Μπουζούκι - Παραγγελία ή έτοιμο?

Γεια χαρα ειμαι νεο μελος ειχα 8χορδο μεχρι πριν μια εβδομαδα που εσπασε απο απροσεξια μου. Ασχολουμε 15 χρονια και θα ηθελα να παρω πληροφοριες για κατασκευαστες στην Αθηνα.Επισης τι ειναι καλυτερο, να δοκιμασεις απο ετοιμα οργανα που θα τα παιξεις και θα τα ακουσεις επι τοπου ή ρισκαρεις στο να παραγγειλεις και να μη σου αρεσει ο ηχος (χωρις να θελω να παρεξηγηθω απο καποιον κατασκευαστη,ετσι).Διαθετω 1000 με 1200ευρω.

έτοιμο…ότι βλέπεις - κι ακούς-παίρνεις…:slight_smile:

Θα συμφωνησω με τον φιλο papadero
Αν δεις ενα οργανο και σου αρεσει παικτικα και φατσικα γιατι να περιμενεις για παραγγελια ?
Εκτος αν θες κατι το περιεργο οποτε περιμενεις και ρισκαρεις. Βεβαια υπαρχουν μαστορες (πχ Καρβουνης) που εχουν standard ηχο αλλα και παλι η τελικη επιλογη θα ειναι δικη σου

Φιλε

τα παιδια εχουν δικιο !!!
παντα να ξερεις οτι ο καλυτερος συμβουλος στις αγορες μας ειναι οτι “αγοραζουμε ο,τι δοκιμαζουμε” !!!
εκτος κι αν δεχτει ο κατασκευαστης - οργανοποιος , αφου στο φτιαξει , να το παρεις εαν σου αρεσει …
αλλα το κόβω χλωμο …

Κάθε σοβαρός οργανοποιός που θα κατασκευάσει ένα όργανο επί παραγγελία, θα δεχτεί να μην το παραδώσει αν ο πελάτης νομίζει ότι δεν είναι αυτό που περίμενε. Αυτό όμως σημαίνει σημαντική επιμήκυνση του χρόνου αναμονής. Επιπλέον, όπως και να το κάνουμε, ο πελάτης θα βρεθεί σε κάπως δύσκολη θέση. Με την σημερινή πλημμύρα έτοιμων οργάνων στα ράφια των οργανοποιών, η απευθείας αγορά είναι η καλύτερη λύση.

Να προσθέσω, ότι για να παραγγείλουμε όργανο, θα πρέπει να γνωρίζουμε Π Ο Λ Υ Κ Α Λ Α τι θέλουμε.
Θεωρώ ότι για να μπορέσεις να παραγγείλεις (και να μείνεις ικανοποιημένος απο την παραγγελία σου), θα πρέπει να έχεις εμπειρία απο αρκετά όργανα, να εχεις παίξει με ακόμα περισσότερα, να έχεις ακούσει άπειρα, να έχεις κατασταλάξει σε στύλ και ύφος.

Λάθος το οποίο γίνεται συχνά είναι το να παραγγέλνουμε όργανο σύμφωνα με το τι ήχο έχουμε στα αυτιά μας.
Εχω ακούσει πολλές φορές…’‘θέλω ένα όργανο να βγάζει ήχο Ζαμπέτα’’. Λες και αν εγώ και ο Ζαμπέτας παίζαμε το ΙΔΙΟ ΑΚΡΙΒΩΣ ΟΡΓΑΝΟ, την ΙΔΑ ΧΡΟΝΙΚΗ ΣΤΙΓΜΗ, θα βγάζαμε τον ιδιο ήχο.
Επίσης τα μπουζούκια είναι σαν τις παραγγελίες ατα εστιατόρια. Μόλις έρθει το πιάτο σου, ζηλεύεις του διπλανού σου.
Και σαν τι γυναίκες. Μόλις πάρεις τη δική σου, θέλεις του γείτονα.

