BURN OUT!

Αλλιώς, μπουζουκάκι σε προπολεμικό στυλ κατασκευής ΑΝΤΩΝΗ ΜΥΛΩΝΑ

Ο όρος burnout, αποδίδεται συνήθως στα ελληνικά με τις λέξεις
«εξαντλημένος/η» ή «εξουθενωμένος/η» και εκφράζει την
ψυχοσωματική καταπόνηση του εργαζόμενου και την εξάντληση όλων
των προσωπικών ψυχικών του αποθεμάτων κατά την προσπάθεια
προσαρμογής του στις καθημερινές δυσκολίες που σχετίζονται με την
επαγγελματική του δραστηριότητα.
Επιπλέον, ο όρος burnout περιγράφει την καθημερινή δυσφορία και
ευερεθιστότητα, την καταβολή δυνάμεων, το αίσθημα «κενού», την
αίσθηση απογοήτευσης και ανικανότητας πολλών εργαζόμενων και
ιδιαίτερα εκείνων που απασχολούνται στις υπηρεσίες υγείας και
πρόνοιας (helping professions).

Παράδοξος τίτλος και τρόπος για να παρουσιάσεις ένα νέο όργανο…
Κι όμως η ύπαρξή του του οργάνου, ο σπόρος που το γέννησε, ήταν αυτό το παράξενο και βασανιστικό, για όσους το έχουν ζήσει, σύνδρομο.

Θα μπορούσα να γράφω ώρες για την κατάσταση που με καθήλωσε ένα χρόνο πριν. Για τα συμπτώματα, τη δυσκολία να αντεπεξέλθω στη δουλειά , την ένταση, το φόβο , την αγωνιώδη προσπάθεια να συνέλθω και να ξαναβρώ τη σταθερότητα και την πίστη στο εαυτό μου.
Χρειάστηκε να γυρίσω πολύ πίσω στο χρόνο, να αναζητήσω τα αυθεντικότερα και πιο αγαπητά, αλλά ίσως λησμονημένα, στοιχεία του εαυτού μου. Κάπως έτσι προέκυψε και η βαθιά νοσταλγία για τους ήχους των πρώτων ηχογραφήσεων που με σημάδεψαν στην πρώιμη εφηβική ηλικία και καθόρισαν την αντίληψη μου για το τραγούδι, τη βαθιά αγάπη για το ρεμπέτικο.
Ίσως πάλι, να ήθελα απλώς -ως αλλοτριωμένο ον- να καταναλώσω…
Άλλωστε ένα από τα χαρακτηριστικά του burnout είναι η έλλειψη ικανοποίησης. Οπότε, ήταν αναμενόμενο να αναζητώ κάτι διαφορετικό από το εξαιρετικό -σύγχρονης αντίληψης- πολύ αγαπημένο μπουζουκάκι μου.

Αναζητώντας το “μύθο” των προπολεμικών οργάνων , όπως και πολλοί από εμάς εσχάτως, με πολύ φυσικό τρόπο οδηγήθηκα στον άνθρωπο που θα το έφτιαχνε. Το φίλο και “συμπαίκτη” Αντώνη Μυλωνά που ζει και δημιουργεί στη Μυτιλήνη. Παρακολουθούσα πολύ καιρό τη δουλειά του και αισθάνθηκα από την αρχή ότι θα έφτιαχνε ένα εξαιρετικό όργανο.
Αν και δεν ήξερα τι ακριβώς ζητούσα, εκτός ίσως από το μέγεθος που θα ήταν μικρότερο από ένα “κανονικό” μπουζούκι ο Αντώνης κατάλαβε κατάλαβε καλύτερα από μένα…

“Δηλαδή από ότι κατάλαβα θες να είναι μπουζουκάκι μικρό και μόρτικο, βραχνό και δυνατό , μαλακό και στακάτο…” τα λόγια του μάστορα.
Και ο μπαγάσας έφτιαξε αυτό ακριβώς που περιέγραψε, πάνω και από τις προσδοκίες μου, αν και το όργανο “μυρίζει” ακόμα ξύλο…

Θα ήθελα να δώσω και μια συμβουλή σε όσους αναζητούν όργανο και δε βολεύονται με κάποιο ήδη έτοιμο.
Επιλέξτε τον μάστορα που εμπιστεύεστε και αφήστε τον να κάνει αυτό που ξέρει πολύ καλύτερα από εμάς. Συχνά η προσπάθεια μας να επιλέξουμε ή να ελέγξουμε τη διαδικασία παραγωγής ενός οργάνου ευνουχίζει το μάστορα. Του αφαιρεί την ελεύθερη σκέψη και τη δυνατότητα να επιλέξει τα υλικά και τη φόρμα που θα δημιουργήσουν τον ήχο.
Προσωπικά δεν ανακατεύτηκα καθόλου , ούτε σε υλικά , ούτε σε σχέδια , ούτε σε τίποτα άλλο. Κατά κάποιο τρόπο χρηματοδότησα ένα όργανο που θα ήθελε ο ίδιος ο μάστορας να φτιάξει. Και είμαστε και οι δύο ευτυχισμένοι και ικανοποιημένοι…

Και κάτι λίγα από ήχο (ταβερνίσιο…)
Ο Ηλίας Μπόικος παίζει με κιθάρα δικής του κατασκευής.
(Συγκρατήστε το όνομα, θα μας απασχολήσει, είμαι σίγουρος)

https://www.youtube.com/watch?v=widdvGrNeIk&feature=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=Kobwlb94v7I

