Εντός των ημερών θα παραγγειλω ένα τρίχορδο περίπου στα 1000€. Το ερώτημά μου είναι: Να επιμέινω στο μάστορα να μου βάλλει βέργα στο μπράτσο (μιας και έχω καεί μέχρι τώρα από σκεβρωμένα μπουζούκια) ή θα χαλάσω το όργανο; κάποιοι μου είπαν ότι έτσι και αλλοιώς βέργα σε τρίχορδο δεν μπαίνει…Απ’ την άλλη άμα σου σκεβρώσει λίγο, με την βέργα το επαναφέρεις… Τι να πώ :240:
Κάτι ακόμα, για αυτά τα λεφτά τι προτείνετε; Μάτσικας ή κάποιος οργανοποιός άλλος; (Μου είπαν για Μουρατίδη σε Πειραιά)
Μην εμπιστεύεσαι τον Μουρατίδη για μπουζούκι, στο λέω από προσωπική άποψη. Είχα πάρει μπουζούκι απ αυτόν, και σε λίγο καιρό μου βγήκε σκάρτο, και μάλιστα σ αυτά τα λεφτά. Ευτυχώς δέχτηκε να του το επιστρέψω και φυσικά να πάρω τα λεφτά μου πίσω. Εγώ το μπουζούκι που πήρα απ τον Μάτσικα, στα 1800 ευρώ, μου βγήκε πρώτης ποιότητας μπουζούκι και μάλιστα ακριβώς στα λεφτά του ήταν η αξία του. Τώρα βέβαια, πήγαινε κοίταξε, ψάξτο αρκετά, γιατί ότι και να σου πούμε, εσύ θα κάνεις την τελική επιλογή. Πάντως ο Μάτσικας να ξέρεις ότι βάζει βέργα στο μπράτσο.
Φιλικά, Κων/νος
δες το πρώτο πόστ του Παναγιώτη Καγιάφα όπου υπάρχει λίστα οργανοποιών.
ΜΗ ΒΙΑΣΤΕΙΣ ΚΑΘΟΛΟΥ. Πήγαινε δες πολλά όργανα παίξε, και μετά παρήγγειλε ή αγόρασε ένα που θα σου κάνει από έναν κατασκευαστή δοκιμασμένο και υπεύθυνο.
Βέργες, ξίφη, βελόνες, ασπίδες είναι παντελώς περιτά πράγματα.
1000 ευρώ είναι πολλά λεφτά να τα πετάξεις. Μπορεί να δώσεις λίγα παραπάνω και να’σαι “Θεός”…:088:
Αγαπητοί φίλοι, Ευχαριστώ ιδιαιτέρως για το ενδιαφέρον σας να μου απαντήσετε.
Απ’ ότι κατάλαβα δεν πρέπει να βάλω βέργα στο τρίχορδο.
Για κατασκευαστή τώρα μου μίλησαν για τον κο Χρήστο Σπουρδαλάκη στον Πειραιά. Ποιά είναι η γνώμη σας; Να τον εμπιστευθώ;
Σας ρωτάω με όλο το θάρος αλλά δεν μου περισεύουν 1000-1200€ για να πάνε χαμένα…
φίλε joskem τα περί κατασκευαστών θα τα βρείς στην αντίστοιχη κατηγορία του Φόρουμ.
έχουν ήδη γραφτεί πάρα πολλά κι ο καθένας έχει την προτίμησή του.
καλύτερα να αποφασίσεις εσύ τί θέλεις, αφού επισκευτείς και παίξεις με πολλά όργανα πολλών μαστόρων…
Για τον Σπουρδαλάκη έχουν ακουστεί καλά σχόλια. Αν διάβασα καλά θα είναι στο τεύχος της Κλίκας που είναι (:092:πού είναι;;;; υπό κυκλοφορία αυτές τις μέρες.
Προσωπικά έχω δεί πολλά μπουζούκια του. Κάποια είναι πολύ μέτρια, κάποια καλά, και κάνα δύο πραγματικά εξαίρετα.
Καλύτερα πήγαινε από κει και δοκίμασε όργανα. Λένε ότι έχει πολλά.
