Αγορά Μπουζουκιού για αρχάριους

Καλησπέρα και καλώς σας βρήκα. Είμαι καινούριος στον χώρο του μπουζουκιού και δεν γνωρίζω αρκετά για να μαι σίγουρος. Πήγα σε έναν οργανοποιό και μου είπε πως για 350€ θα μου φτιάξει ένα μπουζούκι με σκάφη καρυδιάς, ταστιέρα από παλίσανδρο, ψαρόκολα και “δώρο” το σχέδιο. Φαίνεται να έχει ψηθεί ο τύπος να το φτιάξει και μου μοιάζει πως αξίζει. Αν μπορεί κάποιος να μου πει αν πράγματι αξίζει ή αν υπάρχει καλύτερη λύση θα το εκτιμούσα.

2 «Μου αρέσει»

Γεια @ΜαρκοςΔ και καλωσόρισες στο Φόρουμ. Καλές συζητήσεις να έχουμε.

Η τιμή που σου είπε ο οργανοποιός (καλό θα ήταν να αναφέρεις και το όνομά του) δε μοιάζει κακή για ένα όργανο εισαγωγικό. Άλλωστε λίγο πολύ τα μαθητικά όργανα σε αυτές τις τιμές κινούνται. Από ήχο σίγουρα θα υστερεί και το ξέρεις. Εκτός εάν είσαι τόσο πολύ τυχερός. Το σκάφος καρυδιάς κλπ που λες είναι κάτι συνηθισμένο.

Το κατά πόσο αξίζει … όχι δεν είναι ευκαιρία. Είναι απλά μια τιμή της σειράς. Πχ στα €360 πουλάει και ο Μάτσικας, που είναι δοκιμασμένος και “τίμιος”.

Εάν μπορείς δώσε μας παραπάνω πληροφορίες, όπως για το καπάκι και άλλα υλικά κατασκευής όπως τα κλειδιά ας πούμε. Εάν στο “φορτώσει” με ποιοτικά υλικά μπορεί και να αξίζει. Επίσης εάν έχεις ήχο από κάποιο όργανο του συγκεκριμένου οργανοποιού αυτής της κατηγορίας τιμής θα βοηθούσε.

5 «Μου αρέσει»

Ο οργανοποιός που δεν ξέρω κατά πόσο είναι γνωστός, λέγεται Χατζηπέρογλου και είναι στο μαγαζί Πήγασος άμα το έχετε ακουστά που βρίσκεται στο Μοναστηράκι. Τώρα απ ότι έχω πληροφορηθεί το Μοναστηράκι δεν είναι και η νούμερο ένα επιλογή για αγορά μπουζουκιού καθώς είναι πιο πολύ για τουριστικές αγορές. Για τον τομέα τον υλικών δεν γνωρίζω κάτι παραπάνω για το συγκεκριμένο μπουζούκι αφού μετά από μια μικρή περιήγηση στο μαγαζί μου καρφώθηκε το μάτι σε ένα μπουζούκι το οποίο ήταν στα 1000€(πολύ πάνω απ το budget)και μου πρότεινε να μου φτιάξει το ακριβώς ίδιο απλά θα μου αλλάξει την ταστιέρα σε άλλο υλικό και θα αλλάξει και το λούστρο σε κάτι πιο οικονομικό. Επίσης ο Μάτσικας είναι το γνωστό στα Εξάρχεια;

Ναι ο Μάτσικας είναι στα εξάρχεια έχει και στην καλλιθέα κατάστημα.Με 360 παίρνεις τίμιο όργανο όπως είπε ο μηχανικός του πλοίου από εκεί.Εγώ είχα πάρει πέρυσι ένα με 405 από τον Μάτσικα και δεν μου έχει βγάλει κάποιο πρόβλημα.Τίμιο όργανο για τα λεφτά του.Και από ότι έχω ακούσει και αυτό με τα 360 είναι καλό.Σε παρακάτω λεφτά μην πας.
Προσωπικά σε αυτό το εύρος τιμών ο Μάτσικας για μένα είναι μονόδρομος καθώς οι τιμές αυτές προκύπτουν από μαζική παραγωγή που ρίχνει το κόστος και είναι δοκιμασμένα.Ο άλλος που λες χωρίς να τον ξέρω είναι ρίσκο κάπως.