Σχετικά πρόσφατα, έχω κάνει αγορά οργάνων και με τους δύο τρόπους. Παραγγελία έκανα ένα τζουραδάκι επειδή δεν είχε έτοιμα ο συγκεκριμένος μάστορας και ήθελα να πάρω οπωσδήποτε από αυτόν, για να δοκιμάσω έμπρακτα τη δουλειά του που μου είχε αρέσει. Όταν αγόρασα το μπουζούκι μου, πήγα ξανά στον ίδιο μάστορα για να ρωτήσω οικονομικές λεπτομέρειες για μια παραγγελία που είχα στο μυαλό. Μου έδειξε ένα μπουζούκι από τα καλύτερα όργανά του και με ρώτησε εάν ενδιαφέρομαι. Τελικά αγόρασα αυτό το όργανο, αφού πρώτα έκανα και μια μικρή γύρα σε οργανοποιεία. Και τελικά, κατέληξα, ότι το πιο λογικό είναι ότι μια γύρα στους οργανοποιούς, βρήσκεις πολλά αξιόλογα όργανα. Από εκεί κι πέρα, διαλέγεις αυτό που σου αρέσει αυτό που σου κάνει μεγάλη εντύπωση, που ταιριάζει στο παίξιμό σου, που σου αρέσει αισθητικά, σε καλύπτει ο ήχος του και σε ένταση και σε χρώμα κλπ. Η παραγγελία είναι μόνο αν θες να κάνεις κάτι πολύ συγκεκριμένο, και εν τέλη πιστεύω ότι μόνο εάν θες κάτι ιδιαίτερο σε εξωτερική εμφάνιση οδηγήσε σε παραγγελία. Όταν πχ στη Θεσσαλονίκη μπορείς να δοκιμάσεις πάνω από 60 μπουζούκια στην τιμή που ανέφερες (και λίγα λέω), αποκλείεται να μη βρεις κάτι που να σε καλύπτει ηχητικά.

Eξαρτάται απο πολλά όπως χρόνος παράδοσης και χρήματα που θες να διαθέσεις. Εαν κάποιος μάστορας έχει μεγάλη λίστα αναμονής αυτό μάλλον συμαίνει οτι κάνει μεγάλο μέρος της δουλειάς μόνος του και ότι έχει αρκετή πελατεία(αν και αυτά δεν είναι απαραίτητα). Προσωπικα επέλεξα παραγγελία επειδή μένω εξωτερικό οπότε δεν θα είχα την δυνατότητα να δοκιμάσω πολλά όργανα έτσι και αλλιώς. Εδωσα όμως προκαταβολή όταν βεβαιώθηκα οτι ο μάστορας είναι λογικός, συζητήσιμος είχε καλά σχόλια εδώ στο φόρουμ και γενικότερα πείστηκα οτι το αποτέλεσμα θα αξίζει τον κόπο. Ελαβα ήδη το πρώτο μου όργανο όλα πήγαν καλά και έχω ήδη παραγγείλει δεύτερο.
Οπως έχουμε ξανασυζητήσει στο φόρουμ είμαι της γνώμης οτι τα μπουζούκια δυστυχώς χάνουν αξία ποιό γρήγορα απο όσο χάνουν ποιότητα. Εχω την εντύπωση οτι το καλύτερο “value for money” θα το βρεις σε όργανα δεύτερο χέρι.Προσωπικά,εαν ζούσα Ελλάδα θα είχα τα μάτια μου ανοικτά για μεταχειρισμένα όργανα. Εαν θεωρείς οτι έχεις την κατάλληλη εμπειρία να διαλέξεις ένα μπουζούκι τότε μάλλον θα ήταν καλή λύση. Για κάποιο λόγο οι περισσότεροι αγοραστες πάνε για καινούργια όργανα αλλα αν το καλοσκεφτείς το παλιότερο καλό(παλιότερο, όχι αρχαίο) έχει ήδη αποδείξει την αξία του.

Και ενώ το ξέρεις ότι θα συμβεί, προχωράς κανονικά. Το είπε και ο Μάρκος: … γιατί εσέναν αγαπώ, κι όχι την αδερφή σου.

Όχι, δεν παντρεύτηκα την αδελφή της γυναίκας μου….

Κι εγώ είμαι υπέρ του έτοιμου επώνυμου οργάνου. Ότι βλέπεις, και ακούς, παίρνεις.

Το καινούριο όργανο θα ωριμάσει με την πάροδο του χρόνου και τη χρήση και θα αλλάξει ο ήχος του, αλλά, αν μιλάμε για καλή κατασκευή, προς το καλύτερο.

Πολύ σημαντική παράμετρος στην επιλογή είναι και η υποστήριξη που έχεις από το μάστορα μετά την αγορά. Τι εγγυήσεις δίνει για τα όργανά του και πόσο εύκολα τον βρίσκεις όταν τον χρειάζεσαι.

Αν αυτό θα είναι το μοναδικό σου όργανο καλό θα είναι ο μάστορας να είναι κοντά στον τόπο διαμονής σου έτσι ώστε ότι και να συμβεί να έχεις εύκολη πρόσβαση για τυχόν επισκευές και να μη μένεις πολύ καιρό χωρίς όργανο.

