Χρειάζομαι βοήθεια για ιδιαίτερο κούρδισμα!

Γεια χαρά σε όλους είμαι αρχάριος και παίζω τρίχορδο μπουζούκι εδώ και ένα 6μηνο εβγαλα αυτήν την εκτέλεση του <<Σκύλα μ’ έκανες και λιώνω>> του Νίκου βραχνά:

Τώρα προσπαθώ να βγάλω αυτήν εδώ του κυρίου, που λογικά παίζει του βαμβακάρη την έκδοχη.

Ως διευκρίνηση έχει ότι το κούρδισμα είναι σε <<σολ ματζόρε ρε-σι-σολ>>
Ξέρω ότι το κούρδισμα το κλασσικό είναι ρε-λα-ρέ

Το ερώτημά-μου είναι πως το κουρδίζω το ρε-σι-σολ σε σολ ματζόρε.
Απλά αυτο που κάνω είναι να κουρδίσω τις πάνω πάνω χορδές τις μπάσες σε ρε μέτά τις μεσαίες σε σι και τις τελευταίες σε σολ; το σολ ματζόρε που παίζει ρόλο;

To σολ ματζόρε εννοει οτι αν παιξεις και τις τρεις χορδες ελευθερες βγαινει η συγχορδια αυτη (αποτελειται απο αυτες τις νοτες)
Δε σε ενδιαφερει για το κουρδιασμα…

Τωρα για το πως κουρδίζεται δε γνωρίζω…
Υποθετω οτι η μπουργανα (η χοντρή) θα παει σε σολ (να τη λασκαρεις, χαμηλωμα δηλαδη) , η λα θα ανεβει σε σι και η αλλη θα παραμεινει ρε…
ΠΡΙΝ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ περιμενε να σου απαντησει κανενας που το γνωρίζει σιγουρα…

ΥΓ μολις είδα το βιντεο. Νομιζω σωστα στα ειπα…

Τις ψιλες σου χορδες τις αφηνεις οπως ειναι ρε, την λα την εχω σφηξει λιγο και την εκανα σι, και την ρε μπασα την εχω σχεδον ξεκουρδισει τελειως και την εκανα σολ. Ετσι παιζοντας μετα ολο το μπουζουκι ανοιχτο βγαινει ενα σολ ματζορε, αφου αυτες ειναι οι νοτες του ρε σολ και σι, Ο Μαρκος εχει ομως κουρδισμενες την μπασα σε σι και την μεσαια σε σολ, ετσι για να ξερεις

Σας ευχαριστώ και τους δύο για την βοήθειά-σας!

Κάτι τελευταίο ακόμη, α) ο μάρκος την έχει σολ την μεσαία χορδή σφιγγοντάς την ή ξεσφίγγοντάς την; β) πως καταλαβαίνω πως πρέπει να κουρδίσω μια νότα είτε σφίγγοντας είτε ξεσφίγγοντας; εννοώ στο συγκεκριμένο πως καταλαβαίνω ότι αυτή η σόλ έπρεπε να’ ναι σολ ξεσφίγγοντας αντι να ειναι πολύ ψιλή σφίγγοντας;

Αν προσπαθησεις να κανεις την ΛΑ - Σολ, το δυνατο και λογικο ειναι να κατεβει ενας τονος, δηλαδη λιγο χαλαρωμα. Αν προσπαθησεις να ανεβασεις απο λα σε σολ (δλδ. μια οκταβα σχεδον) το αποτελεσμα θα ειναι μια σπασμενη χορδη.
Σου προτεινω να κατεβασεις την Λα σε Σολ, και την Ρε (την πανω) σε Σι. Ετσι, και παρομοιο χαλαρωμα θα εχεις στις 2 απο τις 3 χορδες και πιο ωραιο θα ακουγεται. Στο βιντεο του Ηλια, η μπασα Σολ ακουγεται τεραααααααστια…Δεν ξερω αν θες αυτο να πετυχεις.
καλη τυχη!

έγινεε, ευχαριστώ πολύ όλους !

Συμφωνώ με τους προλαλήσαντες. Δεν ξέρω μεν τι είχε κάνει ο Μάρκος, ούτε γιατί το κούρδισμα Σολ ματζόρε αναφέρεται με δύο διαφορετικούς τρόπους. Βρίσκω όμως λογικό και ασφαλές όλα τα ντουζένια να γίνονται κρατώντας την ψιλή Ρε στη θέση της και χαμηλώνοντας όλες τις άλλες όσο χρειάζεται. Στα σημερινά όργανα με τις σημερινές χορδές, το ρε-λα-ρε είναι το όριο ασφαλείας για το τέντωμα. Ακόμη και ένας τόνος παραπάνω είναι επικίνδυνος, μπορεί να σπάσει η χορδή. Και πράγματι, η μπάσα αν από Ρε κατέβει στο σολ κάνει λίγο κοιλιά.
Αλλά βέβαια, το Ρε-Σολ-Σι με το Ρε-Σι-Σολ έχουν διαφορά, εκτός αν παίζεις αποκλειστικά στην πρώτη.