Τρίχορδο μπουζούκι: Οι χορδές που δεν παίζονται πάλλονται ωσάν συμπαθητικές

Καλησπέρα παιδιά,

Είμαι ένας παίκτης αρχάριος και μού αρέσει πέραν όλων των άλλων να παρατηρώ το τρίχορδο μπουζουκάκι μου όταν το παίζω, να βλέπω και να ακούω τη συμπεριφορά του. Δηλαδή πάντα με ενδιαφέρει να καταλάβω τί ακριβώς συμβαίνει και παίζει όπως ακούγεται κάθε φορά, πειραματίζομαι με τρόπους παιξίματος και γενικώς με ενδιαφέρει μεν να βελτιώνομαι ως παίκτης ρεμπέτικου, αλλά ταυτόχρονα μού αρέσει πάρα πολύ και η ακουστική πλευρά της οργανοποιίας, οι τρόποι με τους οποίους αυτή επηρεάζεται από διαφορές μεταξύ των οργάνων (ξύλα, κόντρες, τάστα, καβαλάρης, ζυγός, action, τάση, χόρδισμα κ.α.), αλλά και στο ίδιο όργανο, αν κάτι μπορώ εγώ να επηρεάσω.

Σε αυτό το πλαίσιο, έχω παρατηρήσει - δεν ανακάλυψα χρυσό, το ξέρω - ότι όλες οι χορδές που ΔΕΝ παίζω (σε διαφορετικό βαθμό μεταξύ τους), πάλλονται και αυτές από τη χορδή που παίζω, δηλαδή λειτουργούν ως “συμπαθητικές”. Μάλιστα, αυτό επηρεάζει σημαντικά - στα δικά μου αυτιά - τον παραγόμενο ήχο συνολικά, δηλαδή αν ακουμπήσω τις άλλες χορδές (που δεν παίζω εκείνη τη στιγμή) και παίξω την ίδια τονική ακολουθία, ακούγεται πιο “θαμπή”, με λιγότερο sustain κ.α.. Η έκταση αυτού του φαινομένου εξαρτάται από το ζεύγος χορδών που παίζω, τους τόνους που παίζω, την απόσταση της πέννας από τον καβαλάρη, την ίδια την ποιότητα, το κράμα και το πάχος των χορδών μου και από άλλα χαρακτηριστικά.

• Υπάρχει κάποιος/κάποια από εσάς που έχει μελετήσει το φαινόμενο αυτό στο τρίχορδο μπουζούκι, ούτως ώστε να μού το εξηγήσει αναλυτικότερα, να καταλάβω περισσότερα και να το προκαλώ/αποφεύγω ανάλογα με αυτό που θέλω να επιτύχω στον ήχο μου;
  • Υπάρχει περίπτωση το φαινόμενο αυτό να αποτελεί ένα γνώρισμα περισσότερο των καλοφτιαγμένων οργάνων και να χαρακτηρίζει έναν ιδιαίτερα ικανό οργανοποιό;