τί ωραία νέα! καλορίζικο και καλοτάξιμο!
πόσο δίκιο έχεις, για την ελευθερία του μάστορα στην κατασκευή (και του μουσικού στο παίξιμο, θα συμπληρώσω). εξαιρετική επιλογή ο αντώνης, επίσης οι λαϊκές κιθάρες του εχουν τον κατάλληλο ήχο.
και τζουράς καφετζόπουλου, ε; άλλο ένα παράδειγμα μάστορα που δημιουργεί με ελευθερία.
μια χαρά και η κομπανία σας, γούσταρα το ταξίμι σου! ευχαρίστως να ακούσουμε περισσότερα από την κιθάρα.
όπως λες κι εσύ για την “σύγχρονη αντίληψη”, τα ράσα δεν κάνουν τον παπά και οι τρείς χορδές δεν κάνουν απαραίτητα το τρίχορδο…

ομορφα, καλο πεξημο, και καλορηζηκο, και απο μενα,
πολη, καλη ησται, μπραβο, ρε αρχοντα…

Γεια σου Νικόλα…
Τα όμορφα και καλόηχα όργανα είναι τεράστια ευτυχία και πάντα ένα νέο όργανο ανανεώνει το παίξιμο και τις εκφραστικές δυνατότητες. Επίσης όργανα με διαφορετικό ηχόχρωμα ξεκουράζουν τον παίχτη και κρατάνε ζωντανό το ενδιαφέρον για τα όργανα που έχει.
Καταλαβαίνω ότι ίσως είμαι λίγο προκλητικός!!!
Κομπανία δε μας λες… Παρέα, μάλλον είναι πιο ταιριαστό.

Το μπλογκ του Ηλία με τις κιθάρες του.

τί εννοείς; επειδή μας τρέχουν τα σάλια από την συλλογή σου;

μου κάνανε πολύ καλή εντύπωση οι κιθάρες. απ’όσο μπορώ να καταλάβω από το ίντερνετ είναι προσεγμένη και μελετημένη η κατασκευή, και για τον ήχο εδώ τον αναδυκνείει ιδιαίτερα ο άκης ο πιτσάνης!

Εδώ τρέχουν σε μένα τα σάλια…
Τυχαίνει να ξέρω πολύ καλά τη δουλειά και των παιδιών και φίλων και είναι φανταστική.
Το μπουζουκάκι που έφτιαξε ο Αντώνης είναι καταπληπτικό, πέρα από τις προσδοκίες μου, και ακόμα είμαστε στη φάση της “γνωριμίας”, του πρώτου πάθους! Η
Σιγά σιγά θα μάθω να “βγάζω” και τον ήχο του …
Ο Αντώνης νομίζω ότι ήδη είναι καταξιωμένος κατασκευαστής με πολλά υπέροχα όργανα στο βιογραφικό του.
Ο Ηλίας θα ακολουθήσει σύντομα πιστεύω, γιατί έχει μια φοβερή ικανότητα να μελετά και να σχεδιάζει , αντίληψη και διαίσθηση.
Η κιθάρα που ακούγεται είναι η πρώτη κανονική κατασκευή και είναι μια λαική κιθάρα που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα. Και συνεχώς βελτιώνεται.
Σε περιμένουμε Χανιά να τα παίξουμε από κοντα!

Στο εργαστήριο του Αντώνη Μυλωνά έχω βρεθεί αρκετές φορές. Μας είχε πιάσει τρελό μεράκι πριν από 3 χρόνια να μάθουμε σάζι με δάσκαλο τον Νίκο Ανδρίκο. Ωραία εμπειρία και πολλά τα όσα μάθαμε τότε. Όπως έλεγε κι ο ίδιος “Αλλη λογική το σάζι”…

Πέρα από πολύ καλός οργανοποιός είναι και πολύ καλός οργανοπαίκτης.
Δεν ξέρω αν αυτά τα δυο πάνε απαραιτήτως μαζί.
Όπως και νά 'χει το αποτέλεσμα και στα δυο είναι εξαιρετικά καλό.

Ωραιο οργανο υπεροχο θα ελεγα. Ο τιτλος ομως με παρεπεμψε σε λιωμενα λαστιχα απο το συνεχες σπινιαρισμα. Ετσι το λενε στα Αγγλικα …burn out

O μπουζουκσης στη μεση γιατι λουφαρει?

δημήτρη αργεί η κρήτη, ίσως τον ιούνη πάλι. λες να μην σας έχω επιθυμήσει κι εγώ;

επιβεβαιώνω για τον αντώνη τον μυλωνά, και θεωρώ πως και γενικότερα η μία τέχνη βοηθάει και υποστηρίζει την άλλη.

Η μεταφορά είναι απολύτως επιτυχημένη. Λιωμένο λάστιχο από το συνεχές σπινιάρισμα. Δεν απέχω πολύ από αυτό που μου συνέβαινε…
Ο μπουζουξής ξεκουράζεται μετά από συνεχόμενα παιξίματα. Εγώ ήμουν η απαλλαγή του!!

Νομίζω ότι ο συνδυασμός οργανοποιού-οργανοπαίχτη είναι ιδανικός γιατί μπορεί να έχει πλήρη και άμεση αντίληψη της δυναμικής , αλλά και των ατελειών ή των αδυναμιών ενός οργάνου.
Φυσικά και υπάρχουν υπεράριστοι κατασκευαστές που οι ίδιοι δεν παίζουν και το αντίστροφο…
Πάντως μιλώντας για τον Αντώνη ο συνδυασμός είναι τέλειος!