Αναζήτηση ασκήσεων για μπουζούκι

Παρακαλώ αν έχει κάποιος ασκήσεις για μπουζούκι (τρίχορδο μαθαίνω, εντελώς αρχάριος)

φαντάζομαι θα υπάρχει υλικό για εξάσκηση πάνω στις κλίμακες / δρόμους ;

αν υπάρχει κάτι και δεν είναι παράνομο εκλιπαρώ στο

επίσης αν έχετε υπ’όψιν κάποιο βιβλίο ! για αρχάριο πάντα

και καλησπέρα σε όλους, πρώτο μου μύνημα στο φόρουμ

εδω και κάποιες μέρες ξεκίνησα την μέθοδο του Σταύρου Παλιά " το Χρυσο Βιβλιο του Μπουζουκιου". έχει αρκετο ενδιαφερόν με έξυπνες ασκήσεις και σχετική περιγραφή του οργάνου και της στάσης. είναι απο τις εκδόσεις ΝΑΚΑ.

Ευχαριστ

Μια ερώτηση, πήρα στο Νάκα και ζήτησα το “ρεμπέτικο” του ξαρχάκου και με είπαν υπάρχει σε συλλογή για “πιάνο αρμόνιο κιθάρα”

να υποθέσω ότι καλύπτει και μπουζούκι ?

σε κάμμια περιπτωση δεν καλύπτει το μπουζούκι, αν τελικά το πάρεις διαβασε τη μελωδία απο το δεξί χέρι του πιάνου(κλειδι του σολ) και άκου τις πενιές απο το cd. ίσως ετσι κάτι καταφέρεις.

μα ναι το κλειδί του σολ εννοώ, αλλά δύναται να μην κυκλοφορεί για μπουζούκι το συγκεκριμένο ; μήπως να ψάξω σε άλλα βιβλιοπωλεία ;( καποια πρόταση; )

Γειά και χαρά κι από εμένα. Μιας και μιλάτε για ασκήσεις μπουζουκιού, θα ήθελα να έχω τη γνώμη σας για κάποιες από τις μεθόδους που κυκλοφορούν στο εμπόριο. Συγκεκριμένα: 1) Γιώργος Κριωνάς, “[Μέθοδος](file://\Μέθοδος) για τρίχορδο μπουζούκι, μπαγλαμά”, τζουρά 2) Δημήτρης Κουτής, ‘‘Μέθοδος για Τρίχορδο μπουζούκι’’, 3) Πολυκανδριώτης Θανάσης ''Είναι εύκολα να μάθεις μπουζούκι", 4) Παγιατής Χαράλαμπος “Πως να παίξετε μπουζούκι”, 5) Τριαντάφυλλος Δαβίτος “Η σύγχρονη τεχνική στο μπουζούκι”, 6) Οι μέθοδοι του Δημήτριου Μπουκουβάλα (αρκετά βιβλία, κυκλοφορούν από τις εκδόσεις του Νάκα). Πως αξιολογείτε τα συγκεκριμένα βιβλία;

φιλε paraponiaris εχω καποιες ασκησεις για μπουζουκι ηχογραφημενες απο δασκαλο δωσε μου καποια διευθυνση να σου τις στειλω.

BKGKRIZHS: βρίσκεται στο πρώτο μύνημα ( δεν την επαναλαμβάνω μπας και γλυτώσω κανα spam mail :082:) !

Taras: Του Κουτή το αγόρασα . Θα ήθελα να ακούσα μια άποψη επίσης μιας και είμαι αρχάριος και δεν μπορώ να το κρίνω. Πάντως μου φάνηκε ότι δεν έχει ασκήσεις καθόλου (δηλαδή έχει κάτι κάλαντα μέσα και κάτι τραγούδια που δεν μπορώ να κρίνω πόσο εκπαιδευτικά είναι), δεν αναφέρει πολλά για δρόμους (μόνο κλίμακες απο όλες τις θέσεις) και δεν αναφέρει τίποτα για ρυθμούς πχ για έναν αρχάριο σαν εμέ που δεν μπορώ να μετρήσω τίποτα (αυτά τα tatata tata tatata tata tata πολύ με μπερδεύουν).

Να’στε καλα

Γειά και χαρά σε όλους. Ήθελα να ρωτήσω σχετικά με κάποια μέθοδο μπουζουκιού με τίτλο: “Η τεχνική του μπουζουκιού”. Από ότι πληροφορήθηκα η μέθοδος έχει γραφτεί από τον Βαγγέλη Λιόλιο. Ξέρει κανείς εκδόσεις ή κάτι παραπάνω σχετικά; Επίσης, θα ήθελα να με ενημερώνατε σχετικά με κάποια άλλη μέθοδο που κυκλοφορεί και έχει γραφτεί από τον Μανώλη Μιχαλάκη. Ξέρει κανείς εκδόσεις και τα σχετικά;
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

Είναι έκδοση του ιδίου.
Μπορείς να το αγοράσεις με αντικαταβολή παραγγέλλοντάς το στο 2310-949411
Αν το πάρεις, πες μας τη γνώμη σου.