3 «Μου αρέσει»

Φίλε μου αυτές οι αλλαγές που λες δεν δικαιολογούν αυτή την διαφορά στην τιμή. Μήπως εννοούσε να σου κάνει την ίδια φιγούρα στο καπάκι?
Όπως σου είπε και ο Λάμπρος την διαφορά στην τιμή την κάνει η μαζική παραγωγή. Εφόσον ο οργανοποιός σου είπε ότι θα στο “φτιάξει” είσαι σίγουρος ότι σημαίνει χειροποίητο? Σε ρωτάω γιατί σε ένα χειροποίητο όργανο η τιμή ανεβαίνει ψηλά λόγω ωρών κατασκευής και σε δεύτερο χρόνο από τα ξύλα που θα βάλεις.
Ενδεικτικά σου φέρνω παράδειγμα ότι από τον Σοφιανό που πουλάει ταστιέρες για μπουζούκι, η ακριβή ταστιέρα πχ από έβενο έξτρα κάνει 22 ευρώ και η πιο φτηνή από έβενο Γ΄ κατηγορίας 6 ευρώ. Αλλά και οι δύο την ίδια ώρα δουλειάς θα χρειαστούν, η φτηνή ίσως και παραπάνω. Δεν ξέρω αν με καταλαβαίνεις.
https://www.sofianos.net/results-sofianos/mpouzouki/?custom_f_57[0]=333734
Μακάρι να έχεις καταλάβει σωστά και ο οργανοποιός όντως να μπορεί να στο φτιάξει σε αυτή την τιμή. Για μένα πρέπει να ξεκαθαρίσεις τι συμβαίνει για να μην βρεθείς προ εκπλήξεων.
Σου εύχομαι όλα να πάνε καλά.

4 «Μου αρέσει»

Ο οργανοποιός μου είπε ότι θα το φτιάξει, όχι βέβαια απ το μηδέν, την σκάφη έτοιμη θα την έχει. Μου πε πως δεν θα τον συνέφερε οικονομικά αν το έκανε. Αλλά πέρα απ αυτό, όλα απ την αρχή, πιο πολύ φέρνει σε συναρμολόγηση δηλαδή. Μου πε πως παίρνει χρόνο η "διαδικασία"αυτή οπότε όταν είναι να το παραγγείλω θα το έχει έτοιμο σε κανά 20ήμερο. Κι όμως την τιμή αυτή έτσι μου την δικαιολόγησε λέγοντας πως δεν κοστολογεί τόσο την διαδικασία άλλα τα υλικά, στα οποία και κατέβασε την ποιότητα.

Περίπου τόσο χρειάζεται κάθε οργανοποιός για να φτιάξει ένα χειροποίητο όργανο από το μηδέν (!!!). Επομένως μοιάζει να είναι “ξεχειλωμένος” ο χρόνος για μισό όργανο, μιας και το σκάφος θα το πάρει έτοιμο. Η διαδικασία κατασκευής παρόλα αυτά παραμένει ίδια, αλλά δε νομίζω ότι η διαφορά των €650 (πάνω-κάτω) έρχεται μόνο από τις φιγούρες και την ταστιέρα. Προφανώς οι εκπτώσεις στα υλικά θα είναι κατά πολύ παραπάνω.

Όπως και να έχει θα σου πω αυτό που προτείνω πάντα. Σε αυτή τη τιμή που ψάχνεις, καλύτερα δες κάποιο καλό μεταχειρισμένο όργανο ή περίμενε λίγο και μάζεψε κάποια χρήματα παραπάνω ώστε να φτάσεις κοντά στα €500 για να πάρεις κάτι πολύ πιο αξιόλογο σε καινούριο.
Εάν πάλι θεωρείς ότι καμία από τις παραπάνω λύσεις δε σε καλύπτει τότε (και μόνο τότε) θα σου πρότεινα να πας σε βιομηχανοποιημένο τύπου Μάτσικα που έχει τουλάχιστον κάποιες εγγυήσεις και είναι τίμιο για τα λεφτά του, ξέροντας όμως πάντα τι αγοράζεις από πλευράς υλικού και ήχου.

