Οργανοποιός Ισίδωρος Παπαδάμου

Τον Ισίδωρο Παπαδάμου οι περισσότεροι τον γνωρίζουμε από τη συμμετοχή του στους Χειμερινούς Κολυμβητές. Η χαρακτηριστική φωνή του μαζί με το επίσης χαρακτηριστικό παίξιμό του στο τρίχορδο, ήταν σήμα κατατεθέν για αρκετά χρόνια στο μουσικό αυτό σχήμα.

Όμως ο Ι. Παπαδάμου εκτός από το να συνεχίζει να παράγει την δική του μουσική (έχει εκδώσει μόνος του αρκετά CD), εδώ και πολλά χρόνια είναι ένας σημαντικός οργανοποιός. Bέβαια επέλεξε να μη φτιάξει κατάστημα στη πιάτσα της Θεσσαλονίκης (ζει και εργάζεται στο χωριό Δρυμός 15 χιλιόμετρα από την πόλη), ούτε χρησιμοποίησε και τα όποια εργαλεία της διαφήμισης και του μάρκετινγκ για να γίνει γνωστός στο ευρύτερο αγοραστικό κοινό.

Όμως ας είναι καλά το Internet και οι δυνατότητες που μπορεί να δώσει ένα site για να αναπληρωθεί γρήγορα το κενό. Έτσι λοιπόν το site www.trixordo.com είναι στον αέρα και έχει πολλές πληροφορίες και φωτογραφίες για τα όργανα που κατασκευάζει.

Φωτογραφίες του ίδιου του Ισίδωρου Παπαδάμου μπορείτε να δείτε στο greekluthiers.wordpress.com.

Καλος ο Ισιδωρος,τον ειχα γνωρισει πριν αρκετα χρονια οταν αρχιζε να καταπιανετε με την κατασκευη,ειχε χρονο και του αρεσε να ψαχνει τα ξυλα και την αποδοση του καθενος,αγπημενο του θυμαμαι η κερασια.Μπραβο βλεπω προχωρησε πολυ καλα και εχει και πωλησεις.
(τι κανει ομως και η τεχνολογια!!)

Πολύ “λειτουργική” ιστοσελίδα. Η πιο “άνετη” ίσως που έχω συναντήσει σε αυτό το είδος. Αν μάλιστα είχε μεγαλύτερες μεγεθύνσεις των οργάνων, θα τη θεωρούσα άψογη.
Προσέξτε και τις τιμές. Είδα πολύ αξιοπρεπή μπουζούκια (εξ όψεως βέβαια) σε τιμές κάτω από 1.000 ευρώ.

Πράγματι η ιστοσελίδα του είναι πολύ λειτουργική. Το πιο πιθανό είναι να την έχει κατασκευάσει ο γιος του ο οποίος ασχολείται επαγγελματικά με την πληροφορική. Σε αυτή την περίπτωση είναι φυσικό να την έχουν δουλέψει αρκετά.

Όσο για τις τιμές, πράγματι είναι πολύ προσιτές. Το 2006 που τον είχα επισκεφθεί, στο εργαστήριό του (που είναι μέσα στο σπίτι του) είχε έτοιμα πολλά όργανα. Δεν είδα ούτε ένα που να είχε γίνει “φτηνιάρικα”. Αντίθετα όλα τα όργανα ήταν άψογα αισθητικά (περί ορέξεως δεν γίνεται λόγος).

Όμως γενικότερα οι τιμές των χειροποίητων οργάνων είναι φθηνότερες στην Θεσσαλονίκη από ότι στην Αθήνα.

Συζητήσεις για τον κατασκευαστή Ισίδωρο Παπαδάμου www.trixordo.com

Φίλε beep, καλώς ήλθες στο Φόρουμ. Δεν πολυ-κατάλαβα το νόημα της δημοσίευσής σου, αλλά υπάρχει ήδη ανοιχτή συζήτηση για τον Ισίδωρο Παπαδάμου.

Για να μην “τρέχουν” ταυτόχρονα δυο συζητήσεις με το ίδιο θέμα, κλείνουμε τη δική σου και τη συγχωνεύουμε με την ήδη ανοιχτή συζήτηση.

Έχει δοκιμάσει κανείς μπουζουκάκι του εν λόγο οργανοποιού?

