Κεδροσ-ελατο-εβενοσ

ξυλεία

(Kiriakos Karagelis) #1

Κέδρος για το σκάφος,έλατο το καπάκι,και έβενος η ταστιέρα λένε σαν συνδιασμός για να παραγγείλω ενα τριχορδάκι?Αλήθεια τι χρώμα έχει το σκάφος από κέδρο?


(Δημήτρης Βελήκαρης) #2

Έχω παραγγείλει και περιμένω να τελειώσει, ένα τριχορδάκι το οποίο έχει καπάκι από κέδρο -το χρώμα στο καπάκι έρχεται προς το καφέκόκκινο- και σκάφος από καρυδιά με εβένινη ταστιέρα. Επειδή το είχα συζητήσει με τον μάστορα, δεν μου είχε αναφέρει για σκάφος από κέδρο! Λογικά το χρώμα θα είναι καφεκόκκινο.


(Kiriakos Karagelis) #3

τελικά δεν μπορείς να βρεις άκρη…Αλλος μάστορας λέει ότι το καπάκι απο κέδρο δεν κάνει γιατι δεν παράγει συχνότητες επειδή είναι σκληρό ξύλο,και χρησιμοποιούν έλατο,άλλος όπως στην περίπτωσή σου χρησιμοποιεί καπακια από κέδρο.Τι να πω ίσως και να μας κοροιδεύουν ποιος απο μας γνωρίζει ένα ξύλο απο τι δένδρο κόπηκε και μάλιστα μετα απο επεξεργασία πως φαίνεται.Μόνο αν αγοράσεις τα ξύλα μόνος σου,αλλά και στην περίπτωση αυτή θα εμπιστευτείς τον ξυλέμπορα.Πάντως σε ευχαριστω για την ενημερωση για το χρώμα του κέδρου


(Δημήτρης Βελήκαρης) #4

Το ωραίο Κυριάκο είναι πως όταν πήγα για να παραγγείλω το μπουζούκι είχα στο μυαλό μου το “κλασσικό” μοντέλο μπουζουκιού: σκάφος καρυδιά, καπάκι έλατο, ταστιέρα έβενο.
Έλα όμως που βρήκα στο εργαστήριο ένα μπουζούκι με κέδρινο καπάκι που έβγαζε έναν φοβερά γλυκό ήχο, πανάλαφρο με πολύ λιτή διακόσμηση…
Θα το αγόραζα επιτόπου αλλά είπα να το σκεφτώ λίγο και να πιώ έναν καφέ παραδίπλα. Και ενώ αποφασίζω να το αγοράσω, στο μικρό διάστημα αυτό το μπουζούκι πουλήθηκε!! (αυτά ούτε στις ταινιές δεν γίνονται!!!)
Κι έτσι ανέλαβε ο μάστορας να μου φτιάξει ένα με τις ίδιες προδιαγραφές!


(Kiriakos Karagelis) #5

:089: Σε ποιο μάστορα εχεις παραγγειλει το οργανακι? …(συλλογη πληροφοριων)… να ξερω κι εγω τι γίνεται.Και πόσα λεφτά σου ζήτησε για να σου το φτιαξει?Ακόμα δεν εχω καταλάβει πως πληρωνονται όλοι αυτοί.Πας στο μαγαζί και τους λες,θέλω ένα όργανο ετσι κι ετσι με τις φιγουρες έτσι και με τα ταδε σχεδια,πριμο η μεσομπασο αναλογα τι κάνεις κέφι,αυτοι βγάζουν κοστολογιο επι τοπου,ή αμα τελειωσει το οργανο σου λεει πηγε 2500 μειον την προκαταβολη τοσα,αρα ριξε τα υπολοιπα.Στο μάστορα που ρώτησα μου ειπε πώς θα το φτιαξει (τα υλικα),γιατι του ειπα να ειναι γυρω στα 2000 ευρω.Αμα του ελεγα γυρω στα 4000 ευρω αραγε τι θα μου προτεινε για ξύλα?Ισως και τα ιδια.Μαλλον με το ματι σε κοβουν και λενε α αυτος θα τα χωσει…Εσένα σου ζητησε προφανως τα ιδια λεφτα που εκανε το οργανο που σου φαγανε αερα έτσι δεν ειναι?Προσεχε μονο γιατι με τις ιδιες προδιαγραφες μπορει ο ηχος να μην εχει καμμια σχεσι με το αλλο όργανο,απο ιδιοτροπια του ξύλου και όχι απο ανικανοτητα του μαστορα


