Ψάχνω τρίχορδο (ακούω προτάσεις)

Καλησπέρα στην ομάδα,
Ψάχνω μπουζούκι τρίχορδο για παλιά ρεμπέτικα τραγούδια.
Θέλω ένα όργανο για να παίζω με την παρέα μου Βαμβακάρη, Τσιτσάνη, Παγιουμτζή κ.α. Δεν έχω ιδέα από οργανοποιούς αλλά ούτε και από όργανα (μέχρι στιγμής παίζω σε ένα φτηνιάρικο και σκεβρωμένο 4χορδο) και για αυτό θα εκτιμούσα καμιά πρόταση αν έχετε. Τα χρήματα δεν είναι μεγάλο θέμα. (μέχρι 2 χιλιάρικα)

Εγώ για αρχή θα πρότεινα να μη μπλέξεις με ακριβά όργανα και οργανοποιούς. Δώσε λίγα χρήματα (συγκριτικά με το μπάτζετ σου), κάτι μεταξύ €500 - €1000 και πάρε ένα καλό μεταχειρισμένο, ώστε να δεις εάν το τρίχορδο σου ταιριάζει στο παίξιμο, τον ήχο και το χέρι. Εάν ναι, μετά εάν δεν είσαι ευχαριστημένος από το τρίχορδο που ήδη θα έχεις μπορείς να πας σε ένα καλύτερο.
Μια συμβουλή: " άκου και παίξε όσα παραπάνω όργανα μπορείς πριν αποφασίσεις!"

6 «Μου αρέσει»

Σωστά τα λέει ο Μηχανικός του πλοίου. Όμως, επειδή δεν είναι και τόσο εύκολη, ιδιαίτερα για έναν άπειρο περί τα τοιαύτα, η εξεύρεση κατάλληλου μεταχειρισμένου, μία καλή και βατή πρόταση είναι επίσης καινούργιο οργανάκι της τάξεως ακριβώς τον 500 -1000 Ε το πολύ, αγορασμένο έτοιμο από τον Μάτσικα (πολύ καλό value for money ratio).

2 «Μου αρέσει»

Ευχαριστώ πολύ για την βοήθειά σας, μου δώσατε μια ωραία “πυξίδα” για την αναζήτηση μου και το εκτιμώ!

Καλώς ήρθες!
Καταρχήν, εδώ στο φόρουμ έχει πολλά σχετικά νήματα, όρεξη για διάβασμα να έχεις. Μπορεί ο ήχος και η αίσθηση του τρίχορδου να μην σου ταιριάζει τελικά, αν έχεις συνηθίσει το τετράχορδο. Όπως και να’χει, σιγά-σιγά θα ακονίσεις το αυτί σου και το χέρι σου.
Στη συνέχεια, όπως λέει και ο Αλέξανδρος δες όσο περισσότερα όργανα μπορείς από καλούς οργανοποιούς. Μόνο αφού κατασταλάξεις στο τί θέλεις και εφόσον είσαι σίγουρος για την δουλειά ενός μάστορα να κάνεις παραγγελία, αλλιώς έτοιμο όργανο. Επίσης πολύ καλή λύση είναι τα μεταχειρισμένα.
Βρίσκεσαι Αθήνα; Προτείνω να περάσεις (μεταξύ άλλων που θα σου προτείνουν και οι υπόλοιποι) από Καφετζόπουλο, Μουστάκα, Μουντάκη, Τουλίκα, Τόφφα, Ζαράνη, Βασιλείου, κλπ. Στην Θεσσαλονίκη, Θεοδωράκης και Αλεξανδρής, Ποϊκλής στην Πρέβεζα, στην Μυτιλήνη Μυλωνάς, και άλλοι φυσικά σε διάφορα μέρη.

2 «Μου αρέσει»

Αν υπάρχει το χρήμα και ο ενθουσιασμός οι πιθανότητες για αγορά μεταχειρισμένου ελαχιστοποιούνται συνήθως, οπότε το τελευταίο μήνυμα του Νίκου με βρίσκει σύμφωνο γιατί περί μεταχειρισμένου που είναι το σωστό έχω δει τα τελευταία 4 χρόνια μόνο έναν να το κάνει (που άφησε τουλάχιστον feedback) και αυτός αγόρασε 2 μπουζούκια.
Θα πρόσθετα φυσικά στην Αθήνα τον Χρήστο Σπουρδαλακη και τον Ραπακουσιο αν σταθείς τυχερός.

