Site Σπουρδαλάκη

Ο κ. Σπουρδαλάκης, από τις 25/01/2011 είναι μέλος του φόρουμ και νομίζω άμα θέλει μπορεί να πάρει μέρος στη συζήτηση και να τοποθετηθεί για τον ήχο του συγκεκριμένου οργάνου στο βίντεο. Όσο για τη βαμμένη καρυδιά, ο ίδιος σε συνέντευξή του στην “ΚΛΙΚΑ” (σελ. 7) αναφέρει μεταξύ άλλων γι’ αυτό:

"…Για να βαφτεί λοιπόν η καρυδιά εμποτίζεται και βράζεται μέσα σε νερό, το οποίο περιέχει εκτός του χρώματος και οξύ ώστε να μπει το οξύ μέσα στους πόρους του ξύλου. Το οξύ καταστρέφει την ημικυτταρίνη, είναι απολύτως εξακριβωμένο, αυτήν ακριβώς την ουσία που χρησιμεύει σαν σύνδεσμος. Γιʼ αυτό ακριβώς είναι καταδικασμένη η μαύρη καρυδιά. Το ξύλο αυτό μετά το τέλος του οργάνου είναι νεκρό, σπάει σαν γυαλί ".

Τώρα γιατί τη βάφει και ο ίδιος…

Το μπουζούκι όντως ακούγεται να τρίζει, ίσως τα ανθρακονήματα δεν είναι τόσο σίγουρα όσο φαίνονται.Είχα δεί την τελευταία φορά στο μαγαζί του στάμκου το μπράτσο του δημήτρη του λιόλιού που ήταν με ανθρακονήματα , είχε αλλάξει μπράτσο παλιότερα και είχα την ευκαιρία να μου το δείξει ο παναγιώτης που το είχε κρατήσει στο οργανοποιείο του.

Απο την άλλη μπορεί απλά να είναι και θέμα ηχογράφησεις, το καλύτερο θα ήταν να τοποθετηθεί ο ίδιος ο κ Σπουρδαλάκης ώστε να μας λύσει τις απορίες

"…Για να βαφτεί λοιπόν η καρυδιά εμποτίζεται και βράζεται μέσα σε νερό, το οποίο περιέχει εκτός του χρώματος και οξύ ώστε να μπει το οξύ μέσα στους πόρους του ξύλου. Το οξύ καταστρέφει την ημικυτταρίνη, είναι απολύτως εξακριβωμένο, αυτήν ακριβώς την ουσία που χρησιμεύει σαν σύνδεσμος. Γιʼ αυτό ακριβώς είναι καταδικασμένη η μαύρη καρυδιά. Το ξύλο αυτό μετά το τέλος του οργάνου είναι νεκρό, σπάει σαν γυαλί ".

Διαφωνω πληρως και καθετως με την αποψη αυτη που αναφερει ο Χρηστος.Υπαρχουν απειροι τροποι σημερα να βαψεις οποιοδηποτε ξυλο χωρις να προκαλεσουμε διογκωση η παραμορφωση των ιστων του ξυλου.Επισης η καρυδια δεν φερεται ως ανοιχτοπορο ξυλο οποτε η απορροφητικοτητα της σαφως ειναι μικροτερη απο καποια αλλα.

εκανα μια σκεψη,επειδη τα οργανα του σπουρδαλακη εχουν πολυ σκαστο ηχο ,μηπως αυτο φταιει και τα κανουν να ακουγονται σαν ντενεκεδες.

Φιλε αρχαριε δεν ειναι ετσι ολα τα μπουζουκια του.Οπως αναφερω και παραπανω εχω και εγω μπουζουκι του Χρηστου και οσο αφορα τον ηχο αρχιζω τωρα και ειμαι αρκετα ευχαριστημενος.Δεν μπορει ολα τα οργανα που βγαζει ενας κατασκευαστης να ‘‘σκοτωνουν’’.Ισως και το συγκεκριμενο που ακουμε σε αυτο το βιντεο να ειναι λιγο κατωτερης ποιοτητας.Γινονται και αυτα,τι να κανουμε…Ας μη μειωσουμε ομως σε αυτο το θεμα την ικανοτητα του κατασκευαστη αυτου παρακαλω,ειναι κριμα.

