πολύ ενδιαφέρον θέμα! κατ’αρχήν έχει γίνει ένα μπλέξιμο με τα λινκ. το παλιόσπιτο έχει δύο πρώτες εκτελέσεις, και η πολίτισσα είναι η πρώτη της μπαρμπαριάς.
πέρα από τα όσα σωστά ανέφερες, θα βάλω και μια ηχοληπτική παράμετρο. την μετάβαση από το ένα κεντρικό μικρόφωνο (ή δύο αργότερα) και την ταυτόχρονη εκτέλεση, στην ξεχωριστή εγγραφή κάθε οργάνου διαδοχικά. η πρώτη τεχνική καταγράφει σαν ένας ακροατής, την κομπανία την ώρα που παίζει -με όλο τον παλμό της. η δεύτερη κάνει πιο εύκολη την ηχογράφηση αλλά κάνει πιο άψυχο/φτιαχτό το αποτέλεσμα (μιλώντας για λαϊκή μουσική, σε άλλα είδη δεν υπάρχει άλλος τρόπος). ακόμα και σε σημερινές ηχογραφήσεις με προσεγμένη παραγωγή, μπορεί να έχουμε άψογο ήχο αλλά δεν υπάρχει αυτή η αλληλεπίδραση μέσα στην κομπανία.
αυτή η αλλαγή έρχεται κάπου στις αρχές του '60, αλλά η ζημιά έχει ήδη γίνει με τις επανεκτελέσεις, με τα ηλεκτρικά μπουζούκια και τα μπασοντράμς.
με λίγο ψάξιμο βρήκα στοιχεία για τα μικρόφωνα και για τα όργανα, με επιγραμματικά κάποια σημαντικά στοιχεία.
υγ: μόλις βρήκα μια (όχι και τόσο) παλιότερη τοποθέτησή μου, σε μια κουβέντα που καλύπτει αρκετά από τα ζητήματα που βάζεις.