Και στην τελικη παιδια απαντηστε μου , ασχετα απο ετοιμοπαραδοτα η επι παραγγελια οργανα …

<< Ο παιχτης κανει τοργανο η τ οργανο τον παιχτη >> ?

Εαν δηλαδη πιασει ο ιδιος παιχτης , ενα κλασεις ανωτερο οργανο απο το δικο του , θα μεγαλουργησει ?

Οσο για τις γυναικες , “ουκ επιθυμησεις την γυναικα του πλησιον σου” , αναλογα με την τσεπη σου πορέψου!

Για ριξε μια ματια και εδω http://greekluthiers.wordpress.com/catalogs/greekluthiers-attica/

Κανείς δεν περιμένει θαύματα απο το όργανο. Ολοι ψάχνουμε όργανα που μας ταιριάζουν και βοηθάνε να αναπτύξουμε το ύφος μας. Εγώ έτσι πιστεύω τουλάχιστον
(χα…με την πολυλογία μου πάτησα 300δημοσιεύσεις…)

Είναι πολύ σχετικό, άν πιάσει ένα όργανο με ήχο που του αρέσει περισσότερο και κάθεται καλύτερα στο χέρι του δεν θα μεγαλουργήσει, αλλά καλύτερα θα παίξει.

Ακόμα κι αν η διαφορά δεν γίνει αμέσως αισθητή, σε βάθος χρόνου ένα καλό όργανο που σε τραβάει να ασχοληθείς μαζί του σε βοηθάει να βελτιωθείς.

Επανήλθα μετά από χρόνια στο αγαπημένο μου μπουζούκι. Για τους α,β λόγους τετράχορδο. Λόγω “κλοπής” του παλιού, καλού μου μπουζουκιού, γρατζουνάω ένα “εισαγωγικό” όργανο αξίας 340 γιούρος. Για τα χρήματα του είναι αξιοπρεπές με αρκετά όμως τριξίματα και λιγοστά μπάσα.

Εν ευθέτω χρόνω (και αν δεν μείνω άνεργος. Πράγμα πολύ πιθανό στην εποχή μας) θα αναβαθμιστώ σε κάποιο καλύτερο όργανο. Έχω διαβάσει σχεδόν όλες τις συζητήσεις και το συμπέρασμα που έχω βγάλει είναι ότι τα πράγματα δεν είναι … απλά.

Έχω διαβάσει θετικές απόψεις, αλλά και αρνητικές για πολλούς κατασκευαστές. “Συμβουλάτορας”-φίλος με καλό αυτί και εμπειρία στα όργανα, οποίος να με κατευθύνει δεν υπάρχει οπότε κολυμπάω σχεδόν μόνος. Το δικό μου αυτί μπορεί να ξεχωρίσει έναν “καλό” (νομίζω) αλλά σίγουρα δεν μπορώ να έχω γνώμη περί κατασκευής, αντοχής, ποιότητας, φινιρίσματος κλπ καθώς θεωρώ ότι για κάτι τέτοιο απαιτείται έμπειρο μάτι.

Ο πρώτος και μεγάλος προβληματισμός είναι αν πρέπει να είναι παραγγελία ή κάποιο “έτοιμο”. Καταθέτω κάποιους προβληματισμούς/προυποθέσεις/σκέψεις και αναμένω “οδηγίες” από εμπειρότερους.

  • Το παραγγελία υπάρχει ενδεχόμενο να “βγει” μέτριο ποιοτικά/ακουστικά? Ή ο καλός οργανοποιός είναι βέβαιος για το αποτέλεσμα του εξ αρχής και σαν ποιότητα κατασκευής και σαν παραγόμενος ήχος? Και αν δεν με ικανοποιεί το αποτέλεσμα (κυρίως ακουστικά) τι γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις?

  • Το έτοιμο το ακούω, μου αρέσει, το πήρα. Είναι όμως πραγματικά του μάστορα που πλήρωσα? Είναι πράγματι ποιοτικά φτιαγμένο για αντοχή ή “βιομηχανοποιημένο” με μια ονομαστή κάρτα μέσα στο σκάφος? Και αν όχι γιατί να το πληρώσω χ παραπάνω? Αυτό το σενάριο παίζει και σε “παραγγελίες”?