Στο σχετικό ζήτημα περί κατασκευαστών έχουν αναπτυχθεί διάφορες εκτενείς απόψεις. Το σίγουρο είναι ότι υπάρχουν εκ διαμέτρου αντιλήψεις ακόμα και μεταξύ επαγγελματιών παικτών που έχουν παίξει με διάφορα όργανα και έχουν δείγμα ιδιαίτερα ευρύ. Άρα πήγαινε με κάποιον που εμπιστεύεσαι το κριτήριο του και ακούει καλύτερα από σένα, για να σε καθοδηγήσει στην καλύτερη επιλογή για τα λεφτά που διαθέτεις. Μην πελαγώσεις πάντως, να ξέρεις ότι από την αφετηρία που είσαι τώρα, είναι ιδιαίτερα δύσκολο αφού δεν ξέρεις τι θέλεις και πιθανόν να βρεθείς μεταξύ μπουζουκιών που δεν είναι εύκολο να εκτιμήσεις αντικειμενικά. Εγώ αν ξεκίναγα σήμερα από το σημείο 0 και πήγαινα μόνος μου, θα προσπαθούσα να δώ αν είναι εφικτό (που δεν είναι, γιατί έμπορος είναι ο μάστορας και μπορεί να σε τουμπάρει) το καλύτερο όργανο που μπορεί να δείξει για να εντυπωσιάσει κι έναν δύσκολο πελάτη, δεξιοτέχνη. Ειδικά για την βέργα έχουν γραφτεί πολλά. Πάντως πιστεύω ότι βαραίνει αρκετά το μάνικο και ειδικά στα τετράχορδα.
Σε ένα τρίχορδο με καλή κατασκευή (σωστές κόντρες και καλά ξύλα) και σωστή χρήση η βέργα είναι περιττή. Παραπανίσιο βάρος χωρίς συνεισφορά=χωρίς κέρδος κέρατα. Εκτός αν έχεις σκοπό να το αφήνεις πάνω στο καλοριφερ που καίει, μέσα στην μπανιέρα να κολυμπάει ή σε οποιοδήποτε άλλο περιβάλλον ακατάλληλο.
Γεια σας θέλω να πάρω ένα τρίχορδο ( γενικά σε ότι αγορές κάνω στην ζωή μου θέλω να είναι μετά από μεγάλη έρευνα να εξετάζω τις παραμέτρους και αυτό που θα πάρω να είναι για μια ζωή να , διότι δενομαι συναισθήματα με τα πράγματα)
Δεν έχω ταβάνι στα χρήματα
Θέλω να πάρω ένα τρίχορδο να πάω σε βέργα ή όχι;
Ένα μπουζούκι μετά από 30 χρόνια χωρίς βέργα θα παίζει κομπλέ ή θα σκευρωσει ; ή θέλει πολύ προσοχή να μην σκευρωσει (δεν θέλω και να το χαοδαευω να μην πάθει τίποτα)
Τα μέρη που παίζω θα πω ότι είναι κάτι στο ενδιάμεσο ούτε πολύ υγρασία ούτε λίγο
Έχουνε γίνει πάρα πολλές συζητήσεις σχετικά με την ερώτηση που κάνεις. Το μπουζούκι πάντα επηρεάζεται από τις διακυμάνσεις της υγρασίας έχει ή δεν έχει βέργα. Η διαφορά είναι στον τρόπο αντιμετώπισης του προβλήματος. Η βέργα δεν αντιμετωπίζει το σκέβρωμα αλλά δημιουργεί μια “κοιλιά” στην ταστιέρα (relief), έτσι ώστε η απόσταση των χορδών από τα τάστα να παραμένει μέσα σε ανεκτά πλαίσια. Αν λόγω υγρασίας το σκέβρωμα ή το αντισκέβρωμα, (προς την αντίθετη κατεύθυνση), υπερβεί κάποια όρια τότε χρειάζεσαι οργανοποιό.
Υπάρχουν μπουζούκια χωρίς βέργα που παίζουν “κομπλέ” για τριάντα η περισσότερα χρόνια και υπάρχουν και μπουζούκια με βέργα που κάνουν το ίδιο. Κάνε την βόλτα σου σε αρκετούς μαστόρους, πιάσε αρκετά όργανα και πάρε όποιο σου αρέσει. Δεν υπάρχει κανόνας καλό κακό μπουζούκι με ή χωρίς βέργα. Εξάλλου υπάρχουν οργανοποιοί που φτιάχνουν μπουζούκια και με βέργα και χωρίς. Μίλα με τους οργανοποιούς και μην θεωρείς έναν τρόπο κατασκευής ευαγγέλιο.
