Βρε που πάμε;

Λόγο της οικονομικής κατάστασης, βλέπω πλέον όλο και περισσότερες πωλήσεις χρησιμοποιημένων μουσικών οργανων, ενώ από την άλλη βλεπω την αξιοθαύμαστη προσπάθεια ανθρώπων με μεράκι και αγάπη στο ρεμπέτικο, να φτιάξουν τα δικά τους μουσικά όργανα.

Είμαι σχεδόν βέβαιος πως τα χρονια του 1930-1940, πολλοί θα ήταν οι ερασιτέχνες που επίσης καταπιάστηκαν με την δημιουργία μουσικών οργανων για δικη τους χρήση, ίσως περισσότερο σε δημιουργία μπαγλαμάδων και “τζουραδων”.

Ποσο πιστεύεται πως μια “τετοια” τάση, θα συνεχιστεί τα επόμενα χρονια, και κατά ποσο πιστεύετε πως η επαγγελματική οργανοποιεία θα πληγωθεί από την έλλειψη υψηλής ζητήσεις καινούργιων οργανων?
Χρησιμοποιώντας την Φράση του Αειμνηστου Αυλωνιτη…
τελικά βρε που πάμε?

Εγώ πιστεύω μια χαρά πάμε.

Ο Έλληνας αν τα έχει όλα, τρώγεται. Μια ζωή αυτό κάναμε. Τώρα ίσως με την σφαλιάρα ίσως στρώσουμε λίγο.

:079:


Από συντονιστή: Παρακαλώ για τοποθετήσεις πάνω στη συγκεκριμένη προβληματική που ετέθη, όχι γενικότητες. Δεν είμαστε πολιτικό φόρουμ.

Φιλε Σπυρο,εγω πιστευω οτι αυτη η ταση θα συνεχιστει καθως ποτε δεν επαψε.
Οπως ειπες,και παλιοτερα οι ανθρωποι εφτιαχναν οργανα,ανθρωποι που σιγουρα δεν ηταν οργανοποιοι,παραδειγμα τα οργανα των φυλακων,μπαγλαμαδες,σκαφτα μπουζουκια κλπ κλπ.Για εμενα σημαινει οτι υπηρχαν γνωσεις και εξω απο τις φυλακες για την τεχνη αυτη,δεν αποκτηθηκαν εκει μεσα.Ισως εφτιαχναν ερασιτεχνικα οργανα σε μεγαλυτερο βαθμο απο οτι τωρα,τοτε δεν ειχαν ολοι προσβαση σε οργανοποιους…για εμενα αυτο πιθανολογει προσπαθεια να το κατασκευασουν μονοι τους και πιθανοτατα σε απλουστερη μορφη.Θαρρω οτι εχουν βρεθει κατα καιρους (και σε επαρχιακα μερη) διαφορα ταμπουρομπουζουκοειδη με ηλικια μεγαλυτερη απο τις δικες μας :slight_smile: ξεχασμενα σε ντουλαπια και καποια δε φτιαχτηκαν απο οργανοποιους.
Να πουμε και για εκεινα που δε θα βρεθουν ποτε επειδη χαθηκαν/καταστραφηκαν;!!!

Τωρα,οι ερασιτεχνες κατασκευαστες εχουν μια παρουσια ενα χωρο που συχναζουν,εσυ Miami και εγω Κερκυρα και ομως μιλαμε...μπορουμε να ανταλλαξουμε αποψεις,να δειξουμε τα "κατορθωματα" μας (σε επιπεδο οργανοποιιας)...εχουμε το χωρο μας οπως και να'χει.Ο Α η ο Β με μια απλη αναζητηση θα μας βρουν...θα μπορεσουν να μαθουν η να εμπλουτισουν τα περιεχομενα μας.Με τα μεσα που υπαρχουν ενθαρρυνεται η καθε σκεψη και προσπαθεια κατασκευης οργανου....