Πολύ πρόσφατα περιέγραψα την εμπειρία μου από την αγορά οργάνου από τον Σπουρδαλάκη.
Σε εκείνη τη δημοσίευση εσκεμένα δεν ανέφερα το όνομα του κατασκευαστή, γιατί ήθελα να σταθώ στην εμπειρία και όχι να θεωρηθεί διαφήμηση ή οτιδήποτε άλλο. Δε θα γράψω κάτι άλλο σχετικά με το όργανο…
Όλα έχουν ειπωθεί εδώ.

Η τροπή της συζήτησης έρχεται σε πλήρη διάσταση με την πραγματική εμπειρία μου, γι΄αυτό και γράφω την απάντηση αυτή.
Δυστυχώς δεν έπαιξα με το όργανο που ακούγεται στο βίντεο και το οποίο όντως γκρινιάζει…
Μην βγάζετε όμως εύκολα συμπεράσματα. Αν δεν στηρίξετε πάνω σας ένα όργανο , αν δεν το νιώσετε, αν δεν το αφουγκραστείτε σε όλο του το εύρος, τα συμπεράσματα είναι απατηλά.
Ο Βασίλας είναι φανερό ότι “χαίρεται” το όργανο…
Άραγε δεν ακούει?
Βεβαίως μπορεί κανείς να πει ότι στηρίζει το φίλο του! Πάω πάσο…
Πάντως η επίσκεψη και η δοκιμή είναι δωρεάν και πιστέψτε με , είναι πολύ ευχάριστη εμπειρία.
Έγώ γεύτηκα μια μεγάλη γκάμα ηχοχρωμάτων , αλλά και διαφορών στις τιμές που αντιλαμβανόμουνα το λόγο ύπαρξής τους.
Και πάνω από όλα έφυγα με το όργανο που χρόνια λαχταρούσα…

Τώρα γιατί τη βάφει και ο ίδιος…Μαλλον μην τυχον θελει κανενας μπουζουκι μαυρη καρυδια και να ειναι και του σπουρδαλακη!!!Και οσο αφορα θεμα τριξιμο,τενεκεδες και τασταρει!θελω να κανω μια ερωτηση;Υπαρχει περιπτωση να υπαρχουν και μπουζουκια αλλων κατασκευαστων π.χ(σταμκος,καρβουνης,κλεφτογιαννης,ματσικας και αλλοι πολλοι)και να τριζουν, να ακουγονται σαν τενεκεδες , να τασταρουν και να πεφτουν τα καπακια!Νομιζω οτι το εχουμε κανει ολοκληρο θεμα χωρις να υπαρχει λογος,αφου σε ολους συμβαινει.Το θεμα ειναι τι προσπαθεια κανει ο καθε κατασκευαστης για να το κανει το οργανο καλυτερο.Και τι εγγυησεις δινει για το δικο του οργανο!!

…’’.Το θεμα ειναι τι προσπαθεια κανει ο καθε κατασκευαστης για να το κανει το οργανο καλυτερο.Και τι εγγυησεις δινει για το δικο του οργανο!!..’’

Αυτο ειναι το θεμα και νομιζω οτι τον Χρηστο δεν τον φτανουν πολλοι στις εγγυησεις.Εννοω οτι ανα πασα στιγμη το αλλαζεις το οργανο και παιρνεις καποιο αλλο.Δεν το συναντας συχνα αυτο,μονο λιγοι το κανουνε καιμπραβο τους.Οπως και τα service του ειναι επισης ΔΩΡΕΑΝ.Και αν υπαρχει καποιο προβλημα με το οργανο επισης το φτιαχνει δωρεαν.Τι αλλο να κανει ρε παιδια;;;

Πριν από λίγες μέρες είχα πάει στο οργανοποιείο του Χρήστου για ένα κούρεμα στα τάστα και έτυχα σε ένα σκηνικό που δεν πιστεύω ότι θα το δω σε άλλο οργανοποιείο. Ένας “απαιτητικός” πελάτης αν κατάλαβα καλά απο το ύφος του , είχε κάνει παραγγελία ένα όργανο που τελικά δεν ήταν αυτό που έψαχνε…ο Χρήστος (δεν μου την μετέφεραν την ιστορία ήμουν μπροστά) του πρότεινε αν δεν του άρεσε κάποιο απο τα ήδη έτοιμα όργανα που υπήρχαν στο μαγαζί να του κάνει ένα νέο μπουζούκι, μια νεα παραγγελία. Αυτό δείχνει επαγγελματισμό κύριοι , που ειδικά σε αυτόν τον χώρο είναι ΣΠΑΝΙΟΤΑΤΟ (Εδώ φίλος πήγε το μπουζούκι του για ένα κανονικό σέρβις σε οργανοποιείο που δε θα αναφέρω δημόσια.Όταν πήγε να το πάρει ,το καπάκι ήταν ραγισμένο και οργανοποιός έκανε την πάπια) , γι’αυτό αντιδρώ με κάποια υπερβολικά σχόλια, όσοι έχουν γνωρίσει τον Χρήστο ίσως με καταλαβαίνουν καλύτερα.

