Το μπαγλαμαδακι

μπαγλαμάς

(Αντωνιου Πασχαλης) #1

Γεια σας μαγκες.Νεος στο forum.Ονομαζομαι Πασχαλης Αντωνιου.Ασχολουμαι με το ρεμπετικο και μου αρεσει παραπ πολυ.Αποφασισα να ασχοληθω και πρακτικα οποταν αγορασα ενα μπαγλαμαδακι απλο σκαφτο για να περναει η ωρα.Θα ηθελα να μου πειτε εσεισ που ξερετε εαν υπαρχουν τραγουδια στα οποια ο μπαγλαμας ειναι πρωταγονιστικο οργανο και οχι συνοδευτικο.
Σας ευχαριστω.


(lazaroy_eleni) #2

Γειά σου Αντώνη. Οντως υπάρχουν πολλά τραγουδια στα οποία ο μπαγλαμάς παιζει πρωταγωνιστικό ρόλο.Ακου τα τραγούδια του Μπάτη,π.χ.το θερμαστη,τις Φυλακές του Ωρωπου κ.λπ.Επίσης άκου Μάρκο και θα βρεις και κει μέρη για μπαγλαμά,όπως και Τσαούς,και όλους τους παλίούς .Καλό ψαξιμο!


(Αντωνιου Πασχαλης) #3

Ευχαριστω Ελενη!!!Μια διορθωση μονο…οχι Αντωνης…Πασχαλης ειν’ τ’ονομα μου :slight_smile:


(lazaroy_eleni) #4

Σόρυ για το λάθος!! Έγινε εκ’ παραδρομής.


#5

Υπάρχουν εκατοντάδες τραγούδια όπου ο μπαγλαμάς παίζει κάποιο μέρος. Το ζήτημα όμως είναι να παίζεις στο όργανο τραγουδάκια “αυτόνομα”, δηλαδή τραγούδια που μπορεί να τα παίξει και μόνος του ο μπαγλαμάς. Για να γουστάρεις.
Θα σου πρότεινα λοιπόν να ψαχτείς στα πειραιώτικα ρεμπέτικα.
Εκτός λοιπόν από τα κλασικά …μπαγλαμαδοτράγουδα (Θερμαστής, Οταν πλύνω τουμπεκάκι, Ατσιγγάνα, Σου ‘χει λάχει, Βάρκα μου μπογιατισμένη, Καμηλιέρικο, Μάγκες καραβοτσακισμένοι, Φωνογραφιτζήδες, Σφουγγαράδες, Μπαρμπεράκι και λοιπά επαγγέλματα), παίξε τα τραγούδια του Δελιά (π.χ. Τρελλάκιας, Σακάκι, Κουτσαβάκι), του Μάρκου (π.χ. Αλανιάρης, Ημουνα μάγκας, Εφουμέρναμ’ ένα βράδυ, Μόρτισσα, Δερβίσης, Μαστούρας) και γενικά εκείνα όπου τα μπουζούκια παίζουν ανοιχτές. Πιο βολικά είναι τα γραμμένα σε Χουζάμ.
Τα λέμε…


(Αντωνιου Πασχαλης) #6

Αρη χιλια ευχαριστω για τα τραγουδια και τους ερμηνευτες που μου προτεινες :slight_smile:


(Αντωνιου Πασχαλης) #7

Αρη?Ο δρομος του Χουζαμ παει ρε, μη διεση, φα(το ρε διεση δεν ειναι στο ιδιο ταστο με το φα?)…


(Πάνος Καραγιώργος) #8

Πασχάλη, ο δρόμος χουζάμ πάει

ρε, #μι, #φα, σολ, λα, σι, #ντο -> ρε

Δεν είναι στο ίδιο, αλλά 3 (!) παρακάτω.


(Αντωνιου Πασχαλης) #9

Νομιζω καταλαβα…δλδ ρε(ανοιχτη χορδη), #μη(3ο ταστο),#φα(4ο ταστο).Σωστα ως εδω?


(Αντωνιου Πασχαλης) #10

Εχω εδω ενα βιβλιο μπαγλαμα και 3χορου μπουζουκιου του Μαυρομουστακη το οποιο λεει οτι τ χουζαμ ειναι ρε,#μη,φα,σολ,λα,σι,ντο,ρε.Ειναι λαθος δηλαδη???


(Αντωνιου Πασχαλης) #11

Για μισο…στην αρχη του πενταγραμμου υπαρχουν 2 σημεια διεσης στην ντο και στην φα…αρα αυτεσ οι 2 παιζονται σε διεση???τοτε γιατι και η μη εχει διεση αλλα οχι στην αρχη του πενταγραμμου??? :112: συγνωμη αλλα εχει καιρο να ασχοληθω με μουσικη :087:


(Πάνος Καραγιώργος) #12

Κάτσε Πασχάλη, γιατί τα έχεις μπερδέψει λίγο, μπέρδεψες κι εμένα…

Να δούμε τα τάστα, για την πρώτη οκτάβα. Αρχίζουμε με την ανοιχτή για καντίνι και μεσαία χορδή (σε κούρδισμα ρε-λα-ρε):

ρε/#ρε/μι/φα/#φα/σολ/#σολ/λα/#λα/σι/ντο/# ντο…

λα/#λα/σι/ντο/#ντο/ρε/#ρε/μι/φα/#φα/σολ/#σολ…

και η μουργκάνα από ρε, το ίδιο με την πρώτη. Αυτή είναι η αντιστοιχία λοιπόν.

