Αγαπητοί φίλοι και φίλες καλησπέρα,καλό καλοκαίρι και καλές υπομονές με τις ζέστες…
Θα ήθελα τις υπερπολύτιμες συμβουλές σας… κοινός τα *φώτα" σας.
Μετά από αρκετή σκέψη και προβληματισμό φαιάς ουσίας (που όλοι οι λάτρεις της μουσικής και των μουσικών οργάνων καταλαβαίνουν τι θέλω να πω) απέκτησα κι εγώ έναν μπαγλαμά.
Να σημειώσω ότι το κύριο μουσικό όργανο που ασχολούμαι είναι το τετράχορδο μπουζούκι.
Ξέρω ότι το ιδανικό είναι ο δάσκαλος…
Δυστυχώς δεν υπάρχει δυνατότητα δασκάλου ή διαδικτυακού δασκάλου.
Εδώ λοιπόν θέλω τα φώτα σας.
Υπάρχει κάποιο βιβλίο που θα μπορούσα να βρω τα βασικά:
Πώς κρατάω το όργανο (σωστά)?
Πώς κουρδίζω το όργανο (Ρε,Λα,Ρε) αλλά σε τι ένταση ?
Τι είναι τα ντουζενια? Και ποια είναι?
Συγχορδίες
Κτλ. Κτλ…
Θα εκτιμήσω πολύ αν παράλληλα με την πρόταση σας μου λέγατε εάν είστε κι εσείς κάτοχοι του βιβλίου και μπαγλαμά.
Ε, αυτά μόνο από κοντά. Αν δεν έχεις κάποιον να σου δείξει, ψάξε μήπως κάποιος τα παρουσιάζει στο ΥΤ. Αλλά αν κάνεις λάθος και δεν το καταλάβεις, ποιος θα σε διορθώσει;
Ένταση σημαίνει δυνατά-σιγανά Κάτι άλλο εννοείς.
Άλλα κουρδίσματα εκτός από το Ρε-Λα-Ρε. Για βιβλίο δεν ξέρω, στο φόρουμ σίγουρα υπάρχουν.
Ναι, αυτές σίγουρα θα υπάρχουν σε βιβλίο. Ακόμη και σε βιβλία για τρίχορδο μπουζούκι, οι συγχορδίες είναι ίδιες.
Σε κάθε περίπτωση, ο καρπός στο χέρι της ταστιέρας (αριστερό στους δεξιόχειρες) ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ να σπάει προς τα πίσω. Μετά από μια τενοντοελυτρίτιδα που με είχε ταλαιπωρήσει πολλά χρόνια, επιμένω να φτάσει αυτό το άγγελμα ως τα περατα του κόσμου.
Πολύ καλή επιλογή ο μπαγλαμάς, είναι μερακληδικο όργανο με πολλές δυνατότητες. Και επίσης μια καλή εισαγωγή στον κόσμο του τρίχορδου.
Αν είναι σκαφτός τον κρατάς με παράμεσο και μικρό, αν είναι πιο μεγάλος δουγάτος τον κρατάς σαν μπουζούκι.
Το κούρδισμα είναι ρελαρε, μια οκτάβα πάνω από το μπουζούκι. Βέβαια ο μπαγλαμάς αποδίδει καλύτερα στα ντουζενια, γιατί λειτουργεί σε πιο μεσαία περιοχή και γλυκαινει ο ήχος.
Για τις συγχορδίες, το ενδιαφέρον είναι ότι πέρα από κάποια στάνταρ πιασίματα γενικά φτιάχνεις τους δικούς σου συνδυασμούς αρκεί να είναι μέσα στο ακκορντο.
Μην το βλέπεις σαν αρμονική συνοδεία τύπου κιθάρας, κυρίως κρατάς ρυθμό φτιάχνοντας διφωνίες ή ακόμα και μια μόνο νότα σε συνεχόμενα 32α.
Οπότε είτε σολιστικα (ρε-λα-ρε) είτε αυτοσυνοδεία (ντουζενια) είτε συνοδεία (32α), μακάρι να τον χαρείς! Εδώ στο φόρουμ έχει πολύ υλικό, και ο,τι θες ρωτάς.