Λοιπόν πράγματι έχει στηριχθεί μία συζήτηση σε ένα video και κρίνεται η δουλειά ενός εξαιρετικού κατασκευαστή και αυτό είναι πέρα για πέρα λάθος!!! Ακόμη και αν το μπουζούκι τρίζει, ακόμα κι αυτό να συμβαίνει δεν έχει τύχει σε κανένα κατασκευαστή; Μην τρελαθούμε δηλαδή!!!

Για μένα είναι σίγουρο ότι ο ήχος παραποιείται από τη συσκευή ηχογράφησης. Τα πρίμα μπουκώνουν και προκαλούν αυτό που ακούγεται. Επίσης η ηχογράφηση γίνεται από μακριά. Κλασικό θέμα διάχυσης του ήχου με αποτέλεσμα να φαίνεται άδειο. Όταν ο οργανοπαίκτης δυνάμωσε την πενιά προς το τέλος έγινε φανερό ότι το πρόβλημα του ήχου δημιουργείται από την λήψη του και όχι από την παραγωγή του.
Ο Γρηγόρης Βασίλας, ένας εξαιρετικός παίκτης δεν θα μπορούσε να παίξει με ένα όργανο που τρίζει συνεχώς και ο Χρήστος ο Σπουρδαλάκης, ένας εξαιρετικός κατασκευαστής και βαθύς γνώστης κατασκευής των οργάνων και εξαιρετικός επαγγελματίας, δεν θα δεχόταν να παρουσιάζει ένα όργανό του που τρίζει. Για το λόγο αυτό θεωρώ ότι η συζήτηση που έχει ξεκινήσει δεν έχει καμία ουσία. Θα έπρεπε να κρίνεται η κακή ηχογράφηση και τίποτε άλλο!!!

Admin συμφωνώ και επαυξάνω.Ο Χρήστος εκτός από εξαιρετικός-πρωτοπόρος κατασκευαστής είναι και εξαιρετικός επαγγελματίας!

Άντε μπράβο, παιδιά, μήπως και ησυχάσουμε…

Ρε παιδια συγνωμη…τι συζηταμε τωρα? αν ο Σπουρδαλακης ειναι ελεφαντας? ημαρτον…μιλαμε για εναν απο τους πιο αξιοπιστους οργανοποιους και κυριως ΗΘΙΚΟΥΣ ανθρωπους του χωρου…πολυ ψαγμενος,δεν ειναι τυχαιο οτι ανθρωπος δε βρισκεται ευκολα να πει κακη κουβεντα και να αμφισβητησει τη δουλεια του αλλα και γενικοτερα τον εξελιγμενο επαγγελματισμο του οχι μονο στη κατασκευη αλλα και στην εμπορια και υποστηριξη των οργανων γενικοτερα…ενας ανθρωπος που κραταει αρχειο πελατολογιου,ενας ανθρωπος με τοσο καλη διαδικτυακη παρουσιαση της δουλειας του,ενας επαγγελματιας που σου εξασφαλιζει εφ’ορου ζωης τη δουλεια του με εγγυηση αντικαταστασης σε οποιο σφαλμα του (αλλο ενα μεγαλειο,του να αγαγνωριζει οτι κανεις δεν ειναι τελειος) ενας ανθρωπος τοσο ευγενικος και χαμηλων τονων δεν ειναι δυνατον να κρινεται απο ενα βιντεο μιας παρουσιασης με ενα απλο μικροφωνο και να λεμε οτι τριζει το οργανο…και ρε παιδια να πουμε και κατι αλλο για να καταλαβουμε το αξιοπιστο του βιντεο…εχει αγορασει ποτε καποιος απο εμας μπουζουκι απο βιντεο? ολοι παμε και τα ακουμε,τα παιζουμε,τα χα’ι’δευουμε…μη τρελαθουμε κιολας και λεμε οτι θελουμε!

