Γίνεται οτι τραγουδι παίζεται σε μπουζούκι να παιχτεί και σε μπαγλαμά;

Αν μπορειτε διαφωτιστε με οι παλιοτεροι…

Ναι, γίνεται, αλλά ο παίκτης πρέπει, για μερικά, να είναι άσσος.

1 «Μου αρέσει»

ευχαριστω πολυ αδερφε

Γενικά είναι διαφορετικά όργανα με διαφορετική φιλοσοφία. Αν αντιμετωπίζεις τον μπαγλαμά σαν μικρό μπουζούκι, χάνεις την ιδιαιτερότητα και τα πλεονεκτήματά του. Αν πάλι τον χρησιμοποιείς αντί για μπουζούκι μέχρι να πάρεις μπουζούκι, θα παιδευτείς αρκετά και επίσης δεν θα μάθεις να τοποθετείς σωστά τα χέρια όταν πιάσεις μπουζούκι…
Φυσικά υπάρχει κοινό ρεπερτόριο, κυρίως το πειραιώτικο ρεμπέτικο και πίσω. Δηλαδή τα αδέσποτα, τα πρώτα του Μάρκου, κάποια παραδοσιακά, και άλλα μεταγενέστερα.

4 «Μου αρέσει»

Εγώ νομίζω ότι δε γίνεται, πέρα από το όριο που λέει ο Νίκος:

Στο υπόλοιπο ρεπερτόριο, υπάρχουν κάποια γρήγορα περάσματα στο μπουζούκι που μπορεί να είναι ΟΚ για οποιονδήποτε επαρκή μπουζουξή (όχι αστρικές ταχύτητες), αλλά απαγορευτικά για τον μπαγλαμά. Παρόμοια και με πολύ ψηλά περάσματα, ανεξαρτήτως ταχύτητας.

Κάποιες σπάνιες φορές έχω ακούσει να παίζουν και στον μπαγλαμά τέτοια πράγματα, και να τα καταφέρνουν. Αλλά το θέμα δεν είναι μόνο ότι πρέπει να είσαι πολύ άσσος. Είναι ότι το άκουσμα χάνει πλέον την αίσθηση του μπαγλαμά.

3 «Μου αρέσει»

Δηλαδη μάγκες πως μπορεί να αξιοποιηθεί ένας μπαγλαμάς ώστε να ακούγεται απολαυστικός; Επίσης τρομερό φόρουμ δεν περίμενα γρήγορη απάντηση είμαι νέος στην φάση και με βοηθάτε πολύ…

2 «Μου αρέσει»

Κατά τη γνώμη μου ως εξής: διαλέγεις τραγούδια που να μπορούν να βγουν με άνεση, και παίζεις φουλ τις εισαγωγές. Στα λόγια είτε συνεχίζεις να παίζεις όλη τη μελωδία είτε συνοδεύεις με ακόρντα.

Σιγά σιγά θα βρεις και τον τρόπο για αυτοσυνοδευόμενη μελωδία: σολάρεις στην ψιλή χορδή και στα κατάλληλα σημεία βαράς και τις ανοιχτές, ή -αναλόγως το κομμάτι- και ολόκληρη συγχορδία, που να καταλήγει στη νότα της μελωδίας σου στην ψιλή χορδή. (Δηλαδή π.χ. αν είναι στο Ρε ραστ και κάπου έχεις ένα Σι που είναι τονισμένο, λογικά η συγχορδία του θα είναι Σολ ματζόρε = Σολ, Σι, Ρε. Υπάρχουν πολλά πατήματα γι’ αυτή τη συγχορδία. Θα βάλεις ένα που να έχει το Σι στην ψιλή. Όσο περισσότερο μπορεί αυτό να συνδυαστεί και με ανοιχτές, τόσο το καλύτερο.)

3 «Μου αρέσει»

Φυσικα και παιζονται ολα, απλα το θεμα ειναι πως το εννοεις αυτο το ολα. Θα μπορεσεις να παιξει κανεις στον μπαγλαμα τα δευτερολεπτα του χιωτη? Ε δυσκολο. Μπορει να βαλει κανεις μια γεφυρα και να το παιξει με ακκορντακια και κανα γεμισματακι χαριν παρεας, ναι. Απο την αλλη ξερω παικτη που επαιζε στον μπαγλαμα το φτωχομπουζουκο του Χιωτη. Αλλα δεν ηταν ο μεσος παικτης.
Long story short.
Πολλα θα τα παιξεις ακεραια, αυτα που ειπα ο φιλος ο Λιγκα. Καποια περιορισμενα και καποια προφανως δεν γινεται.
Εδω να πουμε οτι ο μπαγλαμας, παρολο που ειναι αδερφακι με το μπουζουκι, εχει το αποκλειστικα δικο του παιξιμο στα ντουζενια, τα οποια και ειναι πολυ πιο ευηχα στα μπαγλαμαδακια αποτι στα μπουζουκια. Ολα γουστα ειναι.
Ακου το σολο μπαγλαμα του Τσιτσανη, παιζει μπουζουκι αλα μπαγλαμα.
Αν μπορει να αξιοποιηθει ενας μπαγλαμας για να ειναι απολαυστικος, ειναι το μονο σιγουρο.
Εγω απο μπαγλαμα ξεκινησα να μαθαινω, αλλα απο αποψη τεχνικης δεν εχουν καμια σχεση, ειναι διαφορετικα οργανα στον χειρισμο, περα απο το προφανες οτι παιζονται με πενα.

2 «Μου αρέσει»

Καλώς ήρθες στο φόρουμ μάγκα μου

Περί φιλοσοφίας μπαγλαμά θα σου πρότεινα να δεις τα εξής βιντεο που με έχουν καθοδηγήσει και έχω πάρει μια ιδέα (αρχάριος ειμαι και γω)
Γιωργήτσα - Βαγγελάκης Ερημίτης Μικρασιατικό

Ο Θερμαστης - Βαγγελάκης Ερημίτης του Γιώργου Μπάτη

Πλημμύρα - Αλέκος Τσολάκης του Μάρκου

Αυτός ο αυτοσχεδιασμός του Τσολάκη (άλλη φαση λίγο)

Θα πρότεινα γενικά αν ενδιαφέρεσαι για τον μπαγλαμά να ψαχτείς με τραγούδια και ήχους του Μπατη.

Ελπίζω να βοήθησα

1 «Μου αρέσει»

Χείμαρρος!!!

(προσθέτω λέξεις, προσθέτω λέξεις)

2 «Μου αρέσει»