Νομιζω οτι αν λαβεις υπ οψη σου το ηχο των μπουζουκιων που ακουγονται στα τραγουδια των Χειμερινων Κολυμβητων (φυσικα πριν αποχωρησει ο Ισιδωρος), και των διαφορων εγχορδων, μπουζουκια, μπουζουκομανες κλπ που παιζει ο Θανασης Παπακωνσταντινου θα παρεις ενα αρωμα απ τον ηχο του.

Απ’ ότι είδα στη σελίδα του, σε κάποια όργανα έχει και συνοδευτικό ηχητικό.

κοιτώντας στο σαιτ του λεγαμενου,ειδα οτι δεν ανεφερε πουθενα ελατα.καθε μπουζουκι η οποιο οργανο τελως παντων,ελεγε ας πουμε:σκαφος καρυδια η σκαφος σφενδαμι.υπαρχει περιπτωση να φτιαχνει ηχειο και αντηχειο απο το ιδιο ξυλο??χρησιμοποιει ελατα καπακια και το θεωρει αυτονοητο?θελει να “κρατησει τα μυστικα”??:080:

Μάλλον. Όλα τα καπάκια είναι “ασπριδερά” οπότε μάλλον είναι έλατο. Περίεργο καλούπι έχουν τα σκάφη του και στα 3χροδα και στα 4χορδα.

Edit: Για τις τιμές έκανα λάθος. Έχει από όλα και στο Site

Φωτη κ εγω εκει κατεληξα.απλα,ενω αναφερει τι ξυλα χρησιμοποιει γενικα,η λεξη"ελατο" πουθενα…

οσο για τις τιμες,ενας φιλος πηγε στο εργαστηρι του προσφατα και μου πε οτι τσεκαρε 2 ωραια τριχορδα στα 800.οποτε μαλλον εχει και κατω απο 1500,απλα δεν υπαρχουν στo site.kai οντως τα οργανα του ειναι ασυμμετρα σε βαθμο εμφανη.τα καλουπια και τα σχεδια τα φτιαχνει μονος του

Εχει κανεις αποψη για την ανθεκτικοτητα των οργανων του; Αισθητικα φαινονται αρτια παντως.

Αγαπητοί μου αν και ασχολούμαι με την ξυλουργική αρκετό καιρό, στο θέμα του οργάνου μ΄ενδιαφέρει ο οργανοποιός να μπορεί να μου δώσει αυτό που θέλω ή να με καθοδηγήσει εφόσον είναι και μουσικός στην επιλογή του οργάνου σε συνάρτηση με το ποσό που μπορώ να διαθέσω, αν και η τιμή έχει να κάνει κατ εμέ με τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των εξαρτημάτων-υλικών και τον χρόνο κατασκευής του οργάνου, γενικώς να ασχοληθεί με τον κάθε ένα απο εμας που θα πάνε στο χώρο του όχι με τον αυστηρό επαγγελματικό τρόπο.

Δεκτον.
Πώς σχετιζεται αυτο με τα παραπανω ομως;

Aγαπητέ μου είναι σκοτεινό το αντικείμενο της κατασκευής και διάθεσης οργάνου ,γιατί τα ποιοτικά χαρακτηριστικά έχουν να κάνουν με το μεράκι και την διάθεση και όχι με στάνταρ στοιχεία που ορίζουν τι είναι 3χορδο ή 4χορδο αλλά τι βγάζει το όργανο στα χέρια του καθενός μας ,Αρα ο στόχος του κατασκευαστή είναι όχι μόνο να πουλήσει αλλά να επικοινωνήσει με το κοινο που ενδιαφέρεται, αλλά και διαχρονικά να διατηρήσει τα στοιχεία αυτά που τον έχουν κάνει επιτυχημένο,αλλιώς έχει αποτύχει.
και αν αυτό δεν είναι το αντικείμενο συζήτησης μέσα απο το forum τότε τί είναι;

Λοιπον, ας το παρουμε απ την αρχη.
Ρωταω :

(καταφανεστατα αναφερομαι στον συγκεκριμενο οργανοποιο)

Απαντάς:

και κατοπιν της ερωτησης μου γενικευεις ακομα περισσοτερο:

Αρα φαινεται να απαντας για τον οργανοποιο-προτυπο και οχι για τον οργανοποιο Ισιδωρο Παπαδαμου. Εξ ου και η “ενσταση” μου οτι εισαι καπως εκτος θεματος.