Επειδή έχω προσωπική γνώμη για το Χρίστο και τα όργανα του θέλω να πώ ότι εκτός απο καλός άνθρωπος είναι ένας εξαίρετος επαγγελματίας και η εγγύηση που δίνει είναι εγγύηση και όχι λόγια του αέρα. Το άλλο που θέλω να πω: Θέλετε να πείτε ο Χρίστος είναι αφελής η κανένα ανόητο παιδάκι? Αν το όργανο τρίζει στη πραγματικότητα θα το ηχογραφούσε για να το διαφημίσει κιόλας? Ας σοβαρευτούμε νομίζω και σχόλια τα οποία έχουν να κάνουν με τη δουλειά και τη ζωή των συνανθρώπων μας να γίνονται αφού πρώτα σκεφτούμε δυό φορές τι θα γράψουμε. Γιατί δεν πηγαίνετε απο το κατάστημα του να παίξετε με το συγκεκριμένο όργανο, είμαι σίγουρος ότι θα χαρεί πολύ να σας αποδείξει ότι κάνετε λάθος.

Συγνώμη, εν πολλοίς επαναλαμβάνω αυτά που έγραψε ο admin αλλά δεν το διάβασα το μήνυμα του.

Πριν απο οτιδήποτε θα ηθελα να απολογηθώ για την καθυστερησητης απάντησης μου , αλλα ήμουν Θεσσαλονικήκαι γυρισα μόλις χθες το βράδυ.

Με έκπληξη είδα πολλά σχόλια σχετικά μετα γνωστά ηχητικά δείγματα των μπουζουκιών που ανέβηκαν τις τελευταίες μέρες στηνιστοσελίδα μας. Θέλω να διευκρινήσω ότιη ηχογράφηση έγινε με απολύτως flat στάθμες και θα ήθελα την συμβουλή οποιοδήποτε εμπειρότερου ώστε το ακουστικό δείγμα να είναι απόλυτα φυσικό.Δηλαδή δε θα ήθελα να χρησιμοποιήσω κανένα εφέ που θα μπορούσε να εξωραίσει τον ήχο γιατί θα ήταν παραποίηση άραπαραπλάνηση.
Το μοναδικό ζητούμενο είναι να έχω ένα ακουστικό δείγμα τοόποιο να αντιστοιχεί στην φυσική πραγματικότητα. Απο τεχνικά μέσα δενξέρω πολλά, απο όσο φαίνεται και πάσα προσφορά θα είναι ευπρόσδεκτή.

Σχετικάμε το τρίξιμο (που τόσο πολύ απασχόλησε)δε θέλω να απαντήσω εφόσον είναι αδύνατονα αποδείξω ότι δεν είμαι ελέφαντας.Επικαλούμε όμως την κοινή λογική ότι δε θα διάλεγαένα “χαλασμένο” όργανο για να το προβάλω. Αυτόν τον χώρο που είμαστε όλοι μας φιλοξενούμενοι νομίζω ότι πρέπει να τον προφυλάξουμε απο άμεσες ή έμμεσες διαφημίσεις γι’αυτό και δε θα ήθελα να αντιπαρατεθώ υπερασπίζοντας την δουλειάμου… θα μου φαινόταν σαν διαφημιστική μόλυνση του φόρουμ.
Μπορώ όμως να υποσχεθώ ότι θα γράψω ένα άρθρο τεχνικό αρκετά εκτεταμένο και λεπτομερές σχετικάμε το τρίξιμο που φαίνεται μεν να έχει απλή εξήγηση ωστόσο είναι αρκετά πιο σύνθετο και πολυπαραγωντικό πρόβλημα και γι’αυτό τον λόγο το συναντάμε τόσο συχνά όλοι.

