Ερωτήση περί καβαλάρη

Έχω ένα μπουζούκι χειροποίητο απο το 1982 οχτάχορδο…το ερώτημά μου είναι το εξής:
Όταν παίζω πολλές φορές η πάνω ντο ψιλή χορδή ή η χοντρή καμμιά φορά φεύγουνε απο την θέση τους; (γλυστράνε απο την θέση τους)…Θέλει αλλαγή ο καβαλαρής; Γενικά στα πλαίσια μιας συντήρησης μετά απο τόσα χρόνια (έχω αλλάξει μια φορά τάστα και το έκανα γυάλισμα) θέλουνε αλλαγή και οι καβαλάρηδες;
Διαισθάνομαι ότι ο κάτω τουλάχιστον πρέπει να αλλάξει ή υπάρχει κάποιος άλλος τρόπος;

Μια απλή βόλτα στον κατασκευαστή,θα σου λύσει το πρόβλημα.Συνήθως αυτές οι παρεμβάσεις είναι και αχρέωτες από τον κατασκευαστή.

:106: Δυστηχώς ο κατασκευαστής βρίσκεται επαρχία…δεν ξέρω εάν κάποιος εδώ στην Αθήνα το αναλαμβάνει.

Φίλε είχα και γω το ίδιο πρόβλημα στο τρίχορδο. Το πήγα στον κατασκευαστή μου και μέσα σε 3 λεπτά το πήρα πίσω έτοιμο. Πήρε μία πολύ λεπτή λίμα και έτριψε το κοκκαλάκι του καβαλάρη στο σημείο που έβγαινε η χορδή. Είναι απλό το θέμα αλλά μην το κάνεις μόνος σου, γιατί μόνο ο κατασκευαστής σου γνωρίζει πόσο πρέπει να “φάει” το συγκεκριμένο σημείο (αυλάκι).

Υ.Γ. Πήγαινέ το σε οποιονδήποτε κατασκευαστή. Είναι μικρό το πρόβλημα. Αν θες στείλε π.μ. να σε στείλω.

πουλανε κατι πολυ μικρες λιμες , σαν των νυχιων , μετακινησε τις χορδες που φευγουν απο το καβαλαρη και λιμαρε 3-4 φορες το αυλακι και εισαι ετοιμος (1,30 λεπτο δουλεια )
αν αποφασισεις να το κανεις θα το κανεις ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ με λιμα οχι με μαχαιρι .

Και αν δεν το έχεις ξανακάνει με επιτυχία, κάνε καλύτερα αυτό που λέει ο Κώστας Π. Σόρι, Οχτάχορδε!

Κώστα σου έστειλα email για τον κατασκευαστή.

oxtaxorde σε ευχαριστώ το φαντάζομαι ότι κάτι τέτοιο θα είναι, αλλά φοβάμαι μην κάνω καμμία βλακεία και μετά αρχίζει και με τρίζει η ΝΤΟ :080:

Καλησπέρα φίλε, το καλύτερο είναι να το κάνει κάποιος κατασκευαστής, γιατί αν τον λιμάρεις πολύ μπορεί να μη σου βγαίνει η χορδή αλλά να αρχίσει να σου ταστάρει.

κοιτα αμα αρχιζει και τριζει και η ντο , το πηγαινεις τοτε σε εναν κατασκευαστη :019:

:78: κοίτα όχι ότι είναι το μπουζούκι μου… αλλά δεν πρόκειται ΠΟΤΕ να τρίξει…

Πάντως μόνος σου μην κάνεις τίποτα γιατί το χάραγμα γίνεται με εξειδικευμένες λίμες που κάνουν αυλακώσεις σύμφωνα με το πάχος της χορδης.Όσοι οργανοποιοί δεν έχουν ειδικές λίμες μετατρέπουν απλές.

Σε ευχαριστώ Νίκο σίγουρα θέλει τον Γερμανό του… :090: και ευκαιρία να διορθώσω και κάποια άλλα πραγματάκια λόγω παλαιότητας.

Πάντως μήπως είναι καλύτερα να τον αλλάξω κιόλας τον καβαλάρη…δεν ξέρω ρωτάω.

Πάντως εγώ πήγα στον Κλεφτογιάννη, μου άλλαξε καβαλάρη, μου τους χάραξε γιατί είχαν ατέλειες και με χρέωσε 15 ευρω. Νομίζω αξίζει τον κόπο. Δεν είναι δα και τόσο ακριβό.

Για να αλλαχθεί οκαβαλάρης θα πρέπει να συντρέχουν κάποιοι λόγοι:
π.χ. να έχει αλλάξει η κλίση του, ή η καμπυλότητα του καπακιού,ή να έχει κάτσει απλά το καπάκι,και διάφοροι άλλοι λόγοι.Αυτό όμως μπορεί μόνο ΄κάποιος τεχνικός να το δεί.
Στην περίπτωσή σου,από αυτό που μπορώ να καταλάβω -δεν έχω δεί το όργανο- δεν συντρέχει λόγος αλλαγής του καβαλάρη.Ας μην ξεχνάμε ότι ο καβαλλάρης είναι ένα πολύ σπουδαίο εξάρτημα του οργάνου,συνεισφέρει τα μέγιστα στην απόδοση του ήχου,και καλό είναι αν δεν χρειάζεται όντως αντικατάσταση, με μιά απλή επέμβαση να ρυθμίζεται, και όχι να αντικαθίσταται.
Λες ακόμα ότι υπάρχουν κάποια παλιά εξαρτήματα,ακόμα ένας λόγος να δεί ένας αξιόπιστος μάστορας την όλη κατάσταση του οργάνου,και να σε συμβουλεύσει για το τι πρέπει να γίνει.
Μια ματιά στις σελίδες του ΦΟΡΟΥΜ θα σε βοηθήσει να επιλέξεις κάποιον τεχνίτη που κάνει τίμια δουλειά και είναι κοντά στις προσδοκίες σου.

Νίκο σε ευχαριστώ για τις έμπειρες συμβουλές σου. Όχι δεν λείπουνε εξαρτήματα απλά έχει ξεκολλήσει λίγο μεταξύ 1ου και 2ου τάστου η μαύρη επένδυση της ταστιέρας απο πίσω.
Ξέρεις στο σημείο που ξεκινάει απο ψηλά (στην ένωση).
Πιστεύω ότι όλα αυτά λύνονται, απλά όπως λες πρέπει να το πάω σε έναν κατασκευαστή για να το ελέγξει γενικά.