 [b][u]Ας περασουμε σε κατι πιο ενδιαφερον[/u][/b]. Χτες,ημερα Κυριακη, επισκεφθηκα ο ιδιος το εργαστηριο του κυρίου Παπαδαμου κλεινοντας 13 ωρες εκτος σπιτιου. Ειχε προηγηθει ερωτηση μου στην πανταχού απούσα συντονιστικη ομαδα της "Κλικας" και στας τεχνικας αρχας του φορουμ αν ενδιαφερονται να παρω καποια -τροπον τινα- συνεντευξη. Εν πασει περιπτωσει, θεωρω σκοπιμο να αναφερω καποια λογια γιατι πραγματικα αξιζε τον κοπο. Δυστυχως φωτογραφικο υλικο δεν υπαρχει γιατι ξεχαστηκαμε με την πολυωρη κουβεντα και το παιξιμο.

 Στην τηλεφωνικη επικοινωνια που προηγηθηκε ξεκαθαρισα οτι με εναν φιλο μου θα ερθουμε απο μακρια,οτι δεν υπαρχει σαφης προθεση για αγορα και παρολα αυτα μου ειπε οτι δεν υπαρχει κανενα προβλημα. Φτασαμε εκει μετα απο καποιους κυκλους στη διαδρομη μας περι τις 12.00. Μας υποδεχτηκε στην εισοδο του μεγαλου σπιτιου του στον μαγευτικο, οπως εχει ξαναειπωθει, Δρυμο Μυγδονιας. Μπαινοντας στο σπιτι (εκει ειχε τα οργανα) αντικρυσαμε ενα σαλονι με περι τα 30 [i]-και ισως λιγα λεω-[/i] ετοιμα. 

 Απ οσο καταλαβα υπηρχαν καποια και σε αλλο χωρο απ οπου ηρθαν μερικα κατα καιρους. Πολλα τριχορδα, τζουραδες, λιγοι μπαγλαμαδες,κιθαρες και τετραχορδα και φυσικα ολιγη απο την σπεσιαλιτε του καταστηματος, τις περιφημες μπουζουκομανες α λα Θανασης Παπακωνσταντινου. 

Ως μαστορας κατατοπιστικοτατος, φανηκε να ψαχνει πολυ το τι ξυλα θα διαλεξει και να χει βγαλει καποια δικα του κριτηρια κατηγοριοποιησης -βλ. ιστοσελιδα- τα οποια δεν πολυκαταλαβα βεβαια ισως της ασαφους φυσης του θεματος.Χαρακτηριστικα: πολλα καλουπια δικα του (αρκετα ασυμμετρα), μεγαλη ποικιλια ξυλων με διαχωρισμενες ποιοτητες και περασμα δουγών στον αέρα σε πολλά απ τα όργανά του. Για την αισθητικη δεν θα σχολιασω κατι, στο site υπαρχουν αρκετα δειγματα.Περιττο επισης να αναφερω οτι τα οργανα ηταν εξ ολοκληρου δικα του, με μονη “εξωθεν” παρεμβαση καποιες δυσκολες φιγουρες που σχεδιαζει η συζυγος του. Στο παιξιμο ηταν άνετα και,κυριως οι συνδυασμοι Α+Α καταπληκτικοι σε ηχο για την αρκετα χαμηλη τιμη τους. Προσωπικα μου κεντρισαν το ενδιαφερον μια … οικογενεια απο ομοειδεις τζουράδες που ειχε κατεβασει αρκετά την τιμη τους και,φυσικα, οι μπουζουκομανες (ιδιαιτερα και δυσκολοπαιχτα οργανα αλλα με μοναδικο ηχο και δυνατοτητες, οπως διαφορετικα κουρδισματα) καθοτι απο μπουζουκι πλεον ειμαι πληρης και δεν εδωσα αρκετη σημασια. (Σημειωτεον, οι τιμες καποιων εκ των οργανων που ειδαμε διεφεραν -προς τα κατω κυριως- απο αυτες της σελιδας)

Ως ανθρωπος ο κυριος Ισιδωρος -και η υπολοιπη οικογενεια- επισης μας κερδισε. Επεξηγηματικοτατος, κατατοπισμενος και με καλη διαθεση. Προκειται για μια πραγματικα … οικογενειακη επιχειρηση καθως περαν της οργανοποιιας, φτιαχνουν μονοι τους τα cd τους. Στιχοι-μουσικη ο ιδιος, στα οργανα αυτος, ο γιος του και η κορη του (πιανο) και φωνη αυτος και η κορη του. Τα πολυ ομορφα εξωφυλλα επιμελειται η συζυγος του. Εξω απο δισκογραφικες εταιρειες,διανομεις και αλλα δεινα. Αξιζει να αναφερθει πως μας χαρισε δυο απ τα παλιοτερα τους παρα την επιμονη μας να τα πληρωσουμε.