Για τον φίλο atastoπου με παρατήρησε για την μαύρη καρυδιά, θέλω να πω ότι έχει απολύτο δίκαιο αλλά θέλω να εξηγηθώ.
Η γνώμη μου για την μαύρη(εμποτισμένη με τον παλιό παραδοσιακό τρόπο ) καρυδιά παραμένει η ίδια. Ότι έρχεται σε επαφή με το ξύλο και δεν έχει ουδέτερο pH καταστρέφει την δομή του τελεία και παύλα.Όταν το οποιοδήποτε ξύλο βρεθεί μέσα σε αλκαλικό ή όξινο περιβάλλον καταστρέφεται είτε η κυτταρίνη είτε η ήμικυτταρίνη δηλαδή αλλοιώνεται μόνιμα η κυτταρική του δομή και οι συντελεστές ελαστικότητας και μηχανικής αντοχής.Αυτό δε το λέω εγώ δεν είναι μια υποκειμενική γνώμη, είναι μια αντικειμενική- επιστημονική διαπίστωση η οποία δεν σηκώνει καμία αμφισβήτηση γιατί ανα πάσα στιγμή αποδεικνύεται στο εργαστήριο πειραματικά.
Δεν ξέρω αν υπάρχει κάποια άλλη εξέλιξη στον τομέα του εμποτισμού με μέσο που έχει ουδέτερο pH ,μπορεί να υπάρχει και πράγματι να αποφεύγονται αυτές οι “υαλοποιήσεις”που έφερνε το βράσιμο του ξύλου σε όξινοπεριβάλλον. Μακάρι να υιοθετούνται αυτές οι εξελίξεις γιατί η τεχνολογία μας προσφέρει περισσότερες και καλύτερες επιλογές.
Οι καρυδιές που έχω εγώ είναι βαμμένες με τον παλιό τρόπο με αυτόν που δεν εγκρίνω και ο φίλος atastos έχει απόλυτο δίκιο.Άλλα θα ήθελα νααπολογηθώ:
Μέχρι πρίν 2-3 χρόνια είχαφτιάξει στα 30 περιπου χρόνια δουλειάς 3 μαύρες καρυδιές τις οποίες και θυμάμαι.Η πρώτη ήταν ένα τετράχορδο κατασκευασμένοτο 1983 με κέδρινο καπάκι με το οποίο κατέληξε να κάνει τις περισσότερες ηχογραφήσεις του ο Μανώλης Καραντίνης(όπωςο ίδιος μου έχει βεβαιώσει), ένα δεύτερο είχα φτιάξει για τον Μανώλη τον Πάππο που τώρα πια βρίσκεται κάπου στο Ρέθυμνο και το τρίτο του Γρηγόρη Βασίλα φτιαγμένο περίπου πριν 10 χρόνια το οποίο μάλιστα δεν έχει και δικές μου φιγούρες (έχειένα στάχυ 3/4) αυτα ήταν όλα κι όλα. Τα τελευταια όμως χρόνια υποχώρησα στην πίεση της ζήτησης και φτιάχνω και εγώ ελάχιστες “μαύρες” καρυδιές και δεν αισθάνομαι καθόλου περίφανος γι’αυτο.