ρε παιδια βρειτε ενα μπουζουκτση να σας δωσει 2-3 καλες να εχεται να παιδευεστε κανα χρονο να σας διξει και την τεχνικη.

Εγω ρε παιδια πως εμαθα μπουζουκι χωρις να κανω ουτε μια ασκηση ποτε? Πιστευω πως τα ιδια τα κομματια ειναι ασκηση, ειναι σαν να πηγαινεις στο γυμναστηριο και να πλακανωσε στις επαναληψεις(βαρεμαααραααα), ενω μπορεις να κολυμπησεις, να βγεις εξω σ ενα παρκακι να τρεξεις, να κανεις μπολικο σεξ, ν ανεβεις στο διαμερισμα σου με τις σκαλες και ουτε καθ εξης.

καλησπέρα παιδια,
μηπως θα μπορουσε καποιος να μου τα στειλει και εμενα αν γινεται τους δρομους με τις δαχτυλοθεσιες?το εμαιλ μου ειναι:sakatishark@hotmail.comΣας ευχαριστω.:109:

Συνεχίζοντας τον ειρμό του zabe (και χωρίς να θέλω να προσβάλλω δασκάλους και ενδιαφερόμενους σε δαχτυλεοθεσίες κλπ) σας παραπέμπω στην συνέντευξη του Στάθη Μιλάνου στην Κλίκα.

"…
Ο τρόπος διδασκαλίας ο δικός σου περιλαμβάνει και θεωρία;
Θεωρία όχι, μόνο τραγούδια. Πρακτικά δηλαδή. Το κάθε τραγούδι αποτελεί και μια άσκηση γι’ αυτόν που μαθαίνει. Μέσα απ’ τα τραγούδια μαθαίνεις και δρόμους και ακόρντα κλπ. Βέβαια το να ξέρει κανείς και θεωρία της μουσικής καλό κάνει κι όχι κακό.

Τους δρόμους τους κατέχεις, τους ξέρεις;
Ξέρω κάποια πράγματα, αλλά δεν είναι οι δρόμοι το βασικό στη μουσική. Ή καλύτερα, αν μάθεις πέντε-έξι δρόμους δε σημαίνει πως έμαθες και μπουζούκι. Κακώς κάποιοι επικεντρώνονται σ’ αυτό. Αν δώσεις βάση και καταλάβεις τις μελωδίες που έχουν μέσα τους τα τραγούδια, αυτομάτως αρχίζεις και μαθαίνεις και τους δρόμους και το όργανο γενικότερα. Κάποιοι εκμεταλλευόμενοι την άγνοια του κόσμου βγάλαν και βιβλία με δρόμους ή κάνουν το δάσκαλο και μπουζούκι δεν παίζουν
…"

Διαβάστε το όλο, αξίζει.

Βέβαια σε αρκετά τραγούδια θα βρίσκετε την κύρια μελωδία χιτζάζ/χιτζασκιαρ και μινόρε αλλά το ίδιο είναι να κάνει εξάσκηση σε μια ξερή κλίμακα;; Και μιας και παρέθεσα Μιλάνους να ένα κομματάκι σε μινόρε και σχετικά εύκολο Γιατί να μ’αποχωριστείς

Και Τσάκι-Τσιτσάν (!) για να το ξεκινήσεις οι νότες του δρόμου είναι (ΡΕ-ΜΙ-ΦΑ-ΣΟΛ-ΛΑ-ΛΑ#-ΝΤΟ-ΡΕ) και η εναλλαγή σε αρμονικό μινόρε είναι (ΡΕ-ΜΙ-ΦΑ-ΣΟΛ-ΛΑ-ΛΑ#-ΝΤΟ#-ΡΕ βάλε και ένα ΡΕ#)

Επίσης γιατί δεν χρησιμοποείτε το Search enginge? (Έχει παρατηρηθεί ότι ο περισσότερος κόσμος κατευθείαν ποστάρει)

Εδώ ένα σχετικό thread με διάφορα links σε sites με δρόμους

και εδώ αν τους θέλετε σε πεντάγραμμο

*** ΣΗΜ.: διαβάστε όλες τις σελίδες και θα βρείτε Links σε δωρεάν Sites. Μην σας πιάσει προκατάληψη ότι θα πρέπει να αογράσετε τα βιβλία που αναφέρονται

To φόρουμ είναι σαν εγκυκλοπαίδεια, ψάξτε την πρώτα και για μελλοντικές απορίες όλο και κάποιος θα βρεθεί να σας απαντήσει.