(Kiriakos Karagelis) #6

Ασε, με τις μαλ***ες αυτες που κανουμε (να δω και κανα αλλο,να ακουσω και καμμια γνωμη κλπ),χάνουμε τα καλυτερα όργανα και τα παιρνουν αλλοι αμεσως μολις τα ακουσουν.Ετσι κι εγω έχασα ένα καταπληκτικο μεσομπασο τριχορδο απο τον Ματσικα που έκανε γυρω στα 950 € και ακουγοταν θεός.Καλυτερο απο όργανα πανακριβα.Μαλλον κατα λαθος τους βγηκε έτσι καμπανα.Οχι οτι δεν φτιαχνουν καλα όργανα οι άνθρωποι μη λεμε τώρα,ενταξει,αλλα εγω κολλησα με την τιμη, ότι και καλα θα ειναι μαπα και οτι μαλλον λαθος κανω και δεν πιστεψα στο αυτι μου,οποτε μετα απο δυο μέρες που πηγα παλι,δεν ηταν εκει φυσικα.Με πονο ψυχης στο λεω


(Δημήτρης Βελήκαρης) #7

Το όργανο το έχω παραγγείλει στον Γιώργο Καρελλά (www.karellas.gr) που είναι στην περιοχή του Ψυρρή (Λουκά Νίκα 14). Μου τον πρότειναν φίλοι που έχουν μπουζούκια του και έμειναν πολύ ευχαριστημένοι.
Από πλευράς εμφάνισης-αισθητικής, κατασκευής και φινιρίσματος όλα όσα όργανά του έχω δει είναι άψογα. Αυτό που μου άρεσε στον Γιώργο Καρελλά είναι η “χρυσή λιτοτητα” στην εμφάνιση των οργάνων του, που ενώ είναι διακριτικά στην εμφάνιση είναι πλούσια στην κατασκευή, με ιδιαίτερη σημασία στην λεπτομέρεια.
Από πλευράς ήχου… θα σου πω μόλις πάρω το δικό μου.
Είναι ένας οργανοποιός που χαίρεσαι να συζητάς μαζί του και που ο ίδιος χαίρεται να συζητά για το επαγγελμα του. Ταυτόχρονα είναι καθηγητής και στο ΤΕΙ Κεφαλλονιάς, στην Σχολή Μουσικής Τεχνολογίας.
Εκτός από τα παραπάνω με εξυπηρέτησε κιόλας ο άνθρωπος, δίνοντας μου ένα μπουζούκι (των 850 €!) για να έχω να παίζω μέχρι να ετοιμαστεί το δικό μου.
Όποιος ενδιαφέρεται να δει το εργαστηρι του και να γνωρίσει τον ίδιο μια βόλτα από το μαγαζί του θα βοηθήσει.


(Kiriakos Karagelis) #8

Δεν μου πες όμως πόσο κάνει το όργανο που παραγγειλες και πως λογαριαζει το κοστος αυτός ο μαστορας?Σε κουραζω αλλά είναι σημαντικο να μαθω για την τιμη με τα συγκεκριμενα υλικα


