Λαούτο 1917

Μήπως γνωρίζει κανείς ποιός θα μπορούσε να είναι ο κατασκευαστής αυτού του οργάνου; Το μόνο που γνωρίζω είναι οτι το έτος κατασκευής είναι 1917, δεν το έχω δει απο κοντά. Ευχαριστώ

!Bs7le9gCWk~$(KGr&#72.JPG
!Bs7ldMwCWk~$(KGr&#72.JPG
!Bs7leGgEGk~$(KGr&#72.JPG

Μην είναι του Κοπελιάδη; Δώσε μας κι άλλες πληροφορίες για το όργανο αν θέλεις…

Δεν ξέρω αν είναι του Κοπελιάδη αλλα σίγουρα είναι του…ΑΛΚ
Περισσότερες πληροφορίες δεν έχω, μόλις το αγόρασα απο το διαδύκτιο…
ΜΟυ φαίνεται πολύ όμορφο πάντως απο τις φωτογραφίες…και σε ΟΚ κατάσταση…

Καλορίζικο.
Τυπικό
House of Stathopoulo New york 1917

alk καλοριζικο , ωραιο παλιο επιβλητικο οργανο , αλλα παλι θα σε προτρεψω να δωσεις βαση στο βιολι σου …:088::241::slight_smile:

Eυχαριστώ. Πελαγία βιολί μελετάω αλλα κυρίως κλασσικό για τώρα. Τον Ιούνιο που θα βαράω μύγες και δεν θα έχω δουλειά θα βγάλω και κάνα ταξιμάκι…
Δεν πίστευα οτι θα ήταν Σταθόπουλος γιατι όσα έχω δει σε φωτογραφίες έχουν άλλη ροζέτα, άλλο καλούπι και άλλη διακόσμηση περίπου όπως αυτό του Γιάννη στο προφίλ του.
Χαίρομαι πάντως που επιστρέφει σπίτι του μετά απο τόσα χρόνια.
Γιάννη, μπορώ να ρωτήσω, αυτή η ποικιλία στα μοντέλα και διακόσμηση έχει να κάνει με χρονολογίες και μάστορες του house ή με την ποιότητα και την τιμή; Στον κατάλογό σου φαίνεται το μοντέλο αυτό; Το καλούπι είναι τελικά διαφορετικό απο το δικό σου; Γενικά, τα λαούτα, όπως και τα μπουζούκια τους είχαν και αυτά κατηγορίες και επίπεδα στον κατάλογο; Το συγκεκριμένο που περίπου θα ήταν στον κατάλογο;ευχαριστώ.

Είχε επτά διαφορετικά μοντέλα.Από 30 εως 100 $,Το δικό σου αν είχε 30 δόγες στοίχιζε γύρω στα 40 $.Το καλούπι μοιάζει λίγο διαφορετικό απ΄το δικό μου το οποίο έχει την τρύπα λίγο πιο ψηλά.Ο καράβολας έχει ενδιαφέρον.Τον έχω δει και σε λαούτο του Ι.Γ.Σταθόπουλου.
Καλορίζικο και πάλι

Χθες τελικά είδα για πρώτη φορά απο κοντά το λαούτο. Μετά την φροντίδα του εξαιρετικού Νίκου Φρονιμόπουλου το όργανο είναι υπέροχο και πλέον μπορεί να χρησιμοποιηθεί.Ο ήχος έχει ενδιαφέρον απο όσο μπορώ να καταλάβω και οπτικά είναι πανέμορφο. Πλέον …κατοικεί… σε μια θήκη του επίσης πολύ καλού τεχνίτη Γ. Σερεμέτη.

να το χαίρεσαι αλέξανδρε, στα χέρια σου θα αξιοποιηθεί σίγουρα! και με προσοχή στο υγρό λονδίνο…

Καλοριζικο φιλε μου!

Ευχαριστώ…
λίγες λεπτομέρειες (απο κινητό)

IMAG0061..jpg

Εξαιρετικό.Αλέξανδρε καιρός να δουλέψεις και το λαούτο!

Καλορίζικο!