  • Είχα θέσει ως οροφή τα 1.800-2.000 ευρώ αλλά διαβάζοντας το φόρουμ είδα ότι κάποιοι οργανοποιοί (ίσως οι πιο γνωστοί) “τιμολογούν” ήχο και κατασκευή στα 2.000± οπότε ας υποθέσουμε ότι φθάνουμε (βαριά βαριά και δύσκολα) τα 2.500. Άλλωστε τα στολίδια δεν με απασχολούν ιδιάιτερα. Μόνο τα απαραίτητα για την προστασία. Τα χρήματα όμως αυτά θα ήθελα να αντιστοιχούν σε ένα αηδόνι το οποίο με την ανάλογη προστασία εκ μέρους μου να βγάλει μια … 20ετία (τουλάχιστον).

  • Ο χρόνος παράδοσης δεν με απασχολεί. Ας περάσουν και 4 εποχές πάνω από το όργανο. Αρκεί να υπάρχει λόγος και όχι να περάσουν 11.5 μηνες με φραπεδιές και να φτιαχθεί σε δύο εβδομάδες. :slight_smile:

  • Υπάρχουν άλλα ρίσκα στην παραγγελία που μου διαφεύγουν?

Επειδή το θέμα είναι λεπτό και σίγουρα και οι θετικές αλλά και οι αρνητικές κριτικές απαιτούν λεπτές διατυπώσεις (κυρίως οι δεύτερες) θα με ενδιέφερε να διαβάσω εμπειρίες από κατασκευαστές της Αθήνας έστω και χωρίς ονόματα. Ακόμη και έτσι θα είναι χρήσιμες θαρρώ.

Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.

Καταρχήν χρόνια πολλά και καλή χρονιά σε όλους!

Το θέμα πράγματι δεν είναι…απλό. Είχα και εγώ τους ίδιους (ή και ακόμα περισσότερους) προβληματισμούς με εσένα όταν πρόσφατα πήρα την απόφαση να ασχοληθώ με το μπουζούκι μετά απο χρόνια συμβίωσης με την κιθάρα. Θα σου παραθέσω την άποψη μου και ελπίζω να σε βοηθήσω έστω και λίγο.

Σίγουρα το να παραγγείλεις ένα όργανο όπως εσύ το φαντάζεσαι (σε ήχο, ποιότητα κατασκευής και αισθητική) και να παραλάβεις αυτό ακριβώς το όργανο μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα είναι το… υπέρ - ιδανικό σενάριο και νομίζω οι πιθανότητες να συμβεί είναι λιγότερες απο αυτές που ο καθένας μπορεί να υποθέσει. Και αυτό γιατί θεωρώ την οργανοποιία μια μορφή τέχνης που τα δημιουργήματα της όσο και να θέλει ο οργανοποιός να μοιάζουν ως προς τα ποιοτικά γνωρίσματα (ηχόχρωμα κτλ), αυτό δεν είναι εφικτό για πολλούς και διαφόρους λόγους. Συνεπώς εγώ προσωπικά δεν θα ρίσκαρα ποτέ 2-2,5 χιλιάρικα για να παραγγείλω κάτι του οποίου τις προδιαγραφές δεν μπορώ ούτε εγώ ο ίδιος να ορίσω ακριβώς…π.χ. πρίμο; πόσο πρίμο; μπάσο; πόσο μπάσο; ρεμπέτικος ήχος; σαν του φίλου μου του Τάκη; Απο την άλλη πώς μπορώ να φανταστώ την εξέλιξη του οργάνου στον χρόνο όσον αφορά τα ποιοτικά του γνωρίσματα; Π.χ αυτό που θα παραλάβω σήμερα, πώς θα ακούγεται σε 1-2 χρόνια όταν επέλθει η λεγόμενη ωρίμανση του οργάνου;

Σύμφωνα με αυτό το σκεπτικό, το να μπώ σε μια διαδικασία παραγγελίας οργάνου της τάξης των 2 χιλιάδων ευρώ θα το έκανα μόνο και μόνο για να πώ οτι “παρήγγειλα όργανο”. Θα προτιμούσα να τριγυρίσω στους κατασκευαστές, να μιλήσω μαζί τους, να μάθω πράγματα απο αυτούς, να ακούσω ήδη έτοιμα όργανα, να δω την ποιότητα κατασκευής τους και να επιλέξω αυτό το οποίο “αρέσει” πρωτίστως στο αυτί μου - και γενικότερα στην αισθητική μου. Αυτό ακριβώς έκανα και δεν το μετάνιωσα, παρόλο που στην αρχή και πάνω στον ενθουσιασμό μου πήγαινα φουλ για παραγγελία πολλών ευρώ. Και είμαι σίγουρος πως κάτι τέτοιο θα σου κοστίσει και λιγότερο…Είμαι ίσως ο λιγότερο κατάλληλος να μιλήσω για ένα τέτοιο θέμα, απλά παραθέτω την πρόσφατη εμπειρία μου και την άποψη μου. Με χαρά θα ακούσω και τις γνώμες άλλων με μεγαλύτερη εμπειρία στο θέμα.