5 «Μου αρέσει»

Βρε παιδιά μην είστε τόσο αυστηροί. Το σκάφος ΔΕΝ είναι “το μισό μπουζούκι”, ούτε προκύπτει από πουθενά ότι έχει μόνο το όργανο του φίλου να ασχοληθεί. Έπειτα, το 20ήμερο κατά τη γνώμη μου είναι ιδανική περίπτωση. Αν ο καιρός δεν βοηθά (υγρασία) όλα πάνε πίσω, π.χ. οι κολλήσεις: κάνεις μεν άλλες δουλειές αλλά βγαίνεις από την σειρά σου - και ο χρόνος τρέχει. Αν δεν μιλάμε για βιομηχανία δηλαδή που δεν μπορεί να εξαρτάται από τον καιρό.

3 «Μου αρέσει»

Περι σχέσης τιμής / όψης, να πω τι βλέπω εγώ:
Τα υλικά που αναφέρθηκαν όντως χρησιμοποιούνται ως αφορμή κατάταξης σε διαφορετικές κατηγορίες, ακόμα κι αν οι διαφορές στην τιμή δεν είναι ανάλογες (π.χ. η ταστιέρα που αναφέρθηκε.

Όμως:

  • κάπως πρέπει να γίνει εμφανής η διαφορά, και μένα μου φαίνεται αποδεκτός και πρακτικός τρόπος να υπάρχει ευθεία αναφορά σε κάτι επίσης εμφανές (υλικά, διακόσμηση, βερνίκια κτλ.), υποδεικνύοντας πιθανώς διαφορές και σε άλλα - μη εμφανή.
  • οι διαφορές είναι αθροιστικές. Η ταστιέρα - το παράδειγμα του Λουκά - 22 ή 6 ευρώ, σημαίνει “μόνο” 16 ευρώ διαφορά στο υλικό, αλλά αυτό είναι μόνο για την ταστιέρα. Κάποτε προσπάθησα να βάλω σε “κατηγορίες” τις κιθάρες που φτιάχνω. Συγκέντρωσα τιμές υλικών (αγοράς για μένα) από περίπου είκοσι διαφορετικά τμήματα (από υλικά για σκάφος μέχρι κλειδιά και χορδές) και έφτιαξα τέσσερεις “κατηγορίες” κόστους υλικών, με επιλογές και συνδυασμούς βέβαια σύμφωνα με την δική μου κρίση και αισθητική. Σ΄αυτές τις “κατηγορίες” λοιπόν τα υλικά αρχίζουν από 100 (“βάση”, ευτελή υλικά) έως 600 € (“κορυφή”, ευγενή υλικά) - αλλά αυτή είναι η κορυφή για μένα, την δεδομένη στιγμή, αν θες φτάνεις άνετα σε τετραψήφιο (1000 - 2000 κ.ο.κ.), μόνο στα υλικά θυμίζω. Σημειώνω ότι στην όψη -αίσθηση της κάθε “κατηγορίας” οι διαφορές ΔΕΝ είναι τόσο εμφανείς όσο στις τιμές, απαιτείται κάποια εμπειρία να αναγνωρίζεις τα υλικά και τι σημαίνει αυτό στην απαιτούμενη δουλειά. Πάμε άρα παρακάτω, στη δουλειά.
  • η δουλειά λοιπόν όντως εξαρτάται από τα υλικά, αλλά συνήθως αντίθετα από αυτό που λέει ο Λουκάς. Τα πιο “ευγενή” υλικά είναι κατά κανόνα μεγαλύτερης αντοχής, πιο σκληρά και πιο δύσκολα στην επεξεργασία (άλλο χρόνο θέλει η διαμόρφωση σε φλαμούρι κι άλλο σε κελεμπέκι) και δεν συγχωρούν λάθη. Επιπλέον, αν “χαλάσεις” την ταστιέρα των 22 ευρώ την ζημιά την χρεώνεσαι εσύ, άρα προσέχεις, το πας πιο αργά κτλ. Υπάρχει βέβαια ένα “κάτω” όριο ποιότητας το οποίο όντως αν αμελήσεις και χρησιμοποιείς εντελώς ευτελή υλικά που δεν είναι συνεκτικά, σημαίνει πράγματι περισσότερη δουλειά, προσπαθώντας να “μαζέψεις” τις αστοχίες του υλικού. Αλλά αυτό δεν το έχω δει παρά μόνο σε εξευτελιστικά φτηνά όργανα, που δεν “μαζεύουν” τα λάθη και τα αφήνουν να φαίνονται - δεν συμφέρει ο χρόνος να το φτιάξουν. Πάντως για μένα γενικά τα καλύτερα υλικά απαιτούν περισσότερη δουλειά.
  • το πιο σημαντικό κατά τη γνώμη μου, είναι η γνώση και η εμπειρία που έχει ο κάθε μάστορας, κι αυτό δεν φαίνεται πουθενά. Μόνο ο ίδιος το ξέρει (κι οι πελάτες του).