Σου εύχομαι να σου αλλάξει τη ζωή όπως μου την άλλαξε εμένα το αντίστοιχο μπουζούκι.

Κι’ αν φαίνεται υπερβολικό αυτό που λέω, λες και κουβαλάει μια μαγεία, πρίν το ακούσω είχα να πιάσω μπουζούκι στα χέρια μου μια 10ετία. Και ξαφνικά άρχισε να με συντροφεύει τουλάχιστον μέρα παρά μέρα…

Θα με ενδιέφεραν λοιπόν οι εντυπώσεις σου (δεδομένης της διαρκούς και βαθειάς ενασχόλησης σου με την μουσική) για το άν και πώς θα σε έχει επηρεάσει σε λίγο καιρό!

Ευχαριστώ
Κοίτα σύμπτωση. Η βιόλα( το κύριο μου όργανο που πληρώνει και το νοίκι μου) είναι κουρδισμένο.do sol re la…σαν το λαούτο

Δεν είναι δουλειά μου όμως η Ελληνική μουσική οπότε πρέπει πάντα να μπαίνει ένα φρένο σε ότι αποσπά απο το μονοπάτι που διαλέγουμε. Ολα αυτά που λες ειναι αλήθεια αλλα προσπαθώ πολύ να μην τα δω …Εχω διαγωνισμό σε 3 μήνες και δεν με παίρνει να σκέφτομαι άλλα πράγματα.Νομίζω οτι πρέπει να σκεφτομαι το ρόλο μου σαν νυχτοφύλακα μουσείου,όχι σαν μουσικό στην συγκεκριμένη περίπτωση.
Επίσης, δεν παίζω λαούτο οπότε πως θα μπορούσα να έχω άποψη αφου δεν έχω δει απο κοντά κανένα άλλο λαούτο;
Απο πρακτικής άποψης όμως είναι πραγματικά ενδιαφέρον. Το μανίκι έχει πάχος σχεδον τριπλάσιο απο τα σημερινά. Το ηχόχρωμα είναι κάπως μεταλλικό στα αυτιά μου αλλα έχει ποιότητα και ομοιογένεια.Δεν μπορώ να πω οτι έχει απίστευτο όγκο αλλα έχει ενδιαφέρον.
Και για να απαντήσω ποιο σοβαρά, ναί φυσικά αλλάζει η ζωή μου, φυσικά χαίρομαι που μαθαίνω καινούρια πράγματα, είτε όταν παλεύω με τον τζουρά μου, είτε οταν πίανω ένα Ελληνικό όργανο σχεδον 100χρόνων. Είναι δύσκολο να είσαι Έλληνας μουσικός και να ειδικεύεσαι στην κλασσική γιατι δεν έχεις τίποτα πίσω σου, καμία παράδοση κανένα παρελθόν σχετικά με αυτού του είδους τέχνη. Η ευχαρίστηση λοιπόν είναι ακόμα μεγαλύτερη όταν τελικά συνδέεσαι ακόμα και με αυτόν τον χαζό και ανούσιο τρόπο με το παρελθόν.Ειδικά οταν είσαι σε άλλη χώρα.

(Και που να φτάσουν και κάτι παλιά μπουζούκια και μαντόλες που έχω για επισκευή…εκεί να δεις …πειρασμούς!)

Ετσι είναι Αλέξανδρε, όπως τα λες, δε έχουμε παρελθόν σε σχέση με αυτήν την τέχνη. Γίγαντες οι κλασσικοί, υπέροχοι και οι καθεδρικοί τους και τα εκκλησιαστικά τους όργανα, σου κόβουν την ανάσα και σου μαγεύουν τ’αυτιά. Είχα βέβαια την τύχη να γνωρίσω τον προπάππου τους την ύδραυλη, στο Δίον. Και κάθε μέρα που πάω στη δουλειά μου, χαζεύω την Αγια Σοφιά, και αναλογίζομαι κάποιες φορές τους ύμνους που ψέλνανε κάποτε εκεί μέσα, τότε που οι πέτρες των καθεδρικών ναών κοιμόταν ακόμα στα νταμάρια.

