Διαμόρφωση κοκκάλου καβαλάρη

Γνωρίζετε αν αυτά τα αυλάκια στο κοκκαλο κάνουν κάποια διαφορά στον ηχο ή ειναι αισθητικής σημασίας?

Οτιδήποτε υπάρχει ή γίνεται πάνω στον καβαλάρη επηρεάζει τον ήχο. Η αναλογία κόκαλου και ξύλου είναι σημαντική για τον ήχο που θέλεις να πετύχεις.
Για να το κάνεις αυτό σίγουρα επιλέγεις αισθητικά όμορφους τρόπους.
Αυτός ο οποίος έφτιαξε αυτόν τον καβαλάρη σίγουρα είχε τους λόγους του για το σχέδιο.
Εφόσον μιλάμε βέβαια για κάποιον που ήξερε τι έκανε.

3 «Μου αρέσει»

Σίγουρα ήξερε τι έκανε…
Τι πετυχαίνει ομως άραγε αφαιρόντας κόκκαλο? Πιο διαυγή πρίμα μπάσα μεσαία?

ειναι επιλογές του κατασκευαστή, που προσπαθεί να αποδόσει κατι που ισως του ζητήθηκε.
εχει στη διάθεσή του.
1.διάφορα ξύλα,
2.διάφορα κόκαλα, και
3. φαντασία.
4.αισθητικη προσέγγιση
5.σχεση μάζας οστού(η μετάλλου), και ξύλου.

δεν λεμε ποτέ , κανεις αυτό μόνον και καθάρισες .

2 «Μου αρέσει»

Ρίξε μια ματιά και εδώ, ίσως βοηθήσει να δεις πως τα υλικά και η μάζα τους αλλάζουν κάποιες ακουστικές ιδιότητες

και εδώ παρόμοια σκέψη σε βιολιά

1 «Μου αρέσει»

Κι εγώ, παρόμοια, άνοιξα χτες και χάζευα καβαλάρηδες κοντραμπάσων. Δεν έκατσα να αναζητήσω ποιες ακριβώς ακουστικές ιδιότητες επηρεάζονται (ποιες συχνότητες κλπ.), απλώς είδα ότι το σχήμα είναι εξαιρετικά περίπλοκο και σε γενικές γραμμές ομοιόμορφο από τον έναν στον άλλο, αλλά όχι και εντελώς καρμπόν. Δεν μπορεί να είναι ούτε τυχαίο ούτε αποκλειστικά αισθητικό: προφανώς η συλλογική εμπειρία γενεών από κατασκευαστές και μουσικούς έχουν καταλήξει ότι αν εδώ φας λίγο ξύλο σε τέτοιο σχήμα, εκεί το αφήσεις τόσο πιο παχύ, παραπέρα ανοίξεις αυτή την τρύπα κλπ., πετυχαίνεις το όπτιμουμ σε σχέση με τα ζητούμενα του ήχου (αλλά και της λειτουργικότητας βέβαια: στατική κλπ.) του οργάνου.

