Παλισανδρο ή εβενο για σκάφος 8χορδου μπουζουκιού ?
Ο έβενος είναι πιο δυσκολοδούλευτος. Γενικά οι οργανοποιοί δεν τον χρησιμοποιούνε για σκάφος. Έχουνε φτιαχτεί κάποια, αλλά ο παλίσανδρος είναι πολύ περισσότερο διαδεδομένος.
Ο εβενος ειναι πιο βαρυς. Οτι σκαφη εχω δει απο εβενο ηταν βαρια. Ειναι επισης και σημαντικα πιο ακριβο ξυλο. Δεν εχω δουλεψει εβενο για ντουγιες (μονο καβαλαρη και ταστιερα) αλλα απο φιλο που εχει φτιαξει σκαφος μου ειπε οτι δεν εχει ιδιαιτερο προβλημα στο γυρισμα. Εχει πολυ ιδιατερη εμφανιση. Ο παλισανδρος ειναι σιγουρα μια πολυ καλη και δοκιμασμενη λυση. Εχει δε, πολλες χρωματικες επιλογες απο ανοιχτο καφε με κοκκινωπη χροια εως πολυ σκουρο καφε “μελιτζανι”. Η πολυ σκουρα αποχρωση, ειναι κοντα στο μαυρο χρωμα του εβενου. Ολα αυτα παραπανω αναφερονται για τον σκουρο μαυρο εβενο που χρησιμοποιουμε στις ταστιερες. Θεωρειται η Α ποιοτητα και ειναι πιο ακριβος. Μπορει ομως και αυτος να εχει καφε αποχρωσεις. Υπαρχει και ο εβενος Μαγαδασκαρης που εχει πολυ ομορφα νερα με διαφορετικες αποχρωσεις αλλα στην ουσια μιλαμε για αλλο ξυλο.
Μιας και ειπαμε για τις αποχρωσεις.
Ο καπλαμας πανβ ειναι μακασαρ (εβενος Μαγαδασκαρης).
Τα 3 ξυλα αριστερα παλισανδρος
Τα 4 ξυλα δεξια εβενος.
Τα εχω βρεξει για να φαινεται πως θα ειναι λουστραρισμενο το ξυλο.
Απο εμφανιση κατα την γνωμη μου το μακασαρ ειναι το πιο ωραιο. Μου αρεσει που εχει διαφορετικες αποχρωσεις.
Δεν εχω πασει ομως οργανο απο μακασαρ. Απο παλισανδρο νομιζω πως παιρνεις τον πιο ωραιο σκαστο και καμπανιστο ηχο απο οσα οργανα εχω πιασει στα χεροα μου. Αν σε ενδιαφερει το σκασιμο ο παλισανδρος ειναι πολυ καλη επιλογη.
Ευχαριστώ να είσαι καλά,… Ίσως η επιλογή ινδικού παλισανδρο είναι η ιδανική, εξάλλου σε λίγα χρόνια πολύ πιθανό να μην είναι διαθέσιμος.
Φίλε καλησπέρα,
Νομίζω το να εξετάζεις μονοδιάστατα αυτόν τον παράγοντα, ίσως δεν οδηγεί κάπου: γιατί ρόλο παίζουν στον ήχο και άλλα πράγματα όπως κλίμακα, καμάρια, ξύλο καπακιου, μέγεθος τρύπας, καβαλάρης, χορδές και τόσα άλλα.
Οπότε μιλά με τον οργανοποιο σου για συνδυασμους
Ακολούθησε τη συμβουλή του Μπάμπη και μίλα με τον οργανοποιό σου. Γνώμη είναι πάντα να δεις έτοιμα όργανα του κάθε οργανοποιού, να βρεις τον ήχο που σου ταιριάζει και την εργονομία του (απολύτως απαραίτητη!) και να ζητήσεις να σου φτιάξεις κάτι αντίστοιχο. Είναι ο πιο ασφαλής τρόπος να πάρεις το αποτέλεσμα που θέλεις. Δύσκολα μπορείς να βγάλεις άκρη μόνο με λόγια. τι σημαίνει πρίμο, μπάσο ή μεσαίο όργανο; Πως το κατακαλαβαίνω εγώ και πως το καταλαβαίνεις εσύ και ο κάθε άνθρωπος; Σκάσιμο; Μία από τα ίδια.
Δες όσο πιο πολλά όργανα μπορείς και μετά να καταλήξεις σε αυτό που σου ταιριάζει περισσότερο. Τότε ζητάς από τον κατασκευαστή να σου φτιάξει κάτι αντίστοιχο. Σε εκείνο το σημείο πιστεύω είναι το πιο σωστό να συζητήσεις μαζί του για τα υλικά που θα χρησιμοποίησει, τις φόρμες τα σχέδια κοκ.
αμα ο μαστορας ειναι καλος, τα ξυλα ερχονται δευτερα…
Το πιστεύω και εγώ αυτό, θα προτιμούσα ένα όργανο με πολύ φτηνά υλικά και ξύλα από ένα όργανο από τα καλύτερα υλικά με μόνιμα θέματα…
Βέβαια ο συνδυασμός του καλού μάστορα με τα καλά υλικα είναι ο ιδανικός!