1 «Μου αρέσει»

Αλέξανδρε, καλορίζικο για το νέο σου παλιό λαούτο. Δεν είναι μόνο τα διάφορα άλλα μουσικά όργανα που μπορούν να σε κάνουν να χάνεις χρόνο από την μελέτη σου, είναι και η καταραμένη τεχνολογία, που σε κάνει να είσαι κολλημένος στο πι σί σχεδόν όλη μέρα, σε διάφορες ιστοσελίδες… ευελπιστώντας να λάβεις κάποιου είδους επικοινωνία… που δυστυχώς τις περισσότερες φορές δεν υπάρχει…

Διονύση, που θα πάει, ένα λιθαράκι ο ένας ένα λιθαράκι ο άλλος, κάποια στιγμή στον ελλαδικό χώρο θα δημιουργηθεί ένα «σπιτάκι», που θα στεγάζει υλικό και αρχεία, σε οποιαδήποτε μορφή, με αναφορές που δεν υπάρχουν σχεδόν πουθενά αλλού έως τώρα. Μακρινό σχέδιο, αλλά αν δεν βοηθήσουμε εμείς το πολιτισμό μας δεν πρόκειται να γίνει τίποτα από κρατικούς φορείς.

1 «Μου αρέσει»

Καλόπαιχτο φίλε Αλέξανδρε !

Αλέξανδρε καλόπαιχτο, ευκολόπαιχτο,κι ας σου ανοίξει και καινούργιους ορίζοντες.

Να τα χαίρεστε όλοι και καλόπαιχτα όσοι έχετε τόσο παλιά ελληνικά όργανα.

Να ρωτήσω και κάτι έτσι για τα υπόψιν: που κυμαίνονται περίπου οι τιμές σε ένα όργανο Σταθόπουλου και των άλλων ελλήνων οργανοποιών της τότε εποχής; δεν μιλάω για μια τιμή ευκαιρίας που μπορεί να βρει κάποιος, ούτε για ένα όργανο που χρήζει επισκευή, αλλά για ένα όργανο καλής κατάστασης.

Πώς να απαντηθεί μια τέτοια απορία ακόμη και αν ήταν πιο συγκεκριμένη. Τα παλιά όργανα στάνταρ τιμή δεν έχουν. Συνήθως η λογική μιας τέτοιας αγοράς είναι η εξής: με συμφέρει, το παίρνω, δεν με συμφέρει δεν το παίρνω. Κάποια στιγμή μπορεί κάποιος να βρει έξω από την πόρτα του ένα αριστούργημα πεταμένο και σε άλλες περιπτώσεις ένας συλλέκτης ή μουσικός παρόμοιο όργανο να το χρυσοπληρώσει.

Υπάρχουν κάποιοι σοβαροί εκτιμητές και οργανοποιοί, που θα μπορούσαν να βοηθήσουν κάποιον σε μια τέτοιου είδους αγορά. Βέβαια, δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο, κάποια «τσακάλια» του χώρου να κινηθούν ιδιοτελώς και να εκμεταλλευτούν τον πελάτη αν υποπτευθούν άγνοια εκ μέρους του…

Σε γενικές γραμμές, οι τιμές σε όργανα του Σταθόπουλου (μέχρι σήμερα) δεν είναι πολύ υψηλές, φτάνονται, και θεωρώ ότι αυτό οφείλεται σε δύο βασικούς λόγους. Ο ένας είναι ότι πριν πέντε-έξι χρόνια, αυτοί που γνώριζαν στην Ελλάδα τον Σταθόπουλο και τη δουλειά του ήταν μετρημένοι στα δάχτυλα. Και ο δεύτερος λόγος είναι ότι, γενικότερα, τα μπουζούκια και τα λαούτα νησιώτικου τύπου δεν είναι τόσο γνωστά, όσο πχ. τα βιολιά.
Αν η οικογένεια Σταθόπουλου κατασκεύαζε βιολιά, σήμερα οι τιμές των οργάνων τους θα ήταν κατά πολύ υψηλότερες…

1 «Μου αρέσει»