Κατασκευαστής - Σπουρδαλάκης

Αγαπητοί φίλοι μήπως γνωρίζει κανείς για όργανα του Σπουρδαλάκη ; Είναι στο Πειραιά.

Ευχαριστώ εκ των προτέρων

Προσεγμένα μπουζούκια, καλύτερος στα τρίχορδα παρά στα τετράχορδα, χαρακτηριστική εμφάνιση, αλλά ίσως κάπως ευπαθή όργανα και χωρίς την ίδια ποιότητα καθ’ όλο το μήκος της ταστιέρας (αδύναμες περιοχές).
Θεωρείται από τους κορυφαίους και ελάχιστους που ασχολούνται με κατασκευή λαϊκής κιθάρας.
Όργανά του παίζουν ο Μανώλης Πάππος και ο Γρηγόρης Βασίλας.

Πραγματικά αυτό που είδα με μια ματια στο site που έχει είναι ότι έχουν πολυ παραδοσιακό στυλ κατι που μ αρέσει πολύ.
Ευχαριστώ για την πληροφορία και μάλιστα πάντα αναρρωτιώμουνα για το μπουζούκι του Πάπου ο οποίος είναι για μένα πρότυπο παρ όλο που παίζω τετράχορδο.Μεγάλη ψυχή στο μπουζούκι αυτος ο άνθρωπος.
Θανάση και πάλι σ ευχαριστώ.

Ο Πάππος παίζει ή με το μπουζούκι του Σπουρδαλάκη ή με του Καρβούνη. Δεν ξέρω ποιο από αυτά έχεις δει!
Αλήθεια ποιο είναι το site του Σπουρδαλάκη? Αν θες εσύ και οποιοσδήποτε άλλος ας αναφέρει τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις όσων οργανοποιών έχουν δημιουργήσει site…
Εγώ γνώριζα μόνο του Ζοζέφ και του Καρελλά, στα οποία πλέον δεν «μπαίνω»

http://www.music-instruments.gr/gr/frameset.html

Οταν έψαχνα για κιθάρα, έπεσα στο παρακάτω καταπληκτικό άταστο μπάσο του Σπουρδαλάκη

(σαν φωτογραφία το ξέρω μόνον)

εδω και εναμιση χρονο εχω ενα τριχορδο του σπυρδαλακη και ειμαι πολυ ευχαριστημενος.

Φίλοι ρεμπέτες,

Θα ήθελα τις εντυπώσεις, εμπειρίες σας για τον κατασκευαστή Σπουρδαλακι ; Για αγορά μπουζουκιού τετράχορδο.

Σας ευχάριστο

Έχω εδώ και ένα χρόνο ένα τριχορδο απο τον σπουρδαλάκη. Ειμαι σε γενικές γραμμές ευχαριστημένος. Δυνατός ήχος και γλυκός. Όμορφη κατασκευή που θα μπορούσε να ειναι πιο σωστή στις λεπτομέρειες. Καλύτερα να προτιμήσεις κάποιο απο τα οργανά του που τα έχει φτιάξει καιρό για να έχει βγάλει τυχών προβλήματα.

