Σε αναζήτηση πρώτου μπουζουκιού...

Χαιρετω την παρεα και μπραβο για το πολυ ωραιο “γεματο” πληροφοριες φορουμ σας…

Περναω στο θεμα μου τωρα και πραγματικα θα ηθελα αν μπορει καποιος Φιλος να βοηθησει…
Τα μουσικα μου ακουσματα απο μικρο παιδι ειναι ρεμπετικοι ηχοι πρωτα του Μεγαλου Μαρκου και της λοιπης τετρας που ακουγα συνεχεια απο τον Παππου σε ενα καπηλειο στην αγορα του Πειραια “τον Θωδορα” και παραληλα του Πατερα μου που γρατζουναγε ενα τριχορδο μπουζουκι και επαιζε πιο συγχρονους ρυθμους που το εχει χρονια και παιζει ακομη και τωρα…
Δυστηχως μενω μακρυα απο τους Γονεις μου πια και δεν μπορω να δανειστω το μπουζουκι του Πατερα μου…
Εδω και πολυ καιρο θελω να ξεκινησω μπουζουκι, δεν ξερω βεβαια αν θα τα καταφερω αλλα θα προσπαθησω…
Ενας Φιλος μου που παιζει μου ειπε θα μου δειξει καποια πραγματα για αρχη…

1)Με τι μπουζουκι πρεπει να ξεκινησω και πως μπορω να βρω ασκησεις για εντελως αρχαριους?

2)Τι ποσο θα πρεπει να διαθεσω για αρχη?

3)Χρειαζομαι Δασκαλο οπωσδηποτε?

Ευχαριστω πολυ για τον χρονο σας…

για ολα τα ερωτηματα σου υπαρχουν πληρεις και λεπτομερεις απαντησεις και προτασεις στο φορουμ…
ψαξε και θα βρεις…

Καλωσήρθες στην παρέα μας φίλε Μαρκικέ78!

Σε παρόμοια ηλικία με την δικιά σου ξεκίνησα και γω την αναζήτηση στο χώρο του μπουζουκιού, μιας και πάντα θαύμαζα αυτό το όργανο και ήμουν λάτρης των ακουσμάτων του, αλλά λόγω συγκυριών και έλλειψης χρόνου ποτέ δεν έπαιρνα στα σοβαρά την επιθυμία μου. Σε αυτή την τριετία αμφιταλαντεύτηκα κατα μεγάλα χρονικά διαστήματα αν θα έπρεπε να ασχοληθώ με τρίχορδο ή τετράχορδο μπουζούκι. Λόγω της μακρόχρονης σχέσης μου με την κιθάρα νόμιζα πως θα μου ήταν πιο βολικό το τετράχορδο…Τελικά κατέληξα στο τρίχορδο. Οι λόγοι δεν απέχουν απο όλα αυτά που θα διαβάσεις εδώ μέσα ή θα ακούσεις σε ανάλογες συζητήσεις που λίγο ή πιο πολύ καταλήγουν στην πρόταση του τρίχορδου.

Απο εκεί και πέρα η αγορά του οργάνου είναι ένα επίσης μεγάλο κεφάλαιο. Προσωπικά το έψαξα αρκετά και κατέληξα σε ένα γενικό συμπέρασμα που όμως θεωρώ δεν απέχει πολύ απο το να αποτελεί και κανόνα. Μην εξαντληθείς στην αναζήτηση για την εύρεση της χρυσής τομής μεταξύ κόστους και ποιότητας. Μήν εξαντληθείς επίσης στην αναζήτηση του “καλύτερου” μάστορα. Πάρε μαζί σου το φιλαράκι σου και προσπάθησε να βρείς το όργανο που θα σου “μιλήσει” στην γλώσσα που καταλαβαίνεις καλύτερα - πάντα μέσα στον προυπολογισμό που διαθέτεις. Μεταχειρισμένο ή καινούργιο δεν έχει σημασία…Προσωπικά δεν θα διέθετα πολύ περισσότερα απο 600-700? για αρχή (αν και υπάρχουν κατασκευαστες στην αγορά που και με λιγότερα φτιάχνουν απο αξιόλογα εως και εξαιρετικά όργανα…). Στην πορεία θα διαμορφώσεις καλύτερη άποψη για το όργανο που θες και κατα συνέπεια θα οδηγηθείς σε πιο “ώριμη” και ακριβή αγορά.