Για να το ξεκαθαρίσω, δεν είναι η βέργα το μέτρο που θα καθορίσει ένα καλό ή κακό όργανο.
Όπως τα είπε ο Λουκάς ακριβώς, επίσης σκέψου και την επιλογή του ανθρακονήματος.
Προσωπικά αν επενδυα σε ένα όργανο υψηλού budget που θα το παντρευομουν θα το επέλεγα χωρίς βέργα, αλλά από τους μάστορες που έχουν αποδείξει την δουλειά τους.
Είναι μια οπτική αυτή αλλά το πιο ασφαλές είναι να πας να παίξεις και με τα 2.
Πρόσφατα έπιασα μπουζούκι της τάξεως 2K και παραπάνω, από οργανοποιο που παίζουν πρωτοκλασάτοι τρίχορδοι επαγγελματίες.
Χωρίς να υπερβαλω η να αστειεύομαι το αριστερό μου χέρι έπεσε προς τα κάτω με το που το έπιασα από το βάρος, γιατί ξαφνιάστηκα, δεν είχα ξαναπιάσει τόσο βαρύ όργανο.
Δεν ξέρω αν είχε μπετοβεργα η αλουμινίου 3 γραμμαρίων και ούτε με ενδιαφέρει.
Και να μου το χάριζαν δεν θα το απολάμβανα ούτε στο σπίτι ούτε έξω.
Έχω πιάσει άλλο με βέργα που ήταν αρκετα καλύτερα και πάει λέγοντας.
Το φόρουμ θεωρώ ότι μπορεί να βοηθήσει στα θετικά και αρνητικά, η τελική απόφαση και ΚΥΡΙΩΣ τα προσωπικά συμπεράσματα είναι στον καθένα και κατόπιν δοκιμής του εκάστοτε μαστορα.
Αλλά θα ήθελες να μας πεις προς τα πού κλείνεις και ποιους μαστόρους εχεις επισκεφθεί και ποιους σκέφτεσαι να επισκεφθείς ?
Άποψή μου είναι ότι δε παίζει ρόλο ο κατασκευαστής αλλά το ίδιο το όργανο. Έχω πάει σε καλό κατασκευαστή και έχω δοκιμάσει όργανα του. Δεν κάθονταν όλα τα όργανα εξίσου καλά στο χέρι. Παρόλο που τα είχε κατασκευάσει ο ίδιος
Με βάση τη παραπάνω λογική θα έλεγα απλά να δοκιμάζει όργανα μέχρι να βρει το ιδανικό στο χέρι του και στα αυτιά του!
Μια που θες να είσαι απόλυτα σίγουρος, θα σου έλεγα να διαλέξεις έναν κατακευαστή με εμπειρία και γνώσεις. Ό,τι παραπάνω πληρώσεις στην αγορά, θα το κερδίσεις σε βάθος χρόνου. Μιλάω για μαστόρους με επιβεβαιωμένη αξιοπιστία όπως ο Μουντάκης, ο Καφετζόπουλος, ο Φρονιμόπουλος, ο Βεργέτης, ο Κατσίφης, και άλλοι.
Γενικά ο καλός μάστορας ξέρει να χειριστεί το ξύλο κατάλληλα ώστε να μην έχεις πρόβλημα, αλλά αν έχει μελετήσει την βέργα επίσης μπορεί να έχει καλό αποτέλεσμα.Προσωπικά θα σου πρότεινα να αποφύγεις τα ανθρακονήματα, πολλοί τα βάζουν όπως να’ναι και δεν έχω δει κάποιον παραδέχεται τις αστοχίες του. Οι ανταλλαγές φυσικά δεν λύνουν το πρόβλημα. Για τα τεχνικά και άλλα ζητήματα, τα είπε πολύ καλά και ο Λουκάς παραπάνω. Άλλη δουλειά κάνει ο καπλαμάς και άλλο η βέργα, μην τα μπλέκουμε.
Μιας και σε ενδιαφέρει η μακροζωία του οργάνου, μην δοκιμάσεις μόνο καινούρια όργανα αλλά βρες και όργανα από παίχτες που τα έχουν ήδη κάποιες δεκαετίες. Εκεί θα δεις μπουζούκια που έχουν να πάνε χρόνια στον μάστορά τους αλλά παίζουν ακόμα, καθώς και άλλα που είναι συνέχεια στον μάστορα όμως ποτέ δεν παίζουν σωστά.