Να πω επίσης ότι η “διακόσμηση” που ενίοτε επιλέγουμε να αποφύγουμε στοχεύοντας σε χαμηλότερη τιμή, πολλές φορές δεν αφορά στη φιγούρα μόνο και δεν μπορεί τόσο εύκολα να αφαιρεθεί από το σύνολο που έχει συνθέσει ο μάστορας. Επιπλέον, όλες οι “διακοσμήσεις” σε όλα τα πράγματα (όχι μόνο στα όργανα) ξεκίνησαν από ανάγκη (π.χ. προστασία) και μετά - απλώς επειδή είναι δυνατόν τα συγκεκριμένα στοιχεία να γίνουν και πιο όμορφα - κατέληξαν “διακοσμητικά”. Αλλά από πίσω υπάρχει - ή υπήρχε - κάποια ανάγκη, π.χ. στα όργανα τα περιμετρικά φιλέτα.
Τέλος (επιτέλους) κάποια “διακόσμηση” (π.χ. φιγούρα) μπορεί να μην θεωρείται “σημαντική” από τους παίκτες για τον ήχο αλλά να είναι ιδιαίτερα σημαντική για τον μάστορα, καθώς πολλές φορές αποτελεί την “υπογραφή” του (π.χ. ο Σπουρδαλάκης ανέθεσε τον σχεδιασμό σε εικαστικό, όοοοοοολοι οι κατασκευαστές κλασικής κιθάρας έχουν την “δική τους” ροζέτα κτλ.).
Τα’ πα, τέλειωσα.

5 «Μου αρέσει»

@manos_tourpalis ξέρεις ότι σου έχω πολύ μεγάλη εκτίμηση τόσο σαν μάστορα, όσο και σαν άνθρωπο. Πραγματικά όμως πιστεύεις ότι από τα €1000 στα €350 είναι μόνο τα υλικά;

Η παραπάνω λέξεις του οργανοποιού πιστεύει ότι είναι σωστές ;

3 «Μου αρέσει»

όχι, δεν πιστεύω οτι η διαφορά τιμής αφορά μόνο στα υλικά, αντίθετα λέω ότι

και πιθανώς να προκύπτουν

εννοώντας ότι πιθανώς “οι διαφορές δεν είναι μόνο αυτές που φαίνονται” ούτε σε υλικά, ούτε σε δουλειά, όυτε στην “κατάταξη” που έχει στο μυαλό του ο κάθε οργανοποιός, κι αυτό δεν είναι υποχρεωμένος να το εξηγεί στον κάθε πελάτη. Καλό θα ήταν, αλλά κι αν δεν το κάνει, δεν τον κατηγορώ. Μπορεί να θεώρησε ότι για το επίπεδο της συζήτησης αρκούσε αυτό. Δεν ήμουν εκεί, ούτε κανένας άλλος εκτός από τον Μάρκο.

