Ρεμπέτικο και περιθώριο

Κατ’ αρχήν, Διονύση, μάλλον μιλάς για τη γνωστή “μίνι” αντιπαράθεση στον Ριζοσπάστη,που ξεκίνησε με άρθρο του Φοίβου Ανωγειανάκη (“Το ρεμπέτικο τραγούδι”), που σχολιάστηκε από τον Αλέκο Ξένο σε επιστολή του, που και αυτή σχολιάστηκε από τον Νίκο Πολίτη με δική του επιστολή. Αυτά έγιναν το 1947. Οι όροι που χρησιμοποιούνται στην αντιπαράθεση αυτή μας δημιουργούν την εντύπωση ότι ο όρος Ρεμπέτικο είχε ήδη επικρατήσει, στους λογίους τουλάχιστον. Όμως, δύο χρόνια αργότερα, ο Μάνος Χατζιδάκις τιτλοφορεί την περίφημη διάλεξή του στο Θέατρο Τέχνης ως “Ερμηνεία και θέση του σύγχρονου Λαικού τραγουδιού (Ρεμπέτικο)”, αποδεικνύοντας ότι ο όρος δεν είχε σίγουρα και κατά κράτος επικρατήσει.

[b]Εδώ[/b], γίνεται μία ανίχνευση μήπως και απαντηθούν κάποια καίρια σχετικά ερωτήματα. Αλλά και στο φόρουμ έχει επανειλημμένα συζητηθεί το θέμα, δυστυχώς χωρίς να βγεί απάντηση. Η πιο πρόσφατη, και με φιλοδοξίες για κάποιες απαντήσεις προσπάθεια έγινε [b]εδώ[/b]. Ούτε και αυτή κατέληξε κάπου. Το “Δεν ξέρουμε” συνεχίζει να ισχύει μέχρι σήμερα.