Ίσως να μην αποτύπωσα σωστά το συλλογισμό μου και ζητω συγγνώμη για αυτό.
Οι έγκυρες πηγες αναφέρονται στο οκτάχορδο (τετράχορδο) και όχι στο κούρδισμα. Όπως διατυπωνω στο αρχικό μου post( “κούρδισμα το οποιο δεν γνωρίζω”) και για αυτο κάνω μια εκτίμηση για κάποιο κούρδισμα( με ερωτηματικα).
Από συζητήσεις που έχω κάνει με κάποιους οργανοποιούς ,μου έχει αναφερθεί πως τα μπουζούκια του Σταθοπουλου ήταν αρχικά τετράχορδα.
Ο Νίκος Τατασόπουλος το επιβεβαιώνει επίσης, εάν δεκτούμε πως η πληροφορία από το:
http://users.otenet.gr/~gbagenas/Four_string_bouzouki.htm
είναι έγκυρη.Η μαρτυρια του αυτη γινετε ακομα πιο σημαντικη, εαν σκεφτουμε τον τοπο διαμονης εκεινου και του πατερα του.
Επίσης από μαρτυρίες χάραξης του καβαλάρη για 8 χορδές, σε κάποια από αυτά, όπως ο k N. Πολίτης αναφέρει, ισχυροποιούν την άποψη-τάση εκείνης τις εποχής.
Μαρτυρίες οργανοπαικτών τις εποχής εκείνης μιλούν για πειραματισμούς με όργανα περισσοτερων χορδών των 6
Το ίδιο σκεπτικό-λογισμό με το φίλτατο Alk που αναφερει
" Αυτό που ίσως πρέπει να σκεφτούμε είναι η ιταλική επιρροή και συγκεκριμένα τα 8 κλειδιά του μαντολίνου, τα οποία φαίνονται να δίνουν τη δυνατότητα …πειραματισμού όσων αφορά τον αριθμό χορδών, κάτι που τα στριφτάρια δεν κάνουν"
έχω ακριβώς και εγώ.
Δεν είναι ίσως τυχαίο, εάν κάποιος πειραματίστηκε και κατασκεύασε μπουζούκια τετράχορδα στις αρχές του 20 αιώνα, αυτός να ήταν ο Σταθόπουλος, οργανοποιός με επιρροές από μαντολίνα, σε μια χωρα όπου δυτικά κουρδίσματα-όργανα ήταν πιο “δημοφιλή”
Και εαν τελικα δεκτουμε πως τα οργανα της εποχης εκεινης ηταν τετραχορδα( Ισως με τριπλες χορδες οπως αναφερει ο φιλτατος Ν Πολιτης - ισως με ενα εντελως διαφορετικο κουρδισμα, οπως θελω να πιστευω εγω) το αρχικο μου ερωτημα συνεχιζει να τιθεται, στο γιατι τα μπουζουκια του Σταθοπουλου που διασοζονται σημερα δεν ειναι τετραχορδα (ανεξαρτιτως κουρδισματος)
Και εαν ποτε ηταν τριχορδα- τοτε σιγουρα λογο θεσης τσαμπουκαδων, δεν ηταν κουρδισμενα, οπως τα σημερινα τριχορδα
Θα διαφωνησω με τον αγαπητο κ Ν.Πολιτη σε ενα βασικο σημειο.
Ιστορικα οργανα μεγαλης κατα εμενα αξιας( οχι χρηματικης) οπως αυτα του Σταθοπουλου, που διασωζονται μεχρι σημερα, θα επρεπε να διατηρουνται και να παιζονται οσο το δυνατο πιο κοντα στην αρχικη τους μορφη/κατασκευη.
Τα Σταθοπουλεικα (μαζι με αλλα παλια) οργανα εκεινης της εποχης, δεν θα πρεπει να ειναι απλα οργανα ενος ιδιωτη που θελει απλα να τα παιζει. Θα πρεπει να αντιμετωπιστουν ως ιστορικα στοιχεια. Η υπαρξη τους ειναι πειστηρο ιστορικο μιας μουσικης παραδοσης ενος ολακαιρου λαου.
Εαν ηταν τετραχορδα, θα πρεπει να παραμεινουν κατα εμε τετραχορδα. Ισως αυτο θα μας παρακινησει να βρουμε ακομα περισσοτερα στοιχεια της ιστορικης μας μουσικης κληρονομιας, που ισως τωρα επικαλυπτονται απο την αποδοχη μας βλεποντας παλιο βουζουκι=τριχορδο
Με πολυ αγαπη και σεβασμο σε ολους οσους πηραν μερος σε αυτη τη συζητηση!