Οι επαγγελματιες παικτες σιγουρα δε θα παψουν να αγοραζουν απο επαγγελματιες οργανοποιους,ειναι λογικο καποιοι επαγγελματιες να ειναι αφταστοι.Μιλαμε για ατομα που εχουν φαει τη ζωη τους φτιαχνοντας…ειναι η δουλεια τους,το μερακι τους.Ενα οργανοποιος θα μπορουσε να μας διαφωτισει περισσοτερο για την πτωση που ενδεχομενως υπαρχει στον κλαδο τους.Παντως δε νομιζω οτι οι προσπαθειες ερασιτεχνικων κατασκευων μπορουν να βουλιαξουν τους επαγγελματιες…ουτε οι πωλησεις μεταχειρισμενων.Παντα υπηρχαν.Οπως παντα θα υπαρχουν ατομα που θα εχουν μερακι να αγορασουν ενα μπουζουκι του ταδε κατασκευαστη η απλα θα θελουν να φτιαχτει ενα μπουζουκι στα γουστα τους.

Ειπες κι εσυ αλλωστε για την κακη οικονομικη κατασταση…παραγοντας που επηρρεαζει τα παντα.
Λογικα και οι τιμες των οργανοποιων…πρεπει να προσαρμοστουν στις δυνατοτητες των αγοραστων,καποιοι το εχουν κανει.

Δεν θέλω σε καμία περίπτωση να κάνω πολιτική συζήτηση! :slight_smile:

Κάθε άλλο. Έχετε δει την ταινία ρεμπέτικο; Πότε άνθισε το ρεμπέτικο; Πότε έβγαζε ο κόσμος τραγούδια; Πότε γεμίζανε τα μαγαζιά;

Συγχωρα με :slight_smile:
Δε μπορω να πιασω το συλλογισμο σου σε σχεση με το θεμα και οσα ειπα…ειναι ευκολο να εξηγησεις τα λεγομενα σου;

Μουσικά, και ειδικά στο Ρεμπέτικο, μόνο όταν περνούσαμε δυσκολίες, κρίσεις, πολέμους και κακουχίες υπήρχε άνθιση.

Θυμηθείτε, το 22, πριν και μετά από αυτό, τον εμφύλιο και μετά τον εμφύλιο.

Παραπέμπω ξανά στην ταινία “Ρεμπέτικο”

Τώρα μέχρι πριν 5 χρόνια που ήμασταν όλοι βολεμένοι, που να ακούσεις ρεμπέτικα; Μόνο οι μερακλήδες. Τώρα σιγά σιγά με την κρίση όλο και περισσότεροι έρχονται πάλι όπως και στα παραδοσιακά :088:

Με συγχωρείς αλλά αν δεις τις τιμές πώλησης μάλλον στο αντίθετο αποτέλεσμα θα καταλήξεις. Αναγνωρίζω την τέχνη και την τεχνική που δίνουν ψυχή στα όργανα. Υποστηρίζω δε ότι αυτές θα πρέπει να πληρώνονται. Αλλα νομίζω ότι έχουμε φτάσει πλέον στα όρια υπερβολής.
Ετσι και η αγορά του μπουζουκιού εναρμονίστηκε με το κλίμα της γενικότερης (επίπλαστης) ευμάρειας των τελευταίων ετών, με αποτέλεσμα οι τιμές τους να “ξεφύγουν”.
Διαπιστώνω όμως με αρκετή έκπληξη ότι οι τιμές παραμένουν καθηλωμένες σε δυσθέωρητα ύψη. Για παράδειγμα θεωρώ απαράδεκτο, στην κατάσταση αυτή που εχουμε περιέλθει όλοι, να λεει κάποιος κατασκευαστής ότι “οι τιμές μου αρχίζουν από 1500 ευρώ” και δεν πουλάει οργανα 1000 ευρώ.
Συγνώμη, ο συγκεκριμένος μάστορας (είναι υπαρκτό το παράδειγμα και μάλλον δεν αποτελεί εξαίρεση) πληρώνει εφορία, έκατκτη εισφορά και όλα τα άλλα χαράτσια ? Αν ναι, δεν έχει “νοίωσει την πίεση” που αισθάνεται ο κόσμος ?
Αποτελεί αν μη τι άλλο προσβολή στο κοινό αίσθημα κάποιος “μάστορας” να διατείνεται με αυταρέσκεια ότι θα πρέπει να του πληρώσεις ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 500.000 δραχμές για να κάνουμε έτσι και μία αναγωγή στο εθνικό μας νόμισμα, προκειμένου να αγοράσεις ενα μπουζουκάκι…
Το οξύμωρο στην όλη υπόθεση είναι ότι ένα λαικό όργανο όπως το μπουζούκι, δεν μπορεί ελαφρά τη καρδία, να πωλείται όσο ένα πιάνο με ουρά.