(Δημήτρης Βελήκαρης) #9

Το μπουζούκι που περιμένω κοστίζει 1250 €. Πρόκειται για ένα όργανο που δεν έχει πολλά στολίδια, παρά μόνο μια κεντρική φιγούρα. Έχει αμυγδαλωτό σχήμα και θυμίζει τα μπουζούκια που κυκλοφορούσαν πριν το 1955.
Η τιμή είναι συνάρτηση αρχικά του ποσού που θέλει να πληρώσει ο πελάτης απ’ ότι κατάλαβα. Δηλαδή αν εγώ ήθελα ένα μπουζούκι γεμάτο στολίδια και μαλάματα η τιμή θα έφευγε παραπάνω και λόγω του κόστους των υλικών αλλά και των παραπάνω ωρών εργασίας του τεχνίτη με το όργανο. Σχετικά με το κόστος (από λογιστικής άποψης) υπήρχε ένα post στο παλιό forum γι’ αυτό το θέμα.
Από την άλλη μεριά η επιλογή των πρώτων υλών όπως είναι το είδος του ξύλου για κάθε κομμάτι, αλλά και η συμπεριφορά του ίδιου του ξύλου (ακόμα και ίδιου τύπου) μεταβάλλουν την αξία του στο χρηματηστήριο της κατασκευής του οργάνου. Θέλω να πω πως ένα καπάκι από έλατο δεν έχει την ίδια τιμή και ακουστική “αξία” με ένα άλλο κομμάτι έλατο γιατί το κάθε κομμάτι έχει διαφορετικές ιδιότητες. Το ίδι ισχύει και για τα ηχεία κλπ κλπ.
Φυσικά είναι φορές που οι οργανοποιοί σου κάνουν και “δώρα” στην κατασκευή στα πλαίσια της προσπάθειας τους να ενισχύσουν το προφίλ τους στην συγκεκριμένη πιάτσα, χωρίς όμως να ξεπερνανε και κάποια “αόρατα” όρια που έχουν θέσει για το τιμολόγιο τους.
Επίσης η μαστοριά και το όνομα του κάθε οργανοποιού δίνουν διαφορετικό βάρος στην τιμή εκκίνησης μιας παραγγελίας. Ο Α δηλαδή δεν φτιάχνει μπουζούκια κάτω από 1800 € και ο Β ξεκινάει από 950 € την κατασκευή. Μπορεί τα δυο μπουζούκια να είναι παρόμοια αλλά τήν φήμη του Α θα την πληρώσεις λίγο παραπάνω μιας και το όργανο θα έχει την υπογραφή του.
Το δεδομένο είναι πιστεύω πως η τιμή ενός οργάνου έχει ένα ποσό ως έναρξη, αλλά την επηρεάζει η ψυχοσύνθεση (!) του μάστορα και του πελάτη.
Αυτά. Δεν ξέρω αν βοήθησα την κατάσταση ή αν σε μπέρδεψα περισσότερο. Πάντως γνώμη μου είναι πως αν θέλεις να παραγείλεις ένα μπουζούκι, καλό είναι να έχεις καταλήξει στο προφίλ του οργάνου σου και να ξέρεις τι θέλεις να σου φτιάξει ο οργανοποιός. Έτσι και πιο γρήγορα θα βρεις αυτό που ζητάς και το ποσό που θα πληρώσεις δεν θα υπερβεί πολύ το κόστος (οι προσθήκες συνήθως κοστίζουν)


(Γιώργος Παναγιωτακόπουλος) #10

Όταν θα το πάρεις ανέβασε μία φωτογραφιούλα να το δούμε…


(Kiriakos Karagelis) #11

velikari ρίξε μια ματια σε παρακαλω στην σελιδα που βρηκα ψαχνοντας τυχαια www.greek-bouzouki.com στην κατηγορια μπουζουκια κανε κλικ στο όργανο με κωδικο ΒΟ-50 που το δίνει 2200,00 €.Κατω απο την φωτογραφια του οργανου έχει δυο επιλογες.Πατα την πρωτη που λεει video και θα δεις και θα ακουσεις ένα ταξιμακι απο το όργανο αυτό.
Το συγκεκριμενο όργανο ειναι τετραχορδο.Ακουσε μερικες φορες το ταξιμακι και πες μου σε παρακαλω αν το όργανο αυτό ακουστικά έχει σχέσι με ότι άλλο άκουσες ως τώρα.Και είναι σημαντικό γιατί ακούς την ηχογράφηση του οργάνου όπως ακούνε οι άλλοι.Για άκου και πες μου αν ακουγεται καλύτερα απο το όργανο που παραγγειλες