Φιλε BKGKRIZHS δεν κανεις ενα ντου να εκδωσεις αυτες τις περιζητητες ασκησεις… Αν κρινω απο την ζητηση, θα ξεσκιστεις στα φραγκα…:slight_smile:

φωτη να σου πω τι πιστευω εγω, καλα τα λεει ο μιλανος αλλα απο την αλλη δεν ειναι σοφο να βασιζομαστε μονο στο πως μαθαν να παιζουν καποιοι χαρισματικοι παικτες που ξεχωριζουν και να εφαρμοζουμε αυτα τα πραγματα στον οποιοδηποτε θελει να μαθει μπουζουκι.

γιατι οπως και να το κανουμε δεν εχουμε ολοι το ταλεντο του μιλανου ή του χ,ψ,ζ μεγαλου μπουζουξη, ωστε να ειμαστε σιγουροι πως το να βαδιζουμε μοινοι μας χωρις καθολου καθοδηγηση θα μας κανει ντε και καλα σαν αυτους.

προσωπικα πιστευω οτι αν παρεις 20 ατομα (που αγαπανε ολοι τους το οργανο) και τους χωρισεις σε δυο ομαδες των 10, στη μια ομαδα να μαθαινουν μονοι τους (με τραγουδια, οτι τους αρεσει κλπ) και στην αλλη να εχουν καποιον να τους λεει 5 πραγματα θεωρητικα (οχι αναγκαστικα σε μορφη “αποστειρωμενου” ωδειου), τοτε νομιζω πως η δευτερη ομαδα θα βγαλει περισσοτερους “καλους” παικτες απο οτι η πρωτη.
Αυτη ειναι η γνωμη μου τουλαχιστον, μπορει να ειμαι και λαθος!

Γεια σου Κώστα από την “καυτή” Αθήνα!

Χμ…δεν έχεις άδικο, αλλά αυτό που λες παραπέμπει σε μια μορφή διδασκαλίας. Σίγουρα αν έχεις κάποιον να σε καθοδηγήσει (όπως ο ίδιος λες -κι εγώ συμφωνώ-) και σου λέει και κάποια θεωρητικά πράγματα όπως το γιατί συμβαίνει αυτό κλπ κλπ θα είναι καλύτερο.

Αλλά αν προσέξεις τα μηνύματά των παραπάνω χρηστών, όλοι ψάχνουν να βρουν ασκήσεις με δακτυλοθεσίες και με δρόμους, απλά και μόνο ασκήσεις. Κι εγώ με την σειρά μου (και από προσωπική πείρα αν θες, στην κιθάρα) οι θεωρητικές ασκήσεις καταντούν τόσο βαρετές που μερικές φορές σε ξενίζουν.

Δεν λέω ότι είσαι λάθος (το ξανατονίζω για να μην γίνει καμία παρεξήγηση όπως έχει αρχίσει και γίνεται συνήθεια σε ορισμένα μέλη του φόρουμ), απλά λέω ότι ένας σαν τους παραπάνω χρήστες που ζητάει να του στείλουμε έναν δρόμο με νότες (ή με ταμπλατούρα -και αυτό συνηθίζεται τώρα τελευταία!!-) θα μάθει με περισσότερο ενδιαφέρον και όρεξη π.χ. το τραγούδι “Νύχτωσε χωρίς φεγγάρι” και μετά να ανατρέξει στα αρχεία του να δεί ότι αυτή η σειρά στις νότες είναι δρόμος Χιτζάζ, παρά να αρχίσει να ανεβοκατεβαίνει τον Χιτζάζ έτσι.

Εξάλλου αυτή είναι και η ουσία που αναφέρεται ο Στάθης Μιλάνος. Και εγώ βρίσκω μεγαλύτερο ενδιαφέρον να μάθω να παίζω όσο καλύτερα μπορώ ένα τραγούδι, παρά να μάθω να παίζω έναν δρόμο πάνω-κάτω.

Όμως, τα παραπάνω λεγόμενά μου απαιτούν από τον οργανοπαίχτη περισσότερη ενασχόλησή και προσωπικό ψάξιμο από ότι θα γινόταν αν είχες κάποιον και στο έδειχνε. Π.χ., αν βάλω τα δάχτυλά μου έτσι, μήπως είναι καλύτερα ή π.χ. αν ανεβώ στην παραπάνω χορδή αντί να αλλάξω θέση μήπως είναι χειρότερο. και άλλες τέτοιες αναζητήσεις μέχρι να βρει το πιο βολικό σε αυτόν.

Για να κλείσω τα παραπάνω, το αρχικό μου μήνυμά δεν αναφερόταν γενικά ποιά μέθοδος διδασκαλίας είναι καλύτερη, αλλά αναφερόταν συγκεκριμένα σε αυτούς που ζητούν ασκήσεις δακτυλοθεσίας και δρόμους (στα παραπάνω μηνύματά) για να μάθουν -προφανώς- μόνοι τους, και ήθελα να τους “πιέσω” ότι ίσως είναι πιο ευχάριστο να μαθαίνουν τραγούδια και να βρίσκουν σε τί δρόμους είναι γραμμένα.

Φιλικά