Συγνωμη , θελω μια σωστη απαντηση σε μια ερωτηση , οχι οτι με αφορα , αλλα
θελω να το ξερω σωστα …
Λοιπον , πριν πολλαααααααα χρονια , ακουσα , οτι οσο περισσοτερο στολισμα
εχει ενα μπουζουκι , τοσο χανει ταχα στην αποδοση του , ενω συμβαινει ακριβως
το αντιθετο , με τον λιτο στολισμο …
Που βρισκεται η αληθεια ??? και που ο μυθος ???
Επαναλαμβανω ρωτω απο απλη περιεργεια … και επειδη παντα , οταν παρατηρω
τους στολισμους των οργανων , μουρχεται στο νου αυτο που ακουσα καποτε …
Φρόνιμο θα ήταν σε αυτό το θέμα να απαντήσουν οι οργανοποιοί του φόρουμ κ οι έχοντες την γνώση γιατί όλοι λέμε λόγια οργανοποιών χωρίς χειροπιαστές αποδείξεις…
Καλησπερα
Λοιπον η γνωμη μου ειναι οτι στο καπακι μπορει να βαλεις μονο μια μικρη φιγουρα μονο και μονο για να το προστατευεις απο την πενα.Ολα τα αλλα ειναι εις βαρος του ηχου.
Λογικά λέγω, λογικά, επειδή οι ταλαντώσεις του ξύλινου καπακιού αλλοιώνονται με τη φιγούρα, μειώνεται οι δυνατότητα δημιουργίας αρμονικών από τις ταλαντώσεις του καπακιού. Σίγουρα το καλύτερο είναι ελάχιστες παρεμβάσεις στο ξύλο του καπακιού που προορίζεται για την ταλάντωση, άρα και για την παραγωγή του ήχου του οργάνου.
μιλατε για παλμικοτητα του καπακιου την ωρα που στηριζεται σε 3 καμαρια και σας φταινε η λιγη παστα και οστρακα παραπανω ? επισεις αν δεν κανω λαθος το αρμονικο πεδιο ειναι απο το καβαλαρη προς την χορδιερα + το οτι κατω απο την παστα εχει ενυσχισεις (2 κοματι καπακι ) οπωτε η ταλαντωση σε εκεινο το σημειο παει περιπατο (αν παιζει ρολο σε εκεινο το σημειο )
υ.π θα μπορουσαν να αντικαταστησουν την μαυρη παστα με μαυρη λακα? γιατι και μενα δε μαρεσει η πλαστικουρα αλλα σε θεμα ηχου δεν νομιζω οτι αλλιωνετε και τοσο εξαλλου εγω χαιρομαι να παιζω με ενα στολισμενο οργανο , φυσικα και το λιτο εχει το γουστο του αλλα δε το βλεπω οσο ποιο λιτο τοσο καλυτερο ηχο.
Αν δεν κανω λαθος ο Βαρλας σε μερικα μπουαζουκια του πεταει λακα αντι πλαστικου μαυρου.
Παιδια…αλλο το μπουζουκι και αλλο η λατερνα!!!
Οταν γεμιζεις το καπακι με στολιδια και μοιραια το μονωνεις δεν χρειαζεται να εισαι οργανοποιος για να εχεις γνωμη.Εξ αλλου ειναι εμπειρια εχω παιξη με οργανο φορτομενο και χωρις και εχω ακουση τις διαφορες.
Χωρίς να έχω καμιά σχέση με την οργανοποιία έχω ακούσει μπουζούκια τίγκα στη φιγούρα και στα πλαστικά να “κελαηδάνε” και πολύ λιτά να μη “μιλάνε” καθόλου (και το αντίθετο).Νομίζω πώς είναι περισότερο θέμα γούστου και μάστορα.
Οι άσχετοι έχουμε γνώμη, οι οργανοποιοί γνώση…
Μιλάς για το ίδιο όργανο με και χωρίς στολίδια; Διαφορετικά δεν υπάρχει ένα ασφαλές μέτρο σύγκρισης…
Πριν πούμε οτιδήποτε για το πως ταλαντώνεται το καπάκι, καλό είναι να ρίξουμε πρώτα μιά ματιά στην Κλίκα, που έχουν περιγραφεί οι βασικοί τρόποι δόνησής του.
http://www.klika.gr/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=306&Itemid=151&limit=1&limitstart=1
Είναι οφθαλμοφανές πως ολόκληρο το καπάκι ταλαντώνεται.
Επομένως, οτιδήποτε βάλουμε επάνω του (καμάρια, ξύλο, πλαστικό, όστρακο και φυσικά το βερνίκι) που μοιραία θα του αλλάξει ελαστικότητα, σκληρότητα και βάρος, θα επιρρεάσει και τον ήχο του. Η επιρροή αυτή, μπορεί να είναι προς το καλύτερο η προς το χειρότερο, κατά περίπτωση. Η προηγούμενη παρατήρηση του billk «έχω ακούσει μπουζούκια τίγκα στη φιγούρα και στα πλαστικά να “κελαηδάνε” και πολύ λιτά να μη “μιλάνε” καθόλου (και το αντίθετο)» , είναι πάρα πολύ σωστή !
Ο οργανοποιός, καλείται να συνυπολογίσει όλους αυτούς τους παράγοντες, στην κατασκευή ενός οργάνου. Αλλιώς θα χειριστεί ένα φορτωμένο καπάκι, αλλοιώς ένα με την ελάχιστη φιγούρα, που θα προστατέψει μόνο το καπάκι από τη φθορά της πένας.
Πειράματα έδειξαν πως, γιά παράδειγμα, μιά ασύμμετρη φιγούρα μπορεί να δημιουργήσει ασυμμετρία και στους τρόπους δόνησης (χωρίς να σημαίνει αυτό, πως είναι κάτι κακό!). Θα αλλάξει επίσης το ύψος (τονικότητα), το πλάτος και την ένταση κάποιων κορυφών (σε FFT γραφήματα), ενώ άλλες μπορεί να επιρρεαστούν ελάχιστα.
Συμπέρασμα;
Δεν είναι καθόλου εύκολο να μιλήσει κανείς, απλουστευτικά, γιά όλα αυτά !
Ας μείνουμε καλύτερα στην …υποκειμενική αντικειμενικότητα της κρίσης του συνολικού ηχητικού αποτελέσματος!:019:Αν μας αρέσει αυτό που ακούμε, είναι καλό ! Αν όχι…
Χα! Φρονιμόπουλος έφα και ορθοτάτως έφα, και πάσα συζήτησις παυσάτω!