(Kiriakos Karagelis) #12

:089: μετά θα σου πω που το πάω…


(Δημήτρης Βελήκαρης) #13

Μάλλον θα είναι έτοιμο αυτόν τον μήνα. Όταν το πάρω θα το βγάλω στην “βιτρίνα”…


(Δημήτρης Βελήκαρης) #14

Το είδα το μπουζούκι ΒΟ-50 στην φωτο (δεν μου άρεσε: πολλή διακόσμηση για τα γούστα μου, τέσσερις χορδές). Όμως δεν μπορώ να κρίνω από μια φωτογραφία την αρτιότητα της κατασκευής του (αν δεν το αγγίξεις με τα χέρια σου και δεν το δεις με τα μάτια σου…), όπως και δεν μπορώ να κρίνω τον ήχο από ένα βίντεο. Μπορεί με το βίντεο ο ήχος είτε να είναι υπερτιμημένος είτε να αδικείται (ανάλογα με τις συνθήκες και τα μέσα ηχογράφησης, αλλά και από παραπέρα ηχητική επεξεργασία ίσως…). Και σε αυτήν την περίπτωση εμπιστεύομαι τα αυτιά μου με την πένα στο χέρι μου.
Άλλωστε και το πόσο “καλός” ή “κακός” είναι ο ήχος ενός μπουζουκιού είναι μια υποκειμενική υπόθεση που άπτεται του ήχου που αρέσει στον ιδιοκτήτη του. Θέλω να πω πως ένας διαυγής και λαμπερός ήχος να μην αρέσει σε κάποιον που προτιμά έναν ήχο πιο βραχνο και υποχθόνιο (!) (καλός ο όρος υποχθόνιος ήχος!!!) και το αντίθετο.

Για πες μου όμως που ήθελες να καταλήξεις γιατί είμαι πολύ περίεργος.


(Δημήτρης Βελήκαρης) #15

Πάντως, ο συγκεκριμένος οργανοποιός, ο Παλάβρατζης, είναι από τα καλά ονόματα στην πατρίδα μου τη Θεσσαλονίκη και τα όργανα που φτιάχνει συνοδεύονται από καλές συστάσεις…


(Kiriakos Karagelis) #16

Δημήτρη πρωτα να σου πω πως συμφωνω απόλυτα με το υποκειμενικό στο στόλισμα .Αστο αυτό.Για τον ήχο όμως είτε είναι πρίμο ενα όργανο,είτε “υποχθόνιο” (και μενα μου άρεσε ο όρος) τα πράγματα είναι πιο φανερα γιατι δεν “απτονται του υποκειμενικου” ,αλλα επιδέχεται μετρήσεων απο ηλεκτρονικες συσκευες μέτρησης σε οτι αφορα τις παραγομενες συχνότητες,αποκρισεις και σε ενα καρο ακομα αλλες παραμετρους.Τετοιες συσκευες εμεις όμως δεν εχουμε και τι έχουμε? Μονο
το αυτί μας,οποτε επιστρεφουμε στο υποκειμενικο και εκει λοιπον κάτω απο αυτο το πρισμα εχεις και παλι δίκιο.Και τα ακούσματα του καθενός μας,ακόμα και το επιπεδο της οξύτητας της ακοής μας μπόρει να παιζει ρολο στο τι μας αρεσει σε καποιο μπουζουκι.Ομως εγώ το πήγαινα αλλού.Αν μου πεις ότι σου αρέσει καλύτερα ο ήχος του δικου σου μπουζουκιου,απο εκείνο που άκουσες τότε τι συμβαίνει ως προς την τιμή?Ειναι δυνατό να βγαζει καλυτερο ήχο ένα φτηνοτερο κατα πολυ όργανο? Μηπως αυτος που πουλαει το ακριβο οργανο με κοροιδευει και στην πραγματικοτητα ειναι φτηνοτερο απο το δικο σου και γι αυτο το λογο βγαζει και κατωτερο ήχο?
Επιμενω δημητρη όπως καταλαβες στο θέμα της κοροιδίας και του marketing ισως.Νομίζω και μένω ισως στο πιο σημαντικό που είπες :ότι είχες την ευχερια να μιλήσεις με τον μάστορα και να του εξηγησεις και να σου εξηγησει.Δημητρη τετοια φιλοσοφικά ερωτήματα με βασανίζουν και δεν με αφηνουν να κοιμηθω τα βραδια (ισως να τρωω και λιγο βαρια).Το δικό μου το τριχορδακι ειναι του 500αρικου.Ουτε τρίζει, ουτε σκεβρωνει,και παιζει και με ενισχυτη μια χαρα. Βέβαια δεν εχει εκεινο τον ήχο που πετυχαινουν στα γαβγαδικα μετα τις 3:οο το πρωι αλλα την δουλεια του την κανει και το αποκαλω HAMMER γιατι παιρνει και απο κακομεταχειριση.τωρα δεν εχω λεφτα για αλλο,αλλα κοιταζω γιατι ποτε δεν ξερεις τι γίνεται.Μολις με το καλο το παρεις ανεβασε ενα mp3 με ενα ταξιμακι να το ακουσουμε κιολας εκτος απο την φωτο:085:


