είμαι νέος εδώ (όχι στην ηλικία) και ο τρόπος σου ήταν λίγο απαξιωτικός ώς πρός τα γραφόμενά μου. Θα περίμενα από σένα λόγω της ιδιότητας να έχεις διαφορετικό στυλ γραφής όταν διαφωνείς με κάποιον. Αν διαβάσεις τα λίγα δικά μου μηνύματα θα διαπιστώσεις ότι όποτε έχω συμμετάσχει σε συζήτηση το έκανα όσο πιο ευγενικά και διακριτικά μπορούσα, αποφεύγοντας να προσβάλω ή να το παίξω διορθωτής και κριτής των γνώσεων των άλλων. (Αν ποτέ κάποιος το εξέλαβε έτσι να με συγχωρεί διότι δεν είχα τέτοια διάθεση). Το μήνυμα μου λοιπόν αυτό γράφτηκε έτσι διότι προκλήθηκα. Από την άλλη διαβάζοντάς το πριν το ανεβάσω, διαπίστωσα ότι το ύφος του δεν με εκφράζει, διότι δεν συνηθίζω να απαντώ έτσι, όποιος και αν είναι ο συνομιλητής μου, όσο και αν με προκαλεί. Πόσο μάλλον εδώ σ’ αυτό το φόρουμ όπου προσωπικώς έχω ευεργετηθεί, διότι έχω διαβάσει από πολλούς πολλά καλά και χρήσιμα πράγματα και γι΄αυτό μία ακόμη φορά τους ευχαριστώ για τον κόπο που έκαναν να γράψουν και να μοιραστούν την γνώση τους με όλους εμάς. Είναι κρίμα αντί να «κερνάμε» πενιές και μελωδίες, να προσπαθεί ο ένας να διορθώσει τον άλλο.
Σου προτείνω λοιπόν σαν συντονιστής που είσαι να σβήσεις το μήνυμα μου αυτό αφού πρωτα διορθώσεις κι εσύ το μήνυμά σου εκείνο. Και όποτε γίνει καμιά μάζωξη κάλεσε με κι εμένα να έρθω να παίξουμε μαζί. Αν δεν σου αρέσει αυτή η πρόταση τότε πράξε όπως εσύ νομίζεις.
Ειλικρινά: Να είσαι καλά και καλές πενιές.
Χρήστος
Υ.Γ.: Τώρα είδα το μήνυμα του pepe #6. Συμφωνώ απόλυτα με τον τρόπο που θέτει την σχέση και την χρησιμότητα της βυζαντινής μουσικής για την συγκεκριμένη συζήτησή μας.