Σχετικά με ταανθρακονήματα:
Απο την πρώτη εφαρμογή έως σήμερα έχουν κυκλοφορήσει 289 μπράτσα δικά μας με ανθρακονήματα…Άν είχαν πρόβλημα δε θα μας συνέφερε να συνεχίσουμεμε αυτά και πολύ επιγραμματικά παραθέτω κάποια τεχνικά χαρακτηριστικά :
Το μέσο κράμμα ατσαλιού έχει 200 gigapascal συντελεστή σκληρότητας, τα εξειδικευμένα ανθρακονήματα μπορούν να έχουν έως και 1400(περίπου)giga pascal με βάρος πολύμικρότερο του ατσαλιού. Που σημαίνει πλήθος αυτονόητων πλεονεκτημάτων. Έχουν όμως τα εξής ελλατώματα: Απαιτούν πάραπολύ μεγάλη εξειδίκευμένη γνώση και συνεχή ενημέρωση.Πρώτα απο όλα για την επιλογή της κατάλληλης ίνας που θα οδηγήσει στην γραμμική κατασκευή βέργας συγκεκριμένου σχήματος με την μέθοδο pultrusion.
Δεύτερο μειονέκτημα : Απαιτούν απίστευτη ακρίβεια την εφαρμογή για να μπορέσει κανείς να αντλήσει όλες τιςιδιότητες τους. Φανταστείτε ότι για να πετύχουμε τέτοια εφαρμογή αναγκάστηκα και πήρα ειδικό μηχάνημα cnc ( όχι λίγων χιλιάδων ευρώ) κυρίως για την απόλυτα σωστή τοποθέτηση των ανθρακονημάτων και το απολυτα ομοιομοφο φίλμ κόλλας που απαιτεί η εφαρμογή τους. Είναι μια τεχνογνωσία την οποία συνεχώς προσπαθούμε να εξελίξουμε. Η αλήθεια είναι πως στις πρώτες εφαρμογές (πρίν απο 5 περίπου χρόνια) ίσως να υπήρχαν κάποιες απώλειες τις οποίες και αποκαταστήσαμε στους πελάτες στους οποίους και εκδηλώθηκαν. ΄Ομως το ότι μπορεί να πέσει ένα αεροπλάνο δεν σημαίνει ότι δεν πετάνε τα αεροπλάνα και όποιος νομίζει ότι μπορεί να κρατάει ως λάφυρο συντρίμια απο ένα αεροπλάνο που έπεσε για να αποδεικνύει με αυτό οτι όλα τα αεροπλάνα είναι προβληματικά,πηγαίνει κόντρα στην εξέλιξη του πολιτισμού.
Η εξέλιξη του πολιτισμού μας νομίζω ότι έχει να κάνει με την διάκριση ανάμεσα στο τι είναι οφέλιμο απο την τεχνολογία και μας πάει μπροστά σε αντίθεση με άλλα που μπορεί να ειναι καινούργιες κατακτήσεις τις τεχνολογίας αλλά να μας πηγαίνουν πίσω. Πρέπει να είμαστε ψύχραιμοι και να χρησιμοποιούμε την κρίση μας σωστά ώστε να μην γίνουμε άκριτοι οπαδοί τις όποιας “μοντερνιάς”αλλά και να μην καθηλωθούμε σε ξεπερασμένες μεθόδους.

Χαιρετώ όλους τους φίλους και τους λιγότερο φίλους

Υ.Γ. Η δέσμευση για τον άρθρο σχετικά με το τρίξιμο ισχύει ωστόσο θα επικαλεστώ την υπομονή απο όσους μου κάνουν την τιμή να ενδιαφέρονται να ζητήσω μια πιστωση χρόνου λόγω εξαιρετικού φόρτου.

ΧρήστοςΣπουρδαλάκης

1 «Μου αρέσει»

Είναι ιδιαίτερα ευχάριστο να βλέπεις ότι για έναν άνθρωπο υπάρχουν δεκάδες που θα πουν τα καλύτερα λόγια. Το ότι όμως ο κ. Σπουρδαλάκης είναι καλός μάστορης (που έτσι κι αλλιώς δεν αμφισβητήθηκε), καλός επαγγελματίας (που επίσης δεν αμφισβητήθηκε) και εξαιρετικός άνθρωπος, δε σημαίνει ότι απαγορεύεται να πει κάποιος «νομίζω ότι το μπουζούκι τρίζει». Άλλωστε αν δεν το έλεγε δε θα λάμβανε και την απάντηση «η ηχογράφηση τρίζει, όχι το μπουζούκι».
Δεν είναι σωστό να εμφανίζονται μηνύματα που να λένε «μην το συζητάμε καν». Και βέβαια να το συζητήσουμε, ακόμη κι αν είναι να καταλήξουμε σ’ αυτό που ο καθένας πίστευε ήδη εξ αρχής, ότι δηλαδή ο κ. Σπουρδαλάκης είναι όλα αυτά που λέμε. Οι καλοί μαστόροι και καλοί επαγγελματίες δεν αποτελούν απαγορευμένο θέμα. Αφήστε όποιον έχει γνώμες ή απορίες να τις λέει.

Σωστη η παρεμβαση του Χρηστου και ελπιζω να λυσει τις αποριες ολων μας…

Δηλαδή το έχει φυλάξει ο κ Στάμκος ?

Λάκης Ορφανίδης

για να ακουσουμε!!!http://www.youtube.com/watch?v=tQaCehjC9Y8 http://www.youtube.com/watch?v=KsruBAwusuM

— Νέο μήνυμα προστέθηκε στις 01:14 ::: Το προηγούμενο μήνυμα δημοσιεύθηκε στις 01:02 —

http://www.youtube.com/watch?v=QSblMuHxDBs

— Νέο μήνυμα προστέθηκε στις 01:16 ::: Το προηγούμενο μήνυμα δημοσιεύθηκε στις 01:14 —