(Παναγιώτης Καγιάφας) #17

Το καλοκαίρι στο πλαίσιο της δουλειάς που κάνω για τους οργανοποιούς, είδα όλα τα εργαστήρια της Θεσσαλονίκης και γνώρισα από κοντά όλους τους οργανοποιούς. Συμπέρασμα:

Η Θεσσαλονίκη διαθέτει πολύ καλούς οργανοποιούς και γενικά οι τιμές τους είναι σημαντικά φθηνότερες από εκείνες των Αθηνών. Μπορείς να αγοράσεις μπουζούκι πολύ υψηλής ποιότητας “επώνυμο”, με τιμή από 1000-1500?. Αρκεί να μην σε ενδιαφέρουν τα σεντέφια, οι παρθενώνες και τα σκαλίσματα.

Μάλιστα επειδή η πόλη είναι ανθρωπινότερη (!!), δεν χρειάζεται να τρέξεις πολύ ούτε να φάς ατέλειωτες ώρες σε αποστάσεις και μποτιλιαρίσματα για να έχεις μια πολύ καλή εικόνα για όλους. Ρίξε λοιπόν μια ματιά στον παληό κατάλογο που τους έχει σχεδόν όλους, άν δεν έχεις άλλη πληροφόρηση διάλεξε 2-3 εργαστήρια να τα επισκευθείς και μετά αποφασίζεις. Κάντο και δεν θα χάσεις.