Εν κατακλειδει, θεωρω πως οσοι ενδιαφερονται για τριχορδο αξιζει τον κοπο να περασουν απο το εργαστηριο του. Δυστυχως, για μενα ενας σημαντικος αποτρεπτικος παραγοντας ηταν η αποσταση, που θεωρω προβλημα σε μετεπειτα συναντησεις για συντηρηση του οργανου.

Η συντονιστική ομάδα της Κλίκας είναι παρούσα, αρκεί να επικοινωνήσετε μαζί της. Μη ρωτήσετε πώς, διότι θα υποτιμήσετε εαυτόν.

Αι τεχνικαί αρχαί του Φόρουμ, έλαβαν ΠΜ από το μέλος huzzam, αγνώστων λοιπών στοιχείων, που ρωτούσε αν μπορεί να πάρει συνέντευξη από τον οργανοποιό.

Η [b]πρό(σ)κληση της Κλίκας ισχύει[/b], υπάρχει στην [b]αρχική της σελίδα[/b], όπως και [b]σ’ αυτή του Φόρουμ[/b] και στην οποία αναφέρονται λεπτομερώς οι τρόποι που μπορεί κάποιος να στείλει το άρθρο του. Σε κανένα άρθρο δε λέμε όχι, το χειρότερο που μπορεί να συμβεί είναι να μην δημοσιευθεί.

Είναι αλήθεια ότι η συντονιστική ομάδα έχει αποσυντονιστεί τελευταία, ένεκα η κρίσις. Δια τας τεχνικάς αρχάς, ούτε λόγος.

Παρόλα αυτά, εσάς δε σας εμπόδιζε τίποτα να πάρετε τη συνέντευξή σας, χωρίς να περιμένετε το τυπικό ΟΚ. Περιμένουμε το άρθρο σας.

Εγω παλι ΔΕΝ ελαβα κανενα μηνυμα τυπου “Διευκρινισε στοιχεια ανωνυμε huzzam και βλεπουμε”.

Επισης ενω επικοινωνησα με την “Κλικα” -ναι, ξερω πώς να το κανω- η απαντηση ηρθε σημερα, 11.49, και σε πολυ ηπιοτερο τονο απο το γνωστο ειρωνικο υφος που απαντας τωρα(ναι, ζητηθηκε και συγνωμη που φυσικα δεν απαιτησα) και δεν καταλαβαινω το γιατι.

Υ.Γ : Θα συνεχισουμε να χεζουμε το θεμα & να κανουμε το κομματι μας παρουσια ολων των μελων και επισκεπτων ή μηπως να τα διαγραφαμε και να συνεχιζαμε μεσω π.μ; -αν θες κατι επιπλεον βεβαια.

Θα ήθελα να σας λύσω την απορία ως προς τα υλικά κατασκευής. Τα καπάκια των οργάνων του Ισίδωρου είναι στο μεγαλύτερο ποσοστό (98%) έλατα. Ένα πολύ μικρό ποσοστό αποτελείται από κέδρους ή ερυθρελάτια. Θεωρούμε λοιπόν αυτονόητο το έλατο στο καπάκι ενώ όπου υπάρχει κάτι διαφορετικό συνήθως αναφέρεται στην περιγραφή.

Τώρα ώς προς την συμμετρικότητα των σκαφών:

Από την στιγμή που ο Ισίδωρος κατασκευάζει τα δικά του σκάφη και δεν χρησιμοποιεί τα τυποποιημένα έτοιμα που κυκλοφορούν (“κονσερβοποιημένα”) είναι λογικό σε κάποια να υπάρχει μια μικρή ασυμμετρία ( άλλωστε είναι χειροποίητη κατασκευή). Δυστυχώς όμως πολλές φορές η φωτογράφιση των οργάνων προκαλεί την ψευδαίσθηση της ασυμμετρίας σε όργανα συμμετρικά.

Η διαφοροποίηση αυτού του ανθρώπου σε σχέση με την πλειοψηφία των κατασκευαστών είναι η επίμονη και χρονοβόρα διαδικασία διαλογής υλικών.