Εγω εχω ενα τριχορδο του Σπουρδαλακη εδω και ενα χρονο και ειμαι παρα πολυ ευχαριστημενος και απο το οργανο και απο την συνεπεια και την συμπεριφορα του ιδιου σαν επαγγελματιας αλλα και να ανθρωπος. Μεγαλο προσον του εργαστηριου του το οτι εχει πολλα ετοιμα οργανα και ετσι εχεις την δυνατοτητα να τα δοκιμασεις πριν να αγορασεις αντι να κανεις μια παραγγελια στα τυφλα και να περιμενεις για αγνωστο χρονικο διαστημα καποιον να σου φτιαξει ενα οργανο που πιθανον να μην σου αρεσει οταν το τελειωσεις. Επισης σου παρεχει δωρεαν σερβις εφ’ ορου ζωης στο οργανο καθως και την δυνατοτητα να το αλλαξεις οποτε θες με καποιο αλλο οργανου του πληρωνοντας την τυχον διαφορα που θα εχει προκυψει και χωρις να μειωσει την αξια του οργανου που ειχες. Εγω ολα αυτα τα θεωρω μεγαλα ατου για ενα εργαστηριο. Χρησιμοποιει τα καλυτερα ξυλα και υλικα που μπορει καποιος να χρησιμοποιησει για την κατασκευη ενος εγχορδου γενικοτερα και πολλοι, αν αυτο λεει κατι, γνωστοι μουσικοι οπως ο Μανωλης Παππος παιζουν με δικα του οργανα. Οπως ειναι προφανες ειμαι παρα πολυ ευχαριστημενος απ’ αυτον και το εργαστηριο του και τον συστηνω ανεπυφυλακτα. Ουτως η αλλως οπως προανεφερα, εχει ενα σωρο ετοιμα οργανα και μπορεις να βγαλεις τα δικα σου συμπερασματα οποτε θες

Ο ΧΡΗΣΤΟΣ ο ΣΠΟΥΡΔΑΛΑΚΗΣ ανήκει σε μια τάξη οργανοποιών που ξεκίνησαν πρώτα ως μουσικοί και μετά απο την μεγάλη αγάπη προς την μουσική ασχολήθηκαν με την οργανοποιία.Αν θυμάμαι καλά ο ΧΡΗΣΤΟΣ έχει ξεκινήσει, γύρω στο 1981.Μετά απο τόσα χρόνια έρευνας και κατασκευής έχει φτάσει σε πολύ μεγάλα επίπεδα την τέχνη τησ οργανοποιίας.Τα όργανα του έχουν ιδιαίτερο φινίρισμα, που φαίνεται το “χέρι” του κατασκευαστή, και ακόμα ιδιαίτερο ήχο.Ο ήχος βέβαια εκτός απο τα αντικειμενικά κριτίρια, έχει και τα υποκειμενικά,δηλαδή αυτό μ’αρέσει,εκείνο δεν μ’αρέσει.Αν τώρα γνωρίζεις μουσικούς σαν τον ΜΑΝΟΛΗ ΠΑΠΠΟ,ΣΠΥΡΟ ΓΚΟΥΜΑ,ΝΩΕ ΖΑΦΕΙΡΙΔΗ,ΓΡΗΓΟΡΗ ΒΑΣΙΛΑ,και άλλους πολλούς ,τότε αυτό κάτι λέει για την αξία των οργάνων.

Δε θα σταματήσω να λέω ότι είναι ο πιο σωστός τρόπος για να αγοράσεις μπουζούκι. Και ισχύει για όλους ανεξαιρέτως τους οργανοποιούς. Ενα όργανο 2-3 χρονών έχει κατασταλλάξει, είναι αυτό που βλέπεις και ακούς.