o j.Curtin είναι απο τους λίγους που τολμά να προτείνει κάποιους νεωτερισμούς στον σχεδιασμό. Οι αλλαγές στα κατασταλλαγμένα κλασικα όργανα γίνονται με αργούς ρυθμούς και πολλή αντίσταση.
Τυχαίνει να έχω έναν τέτοιο καβαλάρη σε δικό μου όργανο και επι βδομάδες τον δοκιμάσαμε με συναδέλφους με τα 3 διαφορετικά βάρη, στο στούντιο.
Πέρα απο την ώρα που χαζοπαίζαμε περνώντας το όργανο απο χέρι σε χέρι σε κάτι …εγκληματικά βαρετές στούντιο ηχογραφήσεις, τεστάραμε και απο απόσταση οπότε είχαμε και τις αντιδράσεις του παίκτη αλλα και τις τυφλές αντιδράσεις όσων άκουγαν χωρίς να ξέρουν τις όποιες αλλαγές έκανε ο παίκτης.
Τα συμπεράσματα μας ήταν λίγο πολύ κοινά, παρότι πάνω στο όργανο, για τον μουσικό τον ίδιο, οι αλλαγές ήταν πολύ πιο έντονες απο εκείνον που άκουγε απο απόσταση.
Είχαμε 4 θέσεις: άδειο καβαλάρη και 3 διαφορετικά βάρη. Όλοι συμφωνήσαμε πως ο άδειος καβαλάρης ακουγόταν λαμπερός αλλά στα ορια του ακατέργαστου. Μέγιστη προβολή ήχου αλλά περιρισμένης ομορφιάς και φινέτσας.
Όσο σταδιακά βάζαμε μεγαλύτερα βάρη, ανατρέπαμε αυτή την ισορροπία και καταλήγαμε σε πιό φινετσάτο ήχο ο οποίος όμως δεν είχε την εξωστρέφεια του άδειου.
Δεν μπορέσαμε να συμφωνήσουμε για το αν έχει νόημα να έχεις μόνιμα ένα τέτοιο σύστημα αν τελικά καταλήξεις κάπου ικανοποιητικά για το γούστο σου.
Το να έχεις πχ άλλο βάρος καβαλάρη στην ορχήστρα και άλλο για σόλο είναι κάτι πραγματικά χρήσιμο ή απλά κάτι που αποσπά απο πιο σημαντικά πράγματα;
Ακόμα δεν μπορώ να απαντήσω, κυρίως γιατί χαζοχαίρομαι να παίζω με τουτο δω το σατανά :slightly_smiling_face:

3 «Μου αρέσει»

Ο ήχος δεν είναι κάτι που επηρεάζεται από ένα στοιχείο. Μπορεί να έκανε έτσι τον καβαλάρη γιατί το καπάκι έχει το τάδε πάχος και θέλει να δώσει πρίμα. Ή το αντίθετο. Ή αποφάσισε ότι μειώνοντας το συνολικό βάρος στον καβαλάρη το όργανο γίνεται πιο ζωντανό.
Άρα το γιατί το έκανε έτσι, δεν μπορεί να στο απαντήσει κάποιος.
Μπορείς όμως να δοκιμάσεις άλλους καβαλάρηδες και να δεις τις διαφορές. Άλλα υλικά, άλλα βάρη και άλλα σχήματα.
Εκτός και αν έχεις πρόσβαση στον κατασκευαστή, τότε πολύ απλά πας και τον ρωτάς.

2 «Μου αρέσει»

Τα υλικα σιγουρα παιζουν ρολο. Η τοποθετηση και το υψος. Το κοκκαλο σε τοσο μικρες αφαιρεσεις, απο την ελαχιστη εμπειρια που εχω σε καβαλαρηδες που εχω κανει, δεν ειναι οτι θα κανει την μεγαλη αλλαγη, που ειναι τοσο εμφανης. Καλα, προφανως οταν μιλαμε για μικρη αφαιρεση, οπως στην εικονα πανω. Ο μουρτζινος και αρκετοι παλιοι, τους κανανε με φυτευτο κοκκαλο.

1 «Μου αρέσει»

Από χίλια στοιχεία, σε σημείο που σίγουρα δε θα είναι μετρήσιμα. Ωστόσο η εμπειρία όλο και θα βγάζει κάποιες νόρμες. Υποθέτω π.χ. ότι τα σημεία όπου το κόκκαλο είναι λεπτό, στον καβαλάρη της αρχικής φτγρ, επιτρέπουν στο ξύλο περισσότερη ευκαμψία, πράγμα που όλο και κάποιο αποτύπωμα θα αφήνει στον ήχο.

1 «Μου αρέσει»

Δεν μου φαίνεται και τόσο μικρή αφαίρεση γιατί έχω την εντύπωση ότι ο καβαλάρης αυτός είναι για μπαγλαμά, που έτσι κι αλλιώς ο καβαλάρης είναι μικρός σε μέγεθος.
Να μας πει ο Μιχάλης αν είναι για μπουζούκι ή μπαγλαμά.

1 «Μου αρέσει»

Προσωπικά ήμουν βέβαιος ότι ο τελείως κοκκάλινος καβαλάρης αποφευγόταν για να μη φαγωθεί το καπάκι, αφού τον είχα δει μόνο σε τρίχορδα όργανα με μονές, μικρά ή μεγάλα. Να όμως και σε αλβανικό πολύχορδο

2 «Μου αρέσει»