Ενώ το λίτρο το νερό που υπάρχει και άφθονο στη χώρα μας, μπορεί να πουλιέται ακριβότερα από την βενζίνη. Λέω εγώ τώρα.

Για αυτό φτάσαμε εδω.

σωστός ο πέτρος!!!
πάλι η ίδια κουβέντα… αν βγάλεις του μάστορα το φπα, νοίκια, εισφορές, υλικά, διαιρέσεις τα μεροκάματα με τα μπουζούκια που βγαίνουν σε αυτά (άλλο ένας μόνος του και άλλο γραμμή παραγωγής με βοηθούς κλπ), τότε μπορείς να κρίνεις αν είναι ακριβό ή όχι το μεροκάματο. επίσης ένα καλό χειροποίητο μπουζούκι είναι φθηνότερο από το πιο βιομηχανοποιημένο πιάνο με ουρά.
αναλόγως το εργαστήριο και το μπουζούκι μπορώ να θεωρήσω πολύ το χιλιάρικο και λίγο το διχίλιαρο. υπάρχουν μπουζούκια που τα θεωρώ υπερτιμημένα και άλλα που απορώ πώς αντέχει ο δημιουργός τους να τα δίνει τόσο λίγο. δεν μου περισσεύουν, αλλά δεν θέλω να μείνουν στην αγορά μόνο οι βιοτεχνίες και οι γραμμές παραγωγής.
δεν ξέρω αν ακούγομαι επιθετικός, πάντως ziotisc εκτιμώ το ότι εκτιμάς λέγοντας “Αναγνωρίζω την τέχνη και την τεχνική που δίνουν ψυχή στα όργανα. Υποστηρίζω δε ότι αυτές θα πρέπει να πληρώνονται”.

Eπιμένω ότι έχει χαθεί το μέτρο.

Δεν ειναι λιγοι οι οργανοποιοι που εχουν προσαρμοσει (οσο θεωρουν δυνατον) τις τιμες στους στα τωρινα δεδομενα.
Να ξεκαθαρισω οτι ουτε εγω ειμαι υπερ των πανακριβων οργανων αλλα μπορω να σεβαστω και τη γνωμη του μαστορα που θα πει…ρε φιλε το δινω τοσο γιατι εφτιαξα το και το με τα χερια μου,ημουν πανω απο αυτο το διαολο τοσες ωρες εβαλα ιδρωτα και μερακι…δεν πρεπει να πληρωθω;

Λογικα ολοι το ξερουμε πως καποια οργανα αξιζουν σε καλο βαθμο τα λεφτα τους και καποια αλλα δεν αξιζουν να στερηθεις ουτε τις τσιχλες σου προκειμενου να τα αγορασεις…

Τώρα μετράμε σε οργιές … με τα όργια που γίνονται
Τώρα αν θέλει κάποιος να πάρει μπουζούκι από του Λαλαούνη, είναι δικό του θέμα νομίζω και θέμα του Λαλαούνη να το πουλήσει όσο γουστάρει.

Ο Πέτρος με πρόλαβε. Όσο υπάρχουν κάποιοι που δίνουν τα υπερβολικά και αδικαιολόγητα λεφτά για ένα μπουζούκι (και δεν είναι όλοι τραπεζίτες και μεγαλοβιομήχανοι, όπως οι πελάτες του Λαλαούνη), θα υπάρχουν και οργανοποιοί που το προσφέρουν. Δεν συμφωνώ όμως με τον φίλο ziotisc. Πολλοί οργανοποιοί, και από τους κορυφαίους, έχουν κατεβάσει πολύ τις τιμές τους τον τελευταίο καιρό. Ας προσέχουμε! Όσο για τη σύγκριση απόλυτης τιμής αγοράς μεταξύ πιάνου (ακόμα και χωρίς ουρά) και μπουζουκιού, ε, δεν συγκρίνονται τα κόστα κατασκευής και πώλησης των δύο.

Δεν συμφωνώ για τις τιμές και μίά ματιά ακόμη στις μικρές αγγελίες το αποδεικνύει. Να διευκρινίσω κάτι ακόμη. Η ένσταση μου δεν είναι ως προς τις ανώτατες τιμές, οι οποίες μπορούν να φθάσουν τόσο ψηλά όσο αντέχει το πορτοφόλι του πελάτη. Αναφέρομαι στις κατώτατες τιμές οι οποίες επιμένω τουλάχιστον στους κατασκευαστές που αναγράφονται στο forum παραμένουν στα ίδια επίπεδα στα οποία ήταν και πριν από πέντε έξι χρόνια. Επομένως δύο τινά συμβαίνουν η τότε πουλούσαν ακριβά ή σήμερα φθηνά.

