Τζουράς σκαφτός


(Παύλος Νιαούρης) #1

Μόλις τελείωσα ένα τζουρά καί ανεβάζω φωτό καί στοιχεία .
Κλίμακα 58 εκ
Σκάφος φλαμούρι 18 Χ 27 εκ μέ βάθος 9,5 εκ
Μάνικο κερασιά μέ κόντρα ευκάλυπτο καρδιά ( κόκκινο )
Ταστιέρα , καβαλλάρης , χορδοδέτης καί τό κάλυμμα τών χορδών έβενος .
Καπάκι έλατο μέ 2 καμάρια εγκάρσια καί 3 πιό λεπτά καί “scalloped” διαμήκη .
Ένα τακάκι έβενος στό καράολο σταθεροποιεί τό “κλειδί”.

.

Ά , ναί , θά τό ξέχναγα , Βάρος 725 γραμ.
Γιά ήχο , στήν επόμενη μάζωξη θά τό φέρω . Γιά όποιον δέν έρθει , θά ανεβάσω ήχο σύντομα .


(Μάνος Τουρπάλης) #2

συγχαρητήρια Παύλε, εξαιρετικός!
έχω κι ερωτήσεις:
οι χορδές σε τι “πιάνουν” ? δεν καταλαβαίνω πολύ καλά από την φωτογραφία
τι ακριβώς είναι το τακάκι στο καράολο? σαν κάλυμμα Truss rod μοιάζει - ποιο “κλειδί” σταθεροποιεί?
και βέβαια, τα πιο σημαντικά:
γιατί 2+3 καμάρια (και γιατί scalloped) ?
το καπάκι μονοκόμματο είναι ?


(Παύλος Νιαούρης) #3

Μάνο , καλημέρα .
Ευχαριστώ γιά τό σχόλιο , καί προχωράω στίς ερωτήσεις σου . Οι χορδές πιάνουν η κάθεμιά στή βίδα της (άν κάνεις κλίκ στήν πρώτη φωτογραφία , στή μεγέθυνση φαίνεται καθαρά ) . Ο τάκος πού βιδώνουν είναι 8 χιλ πάχος ( δέν είναι καπλαμάς ) Όχι , δέν υπάρχει truss rod . Κλειδί εννοώ τό πάνω κοκκαλάκι τό οποίο αντί νά τού φτιάξω μιά σχισμή νά κάτσει μέσα , βρήκα πιό καλαίσθητη αυτή τή λύση . Τό καπάκι είναι 2 κομμάτια . Τά 3 scalloped διαμήκη , έχω βρεί ( πιστεύω εγώ ) ότι μού εμπλουτίζουν ( γεμίζουν ) τόν ήχο . Είναι καθαρά προσωπική εκτίμηση . Scalloped τά κάνω γιατί θέλω νά είναι ένα σώμα μέ τά διαμήκη στό σημείο πού διασταυρώνονται αλλά νά έχουν ελαστικότητα στό υπόλοιπο τού μάκρους τους .


(bouzoukman) #4

Πολύ ωραία κατασκευή Παύλο!!! Περιμένουμε και ηχητικό ντοκουμέντο…

ΥΓ: Ο Άγγελος από τη συνάντηση είμαι.


(Παύλος Νιαούρης) #5

Άγγελε καλησπέρα , ευχαριστώ γιά τό σχόλιό σου . Προχτές είχαμε τήν κουβέντα σου μέ τό Νίκο "liga rosa " . Τί κάνεις .

Μάνο , μού δόθηκε λίγος χρόνος καί σού απαντάω πιό εκτεταμένα στό “πιό σημαντικό”. Κάποια στιγμή στό παρελθόν διάβασα ότι στίς ψηλές συχνότητες τό καπάκι μήν μπορώντας νά εξακολουθήσει νά πάλλεται ολόκληρο , διαιρείται σέ περιοχές πού πάλλονται κάι άλλες πού μένουν σταθερές . Εγώ τό κατάλαβα κάπως έτσι .

Βέβαια οι καμπύλες στό σχέδιο είναι υπερβολικές , στήν πράξη δέν φαίνονται μέ τό μάτι . Αυτό πού μού έγινε από τότε έμμονη ιδέα είναι η διάταξη τών καμαριών νά βοηθάει τέτοιου είδους συμπεριφορά . Όπως βλέπεις η λέπτυνση στά scalloped υπαγορεύει τό ΠΟΥ θά γίνει ο διαχωρισμός τών περιοχών . Βέβαια αυτό είναι δίκοπο μαχαίρι , γιατί μπορεί νά βάλεις τό διαχωρισμό σέ λάθος θέση καί νά “μουγκαθή” τό όργανο ( τόχω πάθει ) . Επίσης μιά καί γιά όλα αυτά δέν υπάρχουν στοιχεία επαρκή , πάς μαντεύοντας καί ελπίζοντας . Εμένα προσωπικά δέν μέ χαλάει , αλλά δέν θά τό συνιστούσα ανεπιφύλακτα εκτός άν κάποιος ενδιαφέρεται περισσότερο γιά τό ψάξιμο παρά νά φτιάξη ένα όργανο άμεσα .


(bouzoukman) #6

Παύλο μια χαρά είμαι! Ήθελα κι εγώ να σε πάρω τηλ. μήπως και βρεθούμε αλλά έπηξα στη δουλειά. Την επόμενη βδομάδα φεύγω για λίγες μέρες κι όταν γυρίσω θα προσπαθήσω να βρεθούμε. Να δω και τον τζουρά από κοντά.


(Μάνος Τουρπάλης) #7

ευχαριστώ για την ανάλυση Παύλε (ωραία σχεδιάκια, περεμπιπτόντως!) πολύ ενδιαφέροντα, αλλά μάλλον χρειάζεται ένα “σκάφος δοκιμών” (ώστε να υπάρχει τουλάχιστον ένας παράγοντας σταθερός)… έχω κάτι παλιοσκάφη (οξιές) από παλιοτετράχορδα κι έλεγα τι πειράματα να κάνω… μπαίνει κι αυτό στη λίστα…


(Παύλος Νιαούρης) #8

Μάνο , έχω σκεφτεί επανειλημμένα νά φτιάξω ενα τζουρά , όπου τό καπάκι νά στερεώνεται μέ στεφάνι ( στύλ τύμπανο δηλ . ) ώστε νά μπορώ στό ίδιο σκάφος/μάνικο νά δοκιμάζω καπάκια μέ διάφορα καμαρώματα , χωρίς τήν τρελλή διαδικασία ( κολλάω-ξεκολλάω-ξανακολλάω ) , πιό πολύ γιατί ο χρόνος πού μεσολαβεί , δέν επιτρέπει άμεση σύγκριση . Μόνο η τεμπελιά μέ έχει εμποδίσει ακόμη .


(Παύλος Νιαούρης) #9

Άγγελε θά χαρώ νά τά πούμε .