Φίλε Προφ,
αυτή την εποχή που ο κόσμος δεν “σπαταλάει” χρήματα για “πολυτέλειες” (π.χ. αγορά μπουζουκιού), νομίζω ότι οι οργανοποιοί θα έχουν έτοιμα όργανα ώστε να διαλέξεις.
Μου κάνει όμως εντύπωση που λές

Εδώ στο φόρουμ νομίζω ότι το συμπέρασμα που εγώ έχω βγάλει για τις τιμές (καινούργιων) οργάνων από τις συζητήσεις είναι περίπου το εξής:
γύρω στα 300-400-500 ευρώ=μαθητικό όργανο, για αρχάριο, με χάλια ως μέτρια ξύλα, βιομηχανοποιημένο ή κατ εξαίρεση χειροποίητο από οργανοποιό. Μπουζούκι που απλά παίζει.
γύρω στα 800-1200=αξιοπρεπές όργανο, ένα στάδιο μετά του αρχάριου, με καλύτερα ξύλα, χωρίς πολλά στολίδια. Χειροποίητο ή βιομηχανοποιημένο.
1200-1500-2000=Αυτή είναι η κατηγορία που λέμε “πολύ καλό μπουζούκι”. Θα έχει και ήχο και ομορφιά (για όλα τα γούστα), αντοχή, καλά υλικά. Δεν νομίζω ότι με αυτά τα λεφτά δεν βρίσκεις όργανο που να σε καλύπτει.
2000 και πάνω=Εδώ, αρχίζουμε να μπαίνουμε σε άλλα επίπεδα. Ειδικές παραγγελίες, art luthiery, 100% χειροποίητο κτλ, έργο τέχνης, εξαιρετικός ήχος, κανένα περιθώριο τσαπατσουλιάς στο φινίρισμα κτλ.
(ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ : όλα τα παραπάνω είναι από τη σκοπιά του αγοραστή και δεν σημαίνει ότι ένα όργανο που ανήκει στην χ κατηγορία δεν μπορεί να έχει χ ελαττώματα, ψ προβλήματα, z προτερήματα κ.α. είναι μια πρόχειρη χοντρική προσέγγιση)
Θέλω να καταλήξω ότι μπορείς να βρεις όργανο με περίπου 1500 ευρώ έτοιμο ή παραγγελία και να είσαι τρισευτυχισμένος.
Προσωπικά θα σου πρότεινα έτοιμο.
Εάν θες να δώσεις παραπάνω, διάλεξε οργανοποιό που θεωρείς ότι θα πετύχει αυτό που θες και βουρ…

Πολύ ωραία προσέγγιση Μπάμπη. Συμφωνώ σε όλα εκτός από τους χαρακτηρισμούς στο 1ο και 2ο στάδιο όπου έχω την εντύπωση ότι τα έχεις κατεβάσει τα πράγματα.

Πιστέυω ότι στο πρώτο στάδιο (300-500 ευρώ) μπορούν να βρεθούν αξιοπρεπέστατα μπουζούκια και όχι μόνο να παίζουν και στο 2ο στάδιο (800-1200 ευρώ) μπορεί να βρεθούν και μπουζούκια που να σφυράνε τόσο εμφανισιακά όσο και από πλευρά ήχου.

Και εγώ προτείνω έτοιμο.

Φίλε Διόνυσε έχεις δίκιο και για τα 800-1200, και για την πρώτη κατηγορία, προφανώς υπάρχουν αξιοπρεπή όργανα για την κατηγορία τους, αλλά δεν μπορώ να πιστέψω ότι τα υλικά και η ποιότητα κατασκευής 1)θα δώσει ποιοτικό ήχο 2)ποιότητα και αντοχή εις βάθος χρόνου.
(Σε κάθε περίπτωση, μην αναλύσουμε διεξοδικά εδώ αυτό το θέμα, μιας και έχει συζητηθεί πολύ και θα μπερδέψει την κουβέντα και το φίλο Prof, αυτό που ήθελα να δείξω είναι νομίζω κατανοητό.)

στο Ηρακλειο Κρητης υπαρχει κατσκευστης που με 800-1000 ευρω σου φτιαχνει εξαιρετικα τριχορδα μπουζουκια.
Να πω το ονομα του ή θα θεωρηθει διαφημιση?
αλεξης