Solo μπουζούκι στη παρέα


(Τέλιας) #1

Γειά σας παιδιά, θα ήθελα να ρωτήσω ποιός είναι ο καταλληλότερος τρόπος για να παίξεις μπουζούκι (8χορδο) σε μια παρέα ή και μόνος χωρίς τη συνοδεία κάποιου άλλου οργάνου ( κιθάρα, αρμόνιο κ.τ.λ.) έτσι ώστε να ακούγετε ο ήχος ωραίος και το τραγούδι σωστό και ενδιαφέρων.

  1. Εισαγωγή-ακόρντα στη φωνή του τραγουδιστή-ενδιάμεσες φράσεις
  2. Εισαγωγή-μελωδία (με διάφορες παραλλαγές) στη φωνή του τραγουδιστή-ενδιάμεσες φράσεις.
    Θα εκτιμούσα κάθε συμβουλή από επαγγελματίες και μη, γιατί συνήθως παίζω μόνος μου.
    Επίσης ενώ όταν τραγουδάω χωρίς να παίζω μπουζούκι ακούγομαι πολύ καλά(το ίδιο και όταν παίζω μόνο μπουζούκι), όταν παίζω ταυτόχρονα, ούτε η φωνή ούτε το όργανο ακούγονται σωστά. Πολύ φοβάμαι ότι αυτό είναι κάποιο ιδιαίτερο ταλέντο που δεν έχω .:109:

(Νίκος Σαρηγιάννης) #2

τώρα για τετράχορδο και το ρεπερτόριό του δεν είμαι ο πιο κατάλληλος, αλλά γενικά το πρώτο που είπες καλό μου φαίνεται. στο τρίχορδο έχεις πλεονέκτημα τα ντουζένια και στο τετράχορδο τα ακκόρντα.
για τη φωνή, στην αρχή είναι δύσκολο -αλλά όσο προχωράς και εξασκείσαι, το όργανο βοηθάει την φωνή (και το ανάποδο). επίσης, καλή ιδέα είναι να βρείς έναν κιθαρίστα να παίζετε μαζί. ακόμα και τώρα να ξεκινήσει κάποιος από την παρέα, σε λίγους μήνες θα μπορείτε να παίζετε μερικά κομματάκια και θα γουστάρετε πολύ περισσότερο!


(Elias 1) #3

Οταν παιζεις μονος και τραγουδας δεν γινεται να βγαλεις το τραγουδι οπως στην δισκογραφια.
Βασικα νομιζω πρεπει να βγαλεις το δικο σου υφος,δες βιντεακια στο you tube οπως του Καζαντζιδη με την κιθαρα .
Δ


#4

Μπα, δε χρειάζεται να σπεύσεις σε τέτοιες απαισιόδοξες εξηγήσεις. Μπορεί, πολύ απλά, να κομπλάρεις: περιορισμένη εμπειρία, όλη η προσοχή στραμμένη απάνω σου, μόνος σου αναλαμβάνεις μια δουλειά από την οποία [αισθάνεσαι ότι] όλοι έχουν αξιώσεις, ε, δε θέλει πολύ για να ξεφύγει κανένα φάλτσο. Αν απλώς συνεχίσεις, με όποιον τρόπο σε βολεύει καλύτερα (φαντάζομαι κι εγώ ότι ο #1 είναι ο πιο πρόσφορος), σιγά σιγά θα του πάρεις τον αέρα και θα φτάσεις να παίζεις/τραγουδάς τόσο καλά όσο πραγματικά μπορείς.

Πρόσεξε βέβαια και το εξής: στα ακόρντα, ως επί το πλείστον βαράμε τον βασικό ρυθμό. Η μελωδία που τραγουδάς από πάνω θα έχει άλλες υποδιαιρέσεις του ρυθμού, που συντονίζονται μεν αλλά δεν ταυτίζονται μία προς μία με αυτές του οργάνου: μέχρι να παίξεις λ.χ. εννέα τέταρτα σ’ ένα ζεϊμπέκικο, έχεις τραγουδήσει ένα κάρο όγδοα, δέκατα έκτα, παύσεις κλπ… Αυτό ίσως σε μπερδεύει. Θα πρέπει, στην πρόβα σου, να προσπαθήσεις να έχεις τον νου σου σε δυο μεριές ταυτόχρονα. Όσο το μαθαίνεις, το ένα από τα δύο θα αρχίσει να γίνεται αυτόματα.


(Τέλιας) #5

Κάτι ακόμα η φορά της πένας στο κράτημα του ρυθμού με ακόρντα βολεύει πάντα πρός τα κάτω;Ευχαριστώ, για την άμεση ανταπόκριση. Συνεχίζω την προσπάθεια.


(Νίκος Σαρηγιάννης) #6

ναι, στα ακκόρντα γενικά παίζεις προς τα κάτω (κρατώντας βέβαια πάντα τις άρσεις.). εξαίρεση σε κανένα γρήγορο σέρβικο ή καρσιλαμά.
γενικά πάντα να τηρείς την συνεχόμενη και ισόχρονη θέση-άρση στην πένα, ειδικά όταν παίζεις μόνος σου είναι πιο εύκολο να το χάσεις. πρώτα βάζει σταθερό ρυθμό το δεξί, και πάνω του χτίζει το αριστερό.