(Kiriakos Karagelis) #18

Φιλε pagak είναι αλήθεια πως η θεσσαλονίκη εχει κατι φοβερους μαστορες και με καλες τιμές.Μαλλον θα περιοριστω ομως στην αθηνα γιατι δεν λεει να κανω ταξιδι (εξοδα καταλαβαινεις) απο την μια ,και απο την αλλη τι διαολο δεν θα βρω τιποτα καλο και φτηνο εδω ολοκληρη Αθηνα.
Τελικά και ο Δημήτρης (μεσα απο το σκηνικο που μας ειπε) μας οδήγει και αυτός -ή τουλαχιστον εμένα _ στην άποψη ότι πρεπει να ακούσει κανεις πρώτα το όργανο που θα αγορασει ,συνεπως να ειναι ήδη φτιαγμενο (απο ξύλα που θα περιγραψει ο μαστορας)και να κρεμεται στο μαγαζι του .Ετσι το πιανεις στα χερια σου και ακους τον ηχο ,γενικα νοιωθεις αν σου κανει .Αυτό είναι καλό βήμα σαν βασικός κανόνας.Η περιπτωση του Βαρλα και αλλων όμως που δουλευουν επι παραγγελια και φτιαχνουν αριστα όργανα μας χαλαει τον κανονα,ή μπορει να πουμε ότι η παραγγελια εχει να κανει με την μοναδικοτητα των σχεδιων πανω στο όργανο -τα οποία σχεδια μπορει να βγαλει ο πελατης και απο το μυαλό του αν θελει και να βαλει το μαστορα να τα υλοποιησει-για καποιον που για τους δικους του λόγους επιθυμει να κατεχει ενα όργανο που δεν υπάρχει όμοιό του.Σε αυτή την περίπτωση, αυτου του είδους οι κατασκευαστες μπορει να χαρακτηριστουν οίκοι υψηλης ραπτικής στους οποιους σκιζουν το πατρον μολις φτιαξουν την τουαλετα ,και το μοναδικο φόρεμα το φορα μια κυρία που μπορει να πληρωσει το τεραστιο αντιτιμο της μοναδικοτητας του,αυτου του είδους οι κατασκευαστες φτιαχνουν πραγματι αριστουργηματα αλλα δεν μας ενδιαφερουν εμας τους υπολοιπα κοινους και μπατιρηδες θνητους.Αυτου του ειδους οι κατασκευαστες επιβεβαιωνουν τελικα σαν εξαιρεσεις τον πιο πανω κανονα.Εμεις θα αγοραζουμε έτοιμα ενδύματα (βλεπε μπουζουκακι) από όποιο μαγαζι φτανει η τσεπουλα μας,με την ιδια λογική που χρησιμοποιουμε παντα οσο πιο καλο και φτηνο μπορουμε.
Συνεχιζω το παραληρημα μου φιλε ,με μια δηλωση για τα στολιδια στο όργανο:Μια ομορφη και καμπυλατη γυναικα την προτιμω να ειναι προκλητικα ντυμενη (η γδυμενη, οπως θελεις πεστο),απο το να ειναι γυμνη τελειως και να φορα μονο ενα κολλιε ή το άρωμά της.Πως να στο πω…θελω να χει το κατι τις βρε αδελφε,έτσι για να με φτιαχνει και οπτικά (ολιγον ματακιας)
Και νομιζω ότι ενα κακος μουσικος δεν γινεται καλυτερος με ενα καλο όργανο,αλλα ένας καλος μουσικος χανει πολύ με ενα κακο οργανο.
ΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ θυμηθηκα και κατι αλλο (ΤΗΝ ΠΑΤΗΣΑΤΕ) εχω θέμα σχετικα με το βαρος του μπουζουκιου,θα σας το πω αλλη ωρα γιατι εχω δουλεια τωρα και θα σας αφησω


(Kiriakos Karagelis) #19

Pakag ενοουσα .δεν πειραζει ε? καταλαβαινεις εσυ


(Δημήτρης Βελήκαρης) #20

Κυριακο, το προηγούμενο μπουζούκι που είχα ήταν των 400 €. Από τον ήχο του δεν ήμουν ευχαριστημένος και παίζοντας με καλύτερης κατασκευής όργανα κατέληξα σ’ αυτο που λες εσύ -και μάλλον όλος ο κοσμος- πως με ένα καλό όργανο γίνεσαι πραγματικά καλύτερος (αν είσαι στην δική μου μετριότητα) γι’ αυτό και αποφάσισα να πάρω ένα καλύτερο όργανο.
Είναι όμως δύσκολο να γίνει αυτό που λες, να πας σ’ ενα οργανοποιείο και να πετύχεις καλό όργανο να στέκεται, για τον απλό λόγο ότι αν προκύψει καλό όργανο πηγαίνει “συστημένο” από τον οργανοποιό. Νομίζω πως πρέπει να είσαι πολύ τυχερός για να πέσεις στην περίπτωση.
Ακόμα δυσκολότερο είναι ένα φτηνό οργανο να έχει φοβερό ήχο, χωρίς να αποκλείεται το αντίθετο. Όμως με φτηνές πρώτες ύλες και προχειρη εργασία δεν είναι και πολύ μεγάλες οι πιθανότητες άριστου αποτελέσματος.
Εγώ νομίζω στο ότι το καλύτερο είναι βέβαια να εμπιστευεσαι τα αυτιά και τα μάτια σου με απευθείας δοκιμή του οργάνου, όμως επειδή είναι δύσκολο αυτό όπως είπα παραπάνω, καταλήγω στο συμπέρασμα πως πρέπει να εμπιστευεσαι τον οργανοποιό σου…και ο Θεός να βάλει το χέρι του!