1 «Μου αρέσει»

Από τα αγαπημένα μου θεματα! Οπως λεει και ο κος Νικος, ειναι πολυ δυσκολο (θα ελεγα απιθανο) για εναν απειρο παικτη να καταλαβει τι μπορει να ειναι καλο. Εγω ξεκινησα με ενα μπουζουκι της μεσαιας κατηγοριας των 800 ευρω, που κατα τ’αλλα δεν ειναι μαθησιακο και στεκει και σε παλκο ΧΑΛΑΡΑ, αλλα οταν πραγματικα πηρα καλο μπουζουκι ειδα τεραστια διαφορα. Και δε μιλαω για τον ηχο κλπ. Μιλαω για ολα. Ενα καλο οργανο ειναι συνηθως πιο ελαφρυ και ανετο και πιο καλα ρυθμισμενο, ωστε μαθαινεις πολυ πιο ευκολα να παιζεις. Τα καλα οργανα ανασαινουν. Δινουν ανενοχλητα ηχο και δεν πιεζεσαι τοσο πολυ. Φυσικα καθε ανθρωπος και διαφορετικος. ΕΙμαι της αποψης οτι ενας αρχαριος που το εχει αποφασισει και εχει μερακι και εχει γρατσουνισει και κανα οργανο, να παρει κατι καλο εξ αρχης. Ο μονος τροπος να γινει και να μην δωσεις λεφτα που δεν μπορεις για το γουστο απλα, ειναι αυτο που ειπαν οι προλαλησαντες. Μεταχειρισμενο απο καλο μαστορα. Μεχρι 1000 ευρω, παιρνεις οργανο που στην αγορα μπορει να δινεται 2000 καινουργιο. Εδω να προσθεσουμε οτι αν ενα οργανο το παρεις μεταχειρισμενο, αλλα προσεγμενο, ειναι ισως καλυτερο απο ενα τελειως αστρωτο καινουργιο οργανο. Οχι παντα φυσικα. ΠΡΟΣΟΧΗ. Πολλες φορες στην αγορα των μεταχειρισμενων, θελει γνωση για να ξερεις αν αυτο που παιρνεις αξιζει και ειναι οντως καλο. Οποτε αναγκαια θες καποιον εμπιστο παικτη. Μιλαμε για ενα οργανο, γερος να σαι να παρεις και αλλα. Αλλα και αυτο καποτε θα το βαρεθεις! Κοιτα να κοπιασεις να παρεις ενα που θα το βαρεθεις πιο δυσκολα. Ψαξε και κυριως ακου. Και να ειναι ευκολο στα χερια σου. μετραει πιο πολυ απο τον ηχο. αμα εισαι ανετος, θα ερθει και ο ηχος! Σε καποιο βαθμο παντα! καλες πενιες

Υ.Γ. εδω θεσ/νικη ο φιλος Γιαννης Αλεξανδρης κανει πολυ ωραια οργανα. Κανει και ωραια τριχορδακια

7 «Μου αρέσει»

Ενδιαφέρον η προσέγγισή σου, η αλήθεια είναι ότι το χω πάρει απόφαση καθώς βαρέθηκα τα ακόρντα της κιθάρας, από εμπειρία έχω κάνα χρόνο σε φτηνιάρικο μπουζούκι και 5-6 χρονάκια στην κιθάρα.
Ωραία ρε φίλε η Θεσσαλονίκη μακάρι να χα χρόνο να έρθω… :smile:

Βαρέθηκες τα ακόρντα; Μα έχει άπειρο ψωμί η κιθάρα πέρα από τα ακόρντα!

Το ξέρω, απλώς επειδή ασχολούμαι αποκλειστικά με το ρεμπέτικο και συνήθως ο ρόλος της κιθάρας στο ρεμπέτικο είναι να δίνει ακόρντα, θέλω να πάω στο μπουζούκι να δοκιμάσω κάτι καινούργιο :sweat_smile:

Θα εκπλαγείς όταν συνειδητοποιήσεις πόσα ρεμπέτικα είναι ηχογραφημένα με κιθάρα και όχι με μπουζούκι για σολιστικό όργανο!

Ενδιαφέρον, αν δεν σου είναι κόπος μπορείς να μου πεις έτσι κάνα δυο από περιέργεια…

Τεκετζης απο κασιματη, στην κιθαρα ο περιστερης…Ενα μονο, απο πολλα που ειναι ετσι σχεδιο… Φυσικα ο ρολος της κιθαρας κατα 95% στη δισκογραφια ειναι τα ακκορντα, αλλα υπαρχει φυσικα αυτο και εχει και πολυ βαθος. Η κιθαρα ειναι πιο πολυπλοκη απο το μπουζουκι και πιο πλουσια. Αλλα δεν ειναι μπουζουκι…

1 «Μου αρέσει»

Απ’ ό,τι θυμάμαι, υπάρχει και ηχογράφηση του “Πασατέμπου” του Χιώτη με δύο κιθάρες, το ψάχνω και δεν το βρίσκω…

Σκαρβέλης, Περιστέρης, Παπάζογλου, Χρυσίνης, Καρίπης, Χιώτης, πέρα από Κατσαρό Μπέζο και Δούσια.
Δες εδώ μια εξαιρετική έκδοση:
https://78strofes.gr/product/η-ελληνική-κιθάρα-στις-78-στροφές/

1 «Μου αρέσει»

“ο πασατεμπος” 1η εκτέλεση

1 «Μου αρέσει»

Βασικά, σύγχρονα ακούς; Ψάξε όλο τον Μυστακίδη.