Το χουζάμ εγώ έτσι το ξέρω, αν είναι λάθος εκεί που το έμαθα λάθος σου το λέω…


(Αντωνιου Πασχαλης) #13

Αγαπητε Πανο μαλλον εχεις δικαιο…απλα εχω μπερδεψει τις νοτες γιατι τις διαβαζα απο το πενταγραμμο και μπερδεψα τις διεσεις…Οπως και να εχει ευχαριστω και παλι :090: εχω ακομη μια απορια…εμενα ο μπαγλαμας μου ειναι σκαφτος απλος…αλλα ειδα αλλους οι οποιοι ειναι μεν σκαφτοι αλλα μου μοιαζουν καπως πιο μεγαλοι…και ιδικα αυτοι με τις δουγιες…και μπηκα σε σκεψεις…τον αγορασα καπου 200 ευρω (100 λιρες Κυπρου),και απο τις συζητησεις του forum κατεληξα οτι ή ειναι ακριβος αλλα ενταξει οργανο,ή ειναι ακριβος και απλως για στολιδι!!!παρομοια μπαγλαμαδακια εχει στο pavlakis music shop απλα σκαφτα…


(Πάνος Καραγιώργος) #14

Πασχάλη, μην προσπαθείς να συσχετίσεις την τιμή με το μέγεθος. Το πιθανότερο είναι να πλήρωσες (όπως πολλοί) το στολίδι. Δεν ξέρω τι παίζει στην Κύπρο, αλλά άμα μου λες “music shop” μην περιμένεις… Δεν είναι τίποτα όμως ρε συ. Και γω από μάπα κατασκευαστή (μαζικής παραγωγής ας πούμε) έχω τα πρώτο μου μπουζούκι και μπαγλαμά, φτηνά όργανα. Δεν χρειάζεσαι όμως, κατά την γνώμη, μου κάτι πολύ ακριβό αρχικά. Μου φαίνεται απίθανο στη φάση που είσαι παίζοντας να αισθανθείς “λίγο” τον μπαγλαμά σου. Στο κάτω κάτω η ποιότητα του ίδιου του οργάνου δεν είναι ο μοναδικός παράγοντας που “παίζει”.

Όσο αφορά το θέμα σκαφτό/με δούγιες δεν κάνει καμία απολύτως διαφορά στον ήχο.


(Αντωνιου Πασχαλης) #15

Αγαπητε Πανο ευχαριστω για τις πληροφοριες που μου εδωσες.Δεν μπορω απο τωρα να καταλαβω την διαφορα ενος αριστου μπαγλαμα και ενος απλου…οπως και να εχει σε ευχαριστω παρα πολυ :241: .Εσυ αν επιτρεπετε παιζεις καποιο κομματι στο μπαγλαμα?Εγω απλα παιζω ενα δρομο γιουρτιν συνεχως και αυτοσχεδιαζω…


(Πάνος Καραγιώργος) #16

Κοίτα, εγώ άργησα πάρα πολύ να πιάσω όργανο, δεν είμαι “παλιός” παίχτης. Νομίζω πως το καλλίτερο που έχεις να κάνεις είναι να στήσεις αυτί (και όχι παρτιτούρες) και να προσπαθήσεις να βγάλεις τραγούδια (από πρώτες εκτελέσεις), αλλά βέβαια και εξάσκηση στους δρόμους. Τώρα, στο τέλος ο καθένας βρίσκει τον δικό του τρόπο. Από τραγούδια, διάφορα Πειραιώτικα, Μάρκος, Αρτέμης, Μπάτης, Κηρομύτης κλπ. Αυτά είναι τα κλασσικά.


(Αντωνιου Πασχαλης) #17

Πανο χαρηκα που τα ειπαμε και απολογουμαι αν σε ζαλησα :112: οι πληροφοριες που μου εδωσες ειναι πολιτιμες και σε ευχαρηστω :241: τα λεμε!


(PERGAMALIS) #18

εχει και φα καθαρό ο χουζαμ Πανο!!! παρε παραδειγμα το οτι κι΄αν πω του Τσιτσανη !


(Αντωνιου Πασχαλης) #19

Παιδεια?Ακομη μια απορια.Ο αυθεντικος ας τον πουμε μπαγλαμας,ειναι ο σκαφτος?με δουγιες κανει διαφορα στον ηχο?