5 «Μου αρέσει»

όχι, κατά τη γνώμη μου τα υλικά έχουν το μικρότερο μερίδιο στο τελικό κόστος. Το μεγαλύτερο το έχουν η γνώση και η εμπειρία του μάστορα, που σε μεγάλο βαθμό καθορίζουν και την ¨διαδικασία¨ που απαξιώνει.

πάντως το μεγαλύτερο “οπλο” στην επιλογή είναι η εμπειρία. Δεν βγαίνει συμπέρασμα από “απλή” τιμή, αν δεν έχεις εικόνα και δυνατότητα σύγκρισης. Κι αυτά σε τελειωμένο όργανο. Αν πρόκειται να φτιαχτεί, ακόμα περισσότερο, και τότε αν δεν υπάρχει εμπειρία οφείλει ο κατασκευαστής να σου δώσει να καταλάβεις ακριβώς τι προτίθεται να κάνει.

8 «Μου αρέσει»

Μάνο, καταρχήν να πω εδώ ότι συμφωνώ με ότι έχεις γράψει στο θέμα. Η σκέψη η δικιά μου πήγε σε αυτό ακριβώς όταν μίλησα ότι η φτηνότερη μπορεί να χρειαστεί και περισσότερη δουλειά

Πάντως θεωρώ ότι συμφωνούμε σε αυτό:

Επειδή πραγματικά πιστεύω ότι ο μάστορας (χωρίς να τον ξέρω), ήταν καλοπροαίρετος απέναντι στον Μάρκο θεωρώ ότι συνέβη αυτό:

Γι αυτό για μένα το καλύτερο είναι ο Μάρκος να κάνει μια κουβέντα μαζί του πιο επισταμένη και αναλυτική έτσι ώστε να ξέρει τι να περιμένει και τι πληρώνει.

4 «Μου αρέσει»

Ποιες θα ταν δηλαδή οι πιο καλά στοχευμένες ερωτήσεις; Ρωτάω γιατί θα περάσω από εκεί αύριο. Και μάλλον θα περάσω και από τον Μάτσικα να δω τι παίζει εκεί από προσφορές.
Επίσης ευχαριστώ για τις μέχρι τώρα απαντήσεις!

2 «Μου αρέσει»

Δεν ξέρω τί αξίζει να τον ρωτήσεις πάντως καλό θα ήτανε να έβλεπες και να άκουγες ένα όργανό του σε αυτό το κόστος να έχεις μια άποψη.Έτσι κι αλλιώς προτείνω υπομονή και κάνε μια γύρα σε μαγαζιά να δεις τί παίζει.Μην βιαστείς να πάρεις όργανο και την πατήσεις.

3 «Μου αρέσει»

Είμαι της ίδιας λογικής με τον Λάμπρο.
Προσπάθησε να ακούσεις κάποιο όργανο από τον Πήγασος σε αυτή τη κατηγορία τιμής. Έπειτα άκου ένα αντίστοιχο του Μάτσικα και κάνε μια γύρα στα μαγαζιά να ακούσεις αντίστοιχα όργανα ώστε το αυτί σου να πιάσει τον ήχο και να έχεις μέτρο σύγκρισης. Θα σου πρότεινα μάλιστα εάν θες να ακούσεις και λίγο καλύτερα (ακριβότερα) όργανα ώστε να μπορείς να συγκρίνεις και να καταλάβεις τις διαφορές και πότε ένα χαμηλότερης ποιότητας όργανο προσεγγίζει ψηλότερη κατηγορία στον ήχο.

5 «Μου αρέσει»

συμφωνώ με τα περί δοκιμών, βρες κάποιον που να έχει μια ιδέα και πηγαίνετε μαζί. για τρίχορδο ή για τετράχορδο μιλάμε;

1 «Μου αρέσει»

Πιο πολύ για τρίχορδο το βλέπω.

3 «Μου αρέσει»

Φίλε, σε αυτά τα λεφτά, θα πρότεινα να αφήσεις τις παραγγελίες και να πάρεις ένα έτοιμο όργανο, να το δεις, να το παίξεις κτλ…

8 «Μου αρέσει»

Μάρκο έχουμε κάποιο νέο από την αναζήτηση οργάνου?

1 «Μου αρέσει»