Αν δεν ακούς σύγχρονα, και πάλι ο Μυστακίδης είναι πολύ καλός μπούσουλας: ψάξε όλα τα ορίτζιναλ των δικών του επανεκτελέσεων. Γενικά η λαϊκή κιθάρα είναι ένας κόσμος ολόκληρος, σχετικά άγνωστος μέχρι πριν μερικά χρόνια. Ο Μυστακίδης τον έχει αποκωδικοποιήσει ολόκληρον, από τεχνικές παιξίματος μέχρι οδηγούς δισκογραφίας.

Η κιθάρα στα ρεμπέτικα τρεις δουλειές κάνει: καθαρό σόλο ως πρώτο μελωδικό όργανο, καθαρή συνοδεία, και αυτοσυνοδευόμενο σόλο.

Με το πρώτο, για να πω την αμαρτία μου, δεν τη βρίσκω και τόσο. Γούστα είναι αυτά. Το τρίτο, δηλαδή το στιλ Δούσα - Κατσαρού - Μπέζου, είναι κάτι το εντελώς μαγικό, αλλά ας πούμε ότι μπορεί να μην είναι για όλους αλλά μόνο για όσους έχουν διάθεση να εξειδικευτούν σ’ ένα σχεδόν καινούργιο όργανο (άλλα κουρδίσματα, άλλοι δακτυλισμοί, άλλες «πενιές»). Η καθαρή συνοδεία όμως, μπορεί να είναι πολύ πιο δημιουργική και ενδιαφέρουσα από το να παίζεις απλώς ακόρντα. Σ’ αυτό κυρίως αναφερόμουν λέγοντας «άπειρο ψωμί πέρα από τα ακόρντα».

Για ανθρώπους που ενδιαφέρονται να την ψάξουν μ’ όλο το εύρος της λαϊκής κιθάρας, νομίζω ότι το καλύτερο που μπορεί να τους τύχει στη ζωή είναι να παίζουν και μπουζούκι και να μπλέξουν μ’ ένα δεύτερο άτομο που επίσης να παίζει και τα δύο.

2 «Μου αρέσει»

Ωραίος ο Μυστακίδης, δεν τον είχα ακούσει ποτέ…
Καταλαβαίνω τι εννοείς περί συνοδείας και περαιτέρω τεχνικών πέρα από τα ακόρντα, σίγουρα έχει ψωμί η κιθάρα, αλλά σίγουρα δεν είναι και μπουζουκάκι… Άλλο το να βγάλεις την κιθάρα να παίξεις με την παρέα, και άλλο να βγάλεις το μπουζούκι… (Από προσωπική εμπειρία μόνο με το μπουζούκι μερακλώσαμε :laughing:) Όσο για το τελευταίο σχόλιο θα πω πως δεν μπορώ να συμφωνήσω περισσότερο, μια υγιής σχέση και με τα δύο όργανα είναι η καλύτερη λύση!

1 «Μου αρέσει»

Αδερφέ καλησπέρα, αν θέλεις την γνώμη μου για το όργανο άκου:

-Να πάρεις ένα καλό όργανο διότι, και αρχάριος να είσαι πάνω σε αυτό θα στήσεις
δάχτυλα και αυτί!! (1200€-1500€ είναι καλά)
-Εάν το όργανο είναι φθηνό θα σε παιδέψει, και από τον ήχο
που θα ακούς & από τον χειρισμό του.
-Από την άλλη εάν πάψεις να θέλεις να ασχοληθείς με το όργανο θα πετάξεις τα λεφτά σου με το φθηνό όργανο διότι δεν θα μπορείς να το πουλήσεις.
-Χωρίς να θέλω να κάνω διαφήμιση (δεν τη έχει ανάγκη άλλωστε), θα σου πρότεινα να επισκεφθείς το οργανοποιείο του ΒΑΡΛΑ.
Εκεί θα βρεις αυτό που θέλεις ακριβώς.

Φιλικά Θανάσης.

1 «Μου αρέσει»

Είναι επίσης ενδιαφέρον ότι στο «Ένας μάγκας στο Βοτανικό» (εκτέλεση με Κασιμάτη) αλλά και σε άλλα με Περιστέρη που δεν μου έρχονται αυτήν την στιγμή, η μελωδική κιθάρα προσφωνείται «μπουζούκι», ίσως για να μην υπάρχει αμφιβολία ποιος είναι ο σολίστ εδωμέσα.

1 «Μου αρέσει»