Αυτός είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να φας …πατάτα. Θυμίζει πολύ το “δισεκατομμύρια μύγες τρώνε σκατά, κάτι ξέρουν”.
Το γιατί κάποιοι γνωστοί μπουζουξήδες (δεν αναφέρομαι ειδικά στους παραπάνω, αλλά γενικά) παίζουν με όργανο κάποιου συγκεκριμένου οργανοποιού, αυτό είναι μια “πονεμένη” ιστορία. Δυστυχώς, εκτός από την αξία του κάθε οργάνου και του οργανοποιού του, “παίζουν” κι άλλοι παράγοντες. Π.χ. κάποιοι μπουζουξήδες πληρώνουν τα όργανα που παίρνουν, κάποιοι άλλοι τα παίρνουν τζάμπα. Ή αν θέλετε, κάποιοι οργανοποιοί χαρίζουν (για ευνόητους λόγους) όργανα σε γνωστούς μπουζουξήδες, ενώ κάποιοι άλλοι όχι.
Επίσης μεγάλο ρόλο παίζει η σχέση που έχει αναπτύξει ο μπουζουξής με τον οργανοποιό. Θυμάμαι το Γιάννη Σταματίου - Σπόρο να μου λέει για το πρώτο του μπουζούκι. Του το έδωσε χωρίς λεφτά ο Παναγής, λέγοντάς του “πλήρωσε με όταν θα πάρεις μεροκάματο”. Ενα όργανο της πλάκας ήταν, όμως ο Σπόρος μετά από 20 και 30 χρόνια, διάσημος πια, συνέχιζε να φτιάχνει τα μπουζούκια του στον Παναγή, τιμώντας αυτή την εξήγηση.
Υπάρχουν και οι ακραίες περιπτώσεις (όχι όμως λίγες) που γνωστοί μπουζουξήδες παίρνουν μίζα από τον οργανοποιό για να τον “προτείνουν” σε μαθητές ή θαυμαστές τους. Κι ακόμη πιο ακραίες οι περιπτώσεις όπου -σε συνεργασία με το ανάλογο αντάλλαγμα- ο οργανοποιός σού πουλάει το μπουζούκι του Τάδε γνωστού μπουζουξή, με αποτέλεσμα να ξέρω γνωστούς μπουζουξήδες που θα πρέπει να είχαν κατά καιρούς …δυόμισι χιλιάδες μπουζούκια.
Τέλος υπάρχουν και οι περιπτώσεις όπου ο γνωστός μπουζουξής απλά εκτιμάει πολύ έναν οργανοποιό, βρίσκει ότι τα μπουζούκια του του ταιριάζουν απόλυτα και δεν τον αλλάζει με τίποτα.
Είστε σε θέση να διακρίνετε σε πια περίπτωση έχετε πέσει;

Φίλε ΑΡΗ έχεις απόλυτο δίκηο λέγοντας για την σχέση μουσικών - κατασκευαστών οτι είναι πονεμένη ιστορία.Εδώ όμως έχουμε την εξαίρεση που επιβεβαιώνη τον κανόνα.Ο ΧΡΗΣΤΟΣ,όπως και ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΡΒΟΥΝΗΣ υπήρξαν φίλοι,μιας μαθητικής παρέας.με μέλη τον Μ.ΠΑΠΠΟ,Σ.ΓΚΟΥΜΑ,Λ.ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟ,κ.α. που είναι πάρα πολλοί για να τους αναφέρω.Άλλοι ακολούθησαν πορεία ως μουσικοί,και άλλοι ως κατασκευαστές.Μεγαλώνοντας οι μουσικοί και γινόμενοι σε αυτους τους εξαιρετικους παίκτες.μεγάλωναν μαζι τους και κατασκευαστικά οι οργανοποιοί
που τους κατασκεύαζαν τα όργανα τους.Αυτό το αναφέρω για να δείξω την αγάπη, και το μεράκι αυτών των παιδιών για την ασχολία τους.Όταν υπάρχει μεράκι δύσκολα ο άλλος σε γελά.Όσο αφορά την αγορά οργάνου 2-3 ετών αυτό θα ήταν το καλύτερο εφ’όσον, μπορεί να γίνει.Έχει όμως το μειονέκτημα ότι μπορεί να βρούμε ΄ένα όργανο που να μας αρέσει ωσ ήχος αλλά να μην μας εκφράζει ως εμφάνιση,π.χ.να είναι παραφορτωμένο με στολίδια σαν λατέρνα ή να είναι περισσότερο λιτό απο όσο θα το θέλαμε.Εγώ νομίζω στην περίπτωση που θέλουμε κάποιο όργανο αξίας, απευθυνόμαστε σε έναν τίμιο και καλό κατασκευαστή (έχουμε δει άλλες δουλειές του,και έχουμε πάρει τις πληροφορίες μας ) και του παραγγέλνουμε αυτό που θέλουμε έχοντας βεβαιωθή ότι κατανόησε τι ζητάμε απο αυτόν

2 «Μου αρέσει»

Σε αντίθεση με κάποιους, π.χ. Σώτος, αν είχα τα φράγκα θ’ αγόραζα το Forester κι ας μοιάζει με νεκροφόρα (συγνώμη Νίκο Φρ. που συσχετίζω τα μπουζούκια με αμάξια).
Οσο για το τελευταίο…
“…απευθυνόμαστε σε έναν τίμιο και καλό κατασκευαστή (έχουμε δει άλλες δουλειές του,και έχουμε πάρει τις πληροφορίες μας ) και του παραγγέλνουμε αυτό που θέλουμε έχοντας βεβαιωθή ότι κατανόησε τι ζητάμε απο αυτόν…”
Ναι, αυτό είναι μια σωστή αντιμετώπιση. Ακόμα και για μένα που διαφωνώ με την αγορά καινούργιου μπουζουκιού.

Θα περιμένω να βγεί η συνέντευξή του στην κλίκα και θα σας πω και εγώ την άποψή μου.

Καλησπέρα σε όλους…Έχω και τρίχορδο και τετράχορδο μπουζούκι απο το Χ.Σπουρδαλάκη…Είμαι παρα πολύ ευχαριστημένος και από τα δύο…Τους τελευταίους μήνες ο Χ.Σπουρδαλάκης εφαρμόζει ένα καινούργιο τέχνασμα τοποθετώντας άνθρακα μέσα στις κατασκευές του…Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι εξωτερικές συνθήκες,όπως η υγρασία,να μην επιδρούν στο όργανο…π.χ με αυτήν την τεχνική υπάρχουν απειροελάχιστες πιθανότητες να τρίξει το όργανο…το τετραχορδό μου είναι κατασκευασμένο με αυτήν τη μέθοδο και είμαι εξαιρετικά ευχαριστημένος…άριστος κατασκευαστής με εξαιρετικά όργανα τα οποία διαθέτουν άριστο ήχο και λιτές πανέμορφες φιγούρες…Τον θεωρώ ως έναν απ΄τους κορυφαίους κατασκευαστές…

Πηρα στα χερια μου πριν 2 μερες ενα καινουργιο οχταχορδο του Χ.Σπουρδαλακη.Το οργανο ειναι καταπληκτικο!!!Αν και οχταχορδο εχη ανοιχτο και “αληθινο” ηχο λες και ειναι τριχορδο.Αυτο τα λεη ολα πιστευω για οποιον “καταλαβαινη” τι εννοω.Πρωτη φορα ειμαι τοσο χαρουμενος με οργανο!!!
Οσο για την συμπεριφορα του απεναντι μου(ως πελατη εννοω),ηταν τελεια!!
:109::090::110:

Εδω και μια βδομαδα αλλαξα το ερασιτεχνικο μου οργανο του Υφαντη (στον πειραια πρεπει να χει κλεισει αυτος) το οποιο βγηκε παρα πολυ καλο με ενα σαφως καλυτερης ποιοτητας του Χρηστου. Αν και δεν προλαβα να μιλησω πολυ με το Χρηστο μου φανηκε πολυ ενταξει και σωστος. Το οργανο εμφανισιακα δε με ενθουσιαζε και πολυ στη βιτρινα αλλα οταν το πηρα στα χερια μου αλλαξα αποψη αμεσως. Δυνατο με πριμο ηχο πολυ καθαρο και μαλακο. Ενα μικρο τριξιμο διορθωθηκε επιτοπου. Μια εβδομαδα τωρα το χω λιωσει και επειδη ειναι δυνατο υποφερουν και οι γειτονες :slight_smile: Πιστευω σε μερικα χρονια να το αποσυρω για ενα ακομα καλυτερο :088:

DSCN1978.jpg

Φίλε Σίφνος, κουκλί, καλορίζικο, καλόπαιχτο. Είμαι σίγουρος ότι θα είναι εξαιρετικό όργανο.
έχει ανθρακονήματα στο μπράτσο ?

Οχι Μπαμπη δε με επαιρνε οικονομικα να παω πανω απο 1000 ευρω. Ισως αργοτερα αν υπαρχει αναγκη για κατι ακομα καλυτερο.