κατ’αρχήν το θέμα στη διάσταση που το βάζει ο ziotisc έχει συζητηθεί εκτενώς πρόσφατα: http://www.rembetiko.gr/forums/showthread.php?t=22780
όσο για το ερώτημα του SDimis για την ερασιτεχνική οργανοποιία, χαίρομαι που βλέπω τόσους γύρω μου να φτιάχνουν δικά τους όργανα. τα παραδοσιακά όργανα από πάντα τα έφτιαχναν οι ίδιοι οι παίχτες, μετά ήρθε η τυποποίηση και οι επαγγελματίες οργανοποιοί. αυτό βέβαια ισχύει περισσότερο για σουραύλια και τσαμπούνες, λιγότερο για λαούτα και μπουζούκια και ελάχιστα για κιθάρες και βιολιά.
από την άλλη, ένας οργανοποιός που έχει ασχοληθεί σοβαρά και χρόνια με το θέμα, έχει λύσει παιδικές ασθένειες και είναι σε θέση να προσφέρει πιο άρτια όργανα ηχητικά και στατικά. αυτό λογικό είναι να πληρώνεται, αυτό που δεν πληρώνεται είναι η χαρά του να κρατάς το πρώτο σου όργανο στα χέρια σου!

μια απάντηση στο τελευταίο μήνυμα: οι αγγελίες δεν δείχνουν τίποτα άλλο παρά την έσχατη ανάγκη ανθρώπων να πουλήσουν αγαπημένα τους όργανα για άμεσες πρακτικές ανάγκες. εκεί θεωρώ αναξιοπρεπές το παζάρι, όσο και να μην μου περισσεύουν γενικά. γιατί εμένα μου περισσεύουν έστω μερικά κατοστάρικα για το κέφι μου (ή για τη δουλειά μου), ενώ του πωλητή του λείπουν για να βγάλει το μήνα…
όσο για τις κατώτατες τιμές, μάλλον παλιά ήταν ακριβά. τώρα πάει να ισορροπίσει το πράγμα, άλλοτε εις όφελος του πελάτη και άλλοτε σε βάρος του κατασκευαστή (ή των βοηθών του). αναλόγως την ποιότητα της δουλειάς κρίνεται η ισορροπία.

συγγνώμη για την φλυαρία. ας κάνουμε τα “παζάρια” μας στις εφορίες και στα σουπερμάρκετ, όχι στους συνανθρώπους μας!

Και πέρα από το θέμα του παζαριού, αυτή η τοποθέτηση αποτελεί με τον τρόπο της και απάντηση στο ερώτημα του τίτλου του τόπικ, καθώς και στα περί “ευμάρειας του έλληνα”, ο οποίος ξεπουλώντας το μουσικό όργανο που διαθέτει, ξεφορτώνεται καθώς φαίνεται αυτήν την “πλαστή ευμάρεια” και μπαίνει στο δρόμο τον σωστό…
Αυτόν το έλληνα με την πλαστή ευμάρεια μπορεί και να τον έχω πετύχει εδώ κι εκεί, αλλά φαίνεται ότι κανείς δεν έχει συναντήσει ποτέ τον έλληνα που μιά ζωή τη βγάζει μεροδούλι μεροφάι, κι αυτό αν είναι “τυχερός”, και που τώρα έχει πάει τη θέση του στον πλεοναζοντα υπερπληθυσμό των στατιστικών και των σχεδίων που καταρτίζουν τα επιτελεία των καπιταλιστικών οργανισμών…

Δεν είναι πλαστή ευμάρεια να είναι κάποιος/κάποια μερακλής/-ού, να έχει ένα οργανάκι που το γουστάρει και το χαίρεται (κι ας μην είναι αναγκαστικά δεξιοτέχνης)…αν το κόψουμε κι αυτό, βράσε ρύζι…

Ακριβώς.
Το ευχάριστο είναι ότι με 400 ή 500 ή 600 ευρώ πλέον αγοράζεις καινούργιο χειροποίητο όργανο (ίσως όχι προιόν καλλιτεχνικής οργανοποιίας αλλά αξιοπρεπέστατο).
Αλλά κι ο Sdimis έχει δίκιο, ξεπουλάει ο κόσμος στις αγγελίες. Εμένα με σοκάρει το ότι άνθρωποι που έδωσαν 1500 ή και παραπάνω ευρώ για ένα όργανο, το αποχωρίζονται λόγω ανάγκης για 900 ή και λιγότερα. Σημεία των καιρών. Όποιος έχει (:wink: σήμερα μετρητά για όργανο… έκανε την τύχη του.

οι αγγελιες δειχνουν οτι τα χιλιαρικα και τα χιλιοπεντακοσαρια που ζηταγαν καποτε καποιοι κατασκευαστες του χωρου,δεν βγαινουν πλεον ευκολα…σημερα υπαρχουν πολλες δυσκολιες,και δεν μπορουν πολλοι ανθρωποι να εχουν στη διαθεση τους οργανα,πανακριβα,τα οποια καποτε ακριβοπληρωσαν,επειδη τα λεφτα εβγαιναν ευκολα,και εφευγαν και ευκολα…η κοροιδια απο πολλους κατασκευαστες ,επρεπε καποια στιγμη να σταματησει…δυο και τρια μηνιατικα για ενα σκουποξυλο,που πρεπει να κοιμασαι και αγκαλια,μη σου σκευρωσει,και οποτε αλλαζει ο καιρος να το σκεπαζεις καλα,για να μην μπασαρει η να μην τσιρηζει…
μια εκμεταλευση γινοταν ,απο την κλειστη κλικα των κατασκευαστων,επειδη δεν υπηρχε,ουτε υπαρχει,στην ελλαδα σχολη οργανοποιειας…να προστατεψουμε το επτασφραγιστο μυστικο,και μη μαθει κανεις αλλος τη τεχνη και χασουμε την κονομα…αυτη ηταν η νοοτροπια
εαν υπηρχαν ομως 10 μηχανικοι η 10 υδραυλικοι στην ελλαδα,θα εβλεπα αν θα τους αρεσε,οταν θα πληρωνανε χιλιοπεντακοσαρια για ενα σερβισ…
τα δεδομενα αλλαξαν,λεφτα δυστηχως “δεν υπαρχουν” και αυτος ειναι ο λογος που πουλιωνται πολλα υπερτιμημενα οργανα…
αυτοι που θα επιβιωσουν θα ειναι οι ευελικτοι και οι φτηνοι κατασκευαστες…
και αυτος ειναι και ο λογος που πολυς κοσμος φτιαχνει μονος του οργανα,και για το μερακι,και για τη δημιουργια,και για οικονομια…
εδω εργοστασια με παπαρια και φτιαχνουν κιθαρες απο 200-300 ε,με ηλεκτρικα μερη,μαγνητες γεφυρες,κλειδια κ.λπ., ο μαραγκος που εγινε κατασκευαστης και θελει 1500 ε για το ντενεκε θα επιβιωσει?
και αυτα δεν ειναι τιποτε…μολις το κολοκρατος υποστηριξει την αναπτυξη της οργανοποιειας,και τη δημιουργια σχολων,η μολις ο κινεζος φτιαξει το ηλεκτρικο μπουζουκι με 100ε ,τοτε θα δουμε γλεντια…

φιλικα δημητρης “λεφτα δεν υπαρχουν”

— Νέο μήνυμα προστέθηκε στις 14:34 ::: Το προηγούμενο μήνυμα δημοσιεύθηκε στις 14:26 —

και οπως εγραψε και μπαμπης, με 400ε (και πολλα ειναι) αγοραζεις πλεον αξιοπρεπεστατο οργανο…οποιος θελει καλλιτεχνιες ας πληρωσει παραπανω ,η ας αγορασει εαν πινακα του πικασσο…τα μπουζουκια ειναι για να παιζουμε και να φχαριστιομαστε,ουτε με νοιαζει προσωπικα ποσσες ωρες αφιερωσε ο “μαγος” να ζωγραφισει πουλια,και βαρκες στο καπακι…και ποσα οστρακα εχει και ποσα κορδονια ,και ποσα κεντηματα.κουρτινα ειναι? …οχι τιποτε αλλο αλλα πουλαγανε και τη μοστρα σα δεδομενο