Τα ξύλα - Cecen kizi

Ωρέ θεωρητικοί, μια πολύ συγκεκριμένη ερώτηση: ο συρτός “τα ξύλα” (από το Cecen kizi) πατάει πάνω στο νικρίζ μακάμι;

O δρομος που παταει ειναι μινορε καθαρο. Δεν εχει νικριζ. Που το ακουσες αυτο Πανο??

Καλημέρα
Ούτε το να ούτε τ άλλο είναι… Χουσεϊνί (=πεντάχορδο Hüseyni,ακολουθούμενο απο τετράχορδο Ussak) λέγεται το μακάμι στο οποίο πατάνε τα δύο αδερφάκια (με το Cecen Kizi να στέκεται και σε Karcigar)…

Nikos

Αν καταλαβα καλα ρωτησε ο πανος σε τι δρομο ειναι τα ξυλα ετσι? Τον δρομο την κλιμακα που χρησιμοποιουμε στην ελληνικη λαικη μουσικη ειναι μινορε καθαρο το κομματι. Τωρα αν εννοει αλλο πραγμα με το μακαμ δεν το καταλαβα. Εγω απαντησα τι δρομος ειναι το συγκεκριμενο στις δικες μας κλιμακες. Μηπως εννοει αλλο πραγμα? Γιατι τα παραπανω multi culti που λες δεν στεκουν αν οντως ειναι ετσι που εννοω εγω.

Καλημέρα παίδες, ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις. Αυτό που ρώτησα ήταν το μακάμι, κι όχι ο δρόμος.

Λαικός γιατί εξάπτεσαι; Σε συγκεκριμενη ερωτηση υπαρχει μια συγκεκριμενη απάντηση…η σωστή.
Πρώτον το κομμάτι ΔΕΝ είναι μποζουξίδικο,άρα δε περιορίζεται στους 7-8(:wink: “ελληνικους λαικ. Δρόμους”(δικός σου όρος).
Δεύτερον κ έτσι να ταν πάλι με ένα μινόρε απλό δε ξεφεύγεις…πως να τ κάνουμε δηλαδις τώρα;

Νικος

Υγ. Λέγε με κούλτι. Το αλλο πολύ εγγλέζικο…

Εγω απαντησα τι δρομος ειναι το κομματι. Το μακαμι δεν ξερω τι ειναι και δεν μ ενδιαφερει να το μαθω. Δευτερον αφου μινορε ειναι τι θα πει δεν ξεφευγεις? Αφου ετσι ειναι. Τις νοτες νικο σε καθε δρομο τις ξερεις? Τελος παντων συμφωνα με την μουσικη το κομματι ειναι ετσι οπως το λεω. Μαθετε και λιγη μουσικοι εσεις που κανετε τους ξυπνιους. Δεν θα αδειαζω το δικο μου κεφαλι να γεμιζω μερικων ημιμαθων το δικο τους. Ενας κιθαριστας μια φορα ηρθε για οντισιον σ ενα σχημα που δουλευα και μου επαιζε ουσακ το βρεχει φωτια στην στρατα μου. Αφου το εξηγησα οτι ειναι χιτζαζ εκεινος ειχε κολλησει οτι ειναι ουσακ. Αφου τον εκανα ρεζιλι λοιπον στους υπολοιπους τον εδιωξα. Ο καθενας οτι θελει πιστευει συμφωνα με τις γνωσεις που εχει λαβει. Κι εγω επειδη εχω λαβει γνωσεις απο μεγαλους δεξιοτεχνες και μουσικους στο οργανο οτι εχω μαθει το εχω μαθει ΑΠΤΑΙΣΤΑ και βαση θεωριας μουσικης οχι απο δω και απο κει η μαρικα η κουτση!!

φίλε Λαίκέ μην είσαι τόσο επιθετικός, μάλλον εσύ δεν καταλάβαίνεις τί λέει ο Νικόλας Κούλτιι :wink:

Η θεωρια της μουσικης παντως εκτος απο την κλασσικη δυτικη, εχει μεγαλο πλουτο και στην ανατολικη. Τα μακαμια ειναι η κατα το ημισυ προελευση της μουσικης που μας αρεσει και που παιζουμε φιλε Λαικε. Και καλο θα ηταν να σεβομαστε την γνωμη των αλλων, να την γνωρισουμε αν δεν την ξερουμε και τοτε να την απορριψουμε. Εγω που δεν ξερω τα παντα, θα κατσω να ψαχτω, αν το θεωρεις περιττο, μην το κανεις.
Υ.Γ.: Δεν σε ξερω, ετσι δεν μπορω να κρινω και τα λεγομενα σου. Γραφω οτι γραφω, γιατι απλα δεν μου αρεσε ο τροπος της απαντησης σου.

Παιδιά, ψυχραιμία εκατέρωθεν.
Το κομμάτι στο μπουζούκι, αν και δεν ανήκει στο ρεπερτόριό του, βγαίνει όντως μινόρε καθαρό. Εμένα όμως η ερώτησή μου ήταν άλλη, και απαντήθηκε από τον Νίκο.

Σοβαρά, ε;

Τώρα τις θές τις απαντήσεις σου Λαϊκέ…

Ευτυχώς για το μακάμι λέω εγώ…

Τι είναι νότες?

δεν είχε μήπως το X-Factor που ζητούσες?

Γι αυτό συνέχισε να ασχολείσαι με τη μουσική που σου αρέσει και άσε τα παραδοσιακά στον τόπο τους…αντε γιατι θα σηκωθεί ο Cemil Bey και θα μας κυνηγάει με το ταμπούρι του σαββατιάτικα…

Νίκος ο ημιμαθής :slight_smile:

Υγ. Πάνο ε ξέρεις τι εννοώ με το 7-8 …

Με καλυψε ο Πανος λοιπον αν και δεν ανηκει στο μπουζουκιστικο ρεπερτοριο παρ ολα αυτα παιζεται το κομματι και ειναι ετσι οπως το ειπα. Τωρα για τα υπολοιπα ειναι αλλα χωραφια και δεν μπαινω. Α! και προς γνωση των υπολοιπων οι δρομοι που δουλευουμαι δεν ειναι βρε παιδια 7-8 αλλα καμια 15αρια σφιχτα-σφιχτα. Νικο δεν σε ειπα ημιμαθη αλλα αλλο πραγμα εννοουσες εσυ που δεν καταλαβα εγω οσον αφορα τα μακαμια τους ταμπουραδες κτλπ. Εγω απαντησα για το μπουζουκι και τους λαικους δρομους. Τα αλλα δεν τα ξεω και δεν ανακατευομαι.

Υ.Σ δεν ειμαι επιθετικος αλλα υποστηρικτης του σωστου!!

Λαϊκε εισαι το λιγοτερο αναγωγος!Μπορει μπουζουκι να εμαθες,που αμφιβαλλω,τροπους δεν εμαθες ποτε ομως.Επισης ο καλλιτεχνης,ο μουσικος πρεπει να εχει ηθος και να σεβεται τους συναδελφους του,αυτο δεν στο εμαθαν οι δεξιοτεχνες?Οι δεξιοτεχνες σου τα δημιουργησαν αυτα τα κομπλεξ της απολυτοτητας και υπεροψιας?Αν μιλας για τετοιους δεξιοτεχνες τοτε συγγνωμη κιολας αλλα τους εχω γραψει στα παλαιοτερα παπουτσια μην σου πω και παντοφλες.Ακριβως διπλα απο τον Ακη Πανου…

Αμφιβαλεις αν εμαθα μπουζουκι? Να ξερεις οτι ενα οργανο δεν μαθαινεται ποτε. και γενικα η μουσικη. Απλα ξερουμε να το χειριζομαστε και εγω ειμαι ενας καλος χειριστης. Αν θες μπορεις να με δοκιμασεις και αν δεν θες εδω μην σε δει κανενας και γινεις ρεζιλι παμε καπου μονοι μας. Επισεις δεν μπορεις να πιανεις στο στομα σου τους ανθρωπους που ανεφερες κοροιδευτικα δεξιοτεχνες. Γιατι απλουστατα δεν εισαι τιποτα μπροστα τους. Το καταλαβες ΑΣΤΡΑΠΟΓΙΑΝΝ,ς? Αντε να πας για μαθημα τωρα σαν καλο παιδι.

…τι ναι τούτο δω, ρε παίδες; Δεν κωτάς να αρωτήσεις μιαν απλή ερώτησις και σου ορμάνε να σε φάνε!!!

Αλλά, ας βάλω και μιαν άλλη ερώτηση : ξέρετε πώς τιλοφορείτε το κομμάτι στα μέρη της Δυτικής Ελλάδος; Άρτα, Αιτωλοακαρνανία μεριά;

Ρε παιδιά, χαλαρά. Τι είναι αυτό που πρέπει να χωρίσουμε και μιλάμε επιθετικά ή κοροϊδευτικά; Νομίζω ότι μπορούμε να ρίξουμε τους τόνους εκατέρωθεν και να πούμε τις απόψεις μας ήρεμα, χωρίς εντάσεις. Αυτός είναι άλλωστε και ο τρόπος για να μας ακούει (διαβάζει) ο άλλος.
Ήρεμα λοιπόν και με σύνεση οι απαντήσεις…

μιας και μυτιληνιός από όπου έχει ρίζες το κομμάτι σωστά ειπώθηκε το καθαρό μινόρε όσο αφορά τη πρώτη και αρκετές μεταγενέστερες εκτελέσεις χωρίς αυτό να αποκλείει εκτελέσεις που πατούν σε μακάμια οι οποίες δεν αλλοιώνουν και το κομμάτι…αυτή είναι η βάση που ξεκινάμε.-
Τώρα για τα υπόλοιπα τι παίζω εγώ και τι εσύ…ε τί να πω…ας είμαστε όλοι καλά και οι καλαμπόρτσοι και οι μουσικάρες…

Το κομμάτι προέρχεται από γεννησιμιού του από το κλασικό οθωμανικό αυλικό ρεπερτόριο. Με τα χρόνια αφομοιώθηκε με υποδειγματικό τρόπο από την τοπική λαϊκή παράδοση της Λέσβου. Άρα, μιλάμε για δύο διαφορετικά, πλέον, κομμάτια.

Στην πραγματικότητα το πράγμα πάει αντίστροφα. Η ελληνική εκδοχή, ως μέρος ξεκάθαρα του παραδοσιακού ρεπερτορίου, φυσικά μπορεί να ειδωθεί και μέσα από το σύστημα των δρόμων, όμως πιο σωστά και ολοκληρωμένα μέσα από το σύστημα των ήχων.

Τελικα εσαι πολυ πιο αγενης και αναγωγος απο οσο νομιζα.Δεν θα σχολιασω τιποτε αλλο γιατι μαγκιες πισω απο το πληκτρολογιο κανουν μονο αυτοι που δεν μπορουν να τις κανουν στην πραγματικη ζωη.Καποια πραγματα ειναι αργα πλεον για να τα μαθεις οπως η σεμνοτητα και το ηθος.Το να παιζεις μπουζουκι απο μονο του δεν φτανει για να δηλωνεις ανθρωπος.

Γιανν’ς, το θέμα της κόντρας έληξε.

Κύριοι, εάν έχετε να πείτε κι άλλες κακίες, πείτε τα με π.μ. Όποιο καινούριο μήνυμα είναι υβριστικό σε προσωπικό επίπεδο θα διαγράφεται. Είπαμε χαλαρά!!!

υ.γ. Γιάννη Βρύζα, να το πάρει το ποτάμι!!! Πώς το λέμε εδώ λοιπόν;
Αν κι εγώ τόσα χρόνια δεν το έχω ακούσει ποτέ να παίζεται!!!