Σαν παρατήρηση είναι πολύ ορθή και καλά έκανες φίλτατε και κράτησες ένα ενθύμιο από τη στιγμή, άσε με όμως να έχω τις αντιρρήσεις μου…
(και εξηγώ)
Καθώς ο χρόνος κυλά, μαζί με τη μουσική που αλλάζει, εξελίσσονται και τα όργανα. Θα μου πείτε τώρα (και με το δίκιο σας) “Σιγά τη διαπίστωση ρε φίλε! Εσένα περιμέναμε να μας το πεις;” … “Φυσικά και όχι” αλλά αυτό δε σημαίνει ότι δεν είναι ένα γεγονός. Καθώς λοιπόν η μουσική εξελίσσεται και αλλάζει, ξεμακραίνει και ο χρόνος από τα αρχικά ακούσματα του είδους. Δεν αναφέρομαι μόνο στο ρεμπέτικο που έπαψε να υπάρχει με το τρόπο που όλοι μας ξέρουμε πριν αρκετές δεκαετίες, αλλά και σε είδη που είναι σε μακροημέρευση μέχρι και σήμερα πχ το συγγενές “λαϊκό” είδος, όπου άλλα τα λαϊκά τραγούδια του '50-'60, άλλα του '90 και άλλα αυτά που υπάρχουν στις μέρες μας.
Η ανάγκη λοιπόν (ή εάν θέλετε και επιθυμία - νοσταλγία) για την επιστροφή στις “ρίζες” κάποιας μουσικής, οδηγεί πολλές φορές και στην αναζήτηση παρόμοιων ήχων, ακουσμάτων, ακόμα και τρόπου παιξίματος. Όσο λοιπόν μεγαλώνει η απόσταση από την αρχή τόσο γίνεται μεγαλύτερη και η επιθυμία για την επιστροφή εκεί -όσο κάτι εξελίσσεται τόσο περισσότερο φτάνει το αρχικό να μοιάζει τελείως διαφορετικό-. Η “επιστροφή” άρα φέρνει και την επιστροφή των οργάνων που έβγαζαν αυτούς τους ήχους γιατί ίσως ένα μπουζούκι με τον ήχο του '30 το 1945 και το 1965 να μην προξενούσε και τόσο περιέργεια αλλά το 2000 και το 2014 σίγουρα δημιουργεί.
Το 1980-2000 σίγουρα υπήρχαν αρκετοί που ενδιαφέρονταν για το ρεμπέτικο και τους ήχους του, όπως αντίστοιχα υπάρχουν και σήμερα, απλά τότε υπήρχαν αρκετοί περισσότεροι που είχαν ζήσει εκείνη την εποχή και είχαν ακούσει ζωντανά όλους αυτούς τους οποίους μνημονεύουμε σήμερα. Επομένως δε θα απέκλεια το γεγονός σε ένα forum σαν αυτό, να έβλεπα 3 τέτοιου είδους θέματα μαζεμένα σαν μνεία προς εκείνη την προ 50 χρόνων εποχή. Σήμερα όμως που κοντεύουμε τα 100 χρόνια υπάρχουν πολλοί από εμάς (βάζω μέσα και τον εαυτό μου) που δεν είχαμε την τύχη να ακούσουμε τέτοια όργανα παρά μόνο μέσα από ηχογραφήσεις. Όλοι εμείς λοιπόν που αναζητούμε να ακούσουμε αυτούς τους ήχους κατά βάση οδηγούμε και έρευνα για την ανεύρεση αυτών των ήχων μέσα από παλιά όργανα ή/και κατασκευή νέων οργάνων με τις τεχνικές και τα χαρακτηριστικά εκείνων των παλιών.
(Ελπίζω να μην κούρασα)