Δάσκαλος ή όχι εξαρτάται…Έχεις κάποιες γνώσεις μουσικής; Θα πιάσεις στα χέρια σου πρώτη φορά έγχορδο; Εάν δεν υπάρχει εξοικείωση θα συνιστούσα οπωσδήποτε την βοήθεια απο κάποιον δάσκαλο. Θα είναι καλύτερο απο το να σπαταλάς ώρες επάνω στο όργανο μαθαίνοντας κάποια πράγματα λάθος και μη επιτυγχάνοντας πρόοδο…

Καλές εξερευνήσεις στη χώρα της μουσικής και του μπουζουκιού…Συμβουλή μου είναι πως αν το θές πραγματικά να ασχοληθείς με το μπουζούκι, να μην αποθαρρυνθείς και να μην απογοητευτείς απο τις όποιες δυσκολίες των πρώτων βημάτων…Η ανταμοιβή σου θα αξίζει και τον κόπο και το κόστος…

1 «Μου αρέσει»

Θα ήθελα να προσθέσω κάποια πράγματα που νομίζω δεν έχουν γραφτεί.

Πρώτον: Κράτα μικρό καλάθι, κράτα πάντα “πισινή”, να είσαι ταπεινός και να ακούς χωρίς όμως να προσκολληθείς άκριτα σε κανέναν προφέσσορα, μάγκα κλπ: Δηλαδή, μην θεωρείς ποτέ αυτά που θα ακούσεις εδώ μέσα ή ακόμη και έξω από εδώ ως θέσφατα, ως αξιώματα, ως αναντίρρητες αρχές και δόγματα. Ακόμη και φτασμένοι επαγγελματίες με αμέτρητες ώρες στούντιο έχουν αποκλίσεις ως προς την αντίληψη του καλού από το κακό μπουζούκι, τα γούστα ποικίλλουν κλπ. Ακόμη και αυτοί την “πατάνε”, ακόμη και πολλοί από αυτούς παίζουν με “δεύτερα” όργανα, που τα διαφημίζουν με υπερβολές αλλά δεν πιάνουν μία μπροστά σε μπουζουκάρες που έχουν ερασιτέχνες!

Δεύτερον: Ο δάσκαλος που θα σε πάει να αγοράσεις μπουζούκι ενδεχομένως να μην είναι τόσο ανιδιοτελής και να “βγάζει” τη μίζα του από τον οργανοποιό (πχ 10-20% επί της τιμής που θα ακούσεις) για να “εγκρίνει” τη “μπουζουκάρα” που θα έχεις την “άφατη χαρά και τύχη” να αποκτήσεις. Τα κάνουν αυτά “σπουδαίοι δάσκαλοι”, αληθινοί παιδαγωγοί…(όνομα και μη…χωριό)

Τρίτον: Ένα δυνατό στον ήχο, λαμπερό, μαλακό όργανο δεν σημαίνει απαραιτήτως ότι είναι και καλό, αφού μπορεί και να έχει άλλες σοβαρές κατασκευαστικές-τεχνικές αδυναμίες που μπορούν σε ένα χρόνο να το αχρηστέψουν ολοκληρωτικά. Δεν φαίνονται όλα με γυμνό μάτι, το πώς έχει κολληθεί, πως έχουν μπει τα καμάρια, τα τάστα, τα λούστρα, το καπάκι, τα τριψίματα, τα λιμαρίσματα, οι κλίσεις, οι τάσεις, τα πάχη, τα κόκκαλα, τα ξύλα, οι κόντρες, ο καβαλάρης, η δουλειά, τα χέρια του μάστορα. Ολα αυτά είναι ΕΠΙΣΤΗΜΗ και τύχη ίσως…και δεν μπορεί ένας μουσικός να σου πει με ευκολία και απόλυτη ασφάλεια “αυτό είναι και καθαρίσαμε”…

Τέταρτον: Προτίμησε έναν σοβαρό, γνωστό επαγγελματία κατασκευαστή, δοκιμασμένο τεχνίτη, άκουσε διάφορα όργανα, ρώτα, άκου, συζήτα, ψάξε…Αυτά κρατούν χρόνια και ζωές ολόκληρες…Αν δεν παίξεις, δεν μαθαίνεις μπιλιάρδο.

Πέμπτον: Χρήσιμο είναι και να έχεις έναν καλό μουσικό δίπλα είτε στην διδασκαλία είτε στην αναζήτηση για να βλέπεις πως μπορεί να παιχτεί σωστά και νοικοκυρεμένα το μπουζούκι.

2 «Μου αρέσει»

Φιλοι μου σας ευχαριστω παρα πολυ για τις κατατοπιστικες σας απαντησεις… Αρχιζει για εμενα ενα “μεγαλο ταξιδι” αναζητησης οργανου και ισως και καποιου Δασκαλου για να δω τα πρωτα βηματα μιας και δεν εχω καμια επαφη